PDA

Se fuld version : Hvor skal man bo i malmø??

DBD
05-09-2005, 15:36
Hej

Jeg går og overvejer at flytte til malmø men kender ikke specielt meget til byen og til hvor man skal derovre for at udgå alt betonbyggeri!!!- Kender til Linhamn og området deromkring men priserne der er steget en hel del på det sidste... - Er der nogen som kan anbefale et område - rimelig central og velegnet til feks en studerende etc etc..

mvh DBD

Supermule
05-09-2005, 15:55
Uha... Almvik er ikke værst, hvis du studerer i DK. Så er det let at komme til Svågertorp...

DBD
05-09-2005, 16:41
Okay - almvik men ligger det ikke et stk ud fra malmø midtby... ? - det ser ellers dejligt ud på billederne -

Supermule
05-09-2005, 16:53
Jo men du har IKKE råd til at bo i bymidten som studerende...

Stokholm
05-09-2005, 17:56
Området omkring värnhem er både centralt og stadigvæk ikke for dyrt.

BS
06-09-2005, 01:13
Hvad er det der er så pissefedt ved at bo lige inde midt i centrum? Det tager 15min ca i bus fra almvik eller 50 skr i taxa til centrum. Til gengæld koster det BOXEN at bo i midtby.
Ja jeg forstår det ikke

Supermule
06-09-2005, 07:59
Nej heller ikke mig.... :(

Også Brian
06-09-2005, 08:03
Forstår det heller ikke

VH/OgsåBrian

William
06-09-2005, 08:38
Hej

Men jeg forstår det godt :-)

Man har nemlig alt lige ved hånden.

Homer
06-09-2005, 11:56
Jeg forstår det også godt.. Men gider bare ikke at bo der alligevel...

Er der flere der forstår det??

Eller måske flere der heller ikke forstår det??

Kom frit frem allesammen!! .-)

DBD
06-09-2005, 13:35
Okay - tak for jeres meningsudveksling...... jeg hentydet mere til at jeg ikke gad bo ude på lars tyndskids marker.... hehe :fight:

Gio
06-09-2005, 14:12
Det er jo smag & behag. Så længe det er indenfor en radius af 30 km fra Malmö/broen, så ville jeg ikke bruge begrebet som ovenfor. Men jeg synes man skal tænke sig rigtig godt om, inden man flytter. Også økonomisk - hvad der kan hænge sammen, og ikke. Og hvad grundlaget for flytningen ér, ikke mindst.

Hvis du vil bo i city og have dyr bil, så skal du have kassen iorden. Og være klar over at det havde kostet betydeligt mindre, hvis du havde valgt luft, træer, fred og go´ plads istedet ;)

BS
06-09-2005, 15:46
Det er rigtigt man alt lige ved hånden men så tit bruger jeg sq heller ikke byen. Så jeg vil hellere bo uden for også køre ind når jeg skal bruge byen.
Men jeg er nok også bare gammel og sat :rolleye:

raket77
06-09-2005, 17:35
Er der nogle der kender området i og omkring Lokarp, plusser og minusser...

Madsen
06-09-2005, 17:47
... Et godt råd er at søge lejligheder mv. inde på www.bovision.se eller www.hemnet.se... På de sider er de meget gode til at henvise til eniro.se så du kan fornemme hvor langt det er væk eller tæt på alting...
Det var måden vi gjorde det på, for vi andede heller ingenting til Malmø før det... På bovisions hjemmeside er det muligt at kombinere alle dine ønsker og beliggenheden så du kan komme i gang med jagten...
Og jeg vil da lige sige at det absolut ikke behøver være dyrt at bo inde i byen... Led efter de steder der har lave avgifter - du kan altid tjekke deres årsregnskaber senere og se om det er noget der holder...
Hvis du er godt forberedt er du måske lige så heldig som os at finde en lejlighed nær midtbyen for 1800 SEk i mdr. avgift... Men det kræver at man kigger sig lidt om og er hurtig på aftrækkeren...
Held og lykke med det hele!

Stokholm
06-09-2005, 22:31
Men jeg er nok også bare gammel og sat :rolleye:

;) lige precis

Sach
07-09-2005, 12:37
Som der er blevet sagt så mange gange før herinde, tag herover se på områderne. Havde selv først set på Almvik og Lindeborg, men efter nogle ture til Malmö købte jeg i Kirseberg. Billigt og det tager kun 10 min på cykel til centralen, samtidig er Värnhemstorget tæt på. :)

:new:

steffenr
08-09-2005, 18:37
der har lige været en penthouse tilsalg på bovision som godt nok kostede 2.75 mill s.kr. men den kostede så kun 931 skr i bo afgift og så lå den 50 meter fra stortorg, eller hvis du kassen i orden så se www.bo-laget.com

Resser
08-09-2005, 19:45
Området omkring värnhem er både centralt og stadigvæk ikke for dyrt.

Jeg kan tilslutte mig dette. Har selv lige lagt bud på en lejlighed i Ellstorp som ligger lige ved siden af Värnhem. Forstår simpelthen ikke hvorfor dette dejlige område stadig er relativt billigt??? :rolleyes:
Gik fra Centralen til Värnhemstorget her den anden dag.... tager ca. 15 min i rask trav dvs. 5 min på cykel..
Hvis det ikke er centralt nok så bliver det dyrt.......

Kasper
10-09-2005, 00:21
Syntes det meste af malmö yderkreds er nogle kedelige gule, røde eller grå "kasser". Faktisk ikke meget byggeri i Malmö der er pænt, bortset fra centrum.

Hvor bor jeg mon ?! :D

Gio
10-09-2005, 00:30
Det er jo smag og behag. Og selvom "kasserne" kan se kedelige ud, så kan de skam indeholde en masse guf.

Men...det er jo også meget normalt i DK at forstæderne er lejlighedskomplekser o.l. Så hvof´ lige dis´e de stakkels suburbs i Malmö!?

magnus
02-10-2005, 12:10
For tilfäldet fremragende (tæt på Malmö syd) och senare high cash-flow (se bare på tomten ved siden af - hvo citytunneln bygges). Lindeborg bliver mere og mere populär - inte mindst hos sveske medborgere fra Göteborg og Stockholm, - tætheden til både Malmö och Köbenhamn som fordel.

Kommer sälv från Göteborg (gift med dansker). Vi var inte i tvivl - Lindeborg er OMRÅDEN i syndre Sverige.

Välkommen till Sverige, danskar medborgere - och unskyl mit dårligare dansk.

Mohlin
03-10-2005, 12:18
Som infödd Malmöbo (som numera bor i Sengeløse) så skulle jag välja Gamla Väster, Kungsgatan, Möllan, Triangeln och möjligtvis runt Värnhem - Östra Förstadsgatan. Alltså väldigt centralt. Lindeborg vet jag inte ens var det ligger....

Totter
03-10-2005, 12:43
"Lindeborg vet jag inte ens var det ligger"

Hehe...

Möllan er helt klart meget højt på listen for 20-30 årige svenskere.

Lynge
03-10-2005, 12:52
Jeg kan sagtens forstå man gerne vil bo helt inde ved centrum alt er bare inden for gå afstand og der er sku fedt.

Der var en der snakkede om Kirseberg og jeg tror at prisen er billig den vej ud fordi danskere vælger det fra grundet afstanden til broen, det gjorde jeg selv. Det tager en "lille" krig at komme igennem Malmø om morgnen ellers skal man rundt om Malmø på motorvejen hvilket også tager tid og bliver en del ekstra kilometer.

