+ Besvar dette emne
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: skylder penge til banker i dk

Hybrid View

1. Standard skylder penge til banker i dk

kan´ikke få slette det
    Sidst redigeret af myhring : 27-12-2009 kl. 12:45

Standard

Hvis de vælger at inddrive pengene i udlandet, så ja - det vil jeg mene.

Sagen kan overgives til svensk advokat/inddrivelsesfirma, og de vil bruge kronofogeden, så frem der ikke indgåes aftale formentlig.

Tilmeldings dato
    13-10-2005
    Lokation
    Stationen i Rydsgård

Standard Den kan de

Ja, det kan de og det vil de. Der er ingen forskel på om du skylder pengene i Sverige eller DK. Og jeg ved at de fleste Danske banker vil drive det til inkasso i Sverige. De er ret trätte af at folk tror at de kan flytte til Sverige og lade gäld väre gäld
    Citer Oprindeligt indsendt af myhring Se meddelelser
    jeg skylder en del penge i dk men ikke til skat men til banker og privat firmaer kan de få kfm. til at tag udlæg i min bil den er købt kontalt

4. Standard

Og det må vi håbe de gør

Tilmeldings dato
    31-01-2006
    Lokation
    Västra Hamnen

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af myhring Se meddelelser
    jeg skylder en del penge i dk men ikke til skat men til banker og privat firmaer kan de få kfm. til at tag udlæg i min bil den er købt kontalt
    Kigger man på dine tidligere tråde ser det altså ud til at du har købt en BMW X5 4,4 årgang 2001 kontant. Mens du skylder penge i Danmark? - som du ikke "kan" betale tilbage?. Jeg håber at jeg overfortolker.

Hvis ikke jeg tager fejl vil jeg råde dig til at betale de penge tilbage, få en afbetalignsordninge eller lign., så du ikke risikerer at blive dømt for skyldnersvig.

http://da.wikipedia.org/wiki/Skyldnersvig

Strafferammen for skyldnersvig er fængsel i op til et år og seks måneder (§285).
    Only Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
    - Albert Einstein

Standard Det er sgu da ikke skyldnersvig

Eftersom han ikke er gået konkurs, eller har solgt noget der tilhører hans kreditorer kan det jo ikke være skyldnersvig, læs dog det du selv henviser til inden du spiller klog.

Tilmeldings dato
    31-01-2006
    Lokation
    Västra Hamnen

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af KlingKlong Se meddelelser
    Eftersom han ikke er gået konkurs, eller har solgt noget der tilhører hans kreditorer kan det jo ikke være skyldnersvig, læs dog det du selv henviser til inden du spiller klog.
    Man kan sagtens blive anklaget og måske senere dømt for at fjerne ting eller på anden måde forsøge at undvige inden man går konkurs. Det er det som Steen Bryde står anklaget for p.t.
    http://www.business.dk/ejendomme/ste...aarelang-straf

Det er ikke alle som er klar over det, men efter dansk lovgivning hæfter privatpersoner faktisk for alle deres lån, med alt hvad de ejer og har og også med deres fremtidige indtægter. Uanset om der er taget sikkerhed i noget eller ej. Det med sikkerhed i bestemte aktiver er bare et spørgsmål om hvilken kreditor som har "førsteret" mellem listen af forskellige kreditorer i tilfælde af konkurs.

Læs stykke 3):

3) ved falske foregivender, forstikkelse, proformaretshandler, betydelige gaver, uforholdsmæssigt forbrug, salg til underpris, betaling af eller sikkerhedsstillelse for uforfaldne gældsposter eller på anden lignende måde unddrager sine ejendele eller fordringer fra at tjene sine fordringshavere eller nogen enkelt af disse til fyldestgørelse.

Det er en gummi-paragraf som stort set bevirker, at domstolene nemt kan dømme hvem som helst, hvis de synes at vedkommende ikke har gjort sit bedste for at betale tilbage til sine kreditorer.

Så hvis man mener at indkøb af en BMX X5 4,4 aldrig ville kunne fortolkes som "uforholdsmæssigt forbrug" i jantelovens hjemland, så skulle der ikke være nogen fare.

Dertil skal det retfærdigvis siges, at kreditorerne nok er mere interesserede i at få lavet en fornuftig tilbagebetalingsordning end at melde folk til politiet og køre en langsommelig retsprocess igennem. Så derfor er det nok nemmere at få snakket med kreditorerne om hvad der kan lade sig gøre.
    Only Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
    - Albert Einstein

Standard

Antallet af folk der bliver dømt for skyldnersvig er markinalt lille - bevisbyrden er enorm og meget besværlig. Og bevisbyrden pålægger anklager.

Det er tit kun i store sager, hvor der er begået så mange overtrædelser med store summer, at skyldnersvig kan bevises.

Skyldnersvig begår rigtig mange mennesker i disse tider, ved at optage lån diverse steder - velvidende at deres økonomi ikke kan bære det.
    Eller som der henvises til i loven - overforbrug. Men det er noget nært umulig at bevise for kreditor. Dansk ret beskytter altid forbrugeren, og næsten aldrig kreditor.

Hvis man bor ude på landet, hvor der seriøst er brug for en 4 hjulstrækker - så er det godt nok svært for kreditor at bevise det er skyldnersvig. Forbruger vil altid kunne sige, ja men uden den, kommer jeg ikke op af indkørslen om vinteren,forår og efterår osv osv.
    Og med priserne vi har i SE, så er der ikke så stor forskel igen på divese 4hjulstrækkere trods alt. Ikke nok til en domsfældelse tror jeg.

Men sumasumarum er trods alt - betalt din gæld, og så må du leve efter forholdende. Og er en 4 hjulstrækker virkelig så vigtig, så findes de også i billigere versioner end den næststørste X5'er hehe.
    Vi er mange, der er ganske trætte af kunder der ingen samvittighed har, bare fordi de bor i et land, hvor loven tror alle er 5 årige, der ikke ved hvad de gør. Ingen grund til også at opføre sig sådan :-)

Standard Skyldnersvig

BASSE det er stadig kun hvis du er eller kommer under konkursbehandling der kan blive tale om skyldnersvig og selv i den situation er der ganske vide rammer for overforbrug o.s.v.

+ Besvar dette emne

Lignende emner

1. Låne penge i banken = penge sparet???
    By hpn in forum Banker og økonomi
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 19-02-2009, 20:38
  2. Skat skylder (gamle) pendlere 50 millioner
    By MissCath in forum Skat
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 30-01-2009, 22:28
  3. Skide hyggeligt, men det koster penge....Vores penge.
    By Rikke Rost in forum Øresundsbroen og færgerne
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 30-11-2008, 18:01
  4. Banker
    By splint in forum Banker og økonomi
    Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 22-08-2006, 20:07
  5. Banker
    By michael in forum Banker og økonomi
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 23-03-2002, 06:01

Regler for meddelelser