Jump to content
skallstorp

Öresundsbro pendlerforening

Recommended Posts

Guest carspar

Hvis du er frisk og danner den så er jeg aktivt med. Jeg har boet her i 4 år og ved at det er meget der rör sig. Har selv väret i kontakt med Nordisk råd om nogle af problemerne. Er i gang med at sparke til Sonofon om en Öresundstakst på bla. Mobil, da "3" äbenbart gav op trods det lovede. Har sat gang i tankerne hos flere benzinselskaber som hol,der öje med denne side. Jeg vil ikke selv väre formand da jeg ikke har tiden pt. men jeg er med hvis der er nogle aktive der mener noget med det. Så du er valgt fra min side

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Claus Tak, for at forslå mig som formand for den endnu ikke eksisterende forening - men rækkefølgen i opbygningen af foreningen bør nok være lidt anderleds - set med mine øjne. Som det første burde man mødes og i fællesskab udstikke de målsætninger man mener foreningen bør have. Der bør nedsættes en række arbejdsudvalg til ressearch og opsøgende arbejde - f.eks. få støtte fra svenske butiksejere til forslaget om en billigere pris på kollektiv traffik for spontan rejser, da det direkte kommer dem til gode og vil mange dobble Malmø's kundemæssige opland. Man kunne også invitere en række folk fra DK og SE til at give et par gode råd om opstart af en politisk forening og om hvordan man får mediernes opmærksomhed m.m. Så der er en masse arbejde der venter, allerede inden man kommer rigtigt igang. Jeg vil gerne deltage i alt dette - og gerne tæt på "magtens centrum", men da jeg lige er flyttet til malmø og skal til at etablere mig, har jeg ikke alt den tid der skal til for at være formand - men helt sikkert har jeg tid til at bidrage inden for udvalgte områder! I fremtiden er jeg dog åben for ideen om at være formand ;-) Så det første må vel være at mødes! Enten virtuelt eller "in real life". Er der nogle tiltag på dette område lige nu? Mvh Mark

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Ja vi skal nok mödes in real life, men först tror jeg at vi skal have en tilkendegivelse her på 8-10 mand der mener noget seriöst med det. Vi skal nok for at väre en seriös forening regne med både at have et politisk budskab, rabattilbud, vejledning (det er dog fint med dette forum) samt der er en del internt der skal laves. Men er der andre der har disse ambitioner, jeg har en del erfaring her fra Pendler tilvärelsen, så nogle nye er også fint så det hele ikke bliver så indforstået

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Den forening får aldrig mere end 10 medlemmer. Det lykkes aldrig at finde en dato. Alle vil højst være passive medlemmer. Jeg vil ikke sige projektet løber ud i sandet, for derude har det ligget helt fast, siden det blev foreslået, og intet tyder på, at det nogensinde vil løbe ind fra sandet, eller hvad det hedder. :o Hvad med i stedet for at bruge Øresundsdebatten selv som platform og henvende sig til de pågældende interessenter via debatten. Skriv et forslag til en henvendelse, hvem der nu vil og kan og har ideer, diskuter indholdet her på debatten, foretag rettelser/ændringer, skriv under (sæt navn og adresse under), dem der vil. Send på papir til den pågældende. Derefter kan vi alle diskutere svaret, hvis der kommer noget og fortsætte processsen. Bare et forslag. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg følger Nils langt hen ad vejen, men tænker dernæst på vores sikkerhed. Hvordan kan man gøre det, så vi ikke sikre os at samtlige navne og adresser bliver handlet på det sorte internet-markede ?? Kan dette virtuelle forum bliver håndgribeligt uden at vi bliver stavnsbundne ? ps - jeg vil naturligvis også gerne tilslutte mig - men jeg mener Nils har ret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Den forening får aldrig mere end 10 medlemmer.
Man kunne vel lave en slags kontigent for det er jo ok ikke at have så meget tid i sin fritid men stadigvæk gerne ville ønske bedre vilkår. Pengene kunne så gå til aktive personer / advokat der arbejder på sagen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme, at jeg er holdt op med at tro, at der nogensinde kommer en bro-pendler-forening. Da jeg i begyndelsen af januar bad nogle togpendlere om at lave lidt statistik på forsinkelser i januar måned, fik jeg O svar. Jeg havde ellers forbindelse med TV2/Lorry om at få sat fokus på vores problemer, men desværre, ingen respons. :sad:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Typisk dansk.... Brokke sig i 5 minutter og så hen og se lidt fodbold..... Der sker jo alligevel ikke en skid, så hvorfor bruge tiden???? Det eneste håndgribelige i den her situation er det faktum at svenskerne er værre end danskerne på det her punkt.... :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

He he he .... det lyder ellers som om der er en formands spire på vej længere oppe. Vi er og bliver en flok hyggesnakkere sålænge vi ikke har en fælles retning at gå, og hvor besluttede/vedtagede ting arbejdes igennem. En masse flyvske ideer er godt, den dag det kan blive aktuelt er der masser af ideer. Giv det lidt tid, mange af os herinde er i forvejen godt hængt op tidsmæssigt, har indtryk af de fleste er den slags menensker der generelt ikke er bange for at kaste sig ud i noget nyt, men tidsmæssigt er meget involveret i en masse projekter. Selv syntes jeg det lyder interessant, men jeg har LOVET min kæreste ikke at kaste mig ud i flere projekter, og skære ned på det jeg allerede har rodet mig ud i. Så selv kan jeg kun støtte langt ude fra sidelinien, men jeg håber det bliver til noget med tiden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...