Jump to content
michaelb

import af bil fra tyskland

Recommended Posts

hvis jeg henter en bil i tyskland, og der er en netto pris på bilen ( uden moms ) er det så muligt at få momsen refunderet, idet jeg eksporterer bilen ? og skal jeg så evt. betale moms igen i Se. nogen der har erfaring her?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
hvis jeg henter en bil i tyskland, og der er en netto pris på bilen ( uden moms ) er det så muligt at få momsen refunderet, idet jeg eksporterer bilen ? og skal jeg så evt. betale moms igen i Se. nogen der har erfaring her?
Det kan da vist ikke svare sig ? Mener momsen er 19% i Tyskland og 25% i Sverige ? Er bilen meget ny (under 6 måneder eller under 6000km mener jeg) så skal der betales moms i Sverige under alle omstændigheder... Mvh Alex

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det kan da vist ikke svare sig ? Mener momsen er 19% i Tyskland og 25% i Sverige ? Er bilen meget ny (under 6 måneder eller under 6000km mener jeg) så skal der betales moms i Sverige under alle omstændigheder... Mvh Alex
Husk desuden at er bilen af den type som momsen kan trækkes i kan du risikere en kamp med de svenske myndigheder om den så reelt er betalt eller ej i eksportlandet... Det kan de forhandlere som huserer herinde nok fortælle nogle skrækhistorier om...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så fordi man gør opmærksom på manglende kontrol af betalt moms i Tyskland bliver man censureret af (moderator)....trist at man ikke må komme med konstruktive indlæg....skylder formegentlig at jeg ved et uheld kom til at udstille ham som lidt naiv....det må man jo ikke....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Husk desuden at er bilen af den type som momsen kan trækkes i kan du risikere en kamp med de svenske myndigheder om den så reelt er betalt eller ej i eksportlandet... Det kan de forhandlere som huserer herinde nok fortælle nogle skrækhistorier om...
Pas på hvad du skriver om manglende dokumentation for betalt moms.....GIO censurer dig bare....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
hvis jeg henter en bil i tyskland, og der er en netto pris på bilen ( uden moms ) er det så muligt at få momsen refunderet, idet jeg eksporterer bilen ? og skal jeg så evt. betale moms igen i Se. nogen der har erfaring her?
Du må ikke skrive "og skal jeg så evt. betale moms".....det er jo en opfordring til, at du kan lade være med at betale moms....den slags må man ikke for moderator!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Så fordi man gør opmærksom på manglende kontrol af betalt moms i Tyskland bliver man censureret af (moderator)....trist at man ikke må komme med konstruktive indlæg....skylder formegentlig at jeg ved et uheld kom til at udstille ham som lidt naiv....det må man jo ikke....
Pas på hvad du skriver om manglende dokumentation for betalt moms.....GIO censurer dig bare....
Du må ikke skrive "og skal jeg så evt. betale moms".....det er jo en opfordring til' date=' at du kan lade være med at betale moms....den slags må man ikke for moderator![/quote']Sunddebatten skal ikke være et sted man kommer, for åbenlyst at kunne finde tips & tricks til strafbare handlinger. Det burde ikke komme som en overraskelse for dig. Vores dialog er fjernet, eftersom dine idéer om momsunddragelse overskred denne grænse. Længere er den ikke. Du bedes tage yderligere diskussion på PM, iflg. vores regler på dette fora.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan betalte I bilen da I skulle hente den fra Tyskland? Bankoverførsel, cash, eurocheck? Jeg har regnet ud hvis jeg køber euro sedler i DK så koster det mig 4500 kr. ekstra i forskel mellem køb/salg valuta i danske bank.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan betalte I bilen da I skulle hente den fra Tyskland? Bankoverførsel, cash, eurocheck?
Jeg fik banken til at forberede en "straks overførsel" af pengene, så de (stort beløb) kunne overføres, når banken fik grønt lys af mig. (straks overførsel gennemføres på 2 timer, mens en vanlig overførsel tager ½-1 døgn) I den forbindelse er det sindsyg vigtig at få overførelsens ID-nummer at vide, så den er let at finde for den tyske bank. (overførslen gøres et samlet sted i Tyskland og ikke direkte fra bank til bank - derfor) Jeg har også blot haft pengene med i cash, hvis det var et beløb under valuta-grænsen (husk at tyskere sjældent vil ha en check) --

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg fik banken til at forberede en "straks overførsel" af pengene, så de (stort beløb) kunne overføres, når banken fik grønt lys af mig. (straks overførsel gennemføres på 2 timer, mens en vanlig overførsel tager ½-1 døgn) I den forbindelse er det sindsyg vigtig at få overførelsens ID-nummer at vide, så den er let at finde for den tyske bank. (overførslen gøres et samlet sted i Tyskland og ikke direkte fra bank til bank - derfor) Jeg har også blot haft pengene med i cash, hvis det var et beløb under valuta-grænsen (husk at tyskere sjældent vil ha en check) --
Takker Ved du om man kan se i tysk reg. bevis at bilen har været krockskadad? Og hvor henne i reg. bevis (punkt)?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Takker Ved du om man kan se i tysk reg. bevis at bilen har været krockskadad? Og hvor henne i reg. bevis (punkt)?
Your welcome :) Det mener jeg ikke, man kan - og det er jo reelt et problem i D som i S og DK: "Unfallschaden" kalder de den slags større skader...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...