Mohlin
03-10-2005, 14:53
Ja, ska man ha bilen med sig så kan jag begripa att man väljer att bo lite utanför stan, men kan man ta tåget, så är det ju enklare med cykel.

Möllan har nog med med vilken typ man är som person. Jag är 43, och har bott där "uppe" (man säger uppe vid Möllan) i många år innan jag hamnade i DK. Många av mina kamrater i samma ålder som jag bor kvar. Med ungar och familj och allt.

Det enda jag egentligen ville säga var att var inte "rädda" för centrum, det är fedt!

Johan
04-10-2005, 13:04
Jeg forstår det heller ikke, I Oxie har vi også alt.....eller det meste. 15 min til Downtown Malmö, 5 min. til MacD og Burger King(Mmmmmm....det smager godt) og 10 min. til Svågertorp. Ellers har supermarket åben fra 9 til 22 alle dage, jeg tror ikke at der er noget jeg står og gerne ville have lidt tættere på.

bozzen
08-10-2005, 15:25
Jeg har så købt lejlighed vid Mobilia ( blekingsborg), er det nogen som har nogen kendskab til det her område? Såg at det var villakvarter lige vid siden af, det plejer at være et godt tegn.

claus
08-10-2005, 15:42
Jeg bor i blekingsborg og har en ven der også gør det, skriv en pm hvis du har nogle spørgsmål har boet her et pænt stykke tid nu....

Hvad nummer bor du i ??

bozzen
08-10-2005, 16:07
Har købt lejlighed i nr 3E, 2,5 værelse. flytter dog ikke ind før midt december, da jeg skal ordne lidt (meget) papirarbejde i DK.

claus
08-10-2005, 16:42
så kommer du til at bo i opgangen lige ved siden af mig , jeg bor i 3 D :) og min kammerat bor i 1 B...

Jeg så en til salg til 650, var det den du købte ??

Iøvrigt velkommen til et rigtigt lækkert område og en god forening....

bozzen
08-10-2005, 21:36
Nej, det var lejligheden til 630.000. forskellen var at i min så hade de fjernet væggen mellem køkken og spisestuen, så man får et kæmpe køkken. Betalte godt nok 650.000 for den, men de var i bedre stand end den som var sat til 650. Dejligt at høre at det er en god forening! Jeg glædjer mig til at komme til den svenske side af sundet (igen!).

magnus
18-10-2005, 01:00
regarding "were to stay in malmö".

If your looking in the future, let´s say 5-10 years, there´s know question about, wrer malmoe is going - against the bridge, bunkeflo etc. So if you right klnow, can buy a cheap flat in Lindeborg, this area will in the future be a place were we will have the highest steap on in prices (if your lokking at procentage). Just loook at places lika vanløse in copenhagen after the metro......

magnus
18-10-2005, 01:02
forgot to tell, about my self; educated civil-ingenieer specialized in city-planning.

magnus
18-10-2005, 01:10
regarding, the reply

............
"Lindeborg vet jag inte ens var det ligger"

Hehe...
...........
in a previuosly reply.

Please take your phone and call Skanska, Peab etc. and ask them were they are planning to built in the future (and all ready have asked malmö`s counsel for building-permission) - the answer is lindeborg and the area down there close to the city tunnel (in Hyllie) or NOT places up north/west etc.

When people just want to make fun off others, then thay at least must be "in the case" - and know the basic obout future plans for there city.

Polle
18-10-2005, 07:34
Hvorfor skriver du på engelsk ? Er du ikke svensk?

Mohlin
20-10-2005, 11:45
Han är i varje fall inte engelsk...

"against the bridge", "highest steap on", "procentage". Hihi!!

Plix
22-10-2005, 10:04
Jeg har også selv været på larstyndskids marker mht. malmø, områder, bolig og meget andet (Som nogle af jer ved :D) men du kan evt. prøve at kigge inde på www.farveldanmark.dk (http://www.farveldanmark.dk).

Det er en ung fyr, som både har været i Metroexpress og interviewet på diverse sites, da han vidst er mere end hudløst ærlig over de forskellige områder i Malmø. Rygtet siger at han selv var fra Nørrebro, så man skulle jo nok tro at han kender et lorte område, når han ser det :laugh:

Gio
22-10-2005, 11:50
*hov hov*...hvad fa´en er der nu galt med Nørrebronx!!?

Igen et indlæg som, implicit, sætter visse folkeslag i bås med et brag.

Ja, et farverigt område...og med masser af kultur, restauranter, værtshuse og interessante mennesker. Ja, Nørrebro er, i københavner-øjne, "mindre heldigt" at bo i. Men sgu´ da kun set ud fra et ret snævertsynet og lettere fremmedfjendsk synspunkt. Og de områder finder du også i Malmö - heldigvis.
Forestil dig en by uden kulør og kultur, og forskellige mennesker til at komme med forskellige synspunkter. Damn...kedeligt og u-effent.

Jeg kan godt forstå, at en børnefamilie ikke vil ind i et "belastet" område, men derimod vil have søde naboer og grønne græsplæner med legepladser. Men lad for pokker være med, pr. definition, at nedgøre multi-etniske områder. Heller ikke i Malmö. *suk*

Mohlin
24-10-2005, 10:55
Och vilka ställen är definierade som lorteområde?

Plix
24-10-2005, 11:31
What? Jeg nedgør da ingenting? Men du kan da prøve at se videoklippet inde på hjemmesiden omkring Rosengård og du kan da selv se deres kriminalstatistik i bogen de sælger. Det er altså information fra Malmø Kommune, så det er da ikke mig der giver visse områder et stempel. Men jeg skal da nok være den første i rækken til at sige, at jeg bestemt ikke havde lyst til at flytte ind i en beton-ghetto med beboere der havde diverse vanskeligheder, enten med loven eller arbejdsmarkedet.
Desuden skal du ikke prøve at betegne ghetto som noget "kulturskønt, masser af interessante mennesker og dejlige cafeer" ? Come on ... Hvis der var så fantastisk at bo sådanne steder, ville de være væsentlig mere attraktive end som så?

Og det er altså ikke en fordom!

Malene
24-10-2005, 13:44
hmmm :rolleyes: , hvad med lige at høre os som bor i de såkaldte "belastede" områder. Jeg er flyttet fra Nørrebro (var nabo til Mølnerparken i 5 fantastiske år) til Rosengård i Malmø og jeg kan slet ikke nikke genkende til hvad de skriver om.

Der er jo selvfølgelig altid de sarte som ikke engang burde bo i en storby - bare tanken om at se én som ikke ser "dansk" ud, kunne få dem til at skide i buskerne af skræk. Hvordan ser en dansker lige ud?? (det er der vist ingen regler om)

Jeg vil anbefale folk at flytte til Rosengård - det er et dejligt sted !!! :love:

Gio
24-10-2005, 13:47
Malene: Dejlige ord! :)

Palle...
24-10-2005, 15:11
Alle jeg kender havde fordomme om Rosengaarden, uden nogensinde at ha' vaeret der. Det har i hoej grad aendret sig efter de har set sig lidt omkring.
Ioevrigt bor her vanvittig mange danskere. Malene og jeg (vi er genboer) er langt fra de eneste.
Inden man flipper ud over denne bydel, saa syntes jeg I skal kigge herud. Hvis I stadig ikke bryder jer om det, saa fint for mig, men det vil formentlig aendre jeres syn paa Rosengaarden...... spoerg bare dem der HAR vaeret her

DMJ
24-10-2005, 19:38
Jeg er enig med Palle og Malene.
Da vi flyttede herover havde vi godt nok også hørt skidt om Rosengården, oftest fra folk som ikke anede en dadel om virkeligheden. Vi besluttede os alligevel for at kigge på denne lejlighed da den passede meget godt til vores behov. Da vi kom over havde vi lidt tid til at kigge området ud inden ejendomsmægleren kom. Efter det fik vi set lejligheden og vi var egentligt ikke i tvivl om at her kunne vi egentligt godt bo. I den tid vi har boet her har vi aldrig oplevet nogle skidte situationer eller det der kan ligne. Vi går trygt på stierne, vores naboer er flinke. Vi bor lige ud til ringvejen, 15 minutter fra centralen. Og ja, der bor mange danskere, en ting som ikke betyder så meget for mig. Jeg er i Danmark hver dag, så jeg ser danskere nok ;). Min nabo er dansker, i opgangen ved siden af bor også en dansker. Så er der Palle som er god for en tequila eller to, Malene har jeg ikke mødt endnu, men det sker jo muligvis en dag. I blokken overfor bor et dansk par, på ejendomskontoret har jeg mødt danskere. Så her er danskere nok, hvis det er det man vil. Svenskerne og indvandrerne fra andre lande end DK er også flinke og rare mennesker.

