Jump to content
vincent

Den mistede stemmeret ...

Recommended Posts

Guest johnny

HØW Nils, ganske rigtigt med skatten!!! Det gør det sommetider lidt lettere for journalister at sluge, når det argument ryger på bordet. Weblog??? mener du hjemmeside... beklager men der er altså stadig lidt pc-mongol over mig happy.gif Den noget sølle emailadresse, skyldes ganske enkelt at jeg er flyttet fra malmö og endnu ikke har fået etabeleret et ordentligt net. Det skulle være klar når som helst. Mht, at bygge en hjemmeside, så er det absolut planen, men jeg savner evner til det, og derfor er det en lang proces, for mig, da jeg skal finde ud af det hele fra bunden. Hjælp modtages MEGET gerne mvh johnny stemmeret@sol.dk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest johnny

Tak for hjælpen Nils. Jeg har straks kastet mig ud i den vanskelige opgave happy.gif reslutatet og adressen offentliggøres her på siden så hurtigt det kan lade sig gøre mvh johnny

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom blanketten fra Københavns folkeregister. Den er blevet mdoernisteret siden jeg flyttede i april 2003. Nu skal man bare skrive sit navn, adr. og cpr + sætte et kryds i at man erklærer at vende tilbage inden to år og så skrive under. Og så afsted med den. Spændt på om jeg når at få valgkort.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Johnny! Det er fint, at du har fået oprettet en hjemmeside, men er den ikke lidt svær at bruge? Jeg kan i hvertfald ikke rigtigt finde ud af den, men det er måske fordi, jeg er en pc-tumbe? De sædvanlige kommentarer og angreb frabedes! ;o) Ved du, om der er en e-mail-adresse, på hvilken man kan skrive til samtlige partier på en gang, uden at skulle ind og finde alle adresser enkeltvis???

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Hej Johnny Jeg har lige taget min gamle mail korrespondance med Elisabeth Arnold og igen, og spurgt hende om det bliver til noget her ved valget (se "de radikale om stemmeret" på forsiden) Men gør du noget aktivt nu under valgkampagnen ved denne manglende stemmeret? eller er der andre der gør noget?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Carsten, som du kan se af mit forgående indlæg, havde jeg tænkt mig at skrive til samtlige partier. Jeg ved dog ikke, om der findes en "fælles" e-mailadresse. Ved DU det?? Det kan nok ikke nytte at skrive til diverse ministre, da de vel rent formelt ikke er ministre mere. Jeg tænkte også på, at alle herinde, der har en mening om vores mistede borgerret, kunne skrive en e-mail til undertegnede eller måske hellere til Johnny Larsens e-mailadresse. Så kunne man sende dem samlet afsted til partierne. Er det en idé, der kan bruges? Det vigtigste er, efter min mening, at vi får gjort noget - og hurtigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kim

Ulmus - off topic - du mener da vel ikke at Danmark er uden regering lige i øjeblikket - vel? Selvfølgelig er ministrene ministre - i hvert fald frem til det tidspunkt, hvor Hr. Fog går til Dronningen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Hej Judith, det er svært at finde mailadresserne med jer er de vist. http://partiernespolitik.ft.dk/content.asp?catid={00AA0774-5A44-4595-8E79-5FB0DA9E3BA6}&docid={E1649E08-F3F5-41FD-9695-182602E085 E7} Kopier lige hele strengen ud på adresselinien Ps jeg har lige mailet tv2lorry med deres ansvar for regionen at de bør tage det op nu inden valget. Så lad os se om de sover eller om de er båndlagt af regeringen med berufsverbot. Held og lykke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest johnny

Ang. www.min-stemme.blogspot.com, så skal man bare klikke på "comments" i bunden af forsiden og så er man inde. Vil man selv deltage, klikker man på "post a comment". Lorry har haft sagen op at vende. Jeg presser på hos medierne hele tiden. I selve valgkampen skal vi ikke vente os for meget, men her er de der allerede har behandlet sagen... endda temmelig godt: BT 16. december 1 helside Lorry i Januar 2-3 minutter Københavns radio i onsdags 2-3 minutter Så jeg vil sige vi får nogen dækning. Kampen skal foregå på højtryk efter valget så den nye folketigssamling kan give os stemmeretten og valgbarheden tilbage. I stedet for at vi alle hver især, skriver til ministre og partier, synes jeg vi skal benytte foreningen fremfor solo-løb. Jeg tror vi står stærkere - ikke mindst fordi vi står samlede og ikke så let kan afvises. Lad os gøre en fælles indsats! Johnny

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest linette

Hej Johnny, Det er meget fornuftigt at gøre en fælles indsats for at opnå stemmeret for os med anden end dansk bopæl. Det er muligt at jeg har overset en beskrivelse af hvordan man tilmeldes - Sker dette via den hjemmeside du netop har oprettet eller via denne side? Hilsen Linette

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest johnny

Hej Linette Man melder sin interesse ved at sende en mail til: stemmeret@sol.dk man debatterer og læser vedtægter m.v. på: min-stemme.blogspot.com endnu er der ingen hjemmeside. stor hilsen Johnny

