Jump to content
MKE

Overførsel fra DK til SE.

Recommended Posts

Er der ikke noget med, at det skal være gratis med én overførsel pr. måned imellem DK og SE? Gratis = begge lande gør det gratis. Og jeg har Nordea i begge lande. Michael
Jeg overfører et par gange om mdr. via net bank dvs fra Dk til SE Nordea og det er gratis. men jeg har fundet ud af man kan ikke overføre mere end 20kg af gangen via Netbank... du kan få en aftale med din bank i DK med noget faste overførseler pr. mdr. gratis

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det er korrekt. Beløbet skal dog være fast (læs: det samme) måned efter måned. Alternativt er den billigste måde jeg har fundet indtil videre at bestille overførslen i Euro i den danske netbank - og lade modtageren betale sin egne omkostninger. Så koster det 15 dkk til Nordea DK og vist nok 4 sek til Nordea SE at lave overførslen. Der er en EU-forordning der gør at overførsler at Euro mellen EU lande skal gøres noget der ligner kost-priser - hvori rimeligheden i at det koster 4 gange så meget at initiere overførslen fra sin netbank end det koster Nordea SE at udsende et brev med advis om overførslen - fortaber sig vist i det uvisse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

I Nordea kan du have en "fast" overførsel per en fast dato 1 gang om måneden fra din danske konto i nordea til din svenske konto i nordea. Tal med din filial i DK så laver de det for dig. Det er dog ikke mere fast end at du fx. af og til kan lave det om hvis dit behov for et andet beløb ændrer sig. Jeg tror jeg ændrer det 2-3 gange om året afhængigt af hvad mit budgetkonto i Sverige får af nye regninger etc.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg overfører et par gange om mdr. via net bank dvs fra Dk til SE Nordea og det er gratis. men jeg har fundet ud af man kan ikke overføre mere end 20kg af gangen via Netbank... du kan få en aftale med din bank i DK med noget faste overførseler pr. mdr. gratis
De der 20 Kg er et loft der er på man kan få banken til at hæve loftet om det skulle være nødvendigt. Bare lige en indskudt bemærkning:tongue2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg overfører et par gange om mdr. via net bank dvs fra Dk til SE Nordea og det er gratis. men jeg har fundet ud af man kan ikke overføre mere end 20kg af gangen via Netbank... du kan få en aftale med din bank i DK med noget faste overførseler pr. mdr. gratis
Mener du virkelig kun 20.000? - det er sgu da ubrugeligt!. Da jeg skulle købe min bil i Sverige fandt jeg ud af at Nordeas svenske netbank havde et max på 200.000 SEK, som kunne overføres pr. dag, så jeg måtte overføre over flere dage. Har nu forøvrigt dumpet Nordea til fordel for Swedbank og Nordnet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Da jeg skulle købe min bil i Sverige fandt jeg ud af at Nordeas svenske netbank havde et max på 200.000 SEK, som kunne overføres pr. dag, så jeg måtte overføre over flere dage. Har nu forøvrigt dumpet Nordea til fordel for Swedbank og Nordnet.
Jeg fik Nordea til at häve belöbet til 800.000. Det krävede kun et telefonopkald. Jeg bruger også Nordnet. Virker fint, med gode valutakurser og Gratis overförsler ligeså tit du vil uden belöbsgränser :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Mener du virkelig kun 20.000? - det er sgu da ubrugeligt!. Da jeg skulle købe min bil i Sverige fandt jeg ud af at Nordeas svenske netbank havde et max på 200.000 SEK, som kunne overføres pr. dag, så jeg måtte overføre over flere dage. Har nu forøvrigt dumpet Nordea til fordel for Swedbank og Nordnet.
Kan kun varmt anbefale Swedbank , har selv dumpet S.E.B Mvh Carsten Hindsgaard

