Jump to content
Annika

Brunch i Malmö - liste over mulige steder

Recommended Posts

Er der nogen af jer, som kender et sted, hvor man kan indtage en lækker brunch i weekenden. Min veninde og jeg har efterhånden travet op og ned ad gader og stræder uden rigtigt at have heldet med os. Kan det virkelig være rigtigt at vi skal tage til Kbh. for at indtage en brunch? Har svenskerne ikke rigtigt taget det til sig endnu, eller er det bare os, som ikke kan finde et sted? Vi vil være meget taknemmelige for tips, gerne brunchbuffet, men en brunchtallrik (hvis noget sådan findes) er også velkomment. Annika

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen af jer, som kender et sted, hvor man kan indtage en lækker brunch i weekenden. Min veninde og jeg har efterhånden travet op og ned ad gader og stræder uden rigtigt at have heldet med os. Kan det virkelig være rigtigt at vi skal tage til Kbh. for at indtage en brunch? Har svenskerne ikke rigtigt taget det til sig endnu, eller er det bare os, som ikke kan finde et sted? Vi vil være meget taknemmelige for tips, gerne brunchbuffet, men en brunchtallrik (hvis noget sådan findes) er også velkomment. Annika
Jeg klippede for noget tid siden en halv side ud af avisen med 10-15 steder, hvor man kan spise brunch i Malmø - så det er muligt. Jeg har den liggende, indtil jeg selv en dag, kan få taget mig sammen og komme afsted - så jeg kan desværre ikke anbefale nogle af dem, da jeg ikke har prøvet dem. Siesta, Hjorttackegatan 1 (Lør+søndage 11.30-15) Café Rasoir, Norra Vallgatan 62 (alle dage 7.30-10) Element, Hjørnet af Löjtnants/Kungsgatan (lør+søndage 10-17) La Veranda, Nils Forsbergs Plats (Søndag 11.30-15) Moccasin, Fersens väg 14 (alle dage fra kl.10 undtg. søndag som er fra kl.12) Vinylbaren Bergsgatan 18 (Søndage kl.12-16) Husman, Saluhallen (Lørdag 11.30-15, søndag 12-15) O´Learys, Malmö Centralstation (man-fredag 8.30-10.30) Red Dog, Södra Förstadsgatan 84 (Lør+søndag 11-19) Vinyl, Amiralsgatan 6 (lørdag 11-19, søndag 11-20) Spot, Stora Nygatan 33 (lørdag 11.30-16) Mys, Sankt Knuts Torg (lør+søndag 10-13) Systrar & Bröder, Östra Rönneholmsvägen 26 (lørdag 8-13, søndag 9-13) Frans Suell, Erik Dahlbergsgatan 3, (Lør+søndage 11.30-14) Smaklöken, Lilla Torg (man-fredag 9-11) Skriv endelig og fortæl, hvis du prøver nogle af dem

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Spændende liste! :thumbup: Den ryger lige op som sticky et stykke tid. Ser frem til udtalelser om de forskellige steder, når de, efterhånden, er blevet prøvet af.
:th2: God ide.. jeg vil i hvert fald sørge for at få testet nogle af stederne så snart jeg får en ledig weekend..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, er nogen af brunch-stederne blevet afprøvet og til at anbefale? Kan I øvrigt fortælle at jeg har været flittig bruger af Spot's brunch, eller i det hele taget af Spot, både den inde i byen og den på Västra Hamnen. Der helt vild med begge steder og cool at de aldrig har det samme som sidst. Men deres brunch minder mere om en stor tapastallerken og er ikke så brunchagtig. I dag vil vi gerne have sådan en rigtig brunch med masser af frugt og æg osv. Pilu

