Jump to content
Fagerland

2 forsikringer

Recommended Posts

Hej, Se jeg har nu haft indbud i min bil. Og da jeg efterfølgende var ude hos politiet/forsikringen og få besiktiget bilen, hvilket var en super posertiv oplevelse, så er mit spørgsmål. Jeg har 2 hemforsikringen hos 2 forskellige selskaber. Jeg er klar over, at dette lyder lidt:rolleye: Men da vi flyttede herover, så lavet jeg en fejl. Kan jeg selv vælge hvilket et af selskaberne jeg vil bruge? Må jeg bruger begge? (Jeg har trods alt betalt for 2 forsikringer) /Fagerland

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke den svenske forsikringsaftalelov, men den er næppe på dette område langt fra den danske. Og var du i DK ville du skulle fortælle det selskab som du vælger at anmelde skaden til, at du også har et andet selskab. Helt juridisk korrekt sker der så en fordeling af skadeudgiften mellem de to selskaber (som du ikke er en del af) og har du evt. selvrisiko på den ene og ikke på den anden, vil der blive taget forholdsmæssigt højde for dette, så du er skadesløs. Rent praktisk i DK har man lavet aftaler om dobbeltforsikring, hvor den ene forsikring (udfra forskellige kriterier) ville blive slettet (og du få pengene retur), og du ville blive sagsbehandlet af den anden. Men det ved jeg ikke om også gælder i Sverige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej, Se jeg har nu haft indbud i min bil. Og da jeg efterfølgende var ude hos politiet/forsikringen og få besiktiget bilen, hvilket var en super posertiv oplevelse, så er mit spørgsmål. Jeg har 2 hemforsikringen hos 2 forskellige selskaber. Jeg er klar over, at dette lyder lidt:rolleye: Men da vi flyttede herover, så lavet jeg en fejl. Kan jeg selv vælge hvilket et af selskaberne jeg vil bruge? Må jeg bruger begge? (Jeg har trods alt betalt for 2 forsikringer) /Fagerland
Øh! er det ikke din bil du har haft indbrud i? Der skal du da bruge din bilforsikring..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
I Danmark er det ens indbo forsikring man skal bruge, så fremt der har været indbrud i bilen. Mener at have læst, at reglerne er de samme i Sverige. /Fagerland
Kan godt være, men herovre er det din bilforsikring!!! Og har sku aldrig hørt om at det skulle være anderledes i Dk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er din indbo i DK. Jeg har fået tømt bilen for 4 år siden i Italien, og jeg mener TØMT for alt. Der var det min indbo. Og den dækkede desværre ikke det hele. Den dækker 10% af den samlet indbo. Så hvis de indbo er på 500.000. Så er du kun dækket 50.000 - selvrisiko. /Fagerland

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg talt med min forsikring i Sverige. Anlægget bliver dækket af bilforsikringen, men ALT andet, solbriller, lygte, taske osv. Det er min indbo. Da jeg har Salus på begge forsikringer, så skal jeg heldigvis kun betale 1 gang selvrisiko. /Fagerland

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...