Jump to content
Guest heidi

Søge efter bolig (gård)

Recommended Posts

Guest heidi

Hejsa, Vi flytter til Sverige når vi engang har fået solgt vores landhus her i Danmark, forhåbentlig inden alt for mange måneder :-) Lige nu søger vi mest på www.hemnet.se - er der nogen der har en idé om den er nogenlunde dækkende for hvad der aktuelt findes til salg i Skåne? Eller er der andre sider der har flere? Vi har også kigget lidt på www.bovision.se, men det er mest gentagelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest heidi

Hejsa, Vi flytter til Sverige når vi engang har fået solgt vores landhus her i Danmark, forhåbentlig inden alt for mange måneder :-) Lige nu søger vi mest på www.hemnet.se - er der nogen der har en idé om den er nogenlunde dækkende for hvad der aktuelt findes til salg i Skåne? Eller er der andre sider der har flere? Vi har også kigget lidt på www.bovision.se, men det er mest gentagelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kim

For godt et år siden var jeg i samme situation. Jeg tror også at de 2 steder har nogenlunde de samme ejendomme til salg. Så vidt jeg husker, er søgefaciliteterne ikke helt de samme - vi brugte mest bovision - og endte med at finde STEDET der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hemnet har væsentligt færre objekter end den danske boligsiden.dk, når man korrigerer for befolkningens størrelse. Vedrørende Eslövs kommun, hvor jeg bor, ligger der på Hemnet i gennemsnit over året ca. et halvt hundrede boliger, som stort set ikke flytter sig ud af stedet. Selv uden lommeregner kan man konstatere, at det ikke er en omsætning, der kan give ret mange ejendomsmæglere smør på brødet. Hvor er resten af bolighandlerne? Jeg gætter på, at de fleste går via mæglernes kundekartoteker, og at en stor del af de boliger, der bliver sat til salg, aldrig bliver præsenteret for en videre kreds, men kun for interesserede, der har henvendt sig til den pågældende mægler og bedt om at blive kontaktet, når noget passende dukkede op. Skånske gårdspekulanter kommer heller ikke uden om Skånegårdar www.skanegardar.se og LRF Konsult www.konsult.lrf.se.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest heidi

Niels-> Ja - det var også vores tanke, at det var ikke overvældende antalsmæssigt hvad der var at finde inde på de to sider. Tak for de to øvrigt sider, de ser også ud til at falde helt ind under hvad vi søger. Ligesom i DK er der jo flere store kæder i Sverige, men så vidt vi kan bedømme også et rigtig stort antal mere eller mindre uafhængige. Der er nok ikke andet for end at pløje de områder igennem vi har interesse for og ringe rundt for at blive skrevet op... Det ville være ærgeligt at gå glip af det rigtigt blot fordi de ikke blev annonceret på nettet. Ikke som her i Sorø hvor vi har vores hus til salg, det første de gør - cirka - er at lægge det på boligsiden...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

I området omkring vores by Lövestad er der pt. to gårde til salg. Den ene er faktisk ejet af en dansk familie der skal tilbage til DK. De er til salg hos den lokale mægler i Sjöbo. Thore Nilsson hedder han vist, men jeg aner ikke om de er på nettet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest heidi

Dan -> Det lyder interessant - er det noget du kan skaffe lidt mere info om? Evt bare kontakt-detaljer til mægleren. Gerne mail hvis det er - lars @ landligt . dk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kim

Trist med de dårlige links ... Så må I selv gøre arbejdet. - Gå på www.bovision.se - Vælg "Skåne" - Vælg "Sjöbo" som område - Vælg "Gårde" (eller noget der ligner) - Se efter ejendomme i Lövestad "Den der søger skal finde"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest heidi

Kim > Tak for dem ;-) De stod sjovt nok allerede på vores "potentielle-muligheder-liste". Den med møllen er lidt sjov, selv om konen er lidt i tvivl om hvad man nu EGENTLIG skal bruge den til, møllen altså. Jeg foreslår gæstehytte! ;-) Caspar> Ahhh, decideret driftsgård bliver det nu ikke til. Vi skal bruge en stald med plads til op til 4-5-6 heste, lade og jord så man kan have dem på fold osv. Såeh - sådan hygge-häst-gård må det være. Og tak for velkomsten, vi kan altså næsten heller ikke vente.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok de samme gårde, som der henvises til her. De er til salg hos mäklarringen, og det er den med møllen og så emmagården. Den som de andre danskere har, er til salg hos ham her : http://gulasidorna.eniro.se/query?what=get_info&advert_code=GSID_18643950 men jeg ved ikke om han har nogen hjemmeside. Så ham kan i prøve at maile. Den koster vist lige omkring 1.350.000 svenske. Vi har været der et par gange og hilse på, men de skal tilbage til Danmark, og har derfor sat til salg, efter at de var gået i gang med at bygge et helt nyt hus på ejendommen. Og ejendommen har en ny ridestald osv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest polo!

