Jump to content
Mouse

Bara

Recommended Posts

Jeg er faldet over Bara i min søgning efter bolig... Ud over, at jeg selvfølgelig kan køre derover og se på forholdene :D er jeg lidt nysgerrig på andres erfaringer... Hvordan er Bara at bo i ? Hvor lang tid tager det i praksis, at køre til Kbh ? Er der gode børnehaver og skoler ? Kan man komme på arbejde om vinteren uden at køre i LandRover osv, osv... ? Mouse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest TMJensen

Var selv i Bara med kæresten i søndags og kigge på en villa, det endte med et bud til mægler mandag morgen, og en underskrift i morgen torsdag. Så fra maj måned er vi at finde i Bara, og vi glæder os... Området faldt meget i vores smag, virker som et dejligt stille områda perfekt for en børnefamilie.. lille afstand til friluftsbad, skole og dagpleje(for os ihvertfald). Tog tid da vi kørte hjem igen, og det tager 30 min til vallensbæk strand afkørslen hvor jeg skal af, hvilket er en halvering af min nuværende køretid til jobbet :) Hvordan vejene er om vinteren ved jeg ikke endnu, men kan ikke forestille mig at det er et problem, det meste er jo ringvej/motorvej.. Men der må da være andre fra Bara der kan smide lidt info ind??? -TMJensen-

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med købet... Har I børn, der skal i daginstitution ? En halv time lyder godt nok ikka af meget. Jeg var selv i Oxie i weekenden, og der tog turen fra Albertslund Nord til Oxie ca. 33 minutter, men det tog i sig selv 5-7 at komme ned til motorvejen. Uanset hvad har jeg stadigvæk lidt svært ved at bedømme, hvor meget tid man skal regne med. I dag bor jeg i Gentofte, og arbejder i Greve. Kører jeg den tur en søndag tager det højst 25 minutter ... men en hverdag tager det mindst 35 og ofte 40 minutter... Derfor er jeg stadigvæk lidt nysgerrig efter at høre fra andre, der allerede bor i Bara om deres oplevelse .. mouse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa. Hejsa. Vi har nu boet snart 4 år i Bara. Og kører hver dag til Taastrup det tag ca. 38 min. Om morgen og aften. Der har kun været morgen sidst vinter hvor ringvej fra Bara til motorvejen, var lukke af lastvogn som var køre fast i sneen. Men det tog en halv time så var den væk. Området er dejligt stille med friluftsbad, med lille afstand til skov og badsø. God cykelvej til Malmø etc. Skolen og børnehaver har vi ikke brug inu. Der er 3 vuggestuen, hvor den vi har set på se fint ud, samtlige med den dansk vi har se på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tog tid da vi kørte hjem igen, og det tager 30 min til vallensbæk strand afkørslen hvor jeg skal af, hvilket er en halvering af min nuværende køretid til jobbet :) -TMJensen-
Jeg tvivler ikke på, at det kan lade sig gøre på 30 min, men det er i hvert fald uden overholdelse af gældende fartgrænser :rolleyes: Vi kører hver dag fra Oxie til Ørestaden og det tager også 30 min. :confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest TMJensen
Tillykke med købet... Har I børn, der skal i daginstitution ?
Mange tak :) Ja, vi har en søn på 2 år der skal dagpleje i Bara.
Jeg tvivler ikke på, at det kan lade sig gøre på 30 min, men det er i hvert fald uden overholdelse af gældende fartgrænser
Kan bestemt ikke afvise at jeg måske har været frisk på speederen, men i min oliebrænder kan det ikke ha været meget.. Nu var det jo os som skrevet står en søndag, er slet ikke i tvivl om at det tager længere tid i hverdagene. -TMJensen-

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kan bestemt ikke afvise at jeg måske har været frisk på speederen' date=' men i min [b']oliebrænder kan det ikke ha været meget..
Behøver jeg minde om at Audi i år stiller med en "olie-brænder" til Le Mans!? ;) 650HK og 1.100Nm! *skælve*

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest TMJensen
Behøver jeg minde om at Audi i år stiller med en "olie-brænder" til Le Mans!? ;) 650HK og 1.100Nm! *skælve*
Er VAG-mand til fingerspidserne, så det er bestemt en oliebrænder jeg glæder mig til at se in action... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Lad os nu se om den holder.... :scared:

Behøver jeg minde om at Audi i år stiller med en "olie-brænder" til Le Mans!? ;) 650HK og 1.100Nm! *skælve*

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...