Jump to content
laughingfrog

Nöt-kött

Recommended Posts

Nogen som kan oversætte/forklare mig hvad nötkött er for noget kød? Ko? Kalv? Gris? Kænguru? hehe Spurgte den nok mest blonde pige i sverige forleden dag i Lidl.... Fik svaret, det ved jeg ikke, jeg er lige startet her.... Havde næsten for meget medlidenhed med hende til at spørge om ikke hun talte svensk, og havde bpet her længe.. hehe, men hun mente at kunne konkludere at det IKKE var gris... hvilket jeg osse ka se på det... :cool: Men hva slags kød er det?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ok' date=' men hvad er så betegnelse nötkåot dækkende for?[/quote'] Kød der kommer fra dyr med klove (Ko, tyr, kalv osv) Ja, og der ligger sikkert også en entrecote, en lövbiff, en roastbiff, og 20 andre former for kød der kommer fra ovennævnte dyr (nöt)...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv nu at forstå hvad betegnelsen "nötkött" dækker :) Det svarer til at du ikke kan forstå hvad svinekød er for noget når det står på pakken nede i Føtex, fordi der ligger koteletter, skinke, pølser osv ved siden af. "Svinekød" siger bare noget om hvilket dyr kødet kommer fra, om det er en orne, so eller pattegris what so ever spiller ingen rolle. Det har ikke noget med ringere kvalitet at gøre. Betegnelsen "Ingrid Marie" siger jo heller ikke noget kvalitetsmæssigt om et æble, bare hvilket slags æble der er tale om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tänk på att "svinekød" heter fläskkött på svenka. Fläskfärs är alltså hackat svinekött. Nötfärs och oxfärs är samma sak. Förvirrande med två benämningar. Är det kalv så står det kalv, eller lamm eller vad det nu är.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ok mohlin, mange tak,. hehe, det var lige de ord jeg manglede.. :) Virker bare forvirrende med 2 slags olsekød ved siden af hinanden, til forskellig pris, uden man kan se på pakken der skulle være forskel, men problem solved. :) Og Nils, ja, lige netop, men hun VAR osse Blondine.. ;) ehe

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Slet Ikke registreret
Ok mohlin, mange tak,. hehe, det var lige de ord jeg manglede.. :) Virker bare forvirrende med 2 slags olsekød ved siden af hinanden, til forskellig pris, uden man kan se på pakken der skulle være forskel, men problem solved. :) Og Nils, ja, lige netop, men hun VAR osse Blondine.. ;) ehe
Stop den diskrimination af kvinder med blond hår, det er ikke til at holde ud at høre på!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Virker bare forvirrende med 2 slags olsekød ved siden af hinanden' date=' til forskellig pris, uden man kan se på pakken der skulle være forskel, men problem solved. :)[/quote']Kig på fedt-indholdet... Præcis som i DK, så fås nötkött herovre også med forskellige fedt-procenter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ok, undskylder "diskrimineringen" var ikke ment sådan... :) Og Gio, ja, men nøddekød fåes jo så ikke i DK, men det går oksekød, hehe.... forvvirede mig bare at de kalder det samem kød 2 forskellige ting.
Du er klar over at det er et andet land ikke:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og da der var en som siger at der jo osse findes flere slags oksefars med forskellig fedtprocent.... sååå' date=' hehe[/quote'] Ikke flere forskellige slags oksefars. Hakket oksekød er hakket oksekød, det er så fedtprocenten der varierer (fuldstændig som i DK). Ligesom du kan købe en A4 2.0 og en A4 3.2 (men de er stadig begge en Audi A4). Som Mohlin skriver: "Nötfärs och oxfärs är samma sak. Förvirrande med två benämningar" - Altså det er den samme ting, der kan kaldes to forskellige ting. Lidt ligesom at alle folk godt ved at "penis" og "pik" er to udtryk for den samme ting. Nu kan det ikke skæres det mere ud i pap :scared:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...