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været på Husmans flere gange og synes rigtig godt om det. Hyggeligt sted. Intermezzo på Drottningtorget har ofte brunch om søndagen. (I perioder dropper de det). Har også været dér flere gange. Det er også rigtig godt. Italiensk inspireret. Begge steder er der tallerkenservering.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var på Element i går. Lidt anderledes end en typisk dansk, men lækkert var det. Masser af frugt og så sejlede det ikke i fedt. Den ligger på Kungsgatan og man kan sidder under træerne i alléen. Desuden var det superbilligt; 79 sek, inkl. kaffe og the ad libitum :thumbup:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Moccasin er afprøvet Har helt glemt at fortælle om besøget på Moccasin, Fersens väg 14 (alle dage fra kl.10.30 undtg. søndag som er fra kl.12), som jeg besøgte for en lille måned siden. Jeg mener en brunch koster 80 SEK og der får du kaffe/te, juice, yoghurt m/müsli, en franna med pålæg og til sidst pandekager. Alt er økologisk og smager rigtig dejligt :) Vi var der på en hverdag, og der var ikke så mange folk. OK sted til en fornuftig pris, og som sagt råvarerne er økologisk. Det er ikke en buffet men en portionsanretning. Jeg vender tilbage, når jeg har tjekket flere steder ud..... Annika

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Prøvede Mys på Sankt Knuts Torg her for nogle uger siden, det kan IKKE anbefales!! Mikro buffet, med kedeligt brød, og stort set ikke noget pålæg/tilbehør der er værd at nævne. Prisen på en lille 50'er afspejler også, at her skal man ikke forvente alt for meget. Been there, done that :thumbdown

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Moccasin, Fersens väg 14 (alle dage fra kl.10 undtg. søndag som er fra kl.12) prøvede dette og vi blev ikke skuffede, synes det er billigt og smagte godt, det tog dog en krig at få vores mad, de stressede for vildt bag disken (sådan synes jeg tit det er herovre, somom de ikke har indstillet sig på at være effektive og virker nærmest chokerede over at have mennesker i køen hehe) men jeg vil stadig sige det ikke er rigtig brunch som vi kender det fra dk, her fik man juice og kaffe, og noget youghurt med musli og derefter en bolle med pålæg og derefter pandekager hvis man havde bestilt det, hvilket vi self havde, de var gode :D Vil gerne høre om andre brunch oplevelser!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige været på Element på löjtnantgatan. 89kr for en brunch tallerken, stadig ikke som vi kender det fra danmark. Denne tallerken indeholdte: Pandekage med fyld, nogle stykker kylling, noget kartoffelblanding, lidt salat, Avocoado, Honning melon og et lille stykke kladdkaka till dessert. Der var kaffe/the og 1 glas juice dertil. Det gik hurtigt med at få det, og maden var egentlig ok. Savner dog et rigtigt buffe brunch sted.. Jeg har hørt rygter om at hilton har det. Er der nogen der kan bekræfte dette?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har været nogle forskellige steder, men glemt at anmelde dem, so here it comes.... Var på coffee maniac for noget tid siden. Deres brunch minder lidt mere om den vi kender fra Danmark, end de fleste steder her i Malmø. Dog er det ikke noget jeg vil slå ihjel for. Umiddelbart et hyggeligt sted, men alt for lidt personale og plads til de mange kunder. Bestilte to gange brunch med café latte til. Vores bestilling gik dog i glemmebogen og efter at have ventet i 40 minutters tid, spurgte vi til den. Der gik så yderligere en halv time, alt imens vi så alle andre omkring os få serveret deres brunch. Lige som vi skulle til at gå i vrede kom den så - uden så meget som en undskyldning eller et smil. På min tallerken havde de dog lige glemt at komme frugt på og på Brians manglede skinken. Café latten kom da vi var færdige med at spise - endnu en gang uden en undskyldning...flot :mad: Altså ud over det, var det da sådan set udemærket mad og så vidt jeg kunne forstå var ejeren dansk, tror dog ikke hendes café ville kunne overleve i Kbh med den service... Har været på intermezzo på Drottningetorget et par gange i sommer. Caféen er ikke den hyggeligste, lidt for "clean" til min smag, men om sommeren er der udeservering. Maden var ikke den vilde wow-oplevelse, men udemærket. Røræg, pølser, en enkelt pandekage, brød og lidt pålæg. Brødet var fuldstændig uintressant, men det er jo også Malmø ;) Smak i Konsthallen har en buffet-brunch. Mere som en frokost end morgenmad. Lækre småretter, såsom marinerede champignoner, salater, köttbullar med kikærter a'la Marokko, rødbedesuppe, røræg, små pølser, yoghurt, lidt frugt osv. En sjov sammenblanding, men uhm...Derudover er der søndagsjazz og man kan gå på udstilling i konsthallen, udstillingen åbner dog først igen d. 3. dec. Desuden fandt jeg lige dette link http://www.matsverige.se/brunch.asp

