Jump to content
Guest peter

Forsikring af cabriolet

Recommended Posts

Guest peter

Er der nogle andre tilflyttere der lige som undetegnede har svært ved at få forsikret Mercedes eller BMW cabriolet modeller? Jeg har fået nogle vanvittige priser på en 2 år gammel Mercedes SLK 320 (importeret)....De ligger på ca. 14-16 tusinde. IF startede på 22.000 tusinde!!! Jeg er 32 år og har kørt skadefri i 12 år.... Kunne godt tænke mig at høre nogle af Jeres erfaringer... Hilsen Peter K (ön Limhamn)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Er der nogle andre tilflyttere der lige som undetegnede har svært ved at få forsikret Mercedes eller BMW cabriolet modeller? Jeg har fået nogle vanvittige priser på en 2 år gammel Mercedes SLK 320 (importeret)....De ligger på ca. 14-16 tusinde. IF startede på 22.000 tusinde!!! Jeg er 32 år og har kørt skadefri i 12 år.... Kunne godt tænke mig at høre nogle af Jeres erfaringer... Hilsen Peter K (ön Limhamn)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest per

En anden skriver i forummet her at her kan du se info desangående når vi taler om forsikringer og biler, der er importerede. http://www.gulabilen.com/content/content1.asp Det er som om landet er oversvømmet af privatimporterede biler, og der er stor modvilje imod dette. Jeg læser meget især på www.spray.se i bilsektionen om denne problematik. Man skal vist kigge nøje efter i kortene vedr. forsikringer. Kan det mon ikke betale sig at forsikre igennem sin bank, er der nogen der har forsikringer igennem deres banker på deres biler, er der nogen der har erfaringer derigennem? En af mine kammerater har en BMW M3 forikret igennem Nordeas samarbejdspartner, og han bor i Malmö City, jeg finder lige ud af noget mere og vender tilbage.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Hej Per, Glæder mig til at høre mere omkring forsikring. Jeg har stadigvæk store problemer med at få et fornuftigt tilbud!! Hilsen Peter K Ön Limhamn

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest pendlerkaj

Privatimporterede Biler - Forsikring. << Kan det mon ikke betale sig at forsikre igennem sin bank, er der nogen der har forsikringer igennem deres banker på deres biler, er der nogen der har erfaringer derigennem? En af mine kammerater har en BMW M3 forikret igennem Nordeas samarbejdspartner, og han bor i Malmö City, jeg finder lige ud af noget mere og vender tilbage. >> Er der noget nyt i denne sag?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest per

Min kammerat er flyttet til Stockholm, og jeg glemte at spørge om den forsikring der. Undskyld, prøver at få fat i ham ved lejlighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Peter Vi er netop selv flyttet til Limhamn, med samme problem, min har en M5, som de også vil have 16000 for, og jeg skal have en 325 cab. Jeg ved ikke om du har hørt om det der hedder entusiast forsikring ? Det afhænger selvfølgeligt af dit kørsel forbrug, i vores tilfælde kan vi tegne M5'en til sek 1350 pr år. Ved at holde os under 10000 km pr år. Men på den måde kan man jo købe en vinterbil, og bruge pengene sådan i stedet for på en forsikring, bare en ide !!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Hej Miriam, Mit indlæg er 1 år gammel.......Fik eller´s en forsikring til SLKén til Skr 8000 årligt, men bilen er solgt og nu har jeg en Audi A6 2,7T, som jeg også ønsker at sælge!! Den koster Skr. 10.000 om året, men jeg kører også 45.000 årligt!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Peter, jeg så godt bagefter at det var et gammelt indlæg :-) Hvor har du bilen forsikret, for jeg kan ikke få min forsikret for under 16000,- jeg kører også mere end 10000 km om året, så jeg er lidt på den. Min mand har haft bil i 15 år, så det burde ikke være problemet ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Tag fat i Länsforsikring og sig at Du også har tilbud fra andre. Da jeg solgte min Mercedes SLK overførte den svenske bilforhandler bare forsikring til mit eksisterende forsikringsselskab (Länsforsikring), hvorefter jeg fik en faktura på kr. 13.500. Dette kunne jeg ikke forstå og kontakte IF forsikring som ville gøre det for 10.000. Det ringede jeg så og fortalte Länsforsikring, som derefter tilbød at matche prisen.......Totalt useriøst, men sådan er branchen jo!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Men BMW er mega dyr i forsikring herovre, specielt hvis bilen er importeret. Statestikken i Sverige siger at 80% af alle stjålne biler er importerede!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Sludrede lige med en lokal bilmand om dette med BMWer, han mente absolut at det hang sammen i en eller anden grad. Unge menesker vil have BMW, unge menensker smadrer biler, og BMWer er kraftige biler i forhold til prisen. Ydermere er der et godt marked for "skrællede" BMW stumper, for de unge der ikke har råd til deres BMWer. Han sagde det uden at blinke. Der bliver hugget mange af dem. BMW er derfor generelt dyrere i forsikring, da der er et enormt marked for dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...