Jump to content
Kim H

Nyt faktureringssystem ...

Recommended Posts

Denne måneds faktura fra Øresundsbron er virkelig en oplevelse. Jeg har fået nyt kundenummer ... Og 2 nye registreringsnumre ... For at det ligesom skal passe sammen, er beløbet dobbelt så stort som det skal være ... En enkelt tur - altså til DK og retur til SE - er registreret dobbelt. Altså 2 passager i samme retning i samme minut med samme brobizz. Konsekvent - både ud og hjem. Der er vist noget med, at de har fået nyt faktureringssystem :rolleye: Det skal dog siges til deres ros, at brobizznumrene er korrekte - og det er mit navn og adresse også - ellers havde jeg jo heller ikke fået fakturaen;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Vi har også fået ekstra fakturaer.... dvs 2 brobizz'er = 2 +2 fakturaer. Selvfølgelig sendt i 4 forskellige breve.... Dog passer beløbet samlet set, da den ene faktura udelukkende tæller ture og den anden fakturerer månedsbeløbet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har også fået ekstra fakturaer.... dvs 2 brobizz'er = 2 +2 fakturaer. Selvfølgelig sendt i 4 forskellige breve.... Dog passer beløbet samlet set, da den ene faktura udelukkende tæller ture og den anden fakturerer månedsbeløbet.
Der er visse fællestræk med min situation. Den ene faktura registrerer - og tæller - blot de dobbelte passager med den ene brobizz. Den anden faktura registrerer - korrekt - diverse passager med den anden brobizz. Så knækker filmen ... Ved slutningen af den anden faktura listes Pendlerafgift for "den første" brobizz (den fra den første faktura) med et korrekt beløb, herefter skiftes til ny side, hvor antallet af passager med - den anden - brobizz specificeres korrekt, og til slut kommer en linie med nummeret på den første brobizz (med angivelse af 1 tur) og beløbet for en brobizz uden moms. Har i øvrigt opdaget en detalje mere ... Opkrævningen foregår ikke som den plejer via Betalingsservice - et girokort hænger derimod på den ene faktura. Det går rigtigt godt:confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
*LOL*...mit girokort er på 0,00,- Udover dét, så ser antallet af ture ud til at passe. Jeg må vist i kø på deres telefon imorgen...sammen med jer andre ;)
Ahh.. Ditto.. Et girokort på 0,00 hvor antallet af ture passer. Og så et andet på vores MiniPendler uden ture, men derimod beløb på girokortet. Tror bare jeg venter til onsdag med at ringe... :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
*LOL*...mit girokort er på 0,00,- Udover dét, så ser antallet af ture ud til at passe. Jeg må vist i kø på deres telefon imorgen...sammen med jer andre ;)
Så mangler du bare brev nr 2:) Prøv at se om det ikke kommer imorgen. Min netbank passer fint nok.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

HÆHÆ det er vist hele vejen rundt det går galt. Vi har fået en tur på den brobizz vi ikke bruge og der med en fuld regning, og den brobizz hvor vi har brugt ca 10 ture for meget der er beløbet på 0 kr :-) men sammelagt stemmer beløbne, men det sjove er jo at de 2 brobisser er oprettet i hvert vores navn, så hvorfor den ene skal betale for den andens ture, undre jeg mig da lidt over !! Men venter nok også lige en ekstra dag med at ringe til dem..:thumbdown

