Jump to content
Guest Madglad

Gode restauranter i Malmö

Recommended Posts

Kan ikke forstå i synes 180 kr er dyrt for en hovedret... Hvor jeg arbejder (Restaurant Krydderiet) koster vores hovedretter mellem 145-225 tror jeg det er.. Men nu er jeg så også fag mand, men synes bestemt ikke en hovedret til under 200 kr er dyr, det er efterhånden en normal standart. Ingen værdighed til Jensen Bøfhus, bøfferne laver sig selv på et transportbånd. Intet håndværk i det..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Gejlet: som en der arbejder i branchen, er det klart at du syns priserne skulle vært højere og at I som arbejder der skulle fået højere løn... Jeg er rimelig tit på restaurant, og min vurdering er at det sjelden er værdt pengerne at betale 200 kr for en hovedret i Malmö. Kvaliteten er simpelthen for dårlig, dårlige råvarer og dårligt håndtværk. Jeg bodde tidligere i Oslo, hvor en hovedret i gennemsnit koster 250 SEK. Det betalede jeg dog med glæde, fordi det var en helt anden kvalitet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er rimelig tit på restaurant' date=' og min vurdering er at det sjelden er værdt pengerne at betale 200 kr for en hovedret i Malmö. Kvaliteten er simpelthen for dårlig, dårlige råvarer og dårligt håndtværk.[/quote'] Gad vide om, der også sælges gammelt kød til restauranter i Malmö som det er tilfældet i Danmark...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
:thumbup: Min yndlingsrestaurant i Malmö er helt klart Izakaya Koi på Lilla Torg 5 - Deres priser (med undtagelse af den grillede oksefilet) er rigtig gode ifh. kvaliteten/smagen... så jeg ta'r gerne over udelukkende for at furagerer dér! (Desværre kan man ikke bestille bord) :thumbdown Andre har nævnt Lemongrass som god restaurant - Her må jeg være uenig, da jeg ikke fandt fair sammenhæng mellem pris og kvalitet, da jeg spiste der... Men det er godt nok længe siden - lige da de åbnede - så meget kan have ændret sig siden?! :cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
:thumbdown Andre har nævnt Lemongrass som god restaurant - Her må jeg være uenig' date=' da jeg ikke fandt fair sammenhæng mellem pris og kvalitet, da jeg spiste der... Men det er godt nok længe siden - lige da de åbnede - så meget kan have ændret sig siden?![/quote']Velkommen til super-ganen :th2: Nu kan vi forvente kulinarisk spidskompetence - så skyd bare løs :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ved godt det ikke lige er i Gå eller bus afstand men i Höllviken ligger en restaurant der hedder Millenium som er klart anbefalelses værdig!
Millenium i Höllviken er anbefalelses værdigt nemlig ja. Stedet fungerer som bar senere på aftenen. Det ligger på Polisvägen lige overfor Konsum.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om der er noget der har posted denne her. Men : Hvis man har lyst til at opleve den originale franske bistro heroppe nordpå, så tag ind på Restaurant "La Couronne". Den ligger lige i starten af gågaden ud med Trianglen. Det er rigtig franske stemning med en dygtig frans kok, fransk musik i baggrunden. Rød og hvid ternede duge. Og super lækker fransk mad!! Her ses det tydeligt at det er maden og stemningen som er vigtig og ikke en fansy service... Vi fik bl.a frølår, snegle og ægte fransk løgsuppe. Andebryst og en super sammenkogt ret med masser af smag. Prisen er i bund og maden i top. Super hyggeligt. Kan varmt anbefales. Der er absolut intet snobbet moderne fransk over det her. Prøv det!! http://gulasidorna.eniro.se/query?what=ip&advert_code=66904050&nimbus_id=839979&referring_what=cs&search_word=la+couronne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kan varmt anbefale Årstiderne, rigtig hyggeligt og RIGTIG godt, dog ikke i den billige ende, og da den ligger nede i en kælder er det nok derfor du ikke har set den før:th2: http://www.arstiderna.se/
Spiste her for nylig, vil også gerne give to :thumbup: :thumbup: Unik beliggenhed og lokale. Lækker lækker mad, både svensk og internationalt. Lidt dyrt (specielt deres vine) men helt klart pengene værd, det er jo altid fedt at man kan trække 20% fra på den endelige regning ;)
Millenium i Höllviken er anbefalelses værdigt nemlig ja. Stedet fungerer som bar senere på aftenen. Det ligger på Polisvägen lige overfor Konsum.
Kan man få lidt mere info om hvad de laver og hvad det koster? Kunne ikke finde en hjemmeside...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi været ude at få en på opleveren! Vi var, på mine forældres 30 års kommensammen dag, ude og spise på Torso Twisted (Den nye restaurant i forbindelse med Turning Torso). Det var simpelthent helt suverænt det hele. Maden var rigtig god.. en kæmpe oplevelse med adskillige apethizers. Efter hovedretten får man en apethizer som renser ganen, så den er klar til desserten. Vi fik godt og vel 3 - 4 apethizers, hovedret og dessert. Alt var super lækkert. Severingen/servicen var også helt i top. Vi havde en ung gut som "tjener" - med godt humør og smil på læben gjorde han det blot til et endnu bedre sted. Vi var der i alt i ca. 3 - 3,5 time.. det føltes slet ikke som værende længe! Priserne er også okay... høje sammenlignet med andre i Sverige, men sammenlignet med DK er de ok. Vi betalte i omegnen af 2300 sek for 5 personer (hovedret + desser) hvis jeg ikke tager helt fejl (jeg betalte nemlig ikke :)). Rigtig godt sted!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var et smut på T-Bone i går aftes, ligger i Davidhallsgatan http://tinyurl.com/2b8o49 Hvis man kan lide simple steak retter er det bestemt anbefalelsesværdigt jeg fik en T-Bone steak og Heidi en Ryggbiff. Bøfferne var super møre og lækre, og blev serveret pænt og appetitteligt anrettet med lidt dampede grøntsager og grønt. Fik rigtig gode hjemmelavede pommes frites og nogen giga klyft-potatis til som også var rigtig godt. Hvidløgsbrødene kan i øvrigt også anbefales, lækre sprøde og gode! Fin og opmærksom betjening af nogen der virkede til at have lært bare lidt om service og tjenerfaget. Rimelig i pris - vi endte på 777 sek inkl 3 glas vin, 2 colaer og nævnte mad.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg holder med Christina' date=' Mando er et dejligt sted, med rigtig god mad. Prøv deres "Jättelövbiff" eller planksteak - :rolleye: UHM. :love:[/quote'] Så fik vi endelig taget os sammen og smuttede her til aften en tur på Mando´s, konen fik en plankesteak og jeg selv en entrecoté, hold kæft hvor var det god mad, kødet var sindsygt mørt :rolleye: , så klart et sted som får 11 af mig og klart et besøg værd igen...........:th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
For ikke så længe siden var jeg på en tyrkisk resturant som hedder Ankara der ligger lige over for triangln, det er helt kanont, buffet til til 79 sekk, maden er god og varieret, betjeningen er helt i top syntes jeg tjenerne har meget focus på de kunder som er derinde. Den lørdag vi var derinde, var der også mavedans ved 20 tiden ;-) Klart et sted jeg kan anbefale ;-)
Helt klart enig........ Er der nogen som kender nogle gode buffet steder i Malmø og omegn, tænker her på noget som mexicansk, thai, kinesisk, indisk til fornuftige priser..............:) Jeg er ikke den store gourmet fan, vil hellere have noget i stil med Ankara, men syntes ikke at have stødt på særlig mange buffet steder herover, håber nogen kan hjælpe mig.......... :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Helt klart enig........ Er der nogen som kender nogle gode buffet steder i Malmø og omegn, tænker her på noget som mexicansk, thai, kinesisk, indisk til fornuftige priser..............:) Jeg er ikke den store gourmet fan, vil hellere have noget i stil med Ankara, men syntes ikke at have stødt på særlig mange buffet steder herover, håber nogen kan hjælpe mig.......... :th2:
Der er en lignende Ankara på Södre Forstadsgatan lige overfor Trianglen (næsten ved siden af Hemköp). De reklamere i hvert fald med billig buffet. Om den er god, ved jeg ikke.. jeg er ikke blevet tvunget derind endnu, for jeg er mest til gourmet mad ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Helt klart enig........ Er der nogen som kender nogle gode buffet steder i Malmø og omegn, tænker her på noget som mexicansk, thai, kinesisk, indisk til fornuftige priser..............:) Jeg er ikke den store gourmet fan, vil hellere have noget i stil med Ankara, men syntes ikke at have stødt på særlig mange buffet steder herover, håber nogen kan hjælpe mig.......... :th2:
Smut en tur ud til möllevången, dér har de næsten alt i etniske restaurenter uden at det behøver at koste en formue. Som Rode siger er det bare at gå ned af Södra Förstadsgatan. Evt. forsætte helt ned til Möllevångstorget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var på en nyåbnet italiensk restaurant i går. "Ristorante & Café Rosé". Det er bare 100 % italiensk og helt formidabelt mad altså!! Jeg synes den er klart det værd at støtte. Han har lidt svært ved at få kunder, da der har ligget en skod Tyrkisk buffet restaurant før dem. Så det er ikke sikkert folk ved der ligger en super restauant der. Man vader jo normalt bare forbi! - Men ikke mere. Den ligger i Södra Förstadsgatan 66. Skråt over for Trianglen. Prøv det! Det er det værd at støtte op om. Kvalitet hele vejen igennem til ret gode priser. Obs! Det er en restaurant hvor der ikke er salt/peber på bordet.... Kokken ved godt hvordan det skal smage! :th2: Jeppe