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, Kim H., det mener jeg faktisk. Måske ikke på papiret, men tror du, helt ærligt, at der er een eneste af de nuværende ministre, der interesserer sig for andet end deres egen valgkampagne??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle som har tænkt sig at udfylde ansøgningen og indsende den selvom man ikke agter, at flytte hjem indenfor to år for udrejsedatoen. Ser, at man kan straffes med bøde eller med fængsel i op til 4 måneder. Men, hvordan tolker man lige agter? Man kan jo snildt agte at flytte hjem, men ikke have råd til det... mvh, Christian

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kim

Ulmus - igen off topic - du skrev citat start ===> Det kan nok ikke nytte at skrive til diverse ministre, da de vel rent formelt ikke er ministre mere. <==== citat slut Du mente åbenbart noget helt andet end "rent formelt" - jeg læste, hvad du skrev - en beklagelig fejl fra min side ;-))

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Johnny! Jeg ville sende en "comment", men det kunne jeg ikke få lov til. Hvordan får man adgang til debatten? Jeg er formentlig ikke den eneste "pc-tumbe", så en vejledning ville være dejlig. ;o)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest johnny

Jeg er nok den største pc-mongol, selv, så du er absolut ikke alene :c) Jeg ved faktisk ikke om du skal registrere dig først eller hvad. Jeg kan bare se at der er et par andre som har kommenteret... så helt ærligt jeg ved det ikke. Det understreger behovet for at få vores egen hjemmeside meget hurtigt. sidder der et pc-geni og mangler noget at lave så send en mail til stemmeret@sol.dk Det er jo en slags arbejde, men der er til gengæld ingen penge i det :c) johnny

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg brev fra Fokeregistret i København, at de har modtaget min ansøgning om optagelse på valglisten og har sendt den videre til valgretsnævnet som vil tage stilling til ansøgningen. Spændende om de når det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hørte, at der ved valget til EU var et bestemt sted i København, hvor stemmeberettigede pendlere kunne/skulle henvende sig for at sætte deres X. Hvis der kommer sådan et sted igen ved dette valg, kunne vi måske møde -så mange som muligt- på et givet tidspunkt med vores pas og EØS-sygesikringskort og FORLANGE at få lov til at stemme. Jeg er godt klar over, at det får vi ikke lov til, men demonstrationen vil være til at tage og føle på. Hvis vi samtidig fik fat i en/flere journalister og evt. TV2/Lorry og TV4-Oresund, som jo skal dække øresundsproblemer, tror I så ikke, vi kunne skabe omtale og måske endda røde øren hos nogle politikere? ;o) Hvad siger I????

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest johnny

Hej Ulmus Vi når ikke at få ændret noget inden valget! Lige nu er alle optaget af selve valget, og vi fylder ikke så meget. Vi har fået omtale i Lorry, BT og på Københavns Radio, så der skal flere boller på suppen for at få dem til at tage sagen op igen. Jeg hverken kan eller vil forhindre nogen i at gøre noget på egen hånd, men jeg vil da lige understrege, at jeg tror vi når længere ved at stå sammen. Lad os nu bruge foreningen, og lad os kæmpe sammen der. Hvis du stadig har problemer med at komme ind på min-stemme.blogspot.com, så send da en mail til stemmeret@sol.dk, så skal jeg nok lægge dine kommentarer ind. mvh Johnny

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Johnny > det er vel ikke "på egen hånd", hvis vi stiller mange hundrede op på et valgsted. Og det kan da sagtens være din forening, der er samlepunktet, og der kunne jo evt. være et par plakater eller på anden måde "reklame" for foreningen. På den måde ville du også få flere til at interessere sig for at tegne medlemskab. Jeg tror da ikke, en journalist ville lade en sådan event upåtalt, hvis vi i forvejen gjorde opmærksom på det. Du får det lidt til at lyde, som der ikke er andre end dig, der må gøre noget. ;o)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Kommer den gamle aktivist op i dig, Ulmus? biggrin.gif Uden at skulle kunne sige om det kan gi´ noget, så syntes jeg i skulle prøve at skrive til Christian Kjeldsen på Sky Radio. Han er journalist og news-hunter, og bor selv i Malmö. Han har tilmed sin daglige gang i de brede korridorer på Borgen, og kender en masse politikere. Og i kraft af hans eget tilhørsforhold til Sverige, så burde problemstillingen ikke være fremmed for ham. Hvis hans mailadresse ville være interessant, så skriv til mig - så sender jeg den. Jeg vil ikke skrive den herinde uden at have talt med ham. En adresse i kan få, er til nyhedsredaktionen på Sky: nyheder@skyradio.dk Her kan i evt. skrive attention til Kjeldsen på. Everything counts... happy.gif

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Johnny, mon ikke du liiiiige skal gentænke dine positioner... Valgdagen er naturligvis den bedste dag overhovedet at gøre opmærksom på, at man på trods af al ret og rimelighed ikke har stemmeret, og at opfordre til at ligge lavt på denne dag er formentlig en fejltagelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...