+ Besvar dette emne
Side 1 af 2 1 2 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: Erfaringer om bilimport fra DK til Sverige.

kim

Standard

Hej med jer

Vi er et par fra København, som har købt et rækkehus på Limhamn Øen i Sverige. Vi vil gerne dele nogle af vores (foreløbige) erfaringer om bilkøb, med dem der kunne bruge dem.
    Som udgangspunkt skal I være opmærksomme på at tingene ikke altid bliver/går som beskrevet på de forskellige internetsider og lad være med at tage et nej for et nej.

Vores indkøb af biler:
    Vi har købt 2 nye biler i Danmark og har importeret dem til Sverige.
    Prøv og kig på nedenstående link, her er en rigtig god forklaring om hvordan man importerer nye biler fra forskellige lande.
    http://www.ore.vv.se/fordon/import.htm
    Det er billigere at købe bilerne i Danmark og tage dem til Sverige.
    Husk dog på at selvom at det stadig er muligt at presse bilforhandlerene til at give jer rabat. Vi fik henholdsvis 3.000 og 6.000 i yderligere rabat på bilerne vi købte.
    Vi købte følgende biler:
    Peugeot 206CC 2,0
    Pris DK med afgift 265.000 Dk.
    Pris uden afgift 101.000 Dkr.
    Hertil kommer svensk moms/afgift på 25% af 101.000 Dkr.
    Vi købte den og indførte den selv på grænseplader og kørte med grænsepladerne (og dansk forsikring) indtil vi fik nummerpladerne.
    1. step var at vi bestilte tid hos bilprøvningen da vi vidste hvornår vi ville få bilen leveret.
    Samme dag som den blev leveret kørte vi til bilprøvningen og fik den godkendt, det var ret nemt og de var meget flinke. Dog skal I være opmærksomme på at det er lovpligtigt at have en advarselstrekant i bilen.
    Bilprøvningen sender herefter papirerne til Vegverket, som så sender nummerpladerne til os.
    Vi prøvede at få bilprøvningen til at faxe papirerne til vegverket og de sagde de at de ville, men hos vegverket sagde de, da vi rykkede efterpladerne efter 2 dage, at det ikke var muligt at gøre det på denne måde.
    Dette resulterede i at vi måtte forlænge vores midlertidige registrering af bilen i DK, og vi måtte forlænge forsikringen på grænseplader.
    Forhandleren ordnede forsikringen af bilen på grænseplader igennem Topdanmark. Vær opmærksomme på at han tjener rimeligt på dette. Måske var det en mulighed selv at ordne forsikringen, men det har vi ikke prøvet.
    En anden mulighed er at få "tilfäldig registering" af bilen hos vegverket i öerebro, så får du nogle foreløbige røde nummerplader og sætte på bilen og den må du køre med i en uge.

Den næste bil vi importerer til Sverige er en Mercedes C200 stationcar med kompressor.
    Den koster normalt ca. 680.000 kr. i DK med automatgear.
    Pris uden afgift kr. 206.000,- (inkl. rabat)
    Hertil kommer svensk moms/afgift på 25%.
    Importeret pris ca. 246.000,- Dkr.
    Normalpris i Sverige ca. 280.000 Dkr.

Som I kan se er der rimelig mange penge at spare på at købe bilen i DK og tage den med til Sverige.

Hvis der er nogen der har andre erfaringer og gode forslag til import af biler, så lad os høre dem.
    Hvis I har specifikke spørgsmål er I velkommen til at skrive til vores e-mail kim.rasmussen@events.dk så vil vi prøve at besvare dem.

thomas

Standard

Her er en guide vedr Tysklandsimport fra Spray (Svensk jubii), den har jeg lige fundet.
    www.spray.se/bilnytt/importera/

peter

Standard

Hej Kim,

Lærerigt at læse om Jeres bilerfaringer...Jeg har også købt et rækkehus på øen Linhamn, som jeg flytter ind i den 15. april!!
    Også tak til Thomas for link...Jeg er i gang med at købe brugt i Tyskland!!

