Jump to content
Basse

Køb af sportsvogn, men hvilken ?

Recommended Posts

Hej Alle Lige pt. er jeg igang med at finde ud af hvilken ny brugt bil jeg skal købe til efteråret. Jeg har bestemt mig for det skal være en sportsvogn, om det er cab eller coupe, er jeg lidt græsk katolsk med pt. Som det ser ud pt. vil min max pris være omkring 300.000 sek. Og jeg håber at kunne finde en fra 2001 og frem, da bilen helst ikke skal være aaaaalt for gammel igen. Mine egne ideer pt er: Nissan 350z - 2004-2005 Porche Boxter S 2.7 - 2001-2002(2003) Ja, der er stor forskel på mine valg pt. - og jeg hælder mest mod porchen - mest pga. sådan må jeg bare eje mens jeg bor i sverige hehe. Maza rx8 gider jeg ikke have - bryder mig ikke om wankelmotoren. BMW z4 ligner en sæbekassebil Mercedes SLK er også for lille til mig og for dyr syns jeg i forhold til hvad man får. Har i ellers nogle gode forslag ? og begrund gerne jeres forslag. Benzin økonomien betyder ikke så meget, da det skal være en søndags/fritidsbil - ikke en pendler bil. Eneste krav er dog, at hvis det er cab SKAL det være med aut. caleche. I må også gerne komme med hints omkring servicepriser og reservedelspriser, og så skal det ikke være en bil der skal reppes hele tiden, eller til service hver 5000-10000km. Basse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt lide Lotus Elise, og man kan evt. tage opel speedster'en med 2.0 turbo motoren. Ellers er der vel altid en Honda S2000. Men disse 3 minder jo om SLK i størrelse, så ved ikke om det er noget for dig, måske en M3 ? Ligner du er opsat på en RWD bil, men ellers er der jo de 3 evige 4-hjulstrækklassikere Evo, Impreza og skyline.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan godt lide Lotus Elise, og man kan evt. tage opel speedster'en med 2.0 turbo motoren. Ellers er der vel altid en Honda S2000. Men disse 3 minder jo om SLK i størrelse, så ved ikke om det er noget for dig, måske en M3 ? Ligner du er opsat på en RWD bil, men ellers er der jo de 3 evige 4-hjulstrækklassikere Evo, Impreza og skyline.
Nå, det skrev vi vist samtidig. Ja, Speedster'en er også interessant... Spørg evt. Miriam til råds..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Chevrolet Corvette C5 eller C6

Jeg har bestemt mig for det skal være en sportsvogn, om det er cab eller coupe, er jeg lidt græsk katolsk med pt. Som det ser ud pt. vil min max pris være omkring 300.000 sek. Og jeg håber at kunne finde en fra 2001 og frem, da bilen helst ikke skal være aaaaalt for gammel igen. Benzin økonomien betyder ikke så meget, da det skal være en søndags/fritidsbil - ikke en pendler bil. Ja, der er stor forskel på mine valg pt. - og jeg hælder mest mod porchen - mest pga. sådan må jeg bare eje mens jeg bor i sverige hehe. Har I ellers nogle gode forslag ?
Det kan jo nok ikke komme bag på nogen, at jég ville anbefale dig Porschen. Er den for kedelig eller svag grundet midlerne, ville jég vælge en Corvette. Du får endda en ret ny bil for det beløb, du angiver! www.mobile.de Her er lidt inspiration - surf engang: http://usedcorvettesforsale.com