Ja, det var bare lidt luft der skulle ud. Oplev det for dig selv, det er ikke så slemt.

Plix
24-10-2005, 20:35
Ok, der er vidst temmelig meget forvirring om hvad jeg snakker om. Og jeg tror ikke engang at dem fra farveldanmark.dk er ude med riven overfor rosengård. De vil vel bare vise en vinkel på området?
Og fordi DU synes mjølnerparken er fedt Malene, så er størstedelen af folk altså IKKE særlig meget for det sted. Du står temmelig meget alene med at synes Mjølnerparken er et fantastisk sted. Virkelig. Og hvor "i nærheden" af mjølnerparken har du boet?

Nedenfor kan du du se et klip fra et svensk nyhedsprogram, der viser et uddrag fra Fox News som omhandler ghetto problemer i visse områder af Malmø. Videoklippet har ligget forskellige steder på nettet og vi skal understrege, at vi ikke har opført dette link ud fra politiske standpunkter. Vi mener, at det er essentielt for dig, som mulig tilflytter til Malmø, at du får et indblik i visse områder, der kan have problemer med svær arbejdsløshed og lav uddannelsesgrad iblandt mange af områdets beboere.

Ser vitterligt intet galt i det, som de har skrevet?!

Malene
24-10-2005, 22:16
Plix: Jeg kan kun trække på smilebåndene over hvor ufattelig naiv du er!!! Du lader en bog bestemme hvorhenne man skal bo - hvad med lige selv at få fingeren ud af r.... og få set stederne og dan dine egne indtryk - det kaldes at være selvstændig.

Jeg har selv læst bogen "Farvel Danmark", og kan tydelig læse at de ikke selv har været herovre for at tjekke stederne ud.....nej nej, de har selvfølgelig læst en masse aviser og blade (alle mulige former for medier som skal tjene til dagligdagen - og vi ved jo godt at "gode nyheder" ikke sælger så godt som dårlige)

Vi vil være så ærlige, vi kan være omkring de belastede områder i Malmø. Det betyder, at der er områder som vi i hvert fald ikke vil anbefale dig at flytte til:
Rosengård, Fossie, Hyllie og Kirseberg Stadsdel.
Taget fra bogen "farvel danmark"

Disse anbefalninger er åbenbart givet ud fra følgende punkter:
Arbejdsløshed, kriminalitet af forskellige art, beboerne er dårligt integreret i samfundet, dystre betonbyggerier og dårlig atmosfære, få grønne områder

Gør arbejdsløshed, at folk er dårlige mennesker og dårlige naboer - NEJ !!
Er kriminalitet ikke alle steder - JO!!
Få grønne områder - viser at de personer som har skrevet bogen, ikke har set Rosengård med selvsyn.
Dystre betonbyggerier - come on, det er der fandme også i København og så mange andre byer.
Beboerne er dårligt integreret i samfundet - ja det kan vel kun skyldes samfundet selv (specielt personer som dig, som ikke ønsker at give etniske befolkninger en chance)

Ang. videoen, så kunne den have været optaget hvilket som helst sted i København.

Gør min en tjeneste Plix - lad vær med nogensinde at flytte til Rosengård - bare tanken om at få sådan en snæversynet person som dig til nabo kan give mig kuldegysning :scared:

Nå, det var så mit sure opstød for i dag.

Plix
24-10-2005, 23:25
Jeg har selv læst bogen "Farvel Danmark", og kan tydelig læse at de ikke selv har været herovre for at tjekke stederne ud.....nej nej, de har selvfølgelig læst en masse aviser og blade (alle mulige former for medier som skal tjene til dagligdagen - og vi ved jo godt at "gode nyheder" ikke sælger så godt som dårlige)Disse anbefalninger er åbenbart givet ud fra følgende punkter:
Arbejdsløshed, kriminalitet af forskellige art, beboerne er dårligt integreret i samfundet, dystre betonbyggerier og dårlig atmosfære, få grønne områder

Hvor i alverden står der, at de ikke bor derovre eller checket stederne ud?!
Det er da dig, som er snævertsynet hvis du lever på en lyserød sky og fuldstændig overser de forskellige kendsgerninger som der altså ér i belastede områder?!
Og synes du ikke, at det er ærligt og rigtigt at basere en anmeldelse af et boligområde, ud fra de kriterier som de har gjort? Det er da temmelig vigtigt for mig, at vide om jeg er igang med at flytte ind i et område, som ud fra Malmø Kommunes egen mund har høj arbejdsløshed, ingen uddannelse, dårlig integration i det svenske samfund. etc etc.

Og du skal ikke bilde mig ind, at der ikke står / findes andre områder i Malmø som har MERE grønt end Rosengård! Så jeg synes du er ude med riven lige lovlig hurtigt.

Få grønne områder - viser at de personer som har skrevet bogen, ikke har set Rosengård med selvsyn.
Dystre betonbyggerier - come on, det er der fandme også i København og så mange andre byer.
Beboerne er dårligt integreret i samfundet - ja det kan vel kun skyldes samfundet selv (specielt personer som dig, som ikke ønsker at give etniske befolkninger en chance)
Øh, mener vidst heller ikke at der står nogle steder, at de har beskrevet dem som dårlige mennesker. De påpeger vidst bare nogle kendsgerninger som man kan tage op til revision eller ej?! Og der findes mange mennesker som anser betonbyggerier som dystre. Du slår godt nok på tæven hva?
Og den der med at specielt personer som mig, ikke giver etniske befolkninger en chance, kan du ærlig talt proppe skråt op! Jeg er selv fra jugoslavien! SÅ drop dit hykleriske pjat, jeg gider ikke komme ned på det niveau!

Gør min en tjeneste Plix - lad vær med nogensinde at flytte til Rosengård - bare tanken om at få sådan en snæversynet person som dig til nabo kan give mig kuldegysning
Jeg ville fandme heller ikke, have så sur og naiv en brokkekost som nabo. Så ta' du det bare roligt.

jxhab
25-10-2005, 08:19
What? Jeg nedgør da ingenting? Men du kan da prøve at se videoklippet inde på hjemmesiden omkring Rosengård og du kan da selv se deres kriminalstatistik i bogen de sælger. Det er altså information fra Malmø Kommune, så det er da ikke mig der giver visse områder et stempel. Men jeg skal da nok være den første i rækken til at sige, at jeg bestemt ikke havde lyst til at flytte ind i en beton-ghetto med beboere der havde diverse vanskeligheder, enten med loven eller arbejdsmarkedet.
Desuden skal du ikke prøve at betegne ghetto som noget "kulturskønt, masser af interessante mennesker og dejlige cafeer" ? Come on ... Hvis der var så fantastisk at bo sådanne steder, ville de være væsentlig mere attraktive end som så?