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har været nogle forskellige steder, men glemt at anmelde dem, so here it comes.... Var på coffee maniac for noget tid siden. Deres brunch minder lidt mere om den vi kender fra Danmark, end de fleste steder her i Malmø. Dog er det ikke noget jeg vil slå ihjel for. Umiddelbart et hyggeligt sted, men alt for lidt personale og plads til de mange kunder. Bestilte to gange brunch med café latte til. Vores bestilling gik dog i glemmebogen og efter at have ventet i 40 minutters tid, spurgte vi til den. Der gik så yderligere en halv time, alt imens vi så alle andre omkring os få serveret deres brunch. Lige som vi skulle til at gå i vrede kom den så - uden så meget som en undskyldning eller et smil. På min tallerken havde de dog lige glemt at komme frugt på og på Brians manglede skinken. Café latten kom da vi var færdige med at spise - endnu en gang uden en undskyldning...flot :mad: Altså ud over det, var det da sådan set udemærket mad og så vidt jeg kunne forstå var ejeren dansk, tror dog ikke hendes café ville kunne overleve i Kbh med den service... Har været på intermezzo på Drottningetorget et par gange i sommer. Caféen er ikke den hyggeligste, lidt for "clean" til min smag, men om sommeren er der udeservering. Maden var ikke den vilde wow-oplevelse, men udemærket. Røræg, pølser, en enkelt pandekage, brød og lidt pålæg. Brødet var fuldstændig uintressant, men det er jo også Malmø ;) Smak i Konsthallen har en buffet-brunch. Mere som en frokost end morgenmad. Lækre småretter, såsom marinerede champignoner, salater, köttbullar med kikærter a'la Marokko, rødbedesuppe, røræg, små pølser, yoghurt, lidt frugt osv. En sjov sammenblanding, men uhm...Derudover er der søndagsjazz og man kan gå på udstilling i konsthallen, udstillingen åbner dog først igen d. 3. dec. Desuden fandt jeg lige dette link http://www.matsverige.se/brunch.asp
Tak for anmeldelserne Plup - jeg leder med lys og lygte efter brunch steder, så beskrivelserne faldt på et tørt sted. Så nu kan jeg stryge et sted af listen. Der er ingen grund til at blive til grin for sine egne penge et sted som "Coffe Maniac". :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for anmeldelserne Plup - jeg leder med lys og lygte efter brunch steder' date=' så beskrivelserne faldt på et tørt sted. Så nu kan jeg stryge et sted af listen. Der er ingen grund til at blive til grin for sine egne penge et sted som "Coffe Maniac". :rolleye:[/quote'] Velbekomme :th2: Jeg må dog ærligt sige, at hvis jeg er i humør til en superlækker brunch, tager jeg hellere toget til Kbh og finder et sted. Det må da også kunne lade sig gøre at finde et 'to die for' sted i Malmø, det er bare ikke lykkes endnu, så hvis nogen falder over et, så giv lige lyd, ikk...:th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft mange ligende halvkedelige oplevelser med Brunch (eller skal vi kalde det forsøg på Brunch) i Malmø... Derfor åbner jeg og "konen" vores eget sted med rigtig dansk kvali-brunch. Det kommer til at hedde Strand, og bliver placeret på BO01 i samme bygning som "salt & brygge"... med en af Malmøs absolut bedre udsigter :th2: Vi regner med at kunne åbne til foråret 2007.. Håber at se jer der :) M.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...