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

En Porsche eller en amerikansk V8'er

Lige pt. er jeg igang med at finde ud af hvilken ny brugt bil jeg skal købe til efteråret. Jeg har bestemt mig for det skal være en sportsvogn, om det er cab eller coupe, er jeg lidt græsk katolsk med pt. Som det ser ud pt. vil min max pris være omkring 300.000 sek. Og jeg håber at kunne finde en fra 2001 og frem, da bilen helst ikke skal være aaaaalt for gammel igen. Ja, der er stor forskel på mine valg pt. - og jeg hælder mest mod porchen - mest pga. sådan må jeg bare eje mens jeg bor i sverige hehe. Har I ellers nogle gode forslag ? og begrund gerne jeres forslag. Benzin økonomien betyder ikke så meget, da det skal være en søndags/fritidsbil - ikke en pendler bil.
Det kan jo nok ikke komme bag på nogen, at jég ville anbefale dig Porschen :) Er den for kedelig eller for svag grundet pengebeløbets max, ville jég vælge en Corvette C5 eller C6, idet jeg har tidligere ejet en Camaro - alternativt en Dodge Viper. Du får endda en ret ny Corvette for det beløb, du angiver ! - www.mobile.de Her er lidt inspiration - surf engang: http://usedcorvettesforsale.com Du kan faktisk erhverve dig en Ferrari 348 for pengene, men det tror jeg næppe Andreas / Trinity kan anbefale dig...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det kan jo nok ikke komme bag på nogen, at jég ville anbefale dig Porschen :) Er den for kedelig eller for svag grundet pengebeløbets max, ville jég vælge en Corvette C5 eller C6, idet jeg har tidligere ejet en Camaro - alternativt en Dodge Viper. Du får endda en ret ny Corvette for det beløb, du angiver ! - www.mobile.de Her er lidt inspiration - surf engang: http://usedcorvettesforsale.com
En corvette har også altid været en drengedrøm, lige ved siden af en porsche hehe - men ser ikke ud til det er alt for svært at finde en fornuftig boxter S 2.7 fra 2001-2002 til mit budget. Er bare lidt nervøs for reservedelspriserne, det er jo en ældre bil, hvor ting skal skiftes. Så i en anden tråd at service ca. koster 4000-6000 sek - og det er helt fint. Dobbelt op af min mercer, men det er jo også en porsche hehe. Har også luret lidt på en Trans Am - kørte i en i USA i 2001, sprit ny - den går ganske ok hehe. Viperen er en grum bil - men interiør....nej tak - det er grimmere end min e klasse fra 1998 hehe.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan godt lide Lotus Elise, og man kan evt. tage opel speedster'en med 2.0 turbo motoren. Ellers er der vel altid en Honda S2000. Men disse 3 minder jo om SLK i størrelse, så ved ikke om det er noget for dig, måske en M3 ? Ligner du er opsat på en RWD bil, men ellers er der jo de 3 evige 4-hjulstrækklassikere Evo, Impreza og skyline.
Elisen og Speedsteren er lidt for.....skrabet indvendig syns jeg - jeg kan godt lide lidt luxus i mine biler. Og S2000 har ikke caleche så vidt jeg ved, kun et tag der kan tages af og på - og ikke fragtes sammen med bilen. Det passer ikke rigtig ind i det ustadige vejr vi har her i Norden syns jeg. Og ja, RWD er det fedeste i en hurtig bil hehe. Evo, impreza og skyline er også rigtig fede - problemet er bare at det ikke er rigtige sportsvogne i mine øjne. De er mere hurtige famillie biler. Plus at der ikke blir råd til en skyline fra 2001 og frem hehe og den helt nye GTR er aaaaalt for dyr hehe. En m3 kunne være et alternativ, hvis jeg ikke finder den sportsvogn jeg vil have - er stort set den eneste i coupe klassen jeg ville vælge, den eller en s4. Personligt kan jeg godt lide skriget fra en m3 hehe.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