Og det er altså ikke en fordom!

Nu snakkede du jo selv om Nørrebro, som om du havde boet der? Jeg kender da massere der bor der i dag og aldrig ville flytte derfra. Det er så vidt jeg husker heller ikke noget problem at sælge sin lejlighed til en god pris på Nørrebrø.

Om folk vil bo i Rosengården kommer vel an på flere ting end bare om der er ghettoer. Vil man bo på en stille villavej, så er det måske ikke stedet, men det er det vel knap nok nogen steder i nær-centrum.

Jeg synes det er rart at se folk som rent faktisk bor i Rosengården snakke om stedet. Det vil jeg da til hver en tid hellere forholde mig til end statistikker og rygter.

Og netop for integrationens skyld, så sker der jo dårlige ting, hvis alle flytter ud og man kun "putter" folk fra dårligere sociale hjem sammen.

Supermule
25-10-2005, 08:47
Lige præcis i dette indlæg tager du fejl...

Man skal ikke kalde andre for naive såfremt de har en holdning der ikke passer ind i ens eget verdensbillede...

DESUDEN!!!, så lægger du skylden over på samfundet for den dårlige integration i samfundet.... Er det ikke op til folk selv, hvor godt de vil integreres??? Skal de ikke selv yde noget, eller skal SAMFUNDET sørge for det hele??? Skal de sidde på deres flade og bare modtage uden at yde???

Har du selv boet i mellemøsten??? Sjovt nok er holdningen til vesterlændinge stik modsat. Arbejder du ikke, så er det bare hjem... Du får ikke lov til at IKKE yde noget i deres samfund. Jeg har boet i Saudi Arabien i 2 år...

Ærligt talt, så findes der også mennesker der er glade for Gjellerup parken, Vollsmose og Mjølnerparken.... Fred være med dem. Dog er statistikker svære at gøre noget ved, såfremt datagrundlaget er iorden. Hvem skulle vide det bedre end Malmø Kommune??? Mig bekendt er det ikke dig der udbetaler understøttelse til alle disse mennesker???

Det var så lige mine 25 cents i denne debat...

Plix: Jeg kan kun trække på smilebåndene over hvor ufattelig naiv du er!!! Du lader en bog bestemme hvorhenne man skal bo - hvad med lige selv at få fingeren ud af r.... og få set stederne og dan dine egne indtryk - det kaldes at være selvstændig.

Jeg har selv læst bogen "Farvel Danmark", og kan tydelig læse at de ikke selv har været herovre for at tjekke stederne ud.....nej nej, de har selvfølgelig læst en masse aviser og blade (alle mulige former for medier som skal tjene til dagligdagen - og vi ved jo godt at "gode nyheder" ikke sælger så godt som dårlige)

Disse anbefalninger er åbenbart givet ud fra følgende punkter:

Ang. videoen, så kunne den have været optaget hvilket som helst sted i København.

Gør min en tjeneste Plix - lad vær med nogensinde at flytte til Rosengård - bare tanken om at få sådan en snæversynet person som dig til nabo kan give mig kuldegysning :scared:

Nå, det var så mit sure opstød for i dag.

jxhab
25-10-2005, 09:01
Lige præcis i dette indlæg tager du fejl...

Man skal ikke kalde andre for naive såfremt de har en holdning der ikke passer ind i ens eget verdensbillede...

DESUDEN!!!, så lægger du skylden over på samfundet for den dårlige integration i samfundet.... Er det ikke op til folk selv, hvor godt de vil integreres??? Skal de ikke selv yde noget, eller skal SAMFUNDET sørge for det hele??? Skal de sidde på deres flade og bare modtage uden at yde???

Har du selv boet i mellemøsten??? Sjovt nok er holdningen til vesterlændinge stik modsat. Arbejder du ikke, så er det bare hjem... Du får ikke lov til at IKKE yde noget i deres samfund. Jeg har boet i Saudi Arabien i 2 år...

Ærligt talt, så findes der også mennesker der er glade for Gjellerup parken, Vollsmose og Mjølnerparken.... Fred være med dem. Dog er statistikker svære at gøre noget ved, såfremt datagrundlaget er iorden. Hvem skulle vide det bedre end Malmø Kommune??? Mig bekendt er det ikke dig der udbetaler understøttelse til alle disse mennesker???

Det var så lige mine 25 cents i denne debat...

Statistikker er noget svært noget. Se bare i Danmark, hvor man tidligere hævde at invandrere stod for størstedelen af alt kriminalitet, dette var baseret på det antal mennesker politiet tilbageholdte. Her registrerede man tilhørsforhold, men hvis disse mennesker blev frikendt igen, så blev de ikke fjernet fra listen.

Selvfølgelig skal man heller ikke være naiv, men at definiere et helt område som et sted man ikke skal bo, skal man passe på med. Især hvis man ikke selv bor der ;)

Jeg har boet på Holmbladsgade 4 - 4½ år. Når folk høre jeg bor der, så spørger de tit om man enten ikke er bange eller om der ikke er meget vold osv. Frygten baserer de jo på enkeltsager taget ud af kontekst og desværre ikke på personlige erfaringer. Fordomme er noget forfærdeligt noget.

Og så husk lige på, at selvom Skåne har tilhørt Danmark og vi ligner hinanden og har mange ligheder. Så er vi jo også gæster i et andet land ..=)..

Plix
25-10-2005, 09:33
Supermule :th2: : Tak for den nye vinkel - Glad for at se at denne debat trods ikke, var forbeholdt overdrevet lyserøde holdninger. Og jeg giver dig ret i, at malene netop virkede som om, alt skulle passe ind i hendes verdensbillede og hvis det ikke gjorde, var man fremmedfjends, naiv, aldrig været i malmø og aldrig set noget som helst. :thumbdown

Jxhab :) : Har boet i akacieparken, som er nævnt ved siden af mjølnerparken i bogen og så har jeg boet i aldersrogade på nørrebro. Bor som sagt stadig med mine forældre, da jeg ville købe lejlighed i malmø. Og jeg kan tydeligvis se, at jeg skal så langt væk fra folk som Malene. Men jeg er skam også kritisk overfor statistiker osv., men det er troværdige kilder og jeg har boet længe nok i belastede områder i hele mit liv. Måske har jeg bare ikke gået rundt med skyklapper hele mit liv, som visse andre har gjort herinde. Så ja, derfor ér jeg pænt kritisk overfor Rosengård i og med, at den bydel ligger så tæt op af mjølnerparken og akacieparken som overhovedet ér muligt. Samtidig med de uroligheder man så. Men jeg kritisere altså ikke de danskere som flytter derover, hvis de har lyst til det. Jeg har bestemt ingen intention om at hakke personligt på nogen, imodsætning til visse andre. :thumbdown

Har taget et screenshot af den omtalte bog, jeg købte for et stykke tid siden, og helt ærligt Malene, hvis du virkelig synes at forfatterne er nogle fordomsfulde mennesker pga. det de skriver, så vil jeg virkelig påstå at det er dig som er fordomsfuld. Men jeg kan ikke finde ud af at uploade billedet her til debatten?! Man kan da sige, at de har deres udtalelser baseret på:
Reported Offenses 2003 - Malmö Kommun - "Brottsförebyggande rådet" på side 16 og fra "Ministeriet for flygtninge, indvandrere og integration" her fra København på side 17. Så lad dog være med at kritisere deres kilder, bare fordi du er drøn hamrende uenig i deres udtalelser.

