Jump to content
Guest ThomasO

Ormekur til en missekat ?

Recommended Posts

Hvad er det lige der skal afsluttes? Har da aldrig vendt tilbage til dyrlægen inden 4 uger i de 6 år vi har pendlet med hund mellem Sverige og Danmark, og er heller ikke blevet bedt om det fra nogen af de forskellige dyrlæger der har lavet indtyg på hundene. Du kan få sat kryds i rubrik B, (mener jeg) hvor ejeren skriver under på at man avmasker hunden inden 28 dage.
Det vil jeg da lige spørge om næste gang jeg skal derud. De har bare hver gang gjort mig opmærksom på at jeg skal komme retur inden fire uger for at afslutte elller fornye.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

tror dyrlægen mener i skal komme tilbage hvis det netop skal fornyes, altså rubrik D, og så giver det jo mening, at man kommer tilbage og få underskrevet i punkt 5, tænker jeg. Men det er ikke så ofte vi selv benytter os af den rubrik.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad er det lige der skal afsluttes? Har da aldrig vendt tilbage til dyrlægen inden 4 uger i de 6 år vi har pendlet med hund mellem Sverige og Danmark, og er heller ikke blevet bedt om det fra nogen af de forskellige dyrlæger der har lavet indtyg på hundene. Du kan få sat kryds i rubrik B, (mener jeg) hvor ejeren skriver under på at man avmasker hunden inden 28 dage.
Så har jeg netop været hos dyrlægen og fik et 4-veckors intyg. Jeg fik samtidigt lige afklaret lidt. Mit kat blev ikke afmasket nu, da den jo befinder sig i Sverige allerede. Inden for de næste 28 dage kan jeg frit rejse med katten ml. Sverige og Danmark. Katten skal inden for 28 dage avmaskas, og det er det der er "afslutningen" på intyget og det er det man skriver under på. Altså at man agter af avmaske katten (hos en veterinär) senest på den 28. dag. Skal man igen rejse med katten skal man have et nyt intyg og igen må der højst gå 28 dage inden katten afmaskas osv. osv. Lynge >> Hvis I har rejst løbende med jeres hund i 6 år tror jeg NOK på at I har været heldige, at I aldrig er blevet stoppet. For så havde I da fået ballade. Dyret SKAL avmaskas af en "legitimerad veterinär". Det står også tydeligt på selve intygget! Så hvordan I har overset det i 6 år ved jeg ikke ;-) Derudover skal man jo gemme intyg i mindst 3 måneder og have dem med sig så man kan fremvise dem til en veterinär eller tulltjänsteman (intyg'ene skal naturligvis være gyldige og stemplet/underskrevet af veterinär) Det står også på intyget. Og så fik jeg lige et tip af dyrlægen. Få rabiesvaccination foretaget i Danmark. Så gælder den i 3 år mens den i Sverige kun gælder i 1 år. Og det er præcist samme præparat der bruges. De er skøre de svenskere...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Så har jeg netop været hos dyrlægen og fik et 4-veckors intyg. Jeg fik samtidigt lige afklaret lidt. Mit kat blev ikke afmasket nu, da den jo befinder sig i Sverige allerede. Inden for de næste 28 dage kan jeg frit rejse med katten ml. Sverige og Danmark. Katten skal inden for 28 dage avmaskas, og det er det der er "afslutningen" på intyget og det er det man skriver under på. Altså at man agter af avmaske katten (hos en veterinär) senest på den 28. dag. Skal man igen rejse med katten skal man have et nyt intyg og igen må der højst gå 28 dage inden katten afmaskas osv. osv. Lynge >> Hvis I har rejst løbende med jeres hund i 6 år tror jeg NOK på at I har været heldige, at I aldrig er blevet stoppet. For så havde I da fået ballade. Dyret SKAL avmaskas af en "legitimerad veterinär". Det står også tydeligt på selve intygget! Så hvordan I har overset det i 6 år ved jeg ikke ;-) Derudover skal man jo gemme intyg i mindst 3 måneder og have dem med sig så man kan fremvise dem til en veterinär eller tulltjänsteman (intyg'ene skal naturligvis være gyldige og stemplet/underskrevet af veterinär) Det står også på intyget. Og så fik jeg lige et tip af dyrlægen. Få rabiesvaccination foretaget i Danmark. Så gælder den i 3 år mens den i Sverige kun gælder i 1 år. Og det er præcist samme præparat der bruges. De er skøre de svenskere...
Vi er blevet stoppet flere gange og har aldrig oplevet problemer, jeg har så også fuld tillid til min dyrlæge. Vi kan så godt få vacciner i Sverige der holder 3 år - det kommer helt an på vilken vaccine man bruger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi er blevet stoppet flere gange og har aldrig oplevet problemer, jeg har så også fuld tillid til min dyrlæge. Vi kan så godt få vacciner i Sverige der holder 3 år - det kommer helt an på vilken vaccine man bruger.
Ud fra det du skrev tidligere lyder det ikke som om I avmasker dyret senest efter de 28 dage. Men det gør I måske? I så fald bliver intyget vel også stemplet og underskrevet og dermed "afsluttet"?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, men vi kommer ikke tilbage, alt bliver underskrevet med det samme. Det er sådan vores dyrlæge vælger at gøre det, men vi avmasker vores hunde som vi skal. Nu er det efterhånden sjældent vi er i DK, da vi ikke vil byde vores hunde at være i DK under de vilkår der er.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og så fik jeg lige et tip af dyrlægen. Få rabiesvaccination foretaget i Danmark. Så gælder den i 3 år mens den i Sverige kun gælder i 1 år. Og det er præcist samme præparat der bruges. De er skøre de svenskere...
Var det en svensk dyrlæge der sagde det??? Eller var du i DK, så dyrlægen lige synes der skulle tjenes lidt penge:p Nobivacc rabies gælder 3 år. Rabisin gælder 1 år (efter grundvaccinering). Et godt råd ville da være at købe avmaskningspillerne til alle sine danske venner, da disse sjovt nok er receptfrie herovre, men SKAL købes hos dyrlægen i DK.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Var det en svensk dyrlæge der sagde det??? Eller var du i DK' date=' så dyrlægen lige synes der skulle tjenes lidt penge:p Nobivacc rabies gælder 3 år. Rabisin gælder 1 år (efter grundvaccinering). Et godt råd ville da være at købe avmaskningspillerne til alle sine danske venner, da disse sjovt nok er receptfrie herovre, men SKAL købes hos dyrlægen i DK.[/quote'] Det var hos Djursjukhuset Malmö. Dyrlægen var dog dansker :laugh: Det kostede iøvrigt 245 kr at få det intyg. Rimelig pebret syntes jeg :scared:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det var hos Djursjukhuset Malmö. Dyrlægen var dog dansker :laugh: Det kostede iøvrigt 245 kr at få det intyg. Rimelig pebret syntes jeg :scared:
Ja de er ret dyre - kender en der lige har været ved Öresundsveterinär, det kostede 560 for 2 hunde! Jeg vil gerne dele et link til Milbemax, man skal bare have en recept på det www.vetuk.co.uk - der koster de ikke så meget som her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...