Jump to content
Admin

Åben eller lukket

Recommended Posts

Det er jo ingen hemmelighed at der er delte meninger om dette board skal være lukket eller åbent, så hermed en lille tråg og en afstemning til at diskutere dette. Når du det er blevet muligt at oprette sig selv og da dette selvfølgelig er gratis, hvad skulle grunden så være for at holde boadet åbent ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes der er steder nok i forvejen hvor man skal være registreret, og det var jo ikke det der var meningen med dette forum i begyndelsen vel ? Jeg foretrækker stadig ideen om at dette forum er åbent for alle der vil søge og bidrage med information, og uden at det kræver registrering. Tilgengæld er jeg fortaler for at det skal være muligt at slette indlæg som ikke bidrager til en positiv oplevelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg syntes der er steder nok i forvejen hvor man skal være registreret, og det var jo ikke det der var meningen med dette forum i begyndelsen vel ?
På den andet side, hvori ligger problemet med at registrere sig ? Man får da langt mere ud af forummet ved at gøre det og det er jo ikke fordi man behøver at oplyse nogle personlige data. :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det har du da ret i, hvis man på forhånd ved at dette er et forum man har lyst til at bruge tid på ?! - Og at der er en fordel i at være registreret !? Men hvis man skulle have registreret sig for at få adgang dengang jeg kom til, ville jeg højst sandsynligt aldrig have kikket herind. Og jeg er næppe den eneste der har det sådan. Jeg har desuden svært ved at se pointen i at skulle registrere sig ?! Alle kan jo registrere brugere, og så længe man kan fremvise en mail adresse (som iøvrigt ikke benyttes til noget) kan man jo lave en ny bruger, og dyrke endnu mere spam. Jeg kan heller ikke se nogen mulighed for at ignorere users og deres input ? Så umiddelbart syntes denne registrering udelukkende at være en registrering, for registrerings skyld - hvilket jeg på ingen måde kan tilslutte mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO
Men hvis man skulle have registreret sig for at få adgang dengang jeg kom til, ville jeg højst sandsynligt aldrig have kikket herind. Og jeg er næppe den eneste der har det sådan.
Jeg har det på samme måde. Jeg syntes først og fremmest at man skal være lidt mere på dupperne, over for tossede ligegyldige indlæg. Registrering af brugere kan man jo mest bruge internt, såfremt at man vil benytte PM og mailsystemet ved nye indlæg. Dette har jeg nu valgt fra, får rigeligt med emails i forvejen. Registrering er også godt hvis man vil lave en skjult gruppe, men er dette site ikke offentlig viden? Hvis ikke man kan læse indholdet af trådene uden registrering, så er det ikke den grundide, som jeg bidrager med mine beskedne input. Det ville være ok om man ikke kan poste ting, hvis ikke man er registreret. Vi hader jo alle en ubuden gæst, der har nyt navn hver gang og fyrer alt muligt knald af. Vigtigst af alt er nok - at det endeligt blev et debat CMS med valgmulighed, som blev vores værested, det overskygger nu mange andre problemstillinger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg endelig registreret mig, og så skal man hånes: "Nybegynder"!?, jeg er den ondefergeme ikke nybegynder, men det er vel bare med at komme igang med at poste, så man ad åre kan blive firestjernet debatgeneral med bronzeret papsværd og ret til at slå med samme, og ens ord atter kan få et minimum af vægt. Der er kommet lidt dagis over debatten efter ansigtsløftningen (blev der ikke strammet lidt for meget i nakken?), men det er vel udviklingen, som man siger. Og angående den gule fare, så er det vel bare at hejse det hvide flag - inden for de nærmeste 50 år vil en smiley blive valgt til præsident for Amerikas Forenede Stater. Nåmen, den famlende og ubehjælpsomme nybegynder vil i sit allerførste indlæg argumentere for, at forum skal være åbent for alle uden registrering. Don't mend it when it ain't broken. Nogle gange er der antydningen af lidt støj herinde, når en båtnakke slår en provokativ prut, men hellere støj end stilhed. Og det meste støj stammer fra gamle, registrerede (og mere eller mindre forbitrede) samfundsstøtter, der mener, at hvert pip fra en båtnakke skal kontres med mindst 50 opbragte indlæg med sikke-dog-en-båtnakke og krav om registrering, og jeg skal komme efter dig. En vis selvpålagt tilbageholdenhed med dumme-båtnakke- og det-haaaaaaar-vi-svaret-på-indlæg vil formentlig være til større gavn for forum end adgangsrestriktioner over for folk, der endnu ikke har opsøgt forummet. Krav om registrering er et kedeligt signal. Hvis der havde været registreringskrav, da jeg stødte på Øresundsdebatten første gang for nogle år siden, så var bekendtskabet blevet meget kort. Modargumentet "det er jo ikke noget særligt, at registrere sig" holder ikke. Det er en væsentlig barriere, at skulle registrere sig. Jeg går ind på sitet og mødes af mistillid, men jeg skal selv vise blind tillid ved at opgive mine data, og i øvrigt underkaste mig sitets nykker og særheder. Det er altsammen på sitets præmisser, og meddelelsen er, at man ikke er velkommen, med mindre man næsegrus underkaster sig nogle ikke nærmere definerede spilleregler. Fri adgang til "Fri Debat" ændrer ikke noget i det billede, det er bare med til at understrege eksklusiviteten, hvis den skulle have en særlig status. Der er IMHO ikke noget behov for at gøre det mindre tiltrækkende for folk at bidrage til Øresundsdebatten. Nu kan vi jo se, hvad der er af trafik - det er jo ikke, så man går bagover. Så hellere netop understrege, at enhver diskussion er velkommen og at forummet er, ja, åbent.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah, åben eller lukket? Jeg ved det egentlig ikke, men jeg hælder nu mest til åben. Med tanke på de mange besøgende, som der omtales om i en anden tråd, så kunne det godt se ud som om at de ikke er alle besøgende der er registreret, og at en registrering derfor villle udelukke nogle fra at deltage, eller søge information i dette forum... For mit eget vedkommende, så havde et lukket forum nok ikke gjort den store forskel, men jeg ville ikke på "forhånd" have haft muligheden for at snuse lidt info, og derved selv danne mig et indtryk, og det synes jeg også at der bør være mulighed for. Så hvis man vil skrive, så synes jeg det at det er ok at være registreret, hvorimod læseadgang ikke bør kræve en registrering.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