jxhab
25-10-2005, 09:45
Supermule :th2: : Tak for den nye vinkel - Glad for at se at denne debat trods ikke, var forbeholdt overdrevet lyserøde holdninger. Og jeg giver dig ret i, at malene netop virkede som om, alt skulle passe ind i hendes verdensbillede og hvis det ikke gjorde, var man fremmedfjends, naiv, aldrig været i malmø og aldrig set noget som helst. :thumbdown

Jxhab :) : Har boet i akacieparken, som er nævnt ved siden af mjølnerparken i bogen og så har jeg boet i aldersrogade på nørrebro. Bor som sagt stadig med mine forældre, da jeg ville købe lejlighed i malmø. Og jeg kan tydeligvis se, at jeg skal så langt væk fra folk som Malene. Men jeg er skam også kritisk overfor statistiker osv., men det er troværdige kilder og jeg har boet længe nok i belastede områder i hele mit liv. Måske har jeg bare ikke gået rundt med skyklapper hele mit liv, som visse andre har gjort herinde. Så ja, derfor ér jeg pænt kritisk overfor Rosengård i og med, at den bydel ligger så tæt op af mjølnerparken og akacieparken som overhovedet ér muligt. Samtidig med de uroligheder man så. Men jeg kritisere altså ikke de danskere som flytter derover, hvis de har lyst til det. Jeg har bestemt ingen intention om at hakke personligt på nogen, imodsætning til visse andre. :thumbdown

Men det er jo også i orden du ikke vil bo der. Men diskussionen skabes fordi du anbefaler folk at de ikke skal bo i områder og dine kilder er ikke personlige erfaringer fra Rosengård, men derimod noget du har læst i en bog eller noget du har oplevet fra helt andre steder.

Jeg synes det er fint man ikke selv vil bo et sted, men det er jo en provokation for folk som bor i Rosengård og er glade for at bo der, når de kan læse om personer der snakker om ting de ikke selv har nogen erfaring med.

Det er jo også forfærdeligt for Nørrebro at hele Nørrebro (som jo ikke kun er Nørrebro station og blågårdsplads) skal lide under at nogle få individer laver ballade.

Personligt ville jeg aldrig vælge at bo hverken på Nørrebro eller i Rosengården, men det er nogle helt andre årsager. Vi er flyttet fra Holmbladsgade fordi vi gerne ville have et lækkert hus i et stille villa kvarter og det er jo nogle helt andre præferecer der er gældende der.

Palle...
25-10-2005, 09:46
Jxhab :) : Måske har jeg bare ikke gået rundt med skyklapper hele mit liv, som visse andre har gjort herinde. Så ja, derfor ér jeg pænt kritisk overfor Rosengård i og med, at den bydel ligger så tæt op af mjølnerparken og akacieparken som overhovedet ér muligt.

Det er jo saa lige praecis der du tager fejl. Kom nu ud og kig paa omraadet istedet at komme med saadanne udtalelser. Det er ganske enkelt ikke korrekt.
Vi er 100% enige i at der er OMRAADER i Rosengaarden der er haardt belastet, men der er sandelig ogsaa det modsatte, saa lad vaere med at skaere det hele over een kam. Kom herud og kig.

Det er som at sige at HELE Noerrebro er noget skidt. Mange vil vel mene at Skt. Hans Torv er rimelig cool ?

Ioevrigt er her rigelig med groenne omraader. Park, tennisbaner, fodboldbaner osv osv. Ja, der ER faktisk en stor park lige ved siden af hvor jeg bor.

PS. jeg sidder i udlandet og har ikke dk keyboard

Supermule
25-10-2005, 13:12
Du er tilgivet Palle.... ;)

Anka
25-10-2005, 16:16
Mange af boligområderne - også Rosengård - er delt op i hyresrätter og bostadsrätter, hvor en del af hyresrättområderne, vel nok med rette, kan kaldes "belastede", men som sagt, det behøver jo absolut ikke gøre hele bydelen til en ghetto.

/Anders

SanneJ
25-10-2005, 17:16
Rosengården var også det eneste sted jeg blev advaret imod at flytte hen af mine svenske kolleger, da jeg besluttede mig for at flytte til Malmö. MEN jeg har aldrig väret der, og der har aldrig väret nogle steder i Kbh, jeg har väret nervös for at färdes. Min (svenske) nabo, synes dog heller ikke jeg burde tage mine löbeture i de grönne områder ved Lindängen, men hvem faaaen skulle dog lige på lur bag en busk kl. lort om morgenen. Det er vel altid en god idé, at kende til de områder man udtaler sig om, og man kan vel väre uheldig hvor som helst...

Jønsson
26-10-2005, 10:45
Lige et link taget fra en anden tråd... http://sydsvenskan.se/malmo/article121060.ece

Bare lige for at skyde en pil igennem noget af det rosenrøde billede der bliver tegnet i visse indlæg!

Palle...
26-10-2005, 10:52
Lige et link taget fra en anden tråd... http://sydsvenskan.se/malmo/article121060.ece

Bare lige for at skyde en pil igennem noget af det rosenrøde billede der bliver tegnet i visse indlæg!

Denne artikel har vaeret bragt herinde foer.
Gider du ikke lige laese hvad vi (som rent faktisk har vores daglige gang i Rosengaarden) skriver ???

Jeg har faet tilsendt en artikel, som beskriver udviklingen i Malmo, vedr. kriminelle bander. Den viser (iflg. afsender) at problemet ikke laengere findes i Rosengaarden, men er flyttet til andre bydele.
Desvaerre har jeg ikke mulighed for at laese den pt, men saa snart jeg har laest den, saa poster jeg den her. (loerdag)

Vi forsoerger jo ikke at tegne et lyseroedt billede af Rosengaarden, men be'r bare folk om at komme ud og opleve det selv, inden man smider om sig med fordomme.
Det svarer lidt til vestjyder der vil ha' lukket Christiania, uden at vide hvor det ligger.
Kom nu forbi... jeg giver gerne en guided tour

Malene
26-10-2005, 11:05

Ok, det lyserøde billede er vist hentydet til mit indlæg, men hvis man læser artiklen igennem, kan man læse følgende udtalelse:
– Här handlar det ju om människor som egentligen vill gott. Problemet är att vi inte kan kommunicera ordentligt med dem. Därför skulle vi behöva personal med rätt bakgrund och vi skulle också behöva lära oss mer om olika kulturer, menar Stefan Greschner.

Det jeg er forarget over er, at folk som som ikke engang har besøgt Rosengård og bogen "farvel Danmark" ligefrem anbefaler folk ikke at flytte til Rosengård bare fordi der er nogle små problemer (problemer som også findes mange steder i DK) - men der er jo ikke problemer i hele området.

Jønsson
26-10-2005, 11:16
Men problemerne er der og fordi man har sin daglige gang i området eller bor der, kan man jo bare være heldig ikke at have stødt på problemerne...Det er jo bare facts man kan læse sig til alle steder, men det er jo sikkert bare pressen eller Sverige's pendant til DF som pisker en stemning op!

Og med hensyn til kommunikationen, så er det igen snakken om man skal ansætte 1 social-pædagog pr. udlænding eller om udlændinge inkl. danskere selv må gøre en større indsats når de kommer til et fremmed land. Det er jo så nemt at komme til et andet land og kræve at de indretter sig efter dig, frem for omvendt.

Og lige for at slutte mit indlæg, så mener jeg helt sikkert der skal være plads til alle, men det kræver altså at man selv gør en indsats...

