Jump to content
Gio

Hvilken kaffe...

Recommended Posts

Og-ehh....der fulgte ikke labre larver med i min pakke :p
Vær så god 300678.jpg ****
Smager det der Senseo virkelig så godt? Det virker enormt underligt på mig at man sådan lægger en vatrondel i maskinen, og får en kop kaffe?
Jeg har det ligeså.. kaffe med vatsmag :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...
Næh... den gode gamle espresso kande' date=' i ved... den i stål som skal på komfuret. Til nød bruges stempelkande. :thumbup:[/quote'] Willerup; jo, vi er nogle der er til blackpower !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...
Kaffen fra en Senseo smager forrygende. Ikke en fis med "vat-smag" o.l. at gøre. I har tydeligvis ikke smagt den. ;) Og Heidi....tak for LL´erne :)
Du bestiller også Latté når du går på café, ikk ?? (marianne-drik) :D Som "Fordoms-Per" (P3) siger.... Folk der drikker kaffe med skum :laugh: ..... Bøsser

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nå...nu har jeg fået/købt en kasse med kaffe fra www.kaffepuder.dk. Skulle alligevel have suppleret lidt op - så jeg nappede lige deres store prøvepakke med også - samt lidt andre spændende sorter. De har jo en masse andre smagsvarianter, som ikke er til at få i butikkerne (i DK) endnu. Jeg giver gerne en opsummering senere, hvis nogle (reelt) skulle være nyfikna :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så faktisk i Bilka at man kunne købe de 3 nye varianter til Senseo (Vienna, Rio de Janeiro og Milano) - de var også lidt billigere end dem som man kan købe på kaffepuder.dk (20 kr. på hjemmesiden og 14 kr. i Bilka) Gio: Valgte du så at betale de 130 kr det koster at sende det til Sverige eller tog du den danske takst? Eller du valgte måske selv at hente dem på deres privatadresse på østerbro - så er fragten jo gratis. :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik dem sendt til jobbet i DK - og sparede lidt mønt på den måde, plus jeg slap for at stavre på posthuset :) Jeg har også indkøbt Vienna og Rio de Janeiro...nu er der bare tilbage at smage. Kan lige fortælle, at kaffepuder.dk´s "Gala"-mærke ikke er noget at råbe hurra for! (De er med i den store prøvepakke, men sælges ikke, umiddelbart, separat) Mage til tynd kaffesmag skal man lede længe efter. Ikke engang deres "Mokka" havde noget at byde på... At vende tilbage til Merrild´s puder derefter, var som sex. Næsten...;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg fik dem sendt til jobbet i DK - og sparede lidt mønt på den måde, plus jeg slap for at stavre på posthuset :) Jeg har også indkøbt Vienna og Rio de Janeiro...nu er der bare tilbage at smage. Kan lige fortælle, at kaffepuder.dk´s "Gala"-mærke ikke er noget at råbe hurra for! (De er med i den store prøvepakke, men sælges ikke, umiddelbart, separat) Mage til tynd kaffesmag skal man lede længe efter. Ikke engang deres "Mokka" havde noget at byde på... At vende tilbage til Merrild´s puder derefter, var som sex. Næsten...;)
Du siger til når vi skal komme og "have sex" (smage "vatkaffe"), ikk'?:-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Senseo er da en fin maskine, min oplevelse er bare at et bar varianter af poserne kan give sygdommen "Ik mer end 5 m. fra et lokum" Så vi har skippet vores Senseo igen, da vi efterhånden mest brugte den som elkoger til pulverkaffe. Så for at komme væk fra pulveret og tilbage til de gode råstoffer købta vi en Moccamaster Clubline maskine. Den er helt fantastisk, har den helt perfekte kogetemperatur og 10 kopper kaffe på 4 min. Prøv at købe Metro´s egen kaffe, den er billig og smager superb

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Gio: Hvis der havde stået IFÔ på det glas der kunne billedet godt have lignet mit lokum efter en seriøs druktur :laugh: Mht kaffe er jeg ikke blevet gammel nok til det endnu så skal der noget opkvikkende på bordet er det Red Bull eller "Instant quick" som der står på pakken :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg holder med Gio. Jeg har også en Senseo og det er eddermame guf når man har lyst til en gang egoistkaffe. Jeg købte den fordi jeg ikke gider at bruge mere end 2 minutter om morgenen på at få kaffe. Jeg bruger iøvrigt kun merrilds Dark Roast og jeg har ikke oplevelsen af at det skulle virke befordrende :p Ærgeligt at man ikke kan få de satans puder i Sverige

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps...dark Roast´en er den gældende! Og gerne to puder til 1½ kop kaffe :) Egoist-kaffe på 1´ste klasse - og så kan i andre pakke jeres smarte kommentarer sammen, og vende tilbage når i er blevet omvendt, og rent faktisk har smagt på sagerne ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeps...dark Roast´en er den gældende! Og gerne to puder til 1½ kop kaffe :) Egoist-kaffe på 1´ste klasse - og så kan i andre pakke jeres smarte kommentarer sammen, og vende tilbage når i er blevet omvendt, og rent faktisk har smagt på sagerne ;)
Du inviterer da bare til kaffebord.... Vi ser frem til en ny Senseotråd under arrangementer:-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke Svenska kaffe Efter mere end 10 år herovre er vi stadig ikke til Svensk kaffe. Vi pröver at lave den lidt stärkere end ellers når vi har gäster, men suk, de hälder stadig nescafe oveni. Har I turen forbi Amsterdam så dyrk lige Senseo udvalget der. Specielt Albert Hein er bare så god. Den med den grönne plante på köbte vi ikke (Stod nederst på hylden i supermarkedet) Og Senseo kan nu köbes i Netto i Kastrup !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Så...hvad er din favoritkaffe herovre? Brygget på hvilken måde? ...og hvad har du ellers af eventuelle kommentarer om svenskernes kaffevaner.
Well jeg har ikke prøvet senseo... dimsen der.... Har 2 favoritter. 1. En håndfuld alm Gevalia i en stempelkande.... 2. Ved halsbetændelse eller andet i halsen, kommer kampvognsdrikken fra Tuzla ind i billedet, den er bedre end te med honning: * 2 dele Stempelkaffe * 1 del lunken Baileys... ned i kaffen, ikke ved siden af..... den må ikke være kold. Der skal mindst 30% i, den må godt være stærk, og den skal være så varm som overhovedet muligt. Og jo den kan godt drikkes af ½ liters pyrex ølglas, det renser systemet ud. Og supermule den ½ liters sender dig ikke på potten, men på hovedet i seng uden at hoste. Bilkørsel frarådes iøvrigt efter den medicin. MUMSS - prøv det...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...