Jump to content
Sali1987

Køb af ny bil - Mercedes CL 500 - Garanti

Recommended Posts

Hey Jeg har besluttet mig at købe en Mercedes CL500, årgang 2000-2002. Efter at have gennemsøgt alle tænkelige mb forums, viser det sig at det kan blive et dyrt køb... i længden. :cool: Reservedele er ikke "billige", men netop denne bil har haft en masse bøvl med ABC pumpen... (aka "Airmatic" men ikke helt det samme) I den forbindelse vil jeg høre, hvordan man er stillet mht garanti, da jeg simpelthen ikke tør købe sådan en bil uden garanti. :scared: Jeg mener at, køber du en brugt bil i DK, får du 1års garanti (Altså køb fra forhandler) :confused: Gælder det samme her i Sverige? Jeg har tænkt mig at købe privat i første omgang, HVIS der er muligvis for en slags garanti-pakke man kan købe adskilt? Nogen som tilbyder det? Hvad er Jeres bud ? :th2: EDIT: Efter nærmere undersøgelser, er jeg hoppet på E500 - CL500 vil blive al for dyrt i længden (tager ingen chancer, al for mange har haft problemer med denne bil)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fed bil, men havde den active body control "dengang"? hvorfor så ikke bare vælge en med airmatic? :) Det kan jo være det elektriske at den er gal med, jeg ved også på sklassen har der været problemer (som en cl jo er en coupe af) med command delen, og hvis du fandt en fra 03- skulle nogen af tingene være fikset..mindst fejl er der vist på 04-05 af sklassen, ang. reservedels priser, nej (s)klassen er ikke billig, men dog heller ikke dyere end a8 f.eks. hvis du køber en privat, kan du vel lige så godt spare de ekstra penge og hente en i tyskland? hvis du klager over reservedele og service priser, så vent til du ser forsikringen :) held og lykke Flemming

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gælder det samme her i Sverige? Jeg har tænkt mig at købe privat i første omgang, HVIS der er muligvis for en slags garanti-pakke man kan købe adskilt? Nogen som tilbyder det? Hvad er Jeres bud ? :th2:
Jeg tvivler lidt på at der er særligt mange sælgere som er parat til at give en generel garanti på en 8-år gammel bil i den øverste luksusklasse. Det gælder både for Audi, BMW og Mercedes. Topmodellerne er spækket med "nice-to-have" ekstraudstyr, og efter 8 år er der mindst 1 dims som er gået i stykker eller virker mystisk. Det ville koste kassen bare at love at man kunne få fixet alle disse dimser på sælgers regning. Med hensyn til motoren alene kan man måske aftale noget. De har jo i de fleste tilfælde haft et sådant kraftoverskud at de sjældent er blevet presset så voldsomt. Mange af disse motorer er ikke til at slide op.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe... Mig bekendt findes "Airmatic" ikke i denne slags bil. (skrev det kun da airmatic er bedre kendt i blandt folk) Der findes kun ABC, så ja. Jeg har desværre ikke råd til Faceliften 03-06 (rettersagt, vil ikke give så meget) :P Jeg regner stærkt med at selv, skulle hente den ned fra Tyskland, men det afhænger af garanti. I øvrigt dækker mercedes garanti i Sverige? (eksempelvis købt fra DE?) uha forsikring........... ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

ok :) fair nok, cl er jo også deres stolte flagskib, så den burde jo have det "bedste" fra denne "verden" :) Jeg tror ikke du skal regne med at der er noget garanti tilbage på en 5+år gammel bil, men det kan jo undersøges hos mercedes. eller om man kan tilkøbe det.. men hvis du finder en sjælden af dem der har gået mindre end 10.000mil kan du jo tegne "helforsikring" igennem mercedes forsikring.. (kan ikke lige huske max antal år den må være) jeg ved der er en tråd herinde om forsikringspriser, der må være nogen der har haft det lige som dig :) Flemming

