Side 1 af 4 123 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 35

Emner: Ormekur til en missekat ?

ThomasO

Standard Ormekur til en missekat ?

Hej katte ejere

Min families naboer i Danmark er endnu en af disse danske familier der henrykt på vegne af os herovre, lige bestiller "varer med hjem" nu vi alligevel kører over hver dag.
    (Kender i det)
    Nu drejer det sig om en almindelig Ormekur til en Kat, men da vi ikke har disse dyr er jeg lidt i tvivl.
    Situationen er den at en Ormekur koster en dyrlægekonsultation i DK, + selve kuren, hvor det forlyder at Svenskerne bare henter en på apoteket.
    • Nogen der ved noget konkret om dette?
    • Det hedder vel bare en ormekur herovre også ikk?
    • Eller er en Orm kun en slange?
    • Kan den købes i håndkøb?

Standard

Hej.
    En ormekur hedder avmaskning.
    Vi har lige fået lavet en på begge vores katte, men har i Sverige var det en sprøjte de fik. Dyrlægen sagde at det var lettere end pillerne som kattene var vant til fra Danmark. Vi gav 150sv.kr pr kat. Der oveni kom godt nok 200sv.kr pr kat for nogle paprier der skulle underskrives pga de havde været ude af landet. Så spørgsmålet er vel om man overhoved kan købe en ormekur uden at man skal skrive under på disse dyre stykker papir, hvor man lover højt og helligt at komme igen inden 4 uger hvis dyret har været uden for landet. De er jo lidt skrappe når det er dette emne

Standard

Man kan sagtens købe ormekur, det gøres på apoteket og vi skulle ikke skrive på nogle papirer..

Mvh Leon

ThomasO

Standard

Dvs forskellen er måske at - for at sige det lige ud om man kommer med missen under armen til dyrlægen, eller man selv bare køber den Avmaskning?

Papiret er måske fordi den har været uden for landet?

Tror jeg tøffer ned på apoteket og ser om de vil sælge mig sådan en "avmaskning".
    Sikke et besvær for et dyr jeg aldrig har set, men tak for jeres input det var til stor hjælp.

5. Standard

..en anden løsning....
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Fil Type: jpg 1.jpg (2.8 KB, 225 læst)
    Trying is the first step towards failure!

Tilmeldings dato
    14-09-2005
    Lokation
    Sengeløse, Høje-Taastrup

Standard

Jag köper alltid avmaskningspiller i Sverige.

Den som är mest effektiv heter Drontal, och tar 2 sorters mask (orm). Gå bara fram till "Håndkøbsdisken" (ikke recept) och be om Drontal. Jag brukar köpa 3 paket åt gången, det är bara 2 piller i varje, kostar (sek) 65-70 kr tror jag.

ThomasO

Standard

1000 tak Mohlin, så jeg snupper sådan nogen.

Tilmeldings dato
    14-09-2005
    Lokation
    Sengeløse, Høje-Taastrup

Standard

Det är per paktet de kostar det, inte för 3 st. Så lite dyrt är det, men man slipper i alla fall ränna till veterinären varje gång!

9. Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Mohlin
    Det är per paktet de kostar det, inte för 3 st. Så lite dyrt är det, men man slipper i alla fall ränna till veterinären varje gång!
    Jeg køber samme piller til mine forældre. De koster +200 dkk for en pakke i DK !!!

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af MC Manden
    Jeg køber samme piller til mine forældre. De koster +200 dkk for en pakke i DK !!!
    Hmm troede kun de var til dyr
    Jesus er det et kors du render rundt med der? Det tror jeg men hæng mig ikke op på det...
    Brian
    http://www.fotob.dk

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke svare
  • Du kan ikke vedhæfte filer
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •