Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: import af bil fra tyskland

Standard import af bil fra tyskland

hvis jeg henter en bil i tyskland, og der er en netto pris på bilen ( uden moms ) er det så muligt at få momsen refunderet, idet jeg eksporterer bilen ?
    og skal jeg så evt. betale moms igen i Se. nogen der har erfaring her?

2. Standard

Måske der er noget her: http://www.google.dk/cse?cx=partner-...om%2Fforum.php der kan hjælpe

Tilmeldings dato
    04-05-1972
    Lokation
    Malmö, Västra Hamnen

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af michaelb Se meddelelser
    hvis jeg henter en bil i tyskland, og der er en netto pris på bilen ( uden moms ) er det så muligt at få momsen refunderet, idet jeg eksporterer bilen ?

Det kan da vist ikke svare sig ? Mener momsen er 19% i Tyskland og 25% i Sverige ?

Er bilen meget ny (under 6 måneder eller under 6000km mener jeg) så skal der betales moms i Sverige under alle omstændigheder...

Mvh
    Alex

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af alex Se meddelelser
    Det kan da vist ikke svare sig ? Mener momsen er 19% i Tyskland og 25% i Sverige ?

Er bilen meget ny (under 6 måneder eller under 6000km mener jeg) så skal der betales moms i Sverige under alle omstændigheder...

Mvh
    Alex
    Husk desuden at er bilen af den type som momsen kan trækkes i kan du risikere en kamp med de svenske myndigheder om den så reelt er betalt eller ej i eksportlandet... Det kan de forhandlere som huserer herinde nok fortælle nogle skrækhistorier om...

Standard

Så fordi man gør opmærksom på manglende kontrol af betalt moms i Tyskland bliver man censureret af (moderator)....trist at man ikke må komme med konstruktive indlæg....skylder formegentlig at jeg ved et uheld kom til at udstille ham som lidt naiv....det må man jo ikke....
    Sidst redigeret af RS6 : 15-05-2011 kl. 00:23

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af sup3rior Se meddelelser
    Husk desuden at er bilen af den type som momsen kan trækkes i kan du risikere en kamp med de svenske myndigheder om den så reelt er betalt eller ej i eksportlandet... Det kan de forhandlere som huserer herinde nok fortælle nogle skrækhistorier om...
    Pas på hvad du skriver om manglende dokumentation for betalt moms.....GIO censurer dig bare....

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af michaelb Se meddelelser
    Du må ikke skrive "og skal jeg så evt. betale moms".....det er jo en opfordring til, at du kan lade være med at betale moms....den slags må man ikke for moderator!

Tilmeldings dato
    08-12-1971
    Lokation
    Flyinge, Sweden

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af RS6 Se meddelelser
    Så fordi man gør opmærksom på manglende kontrol af betalt moms i Tyskland bliver man censureret af (moderator)....trist at man ikke må komme med konstruktive indlæg....skylder formegentlig at jeg ved et uheld kom til at udstille ham som lidt naiv....det må man jo ikke....
    Pas på hvad du skriver om manglende dokumentation for betalt moms.....GIO censurer dig bare....
    Du må ikke skrive "og skal jeg så evt. betale moms".....det er jo en opfordring til, at du kan lade være med at betale moms....den slags må man ikke for moderator!
    Sunddebatten skal ikke være et sted man kommer, for åbenlyst at kunne finde tips & tricks til strafbare handlinger. Det burde ikke komme som en overraskelse for dig.
    Vores dialog er fjernet, eftersom dine idéer om momsunddragelse overskred denne grænse.
    Længere er den ikke.

Du bedes tage yderligere diskussion på PM, iflg. vores regler på dette fora.
    ” Den ljusnande framtid är vår gemensamma
    - låt oss leva tillsammans i vänskap ”

• Søger du efter indlæg?
      Brug debattens tilpassede søgefunktion.
    • Invitation til Dropbox - meld dig til, og vi får begge ekstra plads

Standard

Hvordan betalte I bilen da I skulle hente den fra Tyskland?

Bankoverførsel, cash, eurocheck?

Jeg har regnet ud hvis jeg køber euro sedler i DK så koster det mig 4500 kr. ekstra i forskel mellem køb/salg valuta i danske bank.

www.molar.dk
    Sidst redigeret af marcello : 19-02-2014 kl. 10:20 Årsag: www.molar.dk

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af marcello Se meddelelser
    Hvordan betalte I bilen da I skulle hente den fra Tyskland?
    Bankoverførsel, cash, eurocheck?
    Jeg fik banken til at forberede en "straks overførsel" af pengene, så de (stort beløb) kunne overføres, når banken fik grønt lys af mig.
    (straks overførsel gennemføres på 2 timer, mens en vanlig overførsel tager ½-1 døgn)

I den forbindelse er det sindsyg vigtig at få overførelsens ID-nummer at vide, så den er let at finde for den tyske bank.
    (overførslen gøres et samlet sted i Tyskland og ikke direkte fra bank til bank - derfor)

Jeg har også blot haft pengene med i cash, hvis det var et beløb under valuta-grænsen (husk at tyskere sjældent vil ha en check)

--
    Sidst redigeret af Kvalm : 02-04-2012 kl. 15:29 Årsag: Præcisering...
    Hälsningar
    Bil-freaken

Lignende emner

1. Import fra Tyskland
    By GoldMan in forum Bil, MC og Båd
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 04-06-2009, 17:40
  2. Import af bil fra tyskland???
    By emre in forum Bil, MC og Båd
    Svar: 91
    Sidste Meddelelse: 28-12-2007, 22:39
  3. Import fra Tyskland