Palle...
26-10-2005, 11:35
[QUOTE=Jønsson]Men problemerne er der og fordi man har sin daglige gang i området eller bor der, kan man jo bare være heldig ikke at have stødt på problemerne...Det er jo bare facts man kan læse sig til alle steder, men det er jo sikkert bare pressen eller Sverige's pendant til DF som pisker en stemning op!
QUOTE]

Hvor dum og naiv maa man vaere ? Ja, du maa sgu undskylde at jeg bruger saadanne ord om dig.
Du har garanteret aldrig vaeret i Rosengaarden, men alligevel ved du alt om de problemer der er her. Det er for latterligt. Jeg har boet her i 2.5 aar, og har ikke ignoreret noget. Jeg har vitterligt ikke set de problemer du mener 'er der', men udelukker bestemt ikke at der er problemer. Et af problemerne er folk som dig, der har en mening uden at ha' vaeret her.

De svenskere jeg kender, havde alle samme holdning som dig, lige indtil de rent faktisk kom herud og saa omraadet. Det aendrede en hel del.
Spar mig for dit forkvaklede syn, medmindre du kommer herud selv. Derefter kan vi snakke om hvilke problemer der er, og hvad der boer goeres for at faa en succesfuld integration.

Som sagt, jeg giver gerne en guided tour, og saa kan vi ta' denfra. Men, alle de facts du mener at kunne laese ud af statestiker gi'r jeg intet for.

PS. for at kunne koebe en bostattsrat i vores forening skal man (som alle andre steder) vise loensedler, have fast arbejde og godkendes af HSB. Praecis som du garanteret blev da du handlede lejlighed.

Jønsson
26-10-2005, 11:50
[QUOTE=Jønsson]Men problemerne er der og fordi man har sin daglige gang i området eller bor der, kan man jo bare være heldig ikke at have stødt på problemerne...Det er jo bare facts man kan læse sig til alle steder, men det er jo sikkert bare pressen eller Sverige's pendant til DF som pisker en stemning op!
QUOTE]

Hvor dum og naiv maa man vaere ? Ja, du maa sgu undskylde at jeg bruger saadanne ord om dig.
Du har garanteret aldrig vaeret i Rosengaarden, men alligevel ved du alt om de problemer der er her. Det er for latterligt. Jeg har boet her i 2.5 aar, og har ikke ignoreret noget. Jeg har vitterligt ikke set de problemer du mener 'er der', men udelukker bestemt ikke at der er problemer. Et af problemerne er folk som dig, der har en mening uden at ha' vaeret her.

De svenskere jeg kender, havde alle samme holdning som dig, lige indtil de rent faktisk kom herud og saa omraadet. Det aendrede en hel del.
Spar mig for dit forkvaklede syn, medmindre du kommer herud selv. Derefter kan vi snakke om hvilke problemer der er, og hvad der boer goeres for at faa en succesfuld integration.

Som sagt, jeg giver gerne en guided tour, og saa kan vi ta' denfra. Men, alle de facts du mener at kunne laese ud af statestiker gi'r jeg intet for.

PS. for at kunne koebe en bostattsrat i vores forening skal man (som alle andre steder) vise loensedler, have fast arbejde og godkendes af HSB. Praecis som du garanteret blev da du handlede lejlighed.

Kald du mig bare dum og naiv, men hvis man ikke kan forholde sig til det man hører og læser, hvad fanden skal man så lige forholde sig til? Skal jeg selv hoppe på flyveren til Irak, for at se at der hersker kaos i visse områder, eller skal jeg vælge at tro på det jeg ser og læser? Jeg har været forbi Rosengården og synes at det umiddelbart virker som et hyggeligt sted, ikke desto mindre HAR der altså været en del episoder og skræmmende ting som gør at jeg lige ville tænke mig om inden jeg flyttede derud...

Palle...
26-10-2005, 11:58
[QUOTE=Palle...]

Kald du mig bare dum og naiv, men hvis man ikke kan forholde sig til det man hører og læser, hvad fanden skal man så lige forholde sig til?

Det syntes jeg ogsaa du skal.... hvad med at forholde dig til det du hoerer og laeser fra os der bor i omraadet ???

Nu kan man naeppe sammenligne Irak med Rosengaarden... hvad med selv at se det, og saa forholde sig til det ? Det kan da ikke vaere rigtigt at du vaelger at tro paa alt du laeser, naar muligheden for at opleve det selv ligger mindre end 20 min. fra din egen virkelighed ?

Jeg har paa intet tidspunkt sagt at dette er verdens bedste omraade, eller at der ikke er nogle problemer. Det er der ....men, det er der godt nok ogsaa mange andre steder hvor folk ikke har noget imod at bo.
Det eneste jeg be'r om er, at man skal se omraadet foer man doemmer det.

Jønsson
26-10-2005, 11:58
Og lige et PS.

Nu har jeg rejst en del i USA og har været i nogle af de mest belastede områder i L.A., på facaden ligner de jo næsten alle andre områder, men ikke desto mindre er der dagligt skud-episoder osv. Og det skal lige siges at de gange jeg har været der har jeg heller ikke oplevet noget!

Men fred være med at du elsker Rosengården, derfor kan der altså godt være andre der har haft en dårlig oplevelse! Og så ellers op med humøret... :th2:

Jønsson
26-10-2005, 12:01
[QUOTE=Jønsson]

Det syntes jeg ogsaa du skal.... hvad med at forholde dig til det du hoerer og laeser fra os der bor i omraadet ???

Det gør jeg jo også lige nu og jeg tror sgu jeg flytter derud til næste år... ;)

Jønsson
26-10-2005, 12:05
[QUOTE=Jønsson]

Jeg har paa intet tidspunkt sagt at dette er verdens bedste omraade, eller at der ikke er nogle problemer. Det er der ....men, det er der godt nok ogsaa mange andre steder hvor folk ikke har noget imod at bo.
Det eneste jeg be'r om er, at man skal se omraadet foer man doemmer det.
Det er jo netop det jeg mener og derfor er det folk siger, hvis valget står mellem Rosengården og noget andet, hvorfor så ikke vælge et mindre belastet område? Jeg har personligt intet imod at bo i et belastet område, men står valget mellem det og et andet, så vælger jeg nok det andet i 98% af tilfældende..

Palle...
26-10-2005, 12:06
Nu har jeg rejst en del i USA og har været i nogle af de mest belastede områder i L.A., på facaden ligner de jo næsten alle andre områder, men ikke desto mindre er der dagligt skud-episoder osv. Og det skal lige siges at de gange jeg har været der har jeg heller ikke oplevet noget!

Uhm.... var det ikke i loerdags der var en mand der skoed 4-5 skud op i luften, for derefter at skyde sigselv ?
Hvor var det nu det var ? Trianglen, S.forstadsgatan ?

Jeg har dog ikke selv set noget lignende, saa det maa vaere et skidt omraade ??? Jeg ved jo kun hvad jeg har laest

Sanni
26-10-2005, 12:15
For Søren da, Jønsson - at have en sund skepsis overfor, hvad medierne fylder dig med, er sgu da ikke bare en god idé, det er nødvendigt! Det ved enhver da!

Er kommet en del hos Palle de forløbne to år og ligeså hos andre i Rosengården, og jeg har aldrig hverken set eller hørt om de mange problemer, du refererer til. Det er ikke ensbetydende med, at der ingen problemer er - men hvis de eneste problemer, du selv kender til, er dem, medierne præsenterer dig for, så kan du med sindsro trække 50% fra, og så vil du være nærmere virkeligheden, end du er i dag... gode nyheder er dårlige nyheder!