"Øresundsdebatten"...aha! tænker man...måske kan jeg få nogle nyttige informationer. Men hov! der er kun en fora "fri debat"...som altså ikke er just så brugbar for mig som evt. gerne vil være noget om bolig, biler, skole osv osv. Man ved altså ikke at de andre rum findes. Men er disse synlige, men ikke kan klikkes igennem på, hvis de er lukket, vil det højst sandsynligt være til stor irritation. "jeg gider da ikke registre mig hvis jeg ikke ved om det overhovedet er det jeg søger efter" Derimod, er alle rummene åbne...så kan man aktivt følge med alle debatterne....og er man SÅ herefter interesseret i at bidrage med noget eller stille spørgsmål, så kan man jo glædeligt registre sig :-) Det er ihvertfald mit synspunkt- I øvrigt en lille sidespring: kan der ikke laves en "aktive meddelelser" funktion så man kan se på alle de meddelelser der er skrevet siden sidst man var logget på.....det vil være super ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Derimod, er alle rummene åbne...så kan man aktivt følge med alle debatterne....og er man SÅ herefter interesseret i at bidrage med noget eller stille spørgsmål, så kan man jo glædeligt registre sig :-)
Nej, det ville under alle omstændigheder aldrig blive sådan at man slet ikke kunne SE nogle fora, kun lukket for at kunne skrive i dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Grøn bruger?

