Jump to content
dkrath

Mini nummerplade i front

Recommended Posts

Nu så jeg forleden dag en Boxster som min, som havde en meget lille nummerplade på foran. Jeg har set det før på andre biler, men synes faktisk det klædede Boxsteren rigtig godt. Er der nogen der ved hvordan jeg får sådan en nummerplade? Hvad det koster? Hvor jeg ansøger om det? /Danny

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er VV der styrer det. Normalt er der en fast liste over hvilke biler der skal/kan få sådanne plader og hvilke der ikke kan. Men synes efterhånden man ser forskellige biler som ikke umiddelbart har "brug" for en lille nr. plade. Men det er www.vv.se der står for det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
De fås tilsyneladende også til bagpartiet... :thumbup:
Den er nok lavet til at sidde foran men ejeren er ikke så smart :) Ellers er det USA biler der ikke har plads til den store plader som får de små .. Man kan köbe nogle små uorg men det koster 1,000 sek hvis du bliver stoppet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
okay.. :) Så får jeg det nok bekræftet når de besvarer min mail
dkrath - du må meget gerne skrive VVs svar herinde, da jeg også gerne vil have den lille plade til min alfa 159, når jeg flytter til Sverige til sommer:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
okay.. :) Så får jeg det nok bekræftet når de besvarer min mail
Ja HVIS du får svar på mail. Svenske myndigheder og firmaer generelt er stinkende dårlige til at svare på mail.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er muligt at få dispensation til små nummerplader, hvis en normal nummerplade f.eks. sidder i vejen for køler eller andet. Det gælder selvfølgelig kun, hvis pladen ikke kan sidde anderledes og kofangeren er original. Jeg ved der er to Lotus Omega i Sverige, der har det lovligt på. Den ene af dem fik automatisk den lille plade, på synsmandens initiativ. link til pdf på vv.se "Registreringsskylt ("USA-skylt") Liten, enradig registreringsskylt som används på fordon med litet skyltutrymme. Vägverket kan bevilja den efter en prövning av skyltutrymmet. Mått: 300 x 110mm."

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Jeg spurgte synsmanden om jeg ikke kunne få en lille plade til foran da jeg indregistrede min Audi. Jeg fik desværre ikke lov...det er kun til biler (amerikanske) hvor der ikke kan sidde en normal plade. Man kan få nogle der er meget mindre end dem på billederne og det var kun til speciele biler da der ikke er plads til en nogen plade.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej. Jeg spurgte synsmanden om jeg ikke kunne få en lille plade til foran da jeg indregistrede min Audi. Jeg fik desværre ikke lov...det er kun til biler (amerikanske) hvor der ikke kan sidde en normal plade. Man kan få nogle der er meget mindre end dem på billederne og det var kun til speciele biler da der ikke er plads til en nogen plade.
Men der er også nogle fejl i VV system for de 4 nye Evo 8 jeg havde fik vi også de små plader til selvom der er plads til de store ??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, För att få en liten nummerskylt till ditt fordon måste du skicka ett fotografi på skyltutrymmet till Vägverket i Örebro. Vägverket bedömmer om du har ett så litet skyltutrymme att du inte får plats med den ordinare skylten Med vänlig hälsning anette keding

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej, För att få en liten nummerskylt till ditt fordon måste du skicka ett fotografi på skyltutrymmet till Vägverket i Örebro. Vägverket bedömmer om du har ett så litet skyltutrymme att du inte får plats med den ordinare skylten Med vänlig hälsning anette keding
Så må du igang med noget photoshop :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej! Ditt fordon är inte av en typ som automatiskt kan få den lilla enradiga registreringsskylten som du har beställt. Vi kan därför inte sända dig en sådan skylt, om du inte kan ange särskilda skäl till att det behövs en sådan. Den lilla enradiga skylten (300 x 110 mm) får endast användas om skyltutrymmet inte medger att den ordinarie skylten får plats. Att fordonet är ombyggt eller att extra utrustning eller utrustning som inte är original är monterad på fordonet är inte skäl nog för att den mindre skylten ska få användas. En fordonsägare som gör sådana ändringar på sitt fordon ska se till att fordonets ordinarie skylt fortfarande kan användas. Problem med kylningen är inte heller tillräckligt skäl för att medge undantag. Du kan ansöka hos Vägverket om den mindre skylten om du anser att det finns skäl för att ditt fordon ska få ha en sådan. Ansökan ska vara skriftlig och skyltutrymmets mått ska framgå. Bifoga ett tydligt foto av skyltutrymmet tillsammans med den ordinarie skylten, där förhållandet mellan skylten och skyltutrymmet framgår. Den typ av skylt som är avsedd för ditt fordon kan du kan beställa på olika sätt: - Vår kundtjänst. - Vår självbetjäning. - via telefon. Det behövs då en telefon med tonval (*/#). - via Internet. Du måste ha fordonets registreringsbevis med behörighetskoden till hands för att kunna använda dessa två tjänster. Om du gör beställning med telefon krävs även registreringsnumret i sifferform, vilket också står på registreringsbeviset. Om du saknar fordonets registreringsbevis, går det bra att beställa ett nytt från Vägverket. - Skriftlig anmälan till Vägverket. Använd gärna fordonets registreringsbevis. Skicka anmälan till: Vägverket, 701 81 Örebro. - E-post. Du kan göra din beställning här. Registreringsnumret måste då uppges. Registreringsskyltarna kostar 60 kr styck. De skickas direkt hem till den adress som den registrerade ägaren har i vägtrafikregistret. Inbetalningskortet kommer separat. Skyltarna är normalt framme efter två arbetsdagar. Med vänlig hälsning XXX

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej! Registreringsskyltarna kostar 60 kr styck. De skickas direkt hem till den adress som den registrerade ägaren har i vägtrafikregistret. Inbetalningskortet kommer separat. XXX
Det var sku billigt. Snart finder sikkert svenskerne også ud af at borgerne skal malkes med avgifter for at finansiere skattenedsättelser. Så kommer det til at koste MINDST 600 kr/Stk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...