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Jeg regner stærkt med at selv, skulle hente den ned fra Tyskland, men det afhænger af garanti. I øvrigt dækker mercedes garanti i Sverige? (eksempelvis købt fra DE?)
Køw een af Starmark i DK - rigt udstyrede fabriksbiler med fuld garanti. Og dén følger helt sikkert med til Sverige - www.starmark.dk Alternativt kan du jo hente dig en Porsche hos et Porsche Zentrum i Tyskland - så har du en VERDENS-garanti med i baglommen. Mobilitetsgaranti og hele mollevitten overalt, hvor du færdes i verden - i op til 10 år eller 200.000 km. Det findes ikke bedre !!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tvivler lidt på at der er særligt mange sælgere som er parat til at give en generel garanti på en 8-år gammel bil i den øverste luksusklasse. Det gælder både for Audi, BMW og Mercedes. Topmodellerne er spækket med "nice-to-have" ekstraudstyr, og efter 8 år er der mindst 1 dims som er gået i stykker eller virker mystisk. Det ville koste kassen bare at love at man kunne få fixet alle disse dimser på sælgers regning. Med hensyn til motoren alene kan man måske aftale noget. De har jo i de fleste tilfælde haft et sådant kraftoverskud at de sjældent er blevet presset så voldsomt. Mange af disse motorer er ikke til at slide op.
Damn... men ingen 1års garanti ved køb fra forhandler? Jeps, jeg er nemlig ikke bekymret for motoren decideret, men næsten alt andet :laugh:
ok fair nok, cl er jo også deres stolte flagskib, så den burde jo have det "bedste" fra denne "verden" Jeg tror ikke du skal regne med at der er noget garanti tilbage på en 5+år gammel bil, men det kan jo undersøges hos mercedes. eller om man kan tilkøbe det.. men hvis du finder en sjælden af dem der har gået mindre end 10.000mil kan du jo tegne "helforsikring" igennem mercedes forsikring.. (kan ikke lige huske max antal år den må være) jeg ved der er en tråd herinde om forsikringspriser, der må være nogen der har haft det lige som dig Flemming
Aha... Det var vist noget jeg kan undersøge, men dækker da forsikringen sådan nogle fejl? jeg må heller gå google-amok nu. Hvad angår forsikringspriser... Jeg tjekker lige øresundsdebatten igennem (er klar over at jeg ikke skal regne med disse priser, men noget vejledende kan de jo godt være)
Køw een af Starmark i DK - rigt udstyrede fabriksbiler med fuld garanti. Og dén følger helt sikkert med til Sverige - www.starmark.dk Alternativt kan du jo hente dig en Porsche hos et Porsche Zentrum i Tyskland - så har du en VERDENS-garanti med i baglommen. Mobilitetsgaranti og hele mollevitten overalt, hvor du færdes i verden - i op til 10 år eller 200.000 km. Det findes ikke bedre !!
hehe.. noget af et spring... :lol: men helt klart noget jeg vil overveje næste gang... Har pt. sværget til den bil :love2: men Porsche bliver formentlig næste gang :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hos en del forhandlere i Tyskland, kan du tilkøbe det de kalder en Europa garanti, men det er ikke en garanti som sådan, det fungere mere som en slags forsikring. Det man bare skal huske med det er, at sker der en skade så er det den tyskeforhandler du skal have fat i, som vurdere om skaden dækkes, derefter køre du på et svensk værksted, og betaler selv for reparationen, hvorefter du skal have pengene refundreret af den tyskeforhandler, kan være noget bøvlet...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Hey Jeg har besluttet mig at købe denne bil fra årgang 2000-2002. Efter at have gennemsøgt alle tænkelige mb forums, viser det sig at det kan blive et dyrt køb... i længden. :cool: Reservedele er ikke "billige", men netop denne bil har haft en masse bøvl med ABC pumpen... (aka "Airmatic" men ikke helt det samme) I den forbindelse vil jeg høre, hvordan man er stillet mht garanti, da jeg simpelthen ikke tør købe sådan en bil uden garanti. :scared: Jeg mener at, køber du en brugt bil i DK, får du 1års garanti (Altså køb fra forhandler) :confused: Gælder det samme her i Sverige? Jeg har tænkt mig at købe privat i første omgang, HVIS der er muligvis for en slags garanti-pakke man kan købe adskilt? Nogen som tilbyder det? Hvad er Jeres bud ? :th2:
Har selv kigget på CL 500. Fed bil som man får for ingen penge når den har 6-8 år på bagen.......... Men kender en der har haft en og den kostede mere i rep. end han gav for den over en periode på 2 år. Små biler små udgifter, store biler store udgifter....Ordsproget holder i de fleste tilfælde...........