:)

Sanni

Plix
26-10-2005, 12:23
Ok, det lyserøde billede er vist hentydet til mit indlæg, men hvis man læser artiklen igennem, kan man læse følgende udtalelse:
– Här handlar det ju om människor som egentligen vill gott. Problemet är att vi inte kan kommunicera ordentligt med dem. Därför skulle vi behöva personal med rätt bakgrund och vi skulle också behöva lära oss mer om olika kulturer, menar Stefan Greschner.

Det jeg er forarget over er, at folk som som ikke engang har besøgt Rosengård og bogen "farvel Danmark" ligefrem anbefaler folk ikke at flytte til Rosengård bare fordi der er nogle små problemer (problemer som også findes mange steder i DK) - men der er jo ikke problemer i hele området.

Hvis du er så pokkers forarget over farveldanmark og deres bog (Som du sikkert ikke engang ejer) hvorfor brokker du dig så ikke til dem?!
Og nu stopper du altså med, at sige at de ikke bor i malmø eller har besøgt stedet, det ved du jo intet om Malene?!
Hvis du spørger en person fra WhiskeyBæltet i Nordsjælland har han nok ANDRE steder at anbefale end folk som har boet på Nørrebro!?
Wake up ... please ... Du går meget højt op i, at der altså er folk som ikke bryder sig om, at bo i områder som betragtes som "belastede". Hvis de ikke fandtes, ville de jo ikke blive betegnet sådan!
Og desuden svarede du mig ikke på mit sidste indlæg, hvor jeg beskrev hvilke kilder farveldanmark har brugt i deres bog. Hvis du ikke betragter de kilder som utroværdige, så er INTET jo troværdigt i dine øjene åbenbart?! :rolleye:

willerup
26-10-2005, 13:18
http://www.incabulos.dk/Misc/Arguing.jpg

Palle...
26-10-2005, 13:27
hehehe

her er et link der virker

http://gallery.incabulos.dk/Misc/Arguing.jpg

willerup
26-10-2005, 13:31
hehehe

her er et link der virker

http://gallery.incabulos.dk/Misc/Arguing.jpg

Tak, Palle:-)

Plix
26-10-2005, 13:40
Willerup: LOL ja, det er ikke engang løgn altså :D

Jønsson
26-10-2005, 20:24
For Søren da, Jønsson - at have en sund skepsis overfor, hvad medierne fylder dig med, er sgu da ikke bare en god idé, det er nødvendigt! Det ved enhver da!

Er kommet en del hos Palle de forløbne to år og ligeså hos andre i Rosengården, og jeg har aldrig hverken set eller hørt om de mange problemer, du refererer til. Det er ikke ensbetydende med, at der ingen problemer er - men hvis de eneste problemer, du selv kender til, er dem, medierne præsenterer dig for, så kan du med sindsro trække 50% fra, og så vil du være nærmere virkeligheden, end du er i dag... gode nyheder er dårlige nyheder!

Dvs. alle info fra diverse nyheder skal jeg trække 50% fra? Eller kun dem om Rosengården?

Jønsson
26-10-2005, 20:32
Uhm.... var det ikke i loerdags der var en mand der skoed 4-5 skud op i luften, for derefter at skyde sigselv ?
Hvor var det nu det var ? Trianglen, S.forstadsgatan ?

Jeg har dog ikke selv set noget lignende, saa det maa vaere et skidt omraade ??? Jeg ved jo kun hvad jeg har laest
Når man skyder sig selv, tæller det vist ikke med i statistikken over det der gør et område belastet... Og for det andet var du jo ikke til stede så du kan jo ikke vide om det overhovedet er sket... Eller også skal du bare trække halvdelen fra, så det var kun 2-2,5 skud og det halve skud ramte ham selv! :rolleye:

michaelbo
26-10-2005, 22:08
Når man skyder sig selv, tæller det vist ikke med i statistikken over det der gør et område belastet... Og for det andet var du jo ikke til stede så du kan jo ikke vide om det overhovedet er sket... Eller også skal du bare trække halvdelen fra, så det var kun 2-2,5 skud og det halve skud ramte ham selv! :rolleye:

Ja men hvis det ikke tæller med, så er jeg sgu mere rolig!!
Skudene han skød i luften tæller heller ikke, da de jo ikke ramte nogen..... ok af dette kan vi udlede at at det er et godt sted at bo bare der er fyldt med skydegale selvmordere :rolleye:

Sanni
26-10-2005, 22:32
Hold da op Jønsson :confused: - vil du virkelig stå ved, at du tror på alt, hvad du hører i medierne? Hvorfor ordkløve et indlæg som er venligt ment - bare en reminder om, at man måske bør være lidt påholdende med at tro på alt, hvad man hører - også selvom det formidles af, hvad der virker som troværdige medier... igen - gode nyheder er dårlige nyheder...

Sanni

Jønsson
27-10-2005, 07:36
Hold da op Jønsson :confused: - vil du virkelig stå ved, at du tror på alt, hvad du hører i medierne? Hvorfor ordkløve et indlæg som er venligt ment - bare en reminder om, at man måske bør være lidt påholdende med at tro på alt, hvad man hører - også selvom det formidles af, hvad der virker som troværdige medier... igen - gode nyheder er dårlige nyheder...

Sanni
Fordi der ikke er nogen der fatter at Rosengården BLIVER betragtet som et belastet område, ligesom Mjølnerparken, Vollsmose osv. At der så bor nogle i området der betragter det som paradis på jord, det ændrer altså ikke på det.

Palle...
27-10-2005, 08:18
Fordi der ikke er nogen der fatter at Rosengården BLIVER betragtet som et belastet område, ligesom Mjølnerparken, Vollsmose osv. At der så bor nogle i området der betragter det som paradis på jord, det ændrer altså ikke på det.

Maaske det er derfor der er forskellige omraader i Rosengaarden ?
Der findes Krydgaarden, Apelgaarden, rosengaarden osv osv. Du kan ikke sige HELE Rosengaarden er belastet omraade. Det svarer til at sige HELE noerrebro er belastet. Rosengaarden = flere omraader

Ioevrigt har jeg hele tiden sagt der er problemer i Rosengaarden, men det er altsaa kun i en del af Rosengaarden. Der hvor der er lejelejligheder. Og, det er jo langt fra overalt.
Jeg er bange for det er dig der ikke har fattet hvad der tales om ;)

DMJ
02-11-2005, 11:31
Også pisse belastende at min nabo hele tiden skal ind og låne kugler fordi hun løber tør. Og hvad værre er at underboen efterhånden har skudt så meget op i luften at der snart er hul ned til deres stue.

Noget godt er der da kommet ud af det. Når de står og skyder op nede foran huset så har de lavet hul igennem alle altanerne hele vejen op, det er meget fedt hvis man har glemt noget, så kan man lige få kæresten til at smide det ned.

Det er slet ikke så slemt, da vi flyttede ind blev vi udrustet med skudsikre veste, hjelme og de samme skjolde som politiet har. Ellers hygger vi os, man vænner sig hurtigt til at falde i søvn selvom der bliver skudt tit og ofte. Ambulancerne og politi sirenerne de er lidt sværere at sove fra, men det går dog bedre nu.

Uheldigvis får vi aldrig besøg, for det første tør folk simpelthen ikke besøge os. Og for det andet står de bevæbnede vagter alle vegne og skyder op i luften til skræk og advarsel.

PS. Dette er skrevet fra mit armerede beskyttelsesrum, alle andre steder flyver kuglerne om ørerne på os. Jeg bevæger mig kun ud for at hente de forsyninger jeg får kastet ned på taget fra venlige piloter.