Heidi & Lars: Jeg sælger min 3V andelslejlighed som ligger på Balladgatan, Högaholm. Kontakt mig pr. e-mail hvis I er interesseret! POLO!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Var lige ude og trille i weekenden, og kom forbi både emmagården og den med møllen. De ser godt nok hyggelige ud fra afstand, og ligger kanon hvis man vil have en gård ( og dermed ikke en nabo 25 meter fra en ). De ligger 1 minut i bil fra Lövestad hvor vi bor, og hvor der er pizzaria, Ica osv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest heidi

Polo> Ehhh.. Er der plads til to heste? Dan> Det lyder dælme lige som det vi skal have... Vi sætter netop meget stor pris på lige IKKE at have 25 meter til nærmeste nabo. Samtidig er rimelig køreafstand til pizzaria jo ikke at foragte, selv om det jo ville være godt for økonomien hvis der var så langt at man bare var nødt til at lave mad selv. Pendler du til København derude fra? Uha det kribler i fingerne for at køre over og kigge... Det er bare - for surt at falde for noget uden at kunne købe det fordi vores eget ikke er solgt endnu...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kim

Heidi og Lars, Måske skulle I også prøve at kaste blikket lidt sydover. Jeg bor i en mindre flække, der hedder Skivarp. Den ligger på vej 101 fra Malmö til Ystad. Cirka 18 kilometer fra Ystad. I området er der en del landejendomme til salg. Vi er selv bymennesker - selvom jeg kalder Skivarp for en "flække". Fra Skivarp er der næsten præcis 45 minutters kørsel til Kastrup Lufthavn. Det er sikkert ikke lige der i måske skal pendle til, men I kender nok selv tiden fra Kastrup til jeres destination. Kommunen hedder Skurup, hvis I vil søge hos Bovision eller nogle af de andre steder på Nettet. Her er i forvejen en del danskere, men der kan sikkert også blive plads til jer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg pendler hver dag til mit kontorjob på Christianshavn. Det tager 65 minutter fra min indkørsel til mit job. Og så kører min kone(når hun ikke lige er på barsel) 7-10 minutter videre til Østerbro. Vi kører dog ikke 90 km/t og heller ikke 110 km/t på motorvejen, men afhængig af om man holder sig til hvad man må eller ej tager det måske 10 min længere. Midt om natten uden trafik kan det gøres på 45 min. Der er 105 km fra Lövestad til Rådhuspladsen. Min genbo er også dansker og han kører til Hvidovre hver dag. Der bor 250 danskere i kommunen og en del af dem pendler. De to gårde ligger 1-2 km udenfor Lövestad som har 500 indbyggere og i Sjöbo Kommune som har 19.000 indbyggere, med Sjöbo som hovedbyen. Lövestad har som sagt Ica, Pizza, byggemarked, blomsterhandel, benzin, vårdcentral, tandlæge, skole, Dagis, mindre bibliotek osv. Et hyggeligt sted med mange gårde udenom. Jeg syntes i skal drage afsted en lørdag morgen med et par vejbeskrivelser og et krak i lommen, udvælge jer nogle områder langs vejen mod Ystad eller hovedvej 11 gennem Staffanstorp og se lidt af området. Så kunne i slutte af ude ved de to gårde og måske have sat en mægler i stævne(bare send ham en mail hvor i skriver på dansk - så hører i fra ham hurtigt). Det er jo gratis. Og så kunne i spise jeres frokost og aftensmad på en lille rest. et sted i området, og køre hjem over broen til solnedgang. Broen vil koste jer 430 kr. og benzinen det samme. Så har i haft en kanon dag og fået stillet jeres nysgerrighed og forhåbentlig :-) fået endnu mere lyst til at springe ud i det. Tanker i lige inden i kører over broen, og køber en masse slik i Sverige, så har i også sparet lidt på en konto *GGG*