Med dit budget ville jeg se bort fra fordommene og købe en brugt (næstnyeste) BMW M3 cab, sort med mocca læder.............EKSTREMT meget bil og performance for pengene, men lidt outdated i mine øjne, men desværre vokser træerne ikke ind i himlen, så du er nød til at fravælge den nyeste model eller motorstørrelse (hard facs). Personligt vil jeg blive træt af de små roadstere som nævnes i debatten. Også selvom man er singel og ikke har børn!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Elisen og Speedsteren er lidt for.....skrabet indvendig syns jeg - jeg kan godt lide lidt luxus i mine biler. Og S2000 har ikke caleche så vidt jeg ved, kun et tag der kan tages af og på
Sportsvogn og luxus ?? Hmmm.... Anyway, selvfølgelig har S2000 kaleche... Kig du bare på dem der findes på Blocket.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Er 100% enig med PeterK. Skulle jeg vælge imellem Porsche Boxster S eller Nissan 350Z havde jeg klart valgt 350Z'eren. Min kone har haft 2 stk. og det er en fantastisk sjov bil til pengene og så har den jo et diff-spær som Porschen ikke har :) Porsche Boxster S (den tidligere model) kan desværre have voldsomme problemer med en vis pakning som sprækker i motoren og resulterer i at motoren er færdig. Jeg har set det flere gange både på 996 C2 + C4 modellerne fra '98 og frem til og med '01 samt på Boxster S'erne. Det er dyr fornøjelse på ca. Skr 100.000:- ... Der får du dog en helt ny motor med ny kobling og AC. Nissan'en har bare det minus, at den er japansk og derved er lidt "plastic-fantastic" indvendigt og så er det jo en Nissan og ingen Porsche, men er du ude efter en sjov bil til billige penge så er den helt rigtig. Dog havde jeg, som PeterK skriver, købt mig en BMW M3 (E46) i stedet for nogle af de to ovennævnte. Any day of the week!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Altså bmw fra 2001-2005 ? det er e46 ikke ? De er også til at købe for penge :-) Men kunne godt tænke mig en sportsvogn, og ikke en coupe. Men ideerne er åbne endnu - en m3 lyder rigtig fedt, men nissan 305z ser federe ud syns jeg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

M3 E46 fåes både i cabriolet og coupé samt i en sjælden limiteret bane-udgave der hedder CSL (dog en helt anden pris). Hvis du synes Nissan'en er fed, men lyder lidt "tam" så findes der et hav af eftermarkeds sportsudstødninger man kan købe. Hvor meget den skal larme er kun op til dig i den forbindelse. Se og hør evt. her:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
M3 E46 fåes både i cabriolet og coupé samt i en sjælden limiteret bane-udgave der hedder CSL (dog en helt anden pris). Hvis du synes Nissan'en er fed, men lyder lidt "tam" så findes der et hav af eftermarkeds sportsudstødninger man kan købe. Hvor meget den skal larme er kun op til dig i den forbindelse. Se og hør evt. her:
Nej 350zeren lyder ok - men lyden fra en m3 er jo helt speciel. Problemet med 350Z'eren er bare at nogle af årgangene er det rene lort, hvis manskal se ud fra diverse forums - så der er kun 2004,2005 og 2007 modeller at vælge imellem, hvis man vil undgå diverese olielækager, gearkasse fejl osv. :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Det er sandt, men nu skrev du jo selv i dit oprindelige indlæg at det var en 2004-2005. Derfor jeg ikke kommenterede problemerne for de findes kun på '03 modellerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er sandt' date=' men nu skrev du jo selv i dit oprindelige indlæg at det var en 2004-2005. Derfor jeg ikke kommenterede problemerne for de findes kun på '03 modellerne.[/quote'] Sandt - men hvis det blir 350z så blir det så ny som mulig - dvs 2004 og frem tror jeg. 2006 siger folk man skal undgå, kan ikke huske hvorfor - men der var et eller andet. Mener det var noget med gearkassen eller olieforbruget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Audi TT er en mulighed- der nok også er noget alá 350Z. Bare en lidt mindre motor. Den nyest model er da nok snart nede i de 300.000,- sek. Mit personlige valg havde nok været en Supra. Den er nok lidt uden for dine alders krav, men den kan helt sikkert stadig følge med de andre nævnte biler. Men Toyota kører en kampagne i øjeblikket med, at jo ældre din toyota er, jo billigere er reservedelene. Supraen er også et hak billigere, men så kan du jo bare bruge nogle af de penge på at køre lidt oftere. Det er jo synd at den bare står i garagen 6 dage om ugen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med den her, http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=66183381 , der er luksus og så kan vi alle komme med på tur:rolleye::rolleye::rolleye::rolleyes: :-) HVad med en lexus måske. de fås med en stor motor og en del udstyr ??