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vil godt anbefale Brogatans Restaurang (som før er nævnt her i tråden) http://www.brogatan.com/ Fik deres klassiske pyt-i-panna - ganske udemærket! De laver fransk inspireret mad men kombineret med klassiske svenske husmandsretter bare på en moderne måde. Desuden har de et MEGET imponerende øl-udvalg! ;) Der var stuvende fuldt på en onsdag :thumbup:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

DOC Italiano på "Docken" overfor Mai Thai. Super godt italiensk når det er bedst. I den dyrere ende, men bestemt det værd. Menu skifter hver dag Bl.a. fik man sin pasta 'Al Dente' og ikke udkogt som hos så mange andre

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Big Mama eller ja Ankara Hey, hvis man er til pizza så bestilte jeg i dag fra Big Mama på Just-Eat og det var super super godt, vidst nok "danskere" der har det også.. Men ja sidst prøvede jeg også at bestille fra Ankara, helt kanon mad der - bestilte det så til Take Away - men det var stadig helt kanon..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Var på skt Markus Vinkällare i lørdags. Hvis I ikke har prøvet det, så kom afsted. Har sjældent oplevet så flot og hyggeligt restaurant. Vi gav 1200kr for 2 personer fik 4 retter samt tilhørende vinmenu. Det var så godt at jeg skal holde min 30 års fødselsdag derinde. Så de får 5 ud af 6 stjerner. Lidt mere grønsager end gulerødder på hovedretten så havde der været fuld hus.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...