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Sali1987 Til din information, der er ikke noget der hedder ét års garanti i Danmark mere, men 2 års reklamationsret.
Det gælder vist køb af ny bil? ikke brugt? eller.... ?
Har selv kigget på CL 500. Fed bil som man får for ingen penge når den har 6-8 år på bagen.......... Men kender en der har haft en og den kostede mere i rep. end han gav for den over en periode på 2 år. Små biler små udgifter, store biler store udgifter....Ordsproget holder i de fleste tilfælde...........
Damn... Øv... havde virkelig ønsket mig denne bil... Må nu må jeg hellere tænke alternativ... ØV!!!! :sad: ARR!!! :mad: Så må det blive en Mercedes E500 03' + Jeg går vildt meget op i komfort, og samme tid "lidt" power. Har sværget til Mercedes :D Men måske noget helt 3. ? Nogle bud?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det gælder vist køb af ny bil? ikke brugt? eller.... ?
Ved køb af brugt bil hos forhandler har du også 2 års reklamationsret. Viser der sig en mangel ved den brugte bil i de første 6 måneder efter købet, formodes manglen at have været der, dengang du købte bilen. Det betyder i praksis, at du kan forlange, at forhandleren reparerer fejlen for egen regning. De efterfølgende måneder er bevisbyrden omvendt, hvilket gør det noget sværere at få gennemtvunget en reklamation. Jeg er endnu ikke helt inde i de svenske regler, men det ville undre mig hvis ikke de tilsvarende er gældende her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan varmt anbefale E500 (W211). Var også selv på udkig efter en CL500/600 men turde ikke da det kom til stykket. Desuden er jeg ikke så vild med interiøret på CL 2000-2002, som er blev langt pænere i 2003+ Men så er prisen også en anden. Billigere forsikring (billigere end en tilsvarende BMW) Billigere service (kan blive næsten rimelige priser hvis man er villig til at benytte uautoriserede taxa mekkere) Mere moderne indretning Bedre gensalg Airmatic systemet er en nyere udgave end det som sidder i CL500 Benzinforbrug: Tja, det er nok lavere end i en CL. Jeg vil kalde det rimeligt ved motorvejskørsel, men hvis man pendler ind gennem KBH, så ryger måleren nemt ned på 12-13L/100km. Hvis jeg skulle skifte ville jeg tage samme bil igen, men nok kigge efter en E320CDI eller 420CDI, alt i udstyr (Læder, airmatic, panoramatag, Command navigation og komfortsæder med køling), få en Kleemann Chiptuning og så leve med lidt diesel hakken og højere års skat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ved køb af brugt bil hos forhandler har du også 2 års reklamationsret. Viser der sig en mangel ved den brugte bil i de første 6 måneder efter købet, formodes manglen at have været der, dengang du købte bilen. Det betyder i praksis, at du kan forlange, at forhandleren reparerer fejlen for egen regning. De efterfølgende måneder er bevisbyrden omvendt, hvilket gør det noget sværere at få gennemtvunget en reklamation. Jeg er endnu ikke helt inde i de svenske regler, men det ville undre mig hvis ikke de tilsvarende er gældende her.