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Mener du virkelig kun 20.000? - det er sgu da ubrugeligt!. Da jeg skulle købe min bil i Sverige fandt jeg ud af at Nordeas svenske netbank havde et max på 200.000 SEK, som kunne overføres pr. dag, så jeg måtte overføre over flere dage. Har nu forøvrigt dumpet Nordea til fordel for Swedbank og Nordnet.
Det er kun i netbank der er sat et loft, og det er kun af sikkerhedsmæssige årsager. Du kan sagtens overføre et større beløb det kræver bare personlig kontakt med banken.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Mener du virkelig kun 20.000? - det er sgu da ubrugeligt!. Da jeg skulle købe min bil i Sverige fandt jeg ud af at Nordeas svenske netbank havde et max på 200.000 SEK, som kunne overføres pr. dag, så jeg måtte overføre over flere dage. Har nu forøvrigt dumpet Nordea til fordel for Swedbank og Nordnet.
Når du overfører via Nordnet - er det så via en dansk Nordnet aftale til en svensk bank, eller har du også oprettet en svensk Nordnet aftale? Min 'erfaring' med overførsel fra Nordnet DK til en min svenske bank, er at det er lidt 'omstændigt'. Først skal jeg give dem besked via deres mail system at jeg ønsker at overfører til min svenske bank konto - hvorefter det tager mindst 4 bankdage før de er tilgængelig på min konto.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Når du overfører via Nordnet - er det så via en dansk Nordnet aftale til en svensk bank, eller har du også oprettet en svensk Nordnet aftale? Min 'erfaring' med overførsel fra Nordnet DK til en min svenske bank, er at det er lidt 'omstændigt'. Først skal jeg give dem besked via deres mail system at jeg ønsker at overfører til min svenske bank konto - hvorefter det tager mindst 4 bankdage før de er tilgængelig på min konto.
Jeg har både et dansk og et svenskt. Men efterhånden er det kun til det svenske jeg overfører. Overfør til et svensk depot fra en dansk bankkonto ligesom du overfører til et dansk depot, og skriv blot dit svenske depotnummer i overførselsmeddelelsen. Fra et svensk Nordnet depot kan du overføre videre til andre svenske (forhåndsgodkendte) bankkonti via deres automatiske systemer uden at skulle snakke med nogen eller skrive til nogen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har både et dansk og et svenskt. Men efterhånden er det kun til det svenske jeg overfører. Overfør til et svensk depot fra en dansk bankkonto ligesom du overfører til et dansk depot, og skriv blot dit svenske depotnummer i overførselsmeddelelsen. Fra et svensk Nordnet depot kan du overføre videre til andre svenske (forhåndsgodkendte) bankkonti via deres automatiske systemer uden at skulle snakke med nogen eller skrive til nogen.
Takker :th2: Jeg vil oprette en svensk aftale hos Nordnet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Dækkes tyveri?

Takker :th2: Jeg vil oprette en svensk aftale hos Nordnet
Dækker Nordnet tab på ens konto som følge af tyveri? De kunne måske være underlagt andre regler, da de gør sig i aktiehandler og ikke bankforretninger? Grunden til jeg spørger er følgende meget skræmmende historie fra USA: "In an instant, retirement savings vanish".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Dækker Nordnet tab på ens konto som følge af tyveri? De kunne måske være underlagt andre regler' date=' da de gør sig i aktiehandler og ikke bankforretninger? Grunden til jeg spørger er følgende meget skræmmende historie fra USA: "In an instant, retirement savings vanish".
Jeg ved det ikke, men formentlig. Den svenske del er vist stort set en bank og man kan få knyttet kreditkort til sin handelskonto. I den svenske del kan man kun overføre til forhåndsgodkendte konti via deres automatiske systemer. Før en konto kan godkendes kontrolleres at ejermanden til depotet og kontoen er den samme - denne process tager op til 10 dage. Skal man overføre til andre konti skal man sende dem en fax eller et brev med kopi af ID. Så man kan vist ikke stjæle uden at lave dokumentfalsk, og jeg kan ikke se at banken kan undlade at give dig pengene tilbage, hvis de ikke har et gyldigt dokument med din (ægte) underskrift på, som dokumentation for overførslen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Min danske bank er Sparekassen Vestsjælland, og min svenske er Handelssbanken. Jeg har gjort det på den måde at hver 3. måned overføres der så X antal tusinde til min svenske bank, hvor alt min husleje osv. kører fra - Handelssbanken havde ikke noget imod denne lille aftale, bare de fik pengene ind til den tid de nu skulle have :) - Denne overførsel koster så 125,- DKR pr gang, så det må man jo så leve med. Alt min løn (arbejder i DK) overføres til Sparekassen Grunden til jeg ville helst ville beholde Sparekassen er af personlige årsager (læs: De kender mig godt, og ved hvad der i vente forude...)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ikke bare have to banker (i DK)?

