Oprindeligt indsendt af
Nils
At man bør have mulighed for dobbelt statsborgerskab, skulle efter teksten på hjemmesiden åbenbart følge lidt af, at det er moderne tider og sånnoget, men så støtter forfatterne samtidig Blut-und-Boden-argumentet fra forforrige århundrede: at man kun skal have stemmeret, der hvor man bor, fordi det jo er der, man bor. Et princip som de fleste moderne mennesker er enige om hører fortiden til - selv politikerne, som har udblokket grundlovsparagraffen til bristepunktet (mener de selv).
Mange af de andre statsborgerskaber, de gerne vil erhverve, vil jo så give ret til at stemme i et fjernt land, selv om de er flyttet hjem til Dannevang igen, så de ønsker sig altså nogle rettigheder, som de er lidt imod, at man har. 
Du har ganske givet ret, men udelukker det ene det andet? Kan man ikke "bare" lave grundloven om, så man kun har stemmeret i det land man betaler skat? Jeg vil gerne have dobbelt statsborgerskab, fordi jeg gerne vil stemme i Sverige (hvor jeg også betaler skat), men jeg har egentlig ikke lyst til at miste mit danske statsborgerskab, dog kun ud fra den betragtning at jeg nu engang er dansk og det hverken kan eller vil jeg löbe fra. Og når nu alle andre lave tillader det, hvorfor skulle DK så ikke også göre det?

Oprindeligt indsendt af
bluee
Men nu tillader Sverige vistnok dobbelt statsborgerskab.
Ja, men det hjälper jo ikke så meget når DK ikke tillader det...
You sleep in the light, yet the night and the silent water, still so dark