Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958
Forskudsopgørelse 2012 - Side 3

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 36

Emner: Forskudsopgørelse 2012

1. Standard

Nogen som ved hvor mange arbejdsdage der er i 2012? , skat lgger det som altid til 216 med ferie og alting iregnet, passer det osse i 2012?

Tilmeldings dato
    20-03-2007
    Lokation
    Malmø, Almvik, Kvartettgaten

Standard

Hvornår har 216 passet?

DA's kalender tæller følgende antal ”officielle” arbejdsdage per år:

2007: 224 arbejdsdage
    2008: 226 arbejdsdage
    2009: 225 arbejdsdage
    2010: 228 arbejdsdage

Kilde: Dansk Arbejdsgiverforening

i 2010 havde jeg 227 arbejdsdag, så hvis du kun har trukket 216 fra i befordring, så har du snydt dig selv for 11 dage hvis du havde det samme.....

Kommer selvfølgelig an på om man holder 5 ugers ferie evt. 6 eller får den udbetalt osv.
    I 2012 er der 253 arbejdsdage minus ferie.... man skal dog have meget ferie før det kommer ned på 216.

3. Standard

Så 223 dage, er der når ferie og alm helligdage er talt fra?

4. Standard

Citer Oprindeligt indsendt af rlarsen Se meddelelser
    Som også bananas skriver, så er det ikke AM bidraget - men sundhedsbidraget som er blevet sænket fra 8% => 7% - og det er det også på min forskudsopgørelse, eller hvad mener du med at SKAT skal komme med en forklaring ??
    Jeg mener at mine fradrag om min indkomst er præcis de samme som sidste år. Alligevel koster det mig en hel del ekstra i skat.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af PeterV Se meddelelser
    Jeg mener at mine fradrag om min indkomst er præcis de samme som sidste år. Alligevel koster det mig en hel del ekstra i skat.
    Ser din forskudsopgørelse rigtig ud - har du de rigtige beløb ??

SKAT benytter ikke automatisk dine beløb fra i år - i 2012
    Mvh.
    Rene Larsen

Tilmeldings dato
    29-12-2005
    Lokation
    Statistgatan Lindeborg

Standard

Er jeg den eneste der ikke længere kan få personfradraget for min hustru eftersom hun ingen indkomst har?

Jeg kan slet ikke finde det felt hvor jeg skal udfylde det...
    Sidst redigeret af CAC : 18-12-2011 kl. 14:03
    It's nice to be important, but it's more important to be nice

Tilmeldings dato
    20-03-2007
    Lokation
    Malmø, Almvik, Kvartettgaten

Standard

Det er fordi det er afskaffet, pga. stort misbrug, og du derfor ikke længere kan få det. (så vidt jeg har forstået)

skat.dk skriver:

2011:
    For 2011 er ægtefællefradraget afskaffet.
    http://skat.dk/skat.aspx?oId=1624718...efællefradrag*

Tilmeldings dato
    29-12-2005
    Lokation
    Statistgatan Lindeborg

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Menace Se meddelelser
    Det er fordi det er afskaffet, pga. stort misbrug, og du derfor ikke længere kan få det. (så vidt jeg har forstået)

skat.dk skriver:

http://skat.dk/skat.aspx?oId=1624718...efællefradrag*
    Tak for det, men den gælder jo for 2011, hvor jeg pt. rent faktisk har fradraget. Kan der være noget andet jeg har misset?

Standard

Ægtefællefradraget blev afskaffet, så man ikke længere kunne få et ligningsmæssigt fradrag for sin ægtefælle uanset at hun havde indkomst eller ej. (det var en del af finansieringen af en skattepakke, og så var der jo ikke tabte stemmer i at fratage nogen muligheden for et ligningsmæssigt fradrag, når nu vi ikke kan stemme...).

Det kan fortsat lade sig gøre at få sin ægtefælles uudnyttede personfradrag, hvis ægtefællen ingen indkomst har. Du skal nok kontakte SkatØresund for at få fradraget og du skal nok igen dokumentere at du er gift og at ægtefællen ingen indkomst - det er dog heldigvis nemt, da et familiebevis og dit udsagn er alt rigeligt.
    Den videnskabelige teori, som jeg holder mest af, er den om at Saturns ringe er lavet af mistet bagage :-)

Tilmeldings dato
    29-12-2005
    Lokation
    Statistgatan Lindeborg

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af anton Se meddelelser
    Ægtefællefradraget blev afskaffet, så man ikke længere kunne få et ligningsmæssigt fradrag for sin ægtefælle uanset at hun havde indkomst eller ej. (det var en del af finansieringen af en skattepakke, og så var der jo ikke tabte stemmer i at fratage nogen muligheden for et ligningsmæssigt fradrag, når nu vi ikke kan stemme...).

Det kan fortsat lade sig gøre at få sin ægtefælles uudnyttede personfradrag, hvis ægtefællen ingen indkomst har. Du skal nok kontakte SkatØresund for at få fradraget og du skal nok igen dokumentere at du er gift og at ægtefællen ingen indkomst - det er dog heldigvis nemt, da et familiebevis og dit udsagn er alt rigeligt.
    Fornemt, mange tak

Lignende emner

1. 11 januar 2012. Farvel MPEG2. Goddag MPEG4.
    By Gio in forum IT & Telefoni
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 21-07-2012, 14:54
  2. Forskudsopgørelse 2011
    By anton in forum Skat
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 26-08-2011, 12:46
  3. El-aftale for 2011-2012 - fast eller rörlig?
    By larscph in forum Indkøb
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 27-05-2011, 22:39
  4. Forskudsopgørelse 2009
    By anton in forum Skat
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 06-01-2009, 11:51
  5. Forskudsopgørelse 2005
    By martin in forum Skat
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 01-12-2004, 13:06

Tags for this Thread