Jump to content
larscph

Service manual - Bosch opvaskemaskine

Recommended Posts

Hey.... Der er "noget" der har fået stoppet afløbet i min Bosch opvaskemaskine - så den kan ikke pumpe vand ud :( Er der nogen der ved hvor (om) man kan hitte en service manual til sådan en noget sted på nettet - i stedet for at jeg begynder at skrue skruer ud lidt på slump? :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Alternativt hvis nogen kender én god i Malmö som ved hvordan man fikser den slags så hører jeg også gerne om det
Manualen finder du hér - https://portal.bsh-partner.com/portal/loginframe.htm?PORTAL_LANGUAGE=DA&PORTAL_LAYOUTINDEX=2&PORTAL_LOGINNAME=consumer_4_2&PORTAL_PASSWORD=password&PORTAL_REGIONINDEX=4&portal_endconsumer_menuid1=0000000400&portal_endconsumer_menuid2=0000000412 En opvasker er ret kompakt opbygget, hvorfor du skal ned på alle fire for at pille pumpen ud fra fronten under lågen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for linket... :) Det er dog de almindelige brugervejledninger man får frem. Men der var det fine tip at hvis man tømmer den HELT for vand kan man komme til et lille vingehjul i pumpen - men det var desværre IKKE blokeret. Det virker dog til at ét eller andet er stoppet til for pumpen kører lyder det til - men der kommer NUL vand ud igennem afløbsslangen. Jeg har forsøgt at skrue den af og puste "retur" i maskinen og der er tilsvarende helt stoppet. Jeg har forsøgt med en af de dér lange "fjederdimser" man bruger til at trække ledninger i ledningsrør med.... Der når den hvis jeg stikker den ind fra "slangesiden" et eller andet sted i venstre side i maskinen lyder det til. Det samme hvis jeg stikker fjederen ind i hullet nede ved pumpen så når den op i venstre side. Sidder der noget dér i venstre side mellem inder og ydervæg på sådan en sjover som kan stoppe?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det kunne faktisk godt være... Suk... Jeg må jo nok bide i det sure æble og indse at den KÆMPEOPVASK der står og venter nok må klares manuelt og så håbe at BSH ikke har 7 ugers leveringstid på service :(
SÅ stor er den da heller ikke, Lars. På med lidt musik & på med vanten! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men der var det fine tip, at hvis man tømmer den HELT for vand kan man komme til et lille vingehjul i pumpen - men det var desværre IKKE blokeret.
Ja, det er rigtigt - i nogle af maskinerne er der en lille klap, man ka fjerne - enten "bare lige" vippes ud eller ved at løsne en skrue. Jeg ka ikke læse, om din pumpe overhovedet ka køre elektrisk - for ka den ikke det, er print eller pumpe stået af (hænger ofte sammen). Pumpen starter jo hver gang, du opstarter maskinen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Pumpen kører som den skal (læs: maskinen lyder helt normalt når man tænder den) - og før jeg tømte den for vand manuelt kunne den også sagtens pumpe vand rundt og ud i spule-armene. Det virker mere som om enten at noget stopper for at vandet kan løbe ud eller som Gio foreslår en ventil der ikke åbner som den bør.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... Der var et lille stykke foldet staniol der havde sat sig fast nede/inde et eller andet sted i pumpedimsen i bunden - og med det nogen madrester hvorefter der effektivt var stoppet :( Jeg tror han vidste det kunne gemme sig der for det tog ikke lang tid i modsætning til da jeg forsøgte at hitte stoppede ting i alle krinkelkroge af pumpen. Anyhow - nu vasker den igen. Minuset var selvklart at det IKKE var en garantisag... Men så kan jeg vel lære at passe på hvad jeg taber i maskinen!?! Og nej det var ikke med vilje der var røget staniol derned - jeg ved ikke engang hvornår det er sket! Men "spise" det kan den ikke i modsætning til almindeligt snavs og små madrester der forsvinder som dug for solen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...