Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 24

Emner: Befordring - 32 %??

1. Question Befordring - 32 %??

Hej!

Har lige haft en debat med vores naboer omkring befordringen når man bor i Sverige..

Af det befodring de får, som hvis de boede i DK, der har de angivet det sådan, at de får 32 % af det reele fradrag?
    Det havde han læst sig frem til var det korrekte..

Hvor jeg aldrig har hørt om det før, og jeg angiver det samme fradrag som hvis jeg boede i DK..

Er det mig der er helt forkert på den?

Nogen der kender til noget med 32 % omkring befordringen..
    Kan nada finde på nettet eller herinde..

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Troejborg Se meddelelser
    Hej!

Har lige haft en debat med vores naboer omkring befordringen når man bor i Sverige..

Af det befodring de får, som hvis de boede i DK, der har de angivet det sådan, at de får 32 % af det reele fradrag?
    Det havde han læst sig frem til var det korrekte..

Hvor jeg aldrig har hørt om det før, og jeg angiver det samme fradrag som hvis jeg boede i DK..

Er det mig der er helt forkert på den?

Nogen der kender til noget med 32 % omkring befordringen..
    Kan nada finde på nettet eller herinde..
    Det er vist 33,5%....som reduceres til 25,5 % ifølge skatteforliget.
    Men så er der noget med at det lave fradrag efter 100km faldder væk så det er DKK 1,83 for alle km ud over 24km
    Du kan selv regne det ud ved at regne dine fradrag sammen for året, og sammenligne dem med de fradrag du kan se på dit forskudsskema. Det med de 33,5% gælder vist også renter osv.....

3. Standard

Det blev jeg ikke meget klogere af synes jeg..

Standard

Det gjorde jeg heller ikke. Så længe man arbejder i DK og betaler skat i DK, gælder vel præcis de samme regler som for alle andre der arbejder og betaler skat i DK, uanset hvor man bor. Eller har jeg misset noget?

Standard

Er det ikke skatteværdi af befordring enten du eller din nabo ikke helt forstår?

Altså: hvis man har et fradrag på 100kr. (befordring, rente eller nogen 3.) så er det ikke 100kr. man får. men reducerer sin indtægt i bundskat, kommuneskat og sundhedsbidrag med 100kr. Hvis indtægten er reduceret med 100kr. sparer man 32kr i skat (33 eller 33,50 eller noget helt andet, alt efter hvilken skattepct man har) Men derfor skal de 100kr stadig skrives på selvangivelsen som fradrag

Tilmeldings dato
    20-03-2007
    Lokation
    Malmø, Almvik, Kvartettgaten

Standard

Du skal anføre det fulde beløb, Skat.dk reducere selv til det man kalder ligningsmæssigefradrag da man anfører dem under et af de punkter på ens selvangivelse.

Skatteværdien af det fradrag er omkring 32%, men skat omregner selv.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Troejborg Se meddelelser
    Det blev jeg ikke meget klogere af synes jeg..

Skat bliver man ikke nødvendigvis klogere af!
    Har du 100.000 i fradrag og 100.000 i løn betyder det ikke at du slipper for skat.

Eks (43000 i personfradrag) og (14000 i beskæftigelsesfradrag) og (100.000 i kørsel og rentefragdag) vil du få et månedsligt skatte fradrag på 7,541,- (fra 2013 kr 6.875,-) som jeg har forstået det

De enkelte skatte satser (trækprocent) variere i forhold til hvad du tjener!

Tilmeldings dato
    09-11-1972
    Lokation
    Annelöv, udenfor Landskrona!

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af RS6 Se meddelelser
    Det er vist 33,5%....som reduceres til 25,5 % ifølge skatteforliget.
    Men så er der noget med at det lave fradrag efter 100km faldder væk så det er DKK 1,83 for alle km ud over 24km
    Du kan selv regne det ud ved at regne dine fradrag sammen for året, og sammenligne dem med de fradrag du kan se på dit forskudsskema. Det med de 33,5% gælder vist også renter osv.....
    Tror da lige du skal læse på lektien igen!

Beregnet således Km Sats pr. km Fradrag
    Daglig befordring indtil 24 km 24 0,00 kr. 0,00 kr.
    Daglig befordring fra 25 - 100 km 76 1,90 kr. 144,40 kr.
    Daglig befordring over 100 km 100 0,95 kr. 95,00 kr.
    Befordringsfradrag pr. arbejdsdag 239,40 kr.
    Befordringsfradrag for 220 arbejdsdage (oprundet til hele kroner) 52.668,00 kr.
    Jeg er ikk' stolt af at være nordjyde, jeg er taknemlig.

..........lllllll.........
    ........( @ @ ).......
    --o000--(_)--000o--
    ...oooO............
    ..(.....)....Oooo...
    ....\.(.....(.....)..
    ....(_).......).⁄...
    ..............(_)...

Når kvinder nu altid praler med at de kan flere ting samtidig, imodsætning til os mænd, hvorfor kan de så ikke ha' sex og hovedpine samtidig?

9. Standard

Citer Oprindeligt indsendt af thn Se meddelelser
    Er det ikke skatteværdi af befordring enten du eller din nabo ikke helt forstår?

Altså: hvis man har et fradrag på 100kr. (befordring, rente eller nogen 3.) så er det ikke 100kr. man får. men reducerer sin indtægt i bundskat, kommuneskat og sundhedsbidrag med 100kr. Hvis indtægten er reduceret med 100kr. sparer man 32kr i skat (33 eller 33,50 eller noget helt andet, alt efter hvilken skattepct man har) Men derfor skal de 100kr stadig skrives på selvangivelsen som fradrag
    Det var dét vi lige havde fundet på nettet.. og jeg tror det er det min nabo har misforstået..

10. Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Menace Se meddelelser
    Du skal anføre det fulde beløb, Skat.dk reducere selv til det man kalder ligningsmæssigefradrag da man anfører dem under et af de punkter på ens selvangivelse.

Skatteværdien af det fradrag er omkring 32%, men skat omregner selv.
    Tak for svaret, det var det jeg også havde brug for et vide..

Lignende emner

1. Befordring
    By emre in forum Skat
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 20-05-2008, 15:30
  2. Nogen der kan hjælpe mig med min befordring?
    By Charlotte26 in forum Skat
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 27-04-2008, 11:07
  3. Max beløb for befordring? (med fly)
    By cbpwr in forum Skat
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 30-06-2007, 12:49
  4. Befordring uden bil
    By Karina in forum Skat
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11-04-2006, 12:49
  5. Befordring 2005