Min danske bank er Sparekassen Vestsjælland, og min svenske er Handelssbanken. Jeg har gjort det på den måde at hver 3. måned overføres der så X antal tusinde til min svenske bank, hvor alt min husleje osv. kører fra - Handelssbanken havde ikke noget imod denne lille aftale, bare de fik pengene ind til den tid de nu skulle have :) - Denne overførsel koster så 125,- DKR pr gang, så det må man jo så leve med.
Hmm - tjah - dvs. du giver 500 om året for noget som vi andre får gratis, til gengæld formoder du at få nogle rimelige lånevilkår senere? Jeg ved godt at en del bankfolk hader mig for det, men jeg har det på ingen måde skidt med at jeg i en længere periode havde to banker i DK, min "gamle" bank i Odense (Sydbank) og min Föreningssparbanken (Swedbank) konto som var koblet sammen med en tilsvarende svensk konto gennem en brokonto-ordning. Jeg sørgede selv for (på netbanken) at smide pengene fra Sydbank til Swedbank, og ja, jeg måtte fortælle Swedbank at grunden til manglende fast lønindbetaling var at jeg var studerende uden mere SU, men det var sådan det var, og jeg føler oprigtigt talt ikke at jeg har snydt nogen. Prøv i øvrigt at se på om de har mulighed for at overføre i Euro til en lavere pris, det er tit der ligger en mulighed der. Mvh Jesper

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Min danske bank er Sparekassen Vestsjælland, og min svenske er Handelssbanken. Grunden til jeg ville helst ville beholde Sparekassen er af personlige årsager (læs: De kender mig godt, og ved hvad der i vente forude...)
Hvis de kender dig så godt og du har været hos dem længe synes jeg du bør kræve et langt lavere gebyr for denne simple transaktion. For hvis de ved hvad der venter forude, er de vel også interesseret i at behandle dig ordentligt. Bruger selv DDB/Skånes Provinsbank = Gratis overførelser efter behov.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis de kender dig så godt og du har været hos dem længe synes jeg du bør kræve et langt lavere gebyr for denne simple transaktion. For hvis de ved hvad der venter forude, er de vel også interesseret i at behandle dig ordentligt. Bruger selv DDB/Skånes Provinsbank = Gratis overførelser efter behov.
Jeg har skam også snakket lidt op og ned omkring dette, og min rådgiver har også været helt oppe og snakke med toppen, men desværre uden resultat - 125,- hver 3. måned kan jeg nu godt overleve - problemet er at det ikke kan foregå automatisk, dvs min rådgiver skal manuelt ind og indtaste alle oplysninger, og nu er min rådgiver også lidt for sød så hende vil jeg helst ikke undvære :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da til at være en skodbank, hvis du ikke engang selv kan gøre det over netbank, og at beholde en bank pga. bankdamen er lækker er da det dummeste grundlag jeg nogensinde har hørt.... Skift bank til en der giver dig bedre vilkår og spar de penge, evt. inviter hende ud for de penge du sparer;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Bananas' date=' kan man virkelig be en dansk bank overføre penge til svensk Nordnet uden at de snupper vekslingsprocenter?[/quote'] Undskyld jeg svarer, men du skal jo bare overføre DKK og så veksle med Nordnet. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Undskyld jeg svarer' date=' men du skal jo bare overføre DKK og så veksle med Nordnet. :)[/quote'] Så du mener at jeg sætter danske penge ind på mit svenske Nordnet (*skeptisk*) og så veksler jeg dem selv til svenske inde i Nordnet :confused: Kan jeg så også bestemme kursen selv :rolleye: (kun for sjov)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Så du mener at jeg sætter danske penge ind på mit svenske Nordnet (*skeptisk*) og så veksler jeg dem selv til svenske inde i Nordnet :confused: Kan jeg så også bestemme kursen selv :rolleye: (kun for sjov)
Jeg er ikke nordnetekspert, men så vidt jeg kan forstå, er man ikke undergivet middelkurstyranniet som i banken, men kan få mere for sine DKK - hvis man f.eks. kan sælge dem til dagens højeste kurs i stedet for den midterste - eller har god tid og kan vente nogle dage til den stiger. Men det må Bananen kunne udrede nærmere. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Så du mener at jeg sætter danske penge ind på mit svenske Nordnet (*skeptisk*) og så veksler jeg dem selv til svenske inde i Nordnet :confused: Kan jeg så også bestemme kursen selv :rolleye: (kun for sjov)
Du overfører til din danske valutakonto hos Nordnet i SE, på samme måde som du ville overfører til Nordnet DK - du skriver bare dit svenske depotnummer på overførelsen istedet for normalt dit danske. Hos Nordnet SE kan du eferfølgende overfører til din svenske bankkonto - også uden først at have vekslet dine danske DKK til SEK - men det kan man jo gøre samtidigt med at man 'bestiller' sin overførelse til bankkontoen. Veksel DKK->SEK og overførelse fra Nordnet SE til bankkonto tager én bankdag. Så som svar på dit spørgsmål "Kan jeg så også bestemme kursen selv" ja, det kan du godt. - du kan jo bare lade dine penge stå på din danske valutakonto indtil du kan se at vekselkursen er OK - du skal da være opmærksom på at din svenske valutakonto trækker renter når den er i minus.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...