Jump to content
mehayek

hvor mange navne i en addresse ?

Recommended Posts

Hej jeg bor i en leje lejlighed igennem mkb sammen med min kone og datter det er en 3 værelses lejlighed. jeg ville høre om nogen herinde ved hvor mange man må have på en addresse da min ven, hans kone og datter, spurgte om de kunne bo hos os i en noget tid til de kunne finde deres eget

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

For at kunne folkeregistreres bør hver kernefamilie råde over deres eget private rum, som ikke også fungerer som gennemgangsrum for andre. Så det afhænger af din lejligheds udformning, hvor mange personer du kan have boende på din adresse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Af samme grund er de på Skatteverket begyndt at spørge om' date=' hvor mange rum, der findes i folks boliger, når de ønsker at folkeregistrere sig.[/quote']Det var de længe om! ;) *bifald til Skatteverket* :thumbup:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nej' date=' det er jo kun et problem, hvis man vil bo 11 mennesker i en lille 2-værelses lejlighed. Af samme grund er de på Skatteverket begyndt at spørge om, hvor mange rum, der findes i folks boliger, når de ønsker at folkeregistrere sig.[/quote'] Jeg ved det er en gammel tråd men faldt lige over ratsit.se og skulle se hvad oplysninger de havde om mig! Så var der jeg fik chokket, i vores nabolejlighed er der registreret 9 personer og et firma! (firmaet er reg. i et navn som ikke er reg. som beboer så = 10 personer) Der bor kun 2 voksne og deres to børn, som er under 18 og derfor ikke reg. Der er næsten med garanti 8 proforma adresser! Er der nogen der ved om skatteverket gør noget ved det, eller er de ligeglade?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg boede i Malmø sammen med min daværende kone, blev vi ved et tilfælde opmærksomme på, at vi havde en afrikaner og en arabe - tydede navnene på-r boende ifl skatteverket. Kronofogeden troede osse på at de 2 boede der, men vi var altså alene med vores kat. Det er vist ikke helt ualmindelig bare at tilmelde sig en adresse og så betale posten for at sende posten videre. Problemet er så blot, at huske at give posten en lille skilling hver 3. måned for ulejligheden. Vi skrev selvklart til skatteverket, og hørte derefter intet.Måske dette er årsagen til de afte mange sedler posten sætter op på opslagstavlen med post til folk der ikke er på tavlen. Der er ingen kontrol sofar

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

I Sverige skal man jo heller ikke melde adresseændring, medmindre man har tænkt sig at opholde sig på et nyt sted i mindst 6 måneder, og nogle folk flytter jo ustandseligt rundt og får derfor aldrig meldt nogen flytning, hvilket faktisk også er helt legalt i Sverige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart ville jeg ikke tro at der var en begrænsning, men det er selvfølgeligt vigtigt at I kan få dagligdagen til at fungere. Alt andet lige bliver der jo mindre plads og rum til jer. Men prøv at snakke med kommunen, de må kunne give jer det korrekte svar.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...