Jump to content
larscph

Broen indtager din radio

Recommended Posts

I øvrigt kan jeg da klart godt se det smarte i at kunne "tale til folket i tunnelen" på den måde. Men hvis de lige fik TA delen med så alle dem der ikke lige hører P3 måske også kunne være med ville det da være en del smartere.
Helt sikkert.. det virker lidt underligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hmmm..........det har faktisk været meget slemt med at kunne høre P3 fra Oxie af. Det er faktisk først omkring Svågertorp at signalet er sådan at det er til at høre på. Plejer ellers ikke at have nogle problemer med P3' date=' men som sagt var i morges første gang i 3 uger at der var noget signal i tunnelen........[/quote'] Det kan vel ikke tænkes, at du har fået din radio "låst" til en uhensigtsmæssig P3-frekvens fra en sender, som ikke har rækkevidde til at nå til Sverige?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm.. Mærkeligt... Tror du ikke det er din radio? Vi har haft fin P3 modtagelse hele vejen hjem uden nogen problemer.
Jooo det kunne det jo godt være men det er faktisk bare et meget svagt signal jeg får fra P3, hele vejen hjem. Jeg plejer at skifte til 100 FM eller noget efter svågertorp da signalet fra P3 bliver for dårligt..............I don't get it.......Men det er bare mærkeligt at det er en gang i mellem så er der ingen problemer så modtager jeg fint :confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Moerke ikke online...
Det var da netop også det der skete.. Moerke fik netop IKKE beskeden - skriver hun da... De dér skilte med radiofrekvenser er faktisk standard udstyr på motorvejen så vidt jeg husker.
Det var det jeg prøvede at skrive:) Om de så er holdt op med at udsende den ved jeg ikke. Bilen og 2 falck vogne og en politibil var stadig i højre spor da jeg passerede. Men min radiomodtagelse i Audien er helvedes ringe..... kan forstå der er andre audiejere med samme problem. Hvis nogen kender en simpel (billig) løsning der ikke indebærer en antenne monteret udenpå bilen er de velkomne til at dele det, tak.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det kan vel ikke tænkes' date=' at du har fået din radio "låst" til en uhensigtsmæssig P3-frekvens fra en sender, som ikke har rækkevidde til at nå til Sverige?[/quote'] Det tror jeg ikke, den starter altid på 93,9 Mhz og når signalet bliver for svagt søger den selv og plejer at lande på 99,6 mhz. Men når vi køre ned i tunnelen plejer jeg at slå over på 93,9 mhz............