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg snakkede med dem forleden, da jeg ikke kunne forstå at jeg havde fået en regning på 0,- kr. Det var så fordi (som nævnt tidligere i tråden) at det kun var regning på turene (ja, jeg har for en gangs skyld ikke overskredet de 50 ture) og at selve abonnementet kommer på sin egen regning - det skyldes overgangen til det ny EDB-system, men om det også fremover ville komme som 2 regninger, kunne de ikke svare på - det ved de nok ikke før regningerne sendes ud næste gang :rolleye::laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyl mitt språk! ;) Som tidigare nämt är det fördi det är skiftat it-system och denna månaden är första faktureringsmånaden i detta nya system. Problemen som har uppståt är lite olika, vissar har fått noll på räkningen, vissa har inte fått en räkning alls, vissa har fått dubbelt belopp och vad det verkar har ingen med PBS kunnat bli debiterad normalt utan all med PBS har fått girokort. Har man fått en räkning med noll eller dubbelt belopp kan man ändå bruke sitt girokort och betala in via nätbak eller på annat sätt, men det man betalar in är den summa man plejer (2590 dkk för pendlare 1940 dkk för mini). Även om det är lite travlt på slagskontoren kan man komma in och betala direkt där också, viss man har tid. Har man ikke fått en räkning ska man avvakta, det kommer att komma en och brobizzen fungerar aligevel från den 1:e (alltså imorgon) även om man inte har betalt. Det är gott med "inside-info" ibland!! ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg afventer at de sender en ny regning (betaler pr. Netbank/Giro, og min fremsendte oversigt siger 0,00,- på det vedhæftede girokort)...jeg har dælme ikke tid til at stå i kø på et salgs-kontor, bare fordi DE ikke har styr på deres sager. Måske jer ér lidt pernitten/smålig - men med dén "service" selskabet yder overfor os kunder til daglig, så må de bare se at få rettet deres egne fejl, uden at det skal betyde ekstra mén eller arbejde for mig/os.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg afventer at de sender en ny regning (betaler pr. Netbank/Giro, og min fremsendte oversigt siger 0,00,- på det vedhæftede girokort)...jeg har dælme ikke tid til at stå i kø på et salgs-kontor, bare fordi DE ikke har styr på deres sager. Måske jer ér lidt pernitten/smålig - men med dén "service" selskabet yder overfor os kunder til daglig, så må de bare se at få rettet deres egne fejl, uden at det skal betyde ekstra mén eller arbejde for mig/os.
HØRT.......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

De er iøvrigt ellers ikke særlig interesserede i at høre fra deres kunder. Jeg skrev engang ind med et foreslag omkring problematikken med mini-pendler og pendler ikke kunne kombineres - uden at have 2 forskellige brobizzer. De ignorede det totalt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg afventer at de sender en ny regning (betaler pr. Netbank/Giro, og min fremsendte oversigt siger 0,00,- på det vedhæftede girokort)...jeg har dælme ikke tid til at stå i kø på et salgs-kontor, bare fordi DE ikke har styr på deres sager. Måske jer ér lidt pernitten/smålig - men med dén "service" selskabet yder overfor os kunder til daglig, så må de bare se at få rettet deres egne fejl, uden at det skal betyde ekstra mén eller arbejde for mig/os.
Nemlig ja! Rører ikke en finger (udover her) i den anledning. Husker stadig den meget fine "service" jeg fik da de havde lukket min pendlerbizz fordi de havde glemt at opkræve en trailer på 120 dkk tre måneder tidligere. Næste gang sådan noget sker er jeg stærkt fristet til blot at blive holdende i brobizz banen til de har løst problemet.... Og det skulle da ikke undre en meter, nu er der jo ikke betalt noget for juni måned - men jeg kan vel med Øresundsbro-logik sige mig selv at jeg blot burde have indbetalt penge på deres konto uden at have fået en regning... Klart da, hvor mange kreditorer mon de selv betaler hvis der ikke fremsendes en regning?! :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg en afregning i dag. 1 tur den 19 maj, 160 kr. Sum 320 kr :sick: I alt 400 kr inkl. moms for 1 tur! Wow fandme billigt :fight: Skal betales den 31/5... altså for flere dage siden... hundehoveder... Men jeg gør ingenting endnu, de skal lige stege lidt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg fik mine 2 igår....0,00kr, men turene passede.... Og bare lige til info til alle!! Mine passager siger 235 kr istedet for aftalt pris. Vær lige opmærksom på det.......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Jeg fik mine 2 igår....0,00kr, men turene passede.... Og bare lige til info til alle!! Mine passager siger 235 kr istedet for aftalt pris. Vær lige opmærksom på det.......
Hvad?? Kan du virkelig nå at se det inden du fyrer den af ud af betalingsanlægget. Respekt:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Ja, skal jo holde stille ved bommen som alle andre....... :D Men så er det også slut med at holde stile............ ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers kører du bare til. Bommen er bare af plastik og ryger ud til siden hvis du rammer den. Det har vi jo prøvet :rolleye: Vi fik 2 breve samme dag. Det første var på de 2590kr og der lå ikke andet kuverten. Det andet var med alle turene og på 0kr.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...