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest heidi

Vi var faktisk på weekend i Skåne for et par måneder siden, både Skivarp, Ystad, Lund, Trelleborg og turen langs kysten plus en masse trillen rundt ude på landet (som der jo er rigtig meget af - dejligt). Men netop fordi vi kørte så meget rundt, og meget i "kiggehastighed" var det lidt svært at bedømme hvor lang tid det egentlig tager at pendle. Men det gav os helt klart blod på tanden, og vi er slet ikke i tvivl om at vi prøver det. Vores hus ER sat til salg, og det er kun et spørgsmål om hvornår det er solgt - så flytter vi. Vi regner også med at køre sammen, og ligger nu normalt heller ikke i underkanten af fartgrænserne. De 65 minutter lyder absolut ikke afskrækkende, jeg arbejder meget tæt på Christianshavn. I dag pendler vi fra Sorø, og det tager 60 minutter på gode dage, og tit 15-30 minutter mere. Hvordan er det med fart på strækningen? Nu antyder du Dan at i lige kører på den høje side af grænsen, er der meget politi og kontrol? Vi så faktisk op til flere fartkontroller langs landevejen da vi var ovre sidst. Men vi glæder os bare mere og mere, har hørt super meget positivt - og meget lidt af det modsatte - så længe man har indstillingen og har gjort sig klart at det faktisk ER et andet land man flytter til. Og den er afklaret. I øvrigt utroligt god feedback man får herinde!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Politikontrollerne kører lidt i bølger. På fx. hovedvej 11 har der været en del henover foråret. De store kampagner og de faste kontroller står i avisen en uge i forvejen, så man lige ved det(hvis man altså holder avis) eller også fortæller de præcis det samme hver morgen på Radio City (107.0) Jeg er ikke blevet snuppet endnu og der er gået et år. Min nabo er blevet snuppet vistnok 3-4 gange og den ene gang røg kortet i 4 mdr. Det sker jo hvis man kører mere end 120 km/t hvor man må køre 90. Jeg ligger på 110-120(måske lidt over i en overhaling), og sænker farten der hvor jeg ved at de kan holde. De plejer at stå de samme steder. På motorvejen udenom Malmø giver jeg den gas. Her har jeg aldrig set en strømer. Jeg ved faktisk ikke om de laver fartkontroller på motorvejen, andet end dem man kender fra DK hvor en civil tager en i kameraet. Svenskerne kører næsten altid 90. Og en del trækker ind. Og det helt vildt fede er jo at første gang jeg møder en kø er i slutningen af Amager Landevej, 2 km fra jobbet. SKØNT. Så trafik er ret smertefrit herovre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest tommy

Til Dan (og andre som kører på den nye ringmotorvej) Pas på med ringmotorvägen, ved afkørslen til MACD. lige før Svågertorp er der jævnligt kontrol med laser. Så holder Polisen i midten af motorvejen lige når man kommer op oven en bakketop (fra nord) eller rundt i et sving (fra broen). Så "skydes" der og så sendes der en MC afsted efter synderen. Heldigvis foregår det mest midt på dagen, så pendlerne er nok lidt priviligeret...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Heidi & Lars... Jeg boede i Slagelse inden jeg flyttede til Malmö. Det er absolut en anden form for trafik. Jeg pendlede også i bil før, og køge-bugt er jo et helvede. Fra Malmö og til Kbh er der "ingen" trafik. Det skal i ihvertfald se frem til !!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest heidi

Dan> Hehe.. Surt at miste kortet i 4 måneder! Men til gengæld ganske forbrugervenligt at de fortæller hvor de står, i det mindste :-) Men okay, det lyder rimeligt! Det er vel heller ikke en Fiat 127 man skal have når man nu rykker til Sverige, så det ville da være surt om den ikke kunne komme op på bare noget der lignede rimelig marchhastighed, bare engang imellem. Palle> Ja, det mest irriterende er alt det stop-and-go det er til at blive vanvittig af. Selv det ar bruge en god time hver vej på transport er ikke noget det generer os, hvis det bare foregår uden at skulle holde stille halvdelen af tiden. Så vi glæder os meget til netop den del også!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kim

Når I før eller senere kommer til Sverige for alvor og skal anskaffe en svensk registreret bil - så er det anbefalelsesværdigt at den har eller får fart-pilot. Jeg bestilte min bil med sådan en - på sælgerens opfordring. Ud på motorvejen - op på hastigheder mellem 115 og 120 (så kører min bil reelt mellem 110 og 115. Så går det fredeligt deruda' - og man behøver ikke hele tiden at spejde efter biler med repræsentanter for offentligheden på arbejde. I stedet kan man koncentrere sig om vildtet - her til aften var der et rådyr, som ikke rigtig kunne bestemme sig for, om det ville krydse motorvejen. Det medførte en kort opbremsning - ingen dramatik - bare en oplevelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...