Rolig nu. Det er ordnet :scared: Der er åbenbart forskel på folk. kunne godt tænke mig at få rettet mit navn, så det står med stort, og så har jeg da også været med længere tid end at jeg ville være grøn bruger:(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er åbenbart forskel på folk. kunne godt tænke mig at få rettet mit navn' date=' så det står med stort, og så har jeg da også været med længere tid end at jeg ville være grøn bruger:([/quote'] Ja, der ER forskel på folk. Det der er problemet er at fordi boardet er åbent og ikke alle har brugt brugernavn, er meddelelserne blevet importeret med brugerens almindelige fornavn, istedet for brugernavn. Så har vi problemet når der er mange der hedder det samme til fornavn. Jeg har ikke noget problem med at gå ind og finde Nils, Nulla eller Miriam, men når det kommer til Jesper,Thomas, Christian og Nicolai, så bliver det straks værre. Jeg tror der er 7-8 forskellige "Jespere" i database. Men jeg skal kigge på det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Mht spørgsmålet omkring registrering osv, så er jeg helt enig med Willerup. Hvis nye folk vil ombord, hvad er så problemet med at registrere sig? Selv havde jeg da registreret mig, hvis det var det der skulle til, den gang jeg fandt dette nyttige forum. Hvor på nettet kan man ellers få svar på "det hele", af så mange folk med den rette erfaring? Jeg ser intet problem i det, og 9 ud 10 af os, er garanteret registrerede brugere på andre forums i forvejen ;) I øvrigt er jeg ligeglad med om jeg bliver betegnet "nybegynder" eller "medlem", selv om jeg har været pænt aktiv i mere end 2½ år her på debatten. Folk "ved jo godt" hvem der er hvem alligevel herinde - eller hvad? :tongue2: Desuden så har min erfaring (ikke mindst fra andre forums) lært mig, at brugere med flest indlæg, ikke nødvendigvis er dem der er de bedste rådgivere.... Man kan tale meget, men sige så lidt, så det betyder nada om man er "overdebatør" eller "kronprins" :confused: Bare lige mit synspunkt.. Hey :new:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Desuden så har min erfaring (ikke mindst fra andre forums) lært mig, at brugere med flest indlæg, ikke nødvendigvis er dem der er de bedste rådgivere.... Man kan tale meget, men sige så lidt, så det betyder nada om man er "overdebatør" eller "kronprins" :confused:
Det kan jeg kun give dig ret i, ligefrem at en af debatten mest aktive brugere skal kaldes "Nybegynder" kan jeg også godt se det forkerte i.;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Er egentlig ret ligeglad med om forum er åben eller lukket, men hvad skete der med brugervenligheden?? Vil gerne kunne se nye indlæg siden sidst, sidste uge og siden i går.. Hvad blev der af dem?? :-(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er egentlig ret ligeglad med om forum er åben eller lukket' date=' men hvad skete der med brugervenligheden?? Vil gerne kunne se nye indlæg siden sidst, sidste uge og siden i går.. Hvad blev der af dem?? :-([/quote'] Du finder nemtog bekvemt "nye meddelelser" i toppen. Her finder du nye meddelelser siden sidst du var logget på. De andre ting kan du sagtens finde under "søg".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa alle.. Min mening ang. dette er NEJ.. lukket forum er kun for hemmelige ting eller andre områder hvor man kunne tænke sig at folk absolut skal være registreret. og de ting vi skriver herinde er langt fra hemmelige.. Lad forumet fortsætte i sin gamle vante stil med at være åbent.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det skal helt klart være åbent, så alle kan få glæde af siden, og ja man skal registrerer sig, hvis nogle finder det for besværligt tjaaa så kan de jo bare lade være, og lad dog så steen få fred med alle de klager om grønbruger mm, i skal bare spamme lidt mere så bliver i sikkert seniormedlem :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hov! Alle cookies slettes når man logger ud?? Det holder da ikke.. Kunne være man havde andre cookies liggende, som man ikke vil have slettet?? Kan der ikke byttes rundt, så sidste indlæg ligger først...? Er ved at vænne mig til det nye, og det bliver bedre og bedre.. :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hov! Alle cookies slettes når man logger ud?? Det holder da ikke.. Kunne være man havde andre cookies liggende, som man ikke vil have slettet?? Kan der ikke byttes rundt, så sidste indlæg ligger først...? Er ved at vænne mig til det nye, og det bliver bedre og bedre.. :-)
Det er vel kun cookies fra Vbulletin ? Jeg synes det er bedre at de ligger sidt når man vænner sig lidt til det. Man skal bare trykke på den lille trekant helt til højre for at komme til den første ulæste i tråden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...