Jump to content
Admin

Nyt software...endelig

Recommended Posts

Hermed en stor nyhed. Det er endelig lykkede mig at få exporteret debatten over i et nyt software, der kan alt det som er blevet efterspurgt gennem tiden.Selvregistrering, abbonement på enkelte tråde, smilies og avatar, kompatibilitet med firefox og en milion miliard andre ting. Softwaren hedder Vbulletin og kendes bl.a fra Jubii debatten. Den koster desværre penge, så jeg må nok tage mig sammen og finde på noget banner-noget. Importen fra det gamle forum gik ret smertefrit, dog kan der være problemer med at pare de ældste indlæg med den nye profil, men dette kan gøres manuelt ved behov. Alle profiler er kommet med over i det nye, dog er skal ens passwords nulstilles. Det gør man ved at trykke på "glemt password" på log in siden. Det kræver at man havde en email adresse på sin profil. Havde man ikke det kan man sende en mail til profil@scanianet.dk så skal jeg sætte den ind. God fornøjelse med det nye software.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det var faktisk meningen at forummet skulle være åbent til at begynde med, men så kan vi beslutte om det skal være lukket eller ej. Vi kunne jo også lukke alt, men holde "Fri debat" åben. :cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Bravo Ser kanon ud Steen. Det er bare så mange gange bedre end det oprindelige. Jeg har dog et enkelt spørgsmål... Er det ikke muligt at ændre sit brugernavn ligesom det er muligt at ændre alt andet?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Ikke registreret

"Nyt" ikon Hej Steen, Det ser fint ud, men en lille ting... Kan man lave et lille ikon når der er nye indlæg i en gruppe ?? Det var der på den gamle "New"... ellers skal man sidde og kigge alle datoer igennem i højre side.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er der sørme da også. Iconet i venstre side bliver lidt orange når der er nt i tråden. Ydermere kan man vælge "nye meddeleser" i toppen. Så får man alle de opdaterede tråde på en gang. Det er ret kanon.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Cool Steen. Endelig et forum folk kender til i forvejen. Hvis jeg må komme med et par tips, så kunne man godt ændre fontstørrelse lidt ned, det er RET stort at kigge på umiddelbart. Lidt ligesom tidstemplingen i hver enkelt tråd, og i reglerne nede til venste - det ser meget bedre ud.... ellers sidder man jo og trækker hovedet tilbage. God software koster ikke altid penge, med mindre man kan finde ud af at køre en phpbb.com, som ligner denne her næsten 100%. Det er Open Source, hvor du kun skal betale licens hvis du tjener penge på dit site, eller anvender det commercielt. Jeg satte den første op på 10 min alleførste gang. Hvis du overvejer at ligge de reklamebanner ind, så hold dig fra blinkende bannere, folk går helt i sort over sådan noget. Især hvis de lige vil ind på siden her i arbejdstiden..... så er det meget lidt diskret :eek: Keep up the good work.... p.s. Jo og så HADER jeg personligt de børne rankings man giver brugeren lige under profilnavnet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ser kanon ud Steen. Det er bare så mange gange bedre end det oprindelige. Jeg har dog et enkelt spørgsmål... Er det ikke muligt at ændre sit brugernavn ligesom det er muligt at ændre alt andet?
Det er en af de ting jeg synes der er lidt underligt. Nej, det kan man ikke og man kan heller ikke slette profilen igen. Men jeg kan selvfølgelig gøre det manuelt, så du sender bare en PM hvis der er.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er en af de ting jeg synes der er lidt underligt. Nej' date=' det kan man ikke og man kan heller ikke slette profilen igen. Men jeg kan selvfølgelig gøre det manuelt, så du sender bare en PM hvis der er.[/quote'] Gider du så ændre mit brugernavn fra "toft" til "Toft"...?? Det er da kun folk uden respekt for sig selv, der staver med et lille bogstav i starten af et egenavn?! Det kunne i øvrigt se ud som om, at alle brugere bliver stavet sådan på det nye forum her, undtagen ham der hedder Steen Elm ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det kunne i øvrigt se ud som om, at alle brugere bliver stavet sådan på det nye forum her, undtagen ham der hedder Steen Elm ;-)
Det er en oprettet profil. Din er importeret. Alle profiler der blev importeret blev det med småt.Derfor.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er en oprettet profil. Din er importeret. Alle profiler der blev importeret blev det med småt.Derfor.
Takker for hurtig respons, og det var altså no offence, Steen. I øvrigt, godt arbejde med det nye layout - thumbs up!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Hvis ikke har valgt automatisk så du får den fra sitedefault, så er det GMT-1 eller Brussels, Copenhagen, Paris, Madrid. Hvis altså det var det du mente?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men hvordan klokken kan blive f.eks. 14:47 PM, kan jeg ikke svare dig på ;)
Jajaja jeg skal nok. Er du klar over hvor mange flueben og knapper der er i denne software ? :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
God software koster ikke altid penge' date= med mindre man kan finde ud af at køre en phpbb.com, som ligner denne her næsten 100%. Det er Open Source, hvor du kun skal betale licens hvis du tjener penge på dit site, eller anvender det commercielt. Jeg satte den første op på 10 min alleførste gang.
Problemer er ikke så meget selve software, men det at få importeret fra det gamle og det er Vbulletin så vide jeg ved det eneste der kan. Import-scriptet blev vist færdigt i sidste måned. Jeg har også gået og ventet længe :cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...