Jump to content
Nenad

Afvist på hospital

Recommended Posts

Hejsa Jeg skal ind og have en operation, det troede jeg indtil jeg fik dette svar af Helsingør hospital: "Vi har modtager henvisning på ovenstående patient. Vi må beklage ikke at modtage denne patient uden folkeregisterasresse eller kopi af sygesikringskort." Min læge ringede og spurgte om han skulle sende en kopi af mit sygesikringskort, og der fik han at vide at der var fejl i brevet. Der skulle have stået "folkeregisterasresse og kopi af sygesikringskort.". Er det rigtigt at vi kun har ret til lægehjælp men ikke operationer eller fødsler i DK pga. det koster den danske stat mange penge. Hvis jeg kikker på min års opgørelse så er det ikke småting at jeg betaler af skat til DK, bare for at gå en kold skulder. Er der nogen der kender til nogen rettigheder omkring operationer for grænsegænger? Jeg kan ikke finde noget om at vi ikke kan få operationer i DK, men kun sundhedskortet gælder ens for dem der har den. På forhånd tak En meget sur Nenad

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Du siger bare de gyldne ord "Sikringsgruppe 1" også læser højt hvad der står bagpå dit sygesikringsbevis: "Indehaveren af denne legitimation har - uanset statsborgerskab og bopæl - ret til ydelser efter sundhedsloven" De er helt galt afmarcheret.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor fanden er der så mange der har et job de ikke magter at bestride? jeg tænker på nenads problem her, kærestens roderi vedr. barsel og Kbh.s kommune osv osv. Grrr.... Du kan tage det helt roligt. Du har enhver ret til at blive opereret da du er socialt forsikret i DK. Det må du bare fortælle til rette vedkommende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa Jeg bliv beroliget frem til jeg så dette på nettet: Sundhedskortet Sygesikringsbeviset har skiftet navn til sundhedskortet Sygesikringen overgik pr. 1. januar 2007 til Sundhedsloven - og dermed skiftede vores sygesikringsbevis navn til sundhedskort Hvad giver sundhedskortet ret til Alle, der har fast bopæl i Danmark, er sikret hjælp fra den offentlige sygesikring. Lægehjælp er som hovedregel gratis. Til en række andre behandlinger betaler sygesikringen et tilskud og du selv den resterende del af udgiften. Sundhedskortet er dokumentation for, at du har ret til sygesikringens ydelser. Du skal derfor medbringe kortet ved alle henvendelser til læge, speciallæge, tandlæge, fysioterapeut, fodterapeut, kiropraktor, psykolog, apotek, sygehus, kommunen og på udlandsrejser. Dette fandt jeg på: http://www.regionsjaelland.dk/regionens-opgaver/sundhed/borgere/sygesikring/Sider/sundhedskortet.aspx Mvh Nenad

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der står jo ikke noget om "det særlige sundhedskort" men det gør der her, opdateret juni 2008 http://www.helsingorkommune.dk/Sundhed%20og%20sygdom/Sygesikring/S%C3%A6rligt%20sundhedskort.aspx
...og lad os lige quote den vigtige del: Beviset giver adgang til offentlige sundhedsydelser Det særlige sundhedskort giver ret til sygebehandling i Danmark på samme vilkår, som hvis man har bopæl i landet. Beviset giver dermed adgang til offentlige sundhedsydelser, herunder bl.a. sygehushjælp, gratis lægehjælp, tilskud til medicin, tandlæge, fysioterapi m.v. :thumbup:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet opereret i Danmark på baggrund af grænsegængersygesikringsbeviset. Så det kan lade sig gøre og det skal kunne lade sig gøre - så længe at du altså HAR et grænsegængersygesikringsbevis. Faktisk er det jo et problem, hvis man fx bliver syg i lang tid og ikke kan arbejde, for så mister man retten til dansk sygesikring. Hos mig spurgte hospitalets økonomiafdeling blot om at få tilsendt en kopi af mit grænsegængerbevis.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste nyt Efter at have ringet til hospitalet og blevet stillet om en del gange fik jeg at vide at det er en fejl. Men efter 1.1.09 der udfører de ikke en del operationer mere så jeg skal på andet hospital... Så alt i alt er alt i orden. God jul til alle sammen Nenad

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Efter at have ringet til hospitalet og blevet stillet om en del gange fik jeg at vide at det er en fejl. Men efter 1.1.09 der udfører de ikke en del operationer mere så jeg skal på andet hospital... Så alt i alt er alt i orden. God jul til alle sammen Nenad
Bare utroligt med sådan en fejl information! Hvad nu hvis du havde taget deres svar for gode varer? Så havde du måske selv skulle betale! For dårligt sådan noget. Personligt havde jeg klaget hvis jeg havde et navn på dem. Godt du fik det løst og god jul.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Bare utroligt med sådan en fejl information! Hvad nu hvis du havde taget deres svar for gode varer? Så havde du måske selv skulle betale! For dårligt sådan noget. Personligt havde jeg klaget hvis jeg havde et navn på dem. Godt du fik det løst og god jul.
Hejsa Ja det er surt når man skal undersøge alt selv, men det er blevet til en vane at gør det. Jeg overvejer at klage, jeg har hentet en formular hjem og skrevet historien ned dag for dag. Hav en god jul selv Nenad

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart var min opfattelse at fødselsforberedelse, jordemoder mv. ikke kan lade sig gøre i dk? Fødslen er jo an akut opstået situation, så medmindre man siger man er kørt fra sverige er den vel god nok? Men selve forberedelserne osv. var jeg af opfattelse ikke kunne foregå i dk? Det samme med børn, som SKAL til læge i SE og ikke DK?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...