Jump to content
thsk

Dansk TV signal i Sverige?

Recommended Posts

Guest Trine
Hvad med en stueantenne? Kan den ikke få nogle signaler ind? Moerke, i comhems basispakke kan jeg ikke se at der er nogle danske kanaler, er det fordi I har en specialaftale?
Aner det ikke, det er hele Ön der har det ihvertfald. Jeg har en ven der bor i Dockan, jeg kan spørge ham hvad der ligger som standard i grundpakken hos ham. Jeg tror nu DR1 og TV2 er lige så gængs i de sydsvenske kabelpakker som STV2 og STV1 er i de danske..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Howdie, bor på Salongsgatan i VH - og har Comhem standard pakke som inkluderer Dansk TV2 og DR1. Har eksperimenteret med en stue antenne tidligere - men havde ikke meget held i at fange nogle danske kanaler i en kvalitet som var værd at se på...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

OK, så håber jeg også at Moerkes ven kan bekræfte at det samme gælder i Dockan. Jeg vil tro at der i Dockan området bor ligeså mange danskere som i Bo01 området. Fx. er der 15% danskere i min forening.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Dr2 Mht til DR2 sender de faktisk mange af deres programmer på deres hjemmeside, ofte lige efter det har været sendt i fjernsynet. De har også et arkiv hvor man kan finde ældre programmer eller afsnit i div. serier. Jeg kan varmt anbefale siden, hvor jeg blandt andet selv følger med i Wullf og Dolph. :laugh:DR NETTV Bor man i Malmö burde det desuden være muligt at modtage DR2 med en alm. tagantenne. Hvis man altså kan sætte den op, og bor et sted hvor den kan pege mod Gladsaxe uden at ramme for mange huse først. Man skal bruge en VHF bånd III antenne låst til kanal 8. Når så antennen sættes op skal den "vende forkert" altså lodret. Det anbefales at sætte ledningen direkte fra antenne og ind til dit TV. Det er besværligt men det kan lade sig gøre. Se en sendeplan HER Men men men, jeg vil personligt anbefale NETTV da de fleste herovre jo har hurtigt internet, og så kan man se progremmerne når man vil, ganske GRATIS. Mvh og god forjul :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
OK' date=' så håber jeg også at Moerkes ven kan bekræfte at det samme gælder i Dockan. Jeg vil tro at der i Dockan området bor ligeså mange danskere som i Bo01 området. Fx. er der 15% danskere i min forening.[/quote'] Hermed bekræftet, han har begge kanaler i grundpakken i Dockan..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Er der egentligt nogen af jer som véd om rækkevidden/dækningen med DVB-T bliver bedre - altså når Danmarks Radio engang begynder at sende digitalt i 2006 ? DVB antennerne er jo typisk noget mere diskrete og der er planer om at DR2 jo også vil blive sendt digitalt...så kunne det jo være interresant.. Ellers er der jo http://www.streamtv.dk - men så skal vi lige have en proxy kørende i DK ;o)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Aner det ikke, det er hele Ön der har det ihvertfald. Jeg har en ven der bor i Dockan, jeg kan spørge ham hvad der ligger som standard i grundpakken hos ham. Jeg tror nu DR1 og TV2 er lige så gængs i de sydsvenske kabelpakker som STV2 og STV1 er i de danske..
Hej... jeg har købt en lejlighed i Docan med overtagelse 1. APR06. Kunne godt tænke mig at høre hvad din ven kan se af TV på Docan. Kan jeg få dig til at give mig hans mail adr. så jeg selv kan kontakte ham for lidt info på øen? Mvh, Bo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Hej... jeg har købt en lejlighed i Docan med overtagelse 1. APR06. Kunne godt tænke mig at høre hvad din ven kan se af TV på Docan. Kan jeg få dig til at give mig hans mail adr. så jeg selv kan kontakte ham for lidt info på øen? Mvh, Bo
Hvad skal du bo på Ön eller Dockan? Jeg ved ikke om han er interesseret i at jeg udleverer hans e-mail, han skriver ikke selv på debatten. Jeg mener du kan se på comhem.se hvad der er inkluderet i de forskellige kabelpakker samt hvad man kan betale sig fra..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad skal du bo på Ön eller Dockan? Jeg ved ikke om han er interesseret i at jeg udleverer hans e-mail, han skriver ikke selv på debatten. Jeg mener du kan se på comhem.se hvad der er inkluderet i de forskellige kabelpakker samt hvad man kan betale sig fra..
Jeg skal på på Dockan. Kontakten til ham var lige så meget at høre fra en dansker hvordan det er at bo i det område. Du er velkommen til at give ham min adr. uddsek@hotmail.dk Mvh, Bo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
hehehe ja der skal jo være nogle glæder ved at kunne købe en fornuftig bil.........
:th2: Ja da, og til lykke med det. Hvordan kan det være man kan tage DR2 på alm. antenne? Jeg må gå ud fra du ikke kører rundt med kabel :laugh:Jette

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der må være en sender tæt på sverige et eller andet sted' date=' jeg kan også fange TV2 hele vejen hjem i bilen den hopper først fra lige før Oxie.[/quote'] TV 2 er jeg ikke imponeret over at du kan tage - på samme måde - det er DR2 jeg synes er interessant. Det troede jeg nemlig var en kabel-ting - Jette

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...