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var også i køen imorges og modtog også den irriterende stemme. Og med hastighedsnedsættelsen til 50 var det godt nok mange gange at man hørte det. Jeg fatter ikke hvorfor at en havareret bil, som da jeg kørte forbi trillede lige så stille, kræver så megen opmærksomhed, når de alle andre gange (fx. når de vasker tunnelen) bare kan lukke sporet med pilene og så sætte farten ned til 70. Jeg syntes at de er aaaaalt for meget oppe på dupperne med sikkerhed. Forstå mig ret, sikkerhed er vigtigt. Men ofte så lukker de vejbaner fordi der 3 km inde i tunnelen står en bil. De råber ulven kommer om vind, tåge, isglat og hvad ved jeg. Hver 5. gang man bliver bedt om sætte farten ned og trække over i et andet spor - ja så var der slet ikke noget i sporet når man kom igennem tunnelen. Hvorfor bruger de ikke tavlerne sådan at de "følger med" problemet gennem tunnelen i stedet for at lukke hele vejen igennem. Ja jeg er sgu der hvor jeg ikke har en skid respekt for deres infohalløj mere. Og imorges var da totalt overkill. Og så hører jeg iøvrigt P3 tydeligt helt ude fra Lövestad på grænsen til ôsterlen. På frekvens 90,0, 99,6 og fra Sjöbo på 93,9.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og så hører jeg iøvrigt P3 tydeligt helt ude fra Lövestad på grænsen til ôsterlen. På frekvens 90' date='0, 99,6 og fra Sjöbo på 93,9.[/quote'] AAAAARRRRRRGHHHHHH.................nå men jeg skal også snart have ny bil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm.. Mærkeligt at lave en løsning der kun virker i tunnelen - for ude på broen var der P3 - først i det øjeblik man kørte ned i tunnelen skiftede den til broradio.
Mon ikke det er fordi det er nemmere at styre i tunnelen så det KUn er dernede man hører det. På broen kan det være sværre at styre. Bare en ide?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jamen.... Jeg har også prøvet det for et stykke tid siden.... Jeg kom for fuld skrue på vej til DK. Der var ikke et øje i tunnelen, så den gik et godt stykke på den anden side af 200... Lige pludselig er der en stemme der beder mig om at sætte farten ned i tunnelen.... Er du syg et chok jeg fik. Tænkte lige på om jeg var blevet målt af polisen eller noget og de bare holdte og ventede i den anden ende.... :( Men nej... Ingenting. Har ikke hørt det siden....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Jamen.... Jeg har også prøvet det for et stykke tid siden.... Jeg kom for fuld skrue på vej til DK. Der var ikke et øje i tunnelen, så den gik et godt stykke på den anden side af 200... Lige pludselig er der en stemme der beder mig om at sætte farten ned i tunnelen.... Er du syg et chok jeg fik. Tænkte lige på om jeg var blevet målt af polisen eller noget og de bare holdte og ventede i den anden ende.... :( Men nej... Ingenting. Har ikke hørt det siden....
Det var ikke din indre samvittighed der snakkede?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og så hører jeg iøvrigt P3 tydeligt helt ude fra Lövestad på grænsen til ôsterlen. På frekvens 90' date='0, 99,6 og fra Sjöbo på 93,9.[/quote']99,6 er fra Næstved - men den er så heller ikke begrænset på samme måde som 93,9 fra Gladsaxe i retning mod Sverige. Umiddelbart véd jeg ikke lige hvor 90,0 hører til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen.... Jeg har også prøvet det for et stykke tid siden.... Jeg kom for fuld skrue på vej til DK. Der var ikke et øje i tunnelen, så den gik et godt stykke på den anden side af 200... Lige pludselig er der en stemme der beder mig om at sætte farten ned i tunnelen.... Er du syg et chok jeg fik. Tænkte lige på om jeg var blevet målt af polisen eller noget og de bare holdte og ventede i den anden ende.... :( Men nej... Ingenting. Har ikke hørt det siden....
Gad vide om det er lovligt på dén måde!? *hmm*

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen.... Jeg har også prøvet det for et stykke tid siden.... Jeg kom for fuld skrue på vej til DK. Der var ikke et øje i tunnelen, så den gik et godt stykke på den anden side af 200... Lige pludselig er der en stemme der beder mig om at sætte farten ned i tunnelen.... Er du syg et chok jeg fik. Tænkte lige på om jeg var blevet målt af polisen eller noget og de bare holdte og ventede i den anden ende.... :( Men nej... Ingenting. Har ikke hørt det siden....
He he... scary stuff! Så kan du lære at køre for stærkt... ;) Ham der sidder et eller andet sted og overvåger har sikkert en fest med at skræmme livet af folk... tsk tsk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg ved det ikke, men for fanden jeg blev forskrækket.... :( Sidder der og koncentrerer mig om kørslen og så er der én der siger noget om min fart.....Det er ikke sjovt.... :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ved det ikke' date=' men for fanden jeg blev forskrækket.... :( Sidder der og koncentrerer mig om kørslen og så er der én der siger noget om min fart.....Det er ikke sjovt.... :([/quote']Ok... a) du kører sindssygt for stærkt b) ham på driftscenteret burde også lige tænke sig om - ISÆR når du kommer fløjtende med Le Mans-hastighed - og folk ikke er klar over at driftscenteret har den her mulighed. Så bliver det jo lige pludselig farligt, fordi folk får et chok. Jeg forstår ikke de kan tillade sig det, uden at gøre opmærksom på det med store bogstaver på forskellig vis. De risikerer at folk mister herredømmet over deres køretøj i bar befippelse - og desuden skal de ikke bestemme hvad du vil høre på din radio (når den nu engang er indstillet til P3) og hvornår.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Mon ikke det er fordi det er nemmere at styre i tunnelen så det KUn er dernede man hører det. På broen kan det være sværre at styre. Bare en ide?
Jeg tror helt sikkert det har noget med det at gøre. Men så er det jo kun en halv løsning - jeg ved ikke om man kan det, men det smarte ville jo være noget som trafikradioen der blev sendt lokalt omkring broen hvor radioen så bare hoppede over på en kanal, ligesom når der kommer trafikmeldinger på P4.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ok... a) du kører sindssygt for stærkt b) ham på driftscenteret burde også lige tænke sig om - ISÆR når du kommer fløjtende med Le Mans-hastighed - og folk ikke er klar over at driftscenteret har den her mulighed. Så bliver det jo lige pludselig farligt, fordi folk får et chok. Jeg forstår ikke de kan tillade sig det, uden at gøre opmærksom på det med store bogstaver på forskellig vis. De risikerer at folk mister herredømmet over deres køretøj i bar befippelse - og desuden skal de ikke bestemme hvad du vil høre på din radio (når den nu engang er indstillet til P3) og hvornår.
Ja... Også min tanke... Det er da totalt uansvarligt og mega farligt! Klart nok, det er også uansvarligt og farligt at køre 200+ km/t men det bliver da ikke mindre farligt af at who-ever der nu er i driftscenteret syn's det er super-sjov at skræmme folk. Så kunne de da sende en patrulje-fætter ud, stoppe og skræmme folk lidt på den anden side af tunnelen hvis det endelig var....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Sherlock