Hilsen

Peter

kim

Standard

Hej Peter

Velkommen til øen Limhamn, vi flytter ind på lørdag den 13. april. Hvis du skriver til min e-mail kan vi mødes over en kold, og udveksle erfaringer med at flytte til Sverige.
    Min e-mail er kim.rasmussen@events.dk.

thomas

Standard

Jeg genintroducerer lige denne gamle tråd, fordi jeg har et spørgsål, som jeg godt kunne tænke mig at få svar på.

Jeg vil købe ny bil og jeg ved, at der på mange modeller er penge at spare ved at købe bilen i DK. Men hvor meget?

http://www.aftonbladet.se/bil/0102/1...html?p=sidtopp giver en del af svaret. Men artiklen er jo gammel. Desuden skriver de, at man skal trække cirka to tredjedele fra den danske pris for at få 'eksportprisen'. Men en hurtig tjekker har overbevist mig om, at det i hvert fald ikke passer.

Kort sagt:

Ved du hvordan man trækker moms og registreringsafgift fra de udsalgpriser, som man kan se i danske nybils-annocer?

jpc

Standard

Måske kan du bruge dette link:
    http://erhverv.toldskat.dk/stapri/lommeregner.asp
    Indtast bilens salgspris i nederste felt, så får du registreringsafgiften.
    Hilsen, en næsten svensker.

thomas

Standard

JPC-> Tusind tak!
    Fatter ikke at jeg ikke stødte på det da jeg rodede rundt på ToldSkats hjemmeside!!?!

Er der nogen der ved om (og hvordan) momsen kommer ind i dette regnestykke?

jpc

Standard

Så vidt jeg kan se, er det den "rene" pris, du får, når afgiften er trukket fra. Afgiften består altså af både moms og registrering.
    (Det var vist forkert at skrive "registreringsafgiften" i min første mail).
    Hilsen JPC

kim

Standard

Den der side hos Told og Skat er selvfølgelig meget god - men læg lige mærke til, at de tager forbehold for eventuelle fradrag for ABS, Airbags med mere i afgiften.

Den bedste måde at få svaret på er at spørge en dansk forhandler af mærket.

Noget andet er, at udstyrsniveauet ikke nødvendigvis er det samme i DK og SE. Der vil ofte være mere udstyr i en svensk udgave.

Man skal endvidere være opmærksom på, at man ved køb af fabriksny bil i SE for de fleste mærkers vedkommende får 3 års fri "vagnskadegaranti" (svarer mere eller mindre til kaskoforsikringen i DK).

Endelig er der nogle mærker, der i SE giver fri service de første 3 år eller f.eks. 80.000 km.

Alle disse forhold skal holdes op mod besparelsen ved indkøb i DK.

Selve proceduren for import er i øvrigt ikke gratis. Bilen skal igennem et registreringssyn - der skal betales "skrotningsavgift" - det løber hurtigt op 1 nogle tusinde kroner - hertil kommer så udgiften til danske grænseplader og den tilhørende forsikring.

Der kommer sikkert også en dag, hvor bilen skal sælges igen. Så vil den ikke være "svensksåld" - hvilket kan medføre, at en svensk forhandler enten ikke vil købe den - eller at bytteværdien bliver lavere.

Der er meget at tænke over - ikk'?

carspar

Standard

Ja jeg har lige købt en ny Citroen der har en vagnskadegaranti på 100.000 eller 3 år (det der kommer først) samt en Citroen Kasko de første 6 måneder på Skr 120 pr. måned, det er også værd at tage med.
    Det er en diesel øse der kører gennemsnitlig 22 km/liter med 110 HK miljøklasse 2005 (det gør det lidt billigere hvis de ændrer vägskatten).

+ Besvar dette emne

Regler for meddelelser

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke svare
  • Du kan ikke vedhæfte filer
  • Du kan ikke redigere dine indlæg