Jeg takker :th2:
Jeg kan varmt anbefale E500 (W211). Var også selv på udkig efter en CL500/600 men turde ikke da det kom til stykket. Desuden er jeg ikke så vild med interiøret på CL 2000-2002, som er blev langt pænere i 2003+ Men så er prisen også en anden. Billigere forsikring (billigere end en tilsvarende BMW) Billigere service (kan blive næsten rimelige priser hvis man er villig til at benytte uautoriserede taxa mekkere) Mere moderne indretning Bedre gensalg Airmatic systemet er en nyere udgave end det som sidder i CL500 Benzinforbrug: Tja, det er nok lavere end i en CL. Jeg vil kalde det rimeligt ved motorvejskørsel, men hvis man pendler ind gennem KBH, så ryger måleren nemt ned på 12-13L/100km. Hvis jeg skulle skifte ville jeg tage samme bil igen, men nok kigge efter en E320CDI eller 420CDI, alt i udstyr (Læder, airmatic, panoramatag, Command navigation og komfortsæder med køling), få en Kleemann Chiptuning og så leve med lidt diesel hakken og højere års skat.
Du er sgu en guttermand :love: Det var lige hvad jeg manglede at høre... Jeps, interiøret er væsentlig pænere end CL500 00'-03', alt i alt er e500 nok bedre i min øjne... eneste grund til at jeg satsede på CL500 var nok karosseriet og den sporty look... Anyway, Jeg regner med at købe 04' årgangen med 7G, har læst rundt omkring at benzinforbruget skulle gerne være formindsket... Andre som kan fortælle mere om denne bil? Kan I sige for og imod? Jeg er åben for al slags råd. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv en ældre model, en E430 - også med v8'eren i - fra 1998 - og må sige den kører bare som en drøm altså. Eneste problem med de her modeller er benzinforbrug - men hvis det ikke er noget der bekymre en, så er mercedes v8'er super nice at have. Men skal du pendle langt, kunne en 400/420 cdi måske være nice også - samme udstyr jo, bare diesel istedet for benzin.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Det gælder vist køb af ny bil? ikke brugt? eller.... ? Damn... Øv... havde virkelig ønsket mig denne bil... Må nu må jeg hellere tænke alternativ... ØV!!!! :sad: ARR!!! :mad: Så må det blive en Mercedes E500 03' + Jeg går vildt meget op i komfort, og samme tid "lidt" power. Har sværget til Mercedes :D Men måske noget helt 3. ? Nogle bud?
Jeg har en E350 kombi (kommer til salg i juni), ikke en V8 som E500, men stort set lige så hurtigt og LANGT mere økonomisk......Absolut FULDT udrustet, inkl. komplet nye 18" AMG E63 fælge...... Den "gamle" V8 som sidder i bla. E500 (03-07) er ved at være outdated, med "kun" ca. 306HK. MB´s nye V6ére har ca. 315 HK!! Jeg mener klart at hos 350-motoren, får man den bedste kombination af lyd/fart og samtidig en god benzinøkonomi (11-12km/l).......Specielt hvis man som mig HADER diesel (mest lyden:-))