Sandt - men hvis det blir 350z så blir det så ny som mulig - dvs 2004 og frem tror jeg. 2006 siger folk man skal undgå' date=' kan ikke huske hvorfor - men der var et eller andet. Mener det var noget med gearkassen eller olieforbruget.[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Audi TT er en mulighed- der nok også er noget alá 350Z. Bare en lidt mindre motor. Den nyest model er da nok snart nede i de 300.000,- sek. Mit personlige valg havde nok været en Supra. Den er nok lidt uden for dine alders krav, men den kan helt sikkert stadig følge med de andre nævnte biler. Men Toyota kører en kampagne i øjeblikket med, at jo ældre din toyota er, jo billigere er reservedelene. Supraen er også et hak billigere, men så kan du jo bare bruge nogle af de penge på at køre lidt oftere. Det er jo synd at den bare står i garagen 6 dage om ugen.
TT er for almindelig - og så er audi generelt bare kedelig at køre i og se på syns jeg. Overvejede en supra - men de er for gamle - eller også er de max tunet og kørt som et svin:-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg havde 300 af de store og lege med, så ville jeg vælge en af to biler: 350z med biturbo(ombygningskit), så bliver motoren skilt ad og weakpoints bliver elimineret. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=68153523&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=16&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=262&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=295&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=〈=de&pageNumber=1 En Porsche Boxster S med GT3 motor i - den passer næsten lige over i. Ovenstående er lige over prisklassen, men sådan den skal laves. Få lavet ombygningen selv i tyskland og få den godkendt med tüv papirer der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Er der slet ikke nogen der tænker på en golf v r32 har selv haft en i 2 år. kan kun sige en fed bil og m3 e46 har jeg også haft men m3 er meget dyr i drift. Og reservedele koster en del. Personligt kan jeg bedre lige golfen. Nu bliver der også snakket om p boxter synes ikke det er en god bil der det er den billigste model fra porsche og den er svær og komme af med der er for mange af dem både is verige og tyskland. Så jeg kan kun anbafale golf r32 :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er der slet ikke nogen der tænker på en golf v r32 har selv haft en i 2 år. kan kun sige en fed bil og m3 e46 har jeg også haft men m3 er meget dyr i drift. Og reservedele koster en del. Personligt kan jeg bedre lige golfen. Nu bliver der også snakket om p boxter synes ikke det er en god bil der det er den billigste model fra porsche og den er svær og komme af med der er for mange af dem både is verige og tyskland. Så jeg kan kun anbafale golf r32 :D
Men en golf er ikke en sportsvogn - det er en "hot hatch" :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu bliver der også snakket om p boxter synes ikke det er en god bil der det er den billigste model fra porsche og den er svær og komme af med der er for mange af dem både is verige og tyskland. Så jeg kan kun anbafale golf r32 :D
Øh, at en Boxster er Porsches billigste model, og at den evt. skulle være svær at komme af med igen (hvilket jeg nu ikke tror, hvis bare den er velholdt), er da ikke noget argument for, at det er en dårlig bil. :rolleye: Ville elske selv at eje en Boxster S. Og nej, en R32 er ikke nogen sportsvogn; men så afgjort en rigtigt fed hot hatch (IMO), der lyder pissegodt. :thumbup:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu bliver der også snakket om p boxter synes ikke det er en god bil der det er den billigste model fra porsche og den er svær og komme af med der er for mange af dem både is verige og tyskland. Så jeg kan kun anbafale golf r32 :D
Har du selv haft en Boxster siden du kommenterer det på den måde??? Har selv en Boxster S og det er imo en kongebil (og ja, jeg har haft masser af Golf'er før og ingen af dem når en Porsche til sokkeholderne :th2:). Men måske du har en R32 til salg :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...