+ Besvar dette emne
Viser resultater 1 til 10 af 51

Emner: Dansk Boxer i sverige

Hybrid View

Standard Dansk Boxer i sverige

Hej Alle

Jeg ved der er mange herinde som ser digitalt DR, DR2, TV2 og DR Update via det danske digitale net. Nu her pr .1. maj er Boxer DK lanceret i Københavns området, så jeg spekulerede på om det er nogle der kan "se" de ekstra kanaler på det digitale net.

Jeg er godt klar over man skal bruge et DK Boxer kort for at kunne se kanalerne, men umiddelbart skulle de vel dukke op (med sort skærm) i programlisten hvis man "opdaterer" listen af digitale kanaler.

Jeg bor selv et stykke inde i Malmö og har ikke kunnet se de nye kanaler endnu, men måske dem som bor i Bunkeflo strand / Limhamn området kan se lidt mere.

Er der nogle som kan byde ind her?

/Jan

Tilmeldings dato
    20-03-2007
    Lokation
    Malmø, Almvik, Kvartettgaten

Standard

Sad netop og kiggede på det samme mht. boxer

Man kan se på dækningskortet at den antenne som står i kbh sender helt til holbæk, mon ikke den når malmø ligeså..... men spændende hvis vi bliver dækket :-)

Der står det her i deres faq dog:

Kan man tegne abonnement hos Boxer i Danmark hvis man er bosiddende i Sverige?
    Svar: Nej. Boxer i Danmark har udelukkende rettigheder til at distribuere vores betalingskanaler i Danmark. En lang række husstande i Sydvestsverige kan dog, med den rette antenneinstallation og en digitalmodtager, modtage de danske kanaler der ligger frit tilgængeligt i sendenettet.

Standard

Præcist, hvis dækningen er ok, så kræver det lige at en ven i DK laver et abb man så bruger i Sverige, da DK boxer må ikke sælge abb til svenske addresser.

Så spørgsmålet er blot om de antenner som er sat op her til lanceringen i Storkøbenhavn fra i dag også dækker Malmö området. Er der nogle der kan hjælpe med denne test?

/Jan

4. Standard

Senderen i Gladsaxe er begrænset i udstålingen imod Sverige, men den der står på Borups Allé er ikke begrænset, så teoretisk burde det kunne lade sig gøre at modtage signalet fra den.

Man skal nok benytte sig af en udendørs antenne.

Kanal København og G-TV bliver sendt ud i samme multiplex, og de 2 kanaler er ikke kodet.

//Mike
    Is Artificial Intelligence better than natural stupidity?

5. Standard

De sendes på Kanal 35 (UHF), Gladsaxe med Vandret antenne Kbh med Lodret ant. 1/11 kommer hove også med Boxer kanaler.

Mon ikke en 100elm antenne med en 20-30 db forstærker kan hjælpe
    -Claus-
    ---------------------------------------------------------------------
    Rådgivning og information om Danske kanaler via parabol - send en pm til mig, og jeg vender tilbage til dig.
    ---------------------------------------------------------------------
    New Ford Fiesta 1,6tdci Econetic

Standard

Haløj,

Herude i Västra Hamnen går det fint med at få signalet ind på de nye kanaler - har dog ingen mpg4 dekoder eller boxer dk....endnu

Jeg bruger en Triax Ufo med indbygget aktiv forstærker...(udendørs placeret i ca 2,5 meter højde)

Mvh
    Alex

+ Besvar dette emne

Lignende emner

1. Dansk tv i sverige
    By kmalco in forum IT & Telefoni
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 09-10-2009, 22:07
  2. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07-10-2008, 11:52
  3. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 07-04-2008, 12:48