Jump to content
rekardo

Barsel og A-kasse!!! HJÆÆÆÆLP

Recommended Posts

Hej kære alle. Jeg er lige pt bosat i København. Min kæreste bor i Malmø. Jeg regner med at komme på A-kasse snart, og samtidig arbejder på at blive gravid. Dog vil jeg også gerne flytte over til min kæreste. Men det er her jeg vil spørge, om det er smartest at flytte efter jeg har fået barselspenge eller EFTER? Og hvordan er jeg sikret økonomisk hvis jeg flytter til sverige? Hvilke regler vil gælde for mig? Og mister jeg min A-kasse? Det er alle disse overvejelser jeg gør mig! Håber nogen kan hjælpe så jeg kan finde den bedste løsning for os:) Mvh!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er som udgangspunkt ikke lovligt at fyre en medarbejder som har meddelt arbejdspladsen at hun er gravid, men specielt i prøvetiden skal man nok være lidt påpasselig for her er det lettere at komme af med folk under undskyldningen at vedkommende ikke var kvalificeret/den rette til jobbet end ellers... Men generelt set vil jeg også mene at det er dårlig stil at planlægge en graviditet i starten af et nyt job uden at informere arbejdsgiveren så vedkommende ved hvad de går ind til...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...