Uuuuhhhhh, det er jo en hel knald roman dette her. Den indeholder alt, fart-spænding-konspiration-fantasi. Glæder mig til vi når til det erotiske...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Uuuuhhhhh, det er jo en hel knald roman dette her. Den indeholder alt, fart-spænding-konspiration-fantasi. Glæder mig til vi når til det erotiske...
Hvem konspirerer? Ta´ du bare din sølvpapirs-hat på igen ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja... Også min tanke... Det er da totalt uansvarligt og mega farligt! Klart nok, det er også uansvarligt og farligt at køre 200+ km/t men det bliver da ikke mindre farligt af at who-ever der nu er i driftscenteret syn's det er super-sjov at skræmme folk. Så kunne de da sende en patrulje-fætter ud, stoppe og skræmme folk lidt på den anden side af tunnelen hvis det endelig var....
Gio og Lars; helt enig med Jer... gad vide om de har gennemtænkt "worst case scenario" her?! - I think not. Og hey... hvem er det egentlig der for skylden for et evt. uheld her?... nåeh ja - det er jo nok føreren af bilen, for andet kan jo ikke bevises... Suk, Winnie

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ved det ikke, men for fanden jeg blev forskrækket.... Sidder der og koncentrerer mig om kørslen og så er der én der siger noget om min fart.....Det er ikke sjovt....
En tanke: Hvof´ talte han egentlig dansk til dig, hvis du kører i en svensk indregistreret bil? icon5.gif

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
En tanke: Hvof´ talte han egentlig dansk til dig' date=' hvis du kører i en svensk indregistreret bil? [img']http://www.sunddebat.com/debat/images/icons/icon5.gif
... han følger anonymt med her på forummet og har noteret sig Supermules nummerplader :eek: it's a surveillance society vi bor i ik'?... ;) øj mand, nu løber min fantasi af med mig... way hey

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Hahaha jeg tror der er en del der har noteret mine plader på begge biler.... Der bliver hilst livligt og Rikke kommer tit hjem og siger at folk vinker til hende på motorvejen både ud og hjem...... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gio og Lars; helt enig med Jer... gad vide om de har gennemtænkt "worst case scenario" her?! - I think not. Og hey... hvem er det egentlig der for skylden for et evt. uheld her?... nåeh ja - det er jo nok føreren af bilen, for andet kan jo ikke bevises... Suk, Winnie
Til hver en tid er det da chaufføren. Det er kun i extreme tilfælde de vælger at gøre sådan og kører man 200km/t+ gennem tunnelen er der "no hard feelings" fra min side af. What so ever.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...