Jump to content
HillSurfer

Ny bilforsikring

Recommended Posts

Ansporet af andre tråde herinde og af at min bilforsikring lige er steget tænkte jeg at jeg hellere måtte få nogle nye tilbud på min bilforsikring. Nu er det ikke kun prisen det kommer an på, men den er selvfølgelig en faktor. Min nye Renault var via Renault Försäkring steget til SEK 6700 om året, rimelig heftigt synes jeg, men da jeg har haft en skade forstår jeg selvfølgelig godt at den stiger. Nå men jeg prøvede insplanet, men det virkede ikke rigtigt, så derefter gik jeg på hhv. länsförsäkringer og Folksams hjemmeside og fik hurtigt en anden pris. Det viste sig at jeg kunne spare 3000 om året mellem Renaults egen og Läns. Jeg ringede selvfølgelig til Renault og fortalte dem om situationen og han kunne godt se at det var en voldsom forskel i pris. Vi snakkede lidt om vilkår men han måtte indrømme at han godt kunne forstå min beslutning. Han hentydede selvfølgelig til min skade som gjorde at han prismæssigt ikke rigtigt kunne rykke mig, det har jeg også forståelse for. Da jeg stadig har vagnskadegaranti kunne jeg slippe med en halvforsikring til SEK 3700, så det har jeg så bestilt. Umiddelbart synes jeg det er voldsomt meget man kan spare ved blot at spendere 5 min på at undersøge priser. Om Länsförsäkringer så er et godt selskab må tiden vise, men rådgiveren ved Renault forsikring sagde at han ville foretrække dem frem for Folksam.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Personligt har jeg måtte "slås" lidt med Länsförsäkringar de gange jeg har haft brug for dem' date=' men ikke nogen større omgang... Har selv bedst erfaring med IF...[/quote'] Jeg tror faktisk Renault Försäkring benytter sig af IF. Men med en diff på 44% kunne jeg ikke takke nej til Länsf.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, rigtigt mange Försäkring er bare If "i forklædning". Vi har for et par år siden også skiftet til Läns til det meste, med undtagelse af et par af bilerne, som fortsat er hos Ford Försäkring (If) og Mazda Försäkring (If). Vi har haft en ok kundeserviceoplevelse med et par erstatningssager hos Läns, så vi er tilfredse alt i alt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror faktisk Renault Försäkring benytter sig af IF. Men med en diff på 44% kunne jeg ikke takke nej til Länsf.
I know... Men husk at der er forskel på dækningen mellem mærkeforsikringerne og de "almindelige"... De har typisk bedre/længere dækning på visse ting, eks. dækkede motorskade delen på min MB Försäkring 20.000 km længere end det selskab der dækkede næstlængst... Og sådan var der en masse småting...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...