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har en E350 kombi (kommer til salg i juni), ikke en V8 som E500, men stort set lige så hurtigt og LANGT mere økonomisk......Absolut FULDT udrustet, inkl. komplet nye 18" AMG E63 fælge...... Den "gamle" V8 som sidder i bla. E500 (03-07) er ved at være outdated, med "kun" ca. 306HK. MB´s nye V6ére har ca. 315 HK!! Jeg mener klart at hos 350-motoren, får man den bedste kombination af lyd/fart og samtidig en god benzinøkonomi (11-12km/l).......Specielt hvis man som mig HADER diesel (mest lyden:-))
Wow... Jeg mener at have læst at mercedes i fremtiden vil fokusere mere på V6 pga af al det "grønne" pis... :rolleye::D Anyway, Hvis den V6'er kan lave samme lyd som V8'eren, så kan jeg da godt tænke over det. Mon ikke prisen også vil tale for sig selv? :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

En v6'er og en V8'er vil aldrig have den samme lyd, efter min mening - men de nye v6'ere fra Mercedes er langt bedre i økonomi og hestekrafter - men har formentlig mindre træk i dem, men nok ikke meget. Hvis jeg skal vælge ny mercer, blir det også en af de nye v6'ere - og glæder mig til at se hvad de får ud af deres planer omkring bi turbo på v6'erne :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

Min genbo har E500 og jeg E350 og har kørt begge......Der er godt nok ikke den store forskel i acceleration/bundtræk......Men den nye V8 på ca. 388HK er også langt bedre end den vi diskutere om..... Men her gælder det også om at få et arbejdsgiverbetalt benzinkort:laugh: Jeg holder mig KLART til V6, når vi taler pendlerbil. Biler med V8, skal man "kun" bruge for sjov eller som investering, hvis man er god til dette!! Men igen det er jo en prioteringssag...........

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

PeterK, ja du har ret :-) v8 er en dyr fornøjelse, og min næste bil blir helt sikkert ikke v8 hehe. Selv med kun 54 km. om dagen frem og tilbage til arbejde koster der ca. 1300 kr. om måneden i benzin, herudover kommer så alt privatkørslen. Men det er stadig en billig "racer" at køre i benzinmæssigt, hvis man ser på andre biler der går 0-100 på 6.9 sek. (den er nok langsommere nu, med 10 år på bagen hehe) Nå, det var vist OT -

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en cl500 02` har ikke haft nogen problemer rigtigt, lidt småting er der jo altid hist og her, men intet alvorligt, den har godt nok også kun kørt 55000km, er iøvrigt til salg da jeg ikke bruger den særligt meget og kan ikke rigtigt retfærdiggøre at have sådan en stående og glo. CL modellen er jo helt anderledes end en e klasse, CL er TOP modellen, bla. er der jo håndsyet læder overalt i cl`en, det har end ikke s klassen, som jeg iøvrigt også har haft. (s 400cdi) også en fed bil iøvrigt. Jeg er "mercedes fan" til benet, så for mig var det ultimative en CL, det har jeg så prøvet nu, der er jo næsten ingen grænser for mulighederne i Sverige:th2: http://www.blocket.se/vi/16094971.htm Tommy

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Iøvrigt kan jeg fortælle at den går ca 8km på literen i gennemsnit nu kan jeg se der bliver snakket lidt om benzinforbrug. Jeg synes det er helt ok med tanke på at min 05 golf 1,6 "kun" går 12-12,5 og ikke en skid mere, så synes jeg det er ok med 8 for min 500, man skal også tænke på hvor billigt det egentligt er at holde bil i sverige, vægtafgiften på 500eren er 2733svk pr år, den koster vel 5-6 gangen mere i Danmark, og forsikring betaler jeg 6000kr for om året (trafik), det er jo ikke "kun" prisen på bilen man spare på i sverige i forhold til dk, det er også de andre ting som jeg nævner her. Bilen går 8km på literen, og hvad så helt ærligt hvad betyder det når man "spare" så mange penge de andre steder. Lad os sige man køre 1500km om måneden 8km på literen det giver 187,5 literx 10kr 1875kr på benzin om måneden. Så tager vi golfen 1500 med 12,5 på literen 120liter x 10k 1200kr om måneden Altså en prisforskel på 675 kr om måneden for at køre v8 mercedes frem for golf 1,6 Hvad betyder 675kr om måneden i forhold til den glæde det er..... Tommy Tommy

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tommyaa: CL vs. E. Tja.. din annonce siger lidt om hvad forskellem er på Uberklasse luxus og bare alm "standard" taxa-luxus :laugh: Hvis man vil køre uberklasse må man også betale uberpris. 20.000kr/skr for et 50.000km service. Av for dælen.:scared: Til sammenligning det kostede det 4800skr hos MB malmö da jeg fik lavet 50.000km service på min 2003 E500. (i august 2007) Jvf. mekkeren var der ingen grund til at skifte bremser på min før tidligst ved 100.000km. Men sådan noget kommer vel an på kørestil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...