Jump to content
Antipink

Eksport af min VW

Recommended Posts

Jeg har ud fra nogle af indlæggene herinde kunne tyde hvad processen omkring eksport af sin danske bil til sverige indebærer. Jeg har nu sendt (via mail) blanket 21.044 og registeringsattest til Skat. 1. Hvad venter mig nu - hvad er processen herfra? (på i DK og SE) 2. Hvor lang er behandlingstiden? Er det realistisk at når jeg 1. maj flytter ti sverige så vil jeg kunne benytte min bil på danske plader indtil jeg får de svenske?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har ud fra nogle af indlæggene herinde kunne tyde hvad processen omkring eksport af sin danske bil til sverige indebærer. Jeg har nu sendt (via mail) blanket 21.044 og registeringsattest til Skat. 1. Hvad venter mig nu - hvad er processen herfra? (på i DK og SE) 2. Hvor lang er behandlingstiden? Er det realistisk at når jeg 1. maj flytter ti sverige så vil jeg kunne benytte min bil på danske plader indtil jeg får de svenske?
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=152956#152960 Registreringsafgiften bliver udbetalt af SKAT, når køretøjet er værdifastsat køretøjet er afmeldt fra motorregisteret, og køretøjet er udført fra Danmark, og dette kan dokumenteres. Køretøjet skal være afmeldt senest 1 måned efter værdifastsættelsen. Dokumentation for udførslen skal indsendes eller fremvises senest 3 måneder efter, at køretøjet er blevet værdifastsat af SKAT. Udføres køretøjet til et andet EU-land, skal du fremlægge en faktura, bevis på indregistreringen i et andet land, eller andet som kan dokumentere udførslen.
Hvis køretøjet er afmeldt i DK og eksporteret til Sverige, så kan du først køre i bilen når den har fået svenske plader på. De danske plader er jo ugyldige efter afmelding i DK.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har ud fra nogle af indlæggene herinde kunne tyde hvad processen omkring eksport af sin danske bil til sverige indebærer. Jeg har nu sendt (via mail) blanket 21.044 og registeringsattest til Skat. 1. Hvad venter mig nu - hvad er processen herfra? (på i DK og SE) 2. Hvor lang er behandlingstiden? Er det realistisk at når jeg 1. maj flytter ti sverige så vil jeg kunne benytte min bil på danske plader indtil jeg får de svenske?
Processen er at du nu skal kontakte Bilprovningen i Sverige og bestille tid til en registreringsbesiktning... Når den er fuldført får du bevis for indregistrering fra Transportstyrelsen i SE, som skal sendes i kopi til SKAT i DK som bevis for udførsel. Når de har den udbetaler de pengene til dig, minus deres "fee"... Behandlingstiden p.t. kender jeg ikke, men da jeg var processen igennem for nogle år siden tog det nogle måneder med det hele...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået mail retur fra SKAT: Vi kan ikke behandle sagen, da der ikke er medsendt en synsrapport og en told-synsrapport. Det er et lovkrav, at køretøjer der er mere end 10 år gamle – regnet fra første registreringsdato – skal være synet og toldsynet. Det syn der skal fore-tages, består af to dele. Den første del, er en prøvelse af køretøjet, om dette er i registreringsklar stand. Den anden del er en vurdering af køretøjets stand i for-hold til handelsprisen (toldsynsrapport). Rapporterne må ikke være mere end 4 uger gamle. Hvis du stadig ønsker at eksportere køretøjet, skal du indsende en ny an-meldelse med dokumentation for, at køretøjet er synet og toldsynet. Når der står at bilen både skal synes og toldsynes - hvordan skal det så forstås?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, det virker til, at SKAT blander tingene - de nævner forhold, der gælder import af biler til DK. (jeg har netop været med til at eksportere en dansk Audi S2 til Østrig uden at gøre det, der står i den mail fra SKAT) Normalt skal man blot bevise, at bilen er solgt til udlandet - ganske som det står nævnt: www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=152960&chk=205579 Køretøjet skal være afmeldt senest 1 måned efter værdifastsættelsen. Dokumentation for udførslen skal indsendes eller fremvises senest 3 måneder efter, at køretøjet er blevet værdifastsat af SKAT. Udføres køretøjet til et andet EU-land, skal du fremlægge en faktura, bevis på indregistreringen i et andet land, eller andet som kan dokumentere udførslen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...