Nå, det var vist lidt et sidespring.

Behøver jeg nævne at jeg har oplevet langt flere problemer og ballade dengang jeg boede i Vanløse?

Gæst
02-11-2005, 15:00
Det eneste man får lyst til at sige efter man har læst dette indlæg er (det den har udviklet sig til):

Så bliv dog for h...... hjemme i Danmark. :(

Det kunne være rart, at folk der flyttede til Sverige, kunne lade deres PESSIMISME og UVIDENHED blive tilbage i DK.

Jeg føler medlidenhed med de personer som tilsynladende lider under denne "sindstilstand", med at man pr. definition er bange/imod alt med frememd herkomst. Hold da k.... hvor går i glip af meget..

Hvor må det være fattigt, at danne sine meninger ud fra det man læser og ser, især i en tid hvor vi mennesker konstant bliver manipuleret af især medierne.

Slå øjnene op!

Det mest ironiske i dette indlæg er, at ALLE der vælger at flytte til Sverige i realiteten er udlændinge. Tyg lidt på den.

Ja, ignorance is bliss...

Jønsson
02-11-2005, 23:12
Er du gal hvor findes der mange hoveder med politisk korrekte meninger... :rolleye:

Snakken gik jo på om Rosengården var et socialt belastet område eller ikke, men jeg kan jo forstå at der ikke findes sådanne områder overhovedet, hverken i Sverige eller Danmark.

Palle...
03-11-2005, 00:02
Husk at Rosengården er en bydel, præcis som Slottsstaden, Värnhem, Fosie og alle andre.....

At sige at Rosengården er lig med Mjølnerparken eller andet, holder ikke. Rosengården er en bydel. På godt og ondt, præcis som nørrebro, vesterbro og lign.

I den del at bydelen hvor jeg bor, er der ganske fredeligt. Det er der ikke alle steder, det er jeg helt klar over.... men, bare fordi det er Rosengården, så er det ikke det samme som det er dårligt....

Jønsson
03-11-2005, 09:24
Husk at Rosengården er en bydel, præcis som Slottsstaden, Värnhem, Fosie og alle andre.....

At sige at Rosengården er lig med Mjølnerparken eller andet, holder ikke. Rosengården er en bydel. På godt og ondt, præcis som nørrebro, vesterbro og lign.

I den del at bydelen hvor jeg bor, er der ganske fredeligt. Det er der ikke alle steder, det er jeg helt klar over.... men, bare fordi det er Rosengården, så er det ikke det samme som det er dårligt....
Så kom vi så tæt på at blive enige som jeg tror er muligt... :th2: Jeg ville bare frem til at der er problemer i visse dele, dermed ikke sagt overalt. Ligesom Nørrebro...

Gæst
03-11-2005, 11:35
Så kom vi så tæt på at blive enige som jeg tror er muligt... :th2: Jeg ville bare frem til at der er problemer i visse dele, dermed ikke sagt overalt. Ligesom Nørrebro...

Du er en af dem der bare skal have ret, ikke?

Ok, Nørrebro er tilsynaldende ikke noget for dig, kom videre. Find et sted "du passer ind" (hvilket du selvfølgelig allerede har gjort).

Men lad dog andre have deres mening/oplevelser af tingene i fred.

Fordi DU, eller x antal personer har en bestemt mening om en bestemt ting, er det ikke nødvendigvis sådan det forholder sig.

Eksemplet her:

Rosengården/Nørrebro er "defienret" som "problem områder".
Jeg bor der (teoretisk), og har INGEN problemer overhovedet med området.
Synes alt er godt og fint.
Nej, så er det i min verden ikke et "problem område", på trods af hvad andre måtte mene, og hvad det måtte være "stemplet" som.
Mig bekendt, er det ikke ligesom med matematik, hvor du bare kan slå op i en facitliste...

PS: Det er stadig tilladt at have sin egen mening om tingene, selvom det for visse personer tilsynladende godt kan være lidt svært ;)

jxhab
03-11-2005, 11:39

Ok, Nørrebro er tilsynaldende ikke noget for dig, kom videre. Find et sted "du passer ind" (hvilket du selvfølgelig allerede har gjort).

Fordi DU, eller x antal personer har en bestemt mening om en bestemt ting, er det ikke nødvendigvis sådan det forholder sig.

Eksemplet her:

Nej, så er det i min verden ikke et "problem område", på trods af hvad andre måtte mene, og hvad det måtte være "stemplet" som.
Mig bekendt, er det ikke ligesom med matematik, hvor du bare kan slå op i en facitliste...

PS: Det er stadig tilladt at have sin egen mening om tingene, selvom det for visse personer tilsynladende godt kan være lidt svært ;)

Enig.. og i sidste ende, så handler det vel om at bo de steder man gerne vil bo og er glad for at bo. Jeg kan kun opfordre folk til at undersøge de områder de vil bo i, så de ikke føler de har købt katten i sækken og det er underordnet om det hedder Rosengården, Limhamn eller noget andet.

Og så husk den enes behov og lyst til at bo i rækkehus, lejlighed, villa osv, kan jo være så forskellig fra de andre.

Jeg forstår godt folk som bor i Rosengård bliver irriteret, når de alle bliver stemplet. Jeg har selv prøvet det, da jeg boede på Amager..

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=319195 .. Betyder det at man ikke skal bo i Göteborg?

Jønsson
03-11-2005, 15:10

Eksemplet her:

Hvis du nu hev stave-pladen frem, ville du jo nok kunne læse dig frem til at jeg ikke betegner hele Rosengården eller Nørrebro som problemfyldte, kun visse dele. Det har Palle som bor der jo selv lige påpeget.

PS: Det er ok have sin egen mening om tingene, bare det er den rigtige, ikk'?

Palle...
03-11-2005, 16:22
Hvis du nu hev stave-pladen frem, ville du jo nok kunne læse dig frem til at jeg ikke betegner hele Rosengården eller Nørrebro som problemfyldte, kun visse dele. Det har Palle som bor der jo selv lige påpeget.

Ja, så må du sgu lige ind i kampen igen, makker... Du har hele tiden kæftet op om hvor forfærdelig Rosengården er, og at Rosengården er lige så hårdt belastet som Mjølnerparken og lignende...
Men, det er da rart at se at du endelig har fattet hvad der tales om, når man siger Rosengården...Nu mangler vi bare du også kommer herud !.
Den guidede tour er stadig et åbent tilbud... det gælder iøvrigt for alle, også dem der evt. tænker på at flytte hertil.

Og, skal vi ikke lukke denne diskussion ... ???

willerup
03-11-2005, 16:39
Ja, så må du sgu lige ind i kampen igen, makker... Du har hele tiden kæftet op om hvor forfærdelig Rosengården er, og at Rosengården er lige så hårdt belastet som Mjølnerparken og lignende...
Men, det er da rart at se at du endelig har fattet hvad der tales om, når man siger Rosengården...Nu mangler vi bare du også kommer herud !.
Den guidede tour er stadig et åbent tilbud... det gælder iøvrigt for alle, også dem der evt. tænker på at flytte hertil.

Og, skal vi ikke lukke denne diskussion ... ???

Hvis du er kommet hjem fra den "skattefinansierede studietur", så tager jeg gerne i mod en invitation:-)

Palle...
03-11-2005, 16:58
Hvis du er kommet hjem fra den "skattefinansierede studietur", så tager jeg gerne i mod en invitation:-)

Du/I skal være mere end velkomne .... Du finder bare en dato :)

BS
04-11-2005, 01:27
Og hvad så hvis man ikke er enig i din såkaldte "rigtige" menning?