Jump to content
RasmusJohannsen

Leje hus i/nær Malmö

Recommended Posts

Hejsa. Mig og min kæreste overvejer at flytte til Malmö. Det bliver ikke før næste år, så vi er i god tid. Vi drømmer om et hus med have ikke så forfærdeligt langt fra toget. Er det muligt at leje sådan et med max. 20-30 min. til stationen? Vi skal begge pendle til København med toget. Og kender nogen nogle gode lejeboligsider vi kan kigge på? Vi er ikke interesseret i at købe. HIlsen Rasmus.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi drømmer om et hus med have ikke så forfærdeligt langt fra toget. Er det muligt at leje sådan et med max. 20-30min til stationen
Hvilken station? Svågertorp, Malmö C, hvilken som helst...? Brug søgefunktionen herinde, der findes MASSER af tråde omkring lejeboliger, specielt i øjeblikket synes jeg godt nok det er populært...:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Var ikke klar over at IC-toget kører fra f.eks. Svedala. 45 min. til Kbh. 20 til Malmö
Uh! Det IC tog er så bornholmertoget -det skal du nok lige tjekke afgangstiderne på, de er ikke så mange;) Det lokale pågatog (som går gennem Svedala fra Ystad) går til Malmö C, og det er en omvej, når kæresten skal til Kbh. Hvis du/I ikke gider skifte for meget, skal I bo ved Öresundslinien (Malmö svågertorp -malmö C, Lund...)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Uh! Det IC tog er så bornholmertoget -det skal du nok lige tjekke afgangstiderne på' date=' de er ikke så mange;) Det lokale pågatog (som går gennem Svedala fra Ystad) går til Malmö C, og det er en omvej, når kæresten skal til Kbh. Hvis du/I ikke gider skifte for meget, skal I bo ved Öresundslinien (Malmö svågertorp -malmö C, Lund...)[/quote'] Men næste år er citytunnellen jo færdig og pågatoget kommer til at møde kystbanen på Hylie, ikke? Så svedala og Oxie bliver alt andet lige nemmere med tog til København :confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men næste år er citytunnellen jo færdig og pågatoget kommer til at møde kystbanen på Hylie' date=' ikke? Så svedala og Oxie bliver alt andet lige nemmere med tog til København :confused:[/quote']Ja, det er sandt, det må man da håbe:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

IC Svedala Svedala IC toget kører efter om færgen sejler. Man kan ikke satse på det togUOTE=RasmusJohannsen;209640]Aha - jeg har ikke helt haft styr på infrastrukturen. Var ikke klar over at IC-toget kører fra f.eks. Svedala. 45 min. til Kbh. 20 til Malmö...det er jo fantastisk når jeg skal studere i Malmö og min kæreste skal arbejde i Kbh :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men næste år er citytunnellen jo færdig og pågatoget kommer til at møde kystbanen på Hylie' date=' ikke? Så svedala og Oxie bliver alt andet lige nemmere med tog til København :confused:[/quote'] Hvordan bliver det nemmere fra Oxie? Kommer der bus eller tog til Hyllie fra Oxie? (I dag skal man jo ind til Jägersro for at skifte bus til Svågertorp - helt godnat :sick:).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan bliver det nemmere fra Oxie? Kommer der bus eller tog til Hyllie fra Oxie? (I dag skal man jo ind til Jägersro for at skifte bus til Svågertorp - helt godnat :sick:).
Hvad skrev jeg :confused: som var SÅ uforståeligt? Der kommer næste år pågatog til at møde kystbanen på den nye hylie station. Hvor kommer bussen ind i den sag?:surprise: Lad os tage det i mindre stykker: 1) vi er enige om at pågatoget fra malmö til Ystad stopper på station Oxie? 2) vi taler om fremtiden efter citytunnellen (for toge) er taget i brug 3) pågatoget mellem malmö og ystad via Oxie vil nu køre gennem den nye citytunnel 4) på den nye rute vil der være en ny station : Hylie (ved Malmö Arena), som pågatoget stopper ved 5) på den nye Hylie vil også taget til og fra københavn stoppe (=kystbanen i mit tidligere indlæg) Altså vil der nu være forbindelse fra Oxie med pågatog til en station FØR malmö C hvor man kan skifte til toget mod København. suk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad skrev jeg :confused: som var SÅ uforståeligt? Der kommer næste år pågatog til at møde kystbanen på den nye hylie station. Hvor kommer bussen ind i den sag?:surprise: Lad os tage det i mindre stykker: 1) vi er enige om at pågatoget fra malmö til Ystad stopper på station Oxie? 2) vi taler om fremtiden efter citytunnellen (for toge) er taget i brug 3) pågatoget mellem malmö og ystad via Oxie vil nu køre gennem den nye citytunnel 4) på den nye rute vil der være en ny station : Hylie (ved Malmö Arena), som pågatoget stopper ved 5) på den nye Hylie vil også taget til og fra københavn stoppe (=kystbanen i mit tidligere indlæg) Altså vil der nu være forbindelse fra Oxie med pågatog til en station FØR malmö C hvor man kan skifte til toget mod København. suk
Bussen er da aldeles relevant: 1) Det kan da godt være. Aner det ikke. Har aldrig været på stationen. Bor ikke i nærheden af den. Tager bus til Svågertorp. 2)Yup, fremtiden. 3)... yipee? eller? 4) Så Malmø-Ystad er en ny rute? 5) Så forskellen er at man kan taget toget (hvis man ellers bruger det) til en anden station end i dag - men at der iøvrigt vil være tog til København fra dem begge? Hvis man i dag kan tage tog fra Oxie - Malmø C, og derfra skifte til København-toget - og i fremtiden skal tage tog fra Oxie - Hyllie, og derfra skifte til København-toget, kan jeg ikke se den store revolutionerende fremgang. 6) Er der nogen andre der ved om der er planer om at lade en buslinie - f.eks. linie 1 - køre til den nye Hyllie station direkte fra Oxie og opland?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...