Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958
Internationalt kørekort

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Internationalt kørekort

1. Standard Internationalt kørekort

Jeg skal på en rejse til Dubai og Bahrain om 2 uger, hvor jeg bla. skal leje bil og køre rundt. Her skal der bruges et internationalt kørekort. I "gamle" dage var det bare et smut forbi politiet, og så klarede sherifferne det på et få minutter .
    I dag er de borgerservice som har overtaget tjansen, og her er der igen hjælp at hente hvis man ikke er bosat i kommuen. I Sverige skal man igennem en forening for at få et internationalt kørekort (OK Marknadsservice, Kungliga automobilklubben, Caravan Club of Sweden osv.) Men her kræver de et svensk udstedt kørekort.
    Er der nogen som har nogen erfaring med hvordan man får et internationalt kørekort, når man som øresundsborger er endt i en "gråzone"?

Tilmeldings dato
    28-04-2005
    Lokation
    Malmö, VH -> Nørrebronx

Standard

Hmm det lyder helt absurt. Du burde jo kunne insistere på at borgerservice gør det. Hvad bliver det næste - intet nyt pas hvis man ikke bor i kommunen

Jeg fik et for nyligt men det var i Sverige med svensk kørekort som udgangspunkt sendt Motormännen. Gik meget let... bortset fra at det ikke var muligt at leje bil alligevel i Japan, fordi der ikke var en japansk oversættelse i kørekortet

Tilmeldings dato
    26-09-2005
    Lokation
    OXIE the right side

Standard

Lyde fuldstændigt åndsvagt. Vil det så sige at man ikke kan bruge sit danske pas ved indrejse til Japan, fordi det ikke er oversat til Japansk.
    Hvem siger at der ikke findes tåbelige regler og politikere

Tilmeldings dato
    03-12-2006
    Lokation
    Vellinge > Espergærde

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af brevadt Se meddelelser
    Jeg skal på en rejse til Dubai og Bahrain om 2 uger, hvor jeg bla. skal leje bil og køre rundt. Her skal der bruges et internationalt kørekort. I "gamle" dage var det bare et smut forbi politiet, og så klarede sherifferne det på et få minutter .
    I dag er de borgerservice som har overtaget tjansen, og her er der igen hjælp at hente hvis man ikke er bosat i kommuen. I Sverige skal man igennem en forening for at få et internationalt kørekort (OK Marknadsservice, Kungliga automobilklubben, Caravan Club of Sweden osv.) Men her kræver de et svensk udstedt kørekort.
    Er der nogen som har nogen erfaring med hvordan man får et internationalt kørekort, når man som øresundsborger er endt i en "gråzone"?
    Førhen skulle man henvende sig på ambassaden for at få udstedt et internationalt kørekort, hvis man havde bopæl uden for Riget. Prøv at kontakte den danske ambassade i Stockholm. Problemet for dig er nok tiden, da ansøgningen skal sendes til DK, godkendes og udstedes i DK Det tager nok mere end et par uger.

Du må da gerne give en tilbagemelding, hvis du finder svaret, for det vil helt sikkert være interessant for mange her inde

5. Standard

Ned forbi den kommune som du arbejder i.
    Også skal du satme stå ved din ret.

De SKAL hjælpe dig i den kommune du arbejder i, slut færdigt.
    Længere er den ikke.

6. Standard

Så er der vidst kommet klaring på sagerne.
    Jeg har i dag modtaget en mail fra Den Kgl. Danske Ambassade, Stockholm som henviser mig til det Danske Konsulat i Malmö.

De skriver: ’’Internationale kørekort til danske statsborgere søges på Den Danske Ambassade i Stockholm og på visse danske konsulater. Du skal medbringe dit danske kørekort og SEK 55,-.,,

Jeg mener at jeg tidligere måtte betale 100 Dkr for et internationalt kørekort oppe hos politimesteren i Danmark.

Nu smutter jeg forbi Stortorget 13 i morgen og høre hvad konsulen kan gøre for mig

Tilmeldings dato
    16-04-2007
    Lokation
    Malmö - Almvik

Standard

Opper lige denne gamle tråd, hvor længe er sådan et kort gyldig til ?

Tilmeldings dato
    12-07-2005
    Lokation
    Davidshall

Standard

1 år i gamle dage.. (for 3 år siden) om det stadig er sådan ved jeg ikke.
    Mvh
    Mikkel Rode

Tilmeldings dato
    29-12-2007
    Lokation
    Söderkulla / Almvik

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af brevadt Se meddelelser
    Så er der vidst kommet klaring på sagerne.
    Jeg har i dag modtaget en mail fra Den Kgl. Danske Ambassade, Stockholm som henviser mig til det Danske Konsulat i Malmö.

De skriver: ’’Internationale kørekort til danske statsborgere søges på Den Danske Ambassade i Stockholm og på visse danske konsulater. Du skal medbringe dit danske kørekort og SEK 55,-.,,

Jeg mener at jeg tidligere måtte betale 100 Dkr for et internationalt kørekort oppe hos politimesteren i Danmark.

Nu smutter jeg forbi Stortorget 13 i morgen og høre hvad konsulen kan gøre for mig

Fik du så det kort???

10. Standard

Tror ikke det er noget problem at få det lavet hos borgerservice hvis det er et dansk kørekort. Min ven fik lavet et for en måned siden hos borgerservice i København på få minutter og han har ikke boet i Danmark i 4 år.

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke svare
  • Du kan ikke vedhæfte filer
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •