Jump to content
DBD

Hvor skal man bo i malmø??

Recommended Posts

Hej Jeg går og overvejer at flytte til malmø men kender ikke specielt meget til byen og til hvor man skal derovre for at udgå alt betonbyggeri!!!- Kender til Linhamn og området deromkring men priserne der er steget en hel del på det sidste... - Er der nogen som kan anbefale et område - rimelig central og velegnet til feks en studerende etc etc.. mvh DBD

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det der er så pissefedt ved at bo lige inde midt i centrum? Det tager 15min ca i bus fra almvik eller 50 skr i taxa til centrum. Til gengæld koster det BOXEN at bo i midtby. Ja jeg forstår det ikke

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo smag & behag. Så længe det er indenfor en radius af 30 km fra Malmö/broen, så ville jeg ikke bruge begrebet som ovenfor. Men jeg synes man skal tænke sig rigtig godt om, inden man flytter. Også økonomisk - hvad der kan hænge sammen, og ikke. Og hvad grundlaget for flytningen ér, ikke mindst. Hvis du vil bo i city og have dyr bil, så skal du have kassen iorden. Og være klar over at det havde kostet betydeligt mindre, hvis du havde valgt luft, træer, fred og go´ plads istedet ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtigt man alt lige ved hånden men så tit bruger jeg sq heller ikke byen. Så jeg vil hellere bo uden for også køre ind når jeg skal bruge byen. Men jeg er nok også bare gammel og sat :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

... Et godt råd er at søge lejligheder mv. inde på www.bovision.se eller www.hemnet.se... På de sider er de meget gode til at henvise til eniro.se så du kan fornemme hvor langt det er væk eller tæt på alting... Det var måden vi gjorde det på, for vi andede heller ingenting til Malmø før det... På bovisions hjemmeside er det muligt at kombinere alle dine ønsker og beliggenheden så du kan komme i gang med jagten... Og jeg vil da lige sige at det absolut ikke behøver være dyrt at bo inde i byen... Led efter de steder der har lave avgifter - du kan altid tjekke deres årsregnskaber senere og se om det er noget der holder... Hvis du er godt forberedt er du måske lige så heldig som os at finde en lejlighed nær midtbyen for 1800 SEk i mdr. avgift... Men det kræver at man kigger sig lidt om og er hurtig på aftrækkeren... Held og lykke med det hele!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Som der er blevet sagt så mange gange før herinde, tag herover se på områderne. Havde selv først set på Almvik og Lindeborg, men efter nogle ture til Malmö købte jeg i Kirseberg. Billigt og det tager kun 10 min på cykel til centralen, samtidig er Värnhemstorget tæt på. :) :new:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Området omkring värnhem er både centralt og stadigvæk ikke for dyrt.
Jeg kan tilslutte mig dette. Har selv lige lagt bud på en lejlighed i Ellstorp som ligger lige ved siden af Värnhem. Forstår simpelthen ikke hvorfor dette dejlige område stadig er relativt billigt??? :rolleyes: Gik fra Centralen til Värnhemstorget her den anden dag.... tager ca. 15 min i rask trav dvs. 5 min på cykel.. Hvis det ikke er centralt nok så bliver det dyrt.......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo smag og behag. Og selvom "kasserne" kan se kedelige ud, så kan de skam indeholde en masse guf. Men...det er jo også meget normalt i DK at forstæderne er lejlighedskomplekser o.l. Så hvof´ lige dis´e de stakkels suburbs i Malmö!?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest magnus

Lindeborg For tilfäldet fremragende (tæt på Malmö syd) och senare high cash-flow (se bare på tomten ved siden af - hvo citytunneln bygges). Lindeborg bliver mere og mere populär - inte mindst hos sveske medborgere fra Göteborg og Stockholm, - tætheden til både Malmö och Köbenhamn som fordel. Kommer sälv från Göteborg (gift med dansker). Vi var inte i tvivl - Lindeborg er OMRÅDEN i syndre Sverige. Välkommen till Sverige, danskar medborgere - och unskyl mit dårligare dansk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Som infödd Malmöbo (som numera bor i Sengeløse) så skulle jag välja Gamla Väster, Kungsgatan, Möllan, Triangeln och möjligtvis runt Värnhem - Östra Förstadsgatan. Alltså väldigt centralt. Lindeborg vet jag inte ens var det ligger....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens forstå man gerne vil bo helt inde ved centrum alt er bare inden for gå afstand og der er sku fedt. Der var en der snakkede om Kirseberg og jeg tror at prisen er billig den vej ud fordi danskere vælger det fra grundet afstanden til broen, det gjorde jeg selv. Det tager en "lille" krig at komme igennem Malmø om morgnen ellers skal man rundt om Malmø på motorvejen hvilket også tager tid og bliver en del ekstra kilometer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...