Jump to content
Kim H

Nyt faktureringssystem ...

Recommended Posts

Jeg havde ikke læst denne tråd, da jeg i morges gik ind på deres kontor ved broen for at høre, om det kunne være rigtigt, at jeg var gældfri denne måned. Jeg troede det var fordi jeg for 2 måneder siden oplevede at bommen gik ned over bilen, og at de som en kompensation ville give denne måneds brobizz - men nej! Jeg har tidligere haft 2 uheldige oplevelser med dem: 1. Jeg havde betalt en gammel regning 2 gange, hvilket resulterede i, at jeg en dag ikke kunne komme gennem ved anlæget, fordi de havde spærret min konto. Jeg troede det skyldes sjusk i eget regnskab, så at jeg havde glemt en betaling, og betalte derfor på ny et beløb. 3 måneder senere opdagede de selv fejlen. De tog pænt kontakt og returnerede mine penge. 2. En anden gang hvor jeg ikke havde medbragt min faktura til betaling, men derimod brobizzen (som jeg ofte gør) havde de tastet forkert brobizz nummer ind, således at jeg betalte for en anden persons brobizz. Det var pågældende sikkert okay tilfreds med. Fejlen opdagede jeg, da de endnu engang nægtede mig adgang ved betalingsanlæget. Jeg kunne dog hurtigt bevise min uskyld, og endnu engang blev fejlen rettet. So be aware......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ringede til deres danske kundeservice idag, da jeg endnu ikke har modtaget en dyt. Får at vide, via deres voice-response, at de "har travlt, og der er mange der ringer i øjeblikket...bla bla bla....tak for deres tålmodighed...bla bla....og de er velkommen til at ringe senere...bla bla...de bliver nu stillet i kø. *KLIK* < duut duuut duuut > Ja tak...super service:thumbdown Nå...ringede op igen - røg igennem samme smøre - dog med den betydelige forskel, at jeg fik lov at blive i køen denne gang. Fik fat på en svensk gut (taler de aldrig dansk på det danske kontor!?) Nå men...han kunne se...øhh...øhh..."häng på en sekund".......................< skrat > *klikke-klikke*...."du måste komma hit på salgskontoret o betala din faktura, så din brobizz fortfarande kan fungere". Og til det kunn ejeg kun svare "Nej...det må jeg nemlig ikke, fordi så får i ikke nogle penge foreløbig. I kan sende mig et nyt girokort, tak". Og det endte det så op med at de ville. Nu får vi se hvad der så står på DET girokort. *hmm*

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det sagde de også til mig, at jeg bare kunne ordne det inde på kontoret. Jeg fortalte dem, med en blid stemme, at nu var jeg jo registreret til at betale med girokort ad hensyn til, at firmaet skal betale. Men jeg kom da gerne ind og betalte hvis de modtog en faktura på min tid og kørsel til deres kontor. Så ville de hellere sende en faktura, når de har tid :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Nej....Ikke endnu. Har rykket dem for betaling.... jeg trækker dem fra i firmaet og det kan man ikke med 0,00kr på fakturaen...

Jeg mangler stadig at blive opkrævet for juni måned.... :confused: - altså udover 0-kroners girokortet - Har I andre fået et girokort?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har heller ikke fået et nyt girokort selvom det var blevet lovet inden 15. juni' date=' meeeeeen... jeg rykker dem heller ikke, lige nu.[/quote'] Næh.. Gider heller ikke rykke dem.. Men tænkte hvis jeg nu var den eneste der ikke havde fået et skulle man måske nok gøre noget.... :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ringede jo til dem...og de var ikke klar over at jeg ikke havde fået et girokort. Det fik jeg så tilsendt efter nogle dage.
Jeg har skrevet til dem på e-Mail.. Ikke har de har besværet sig med at svare - og det er vel 10 dage siden nu.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der var en artikel i Sydsvenskan i går om mange folk der havde fået 2 regninger i juni - så os der har fået 0,00kr kan jo håbe en anden har betalt :laugh: Det bedste var dog at øresundsbron selv syntes at det var gået rigtigt godt og man havde mange færre problemer end man kunne frygte ved overgang til et nyt system:sick:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke fordi jeg selv har betalt...men jeg tror ikke i skal regne med at de "glemmer" jeres regning ;) Af frygt for at min bizz skulle holde op med at virke/blive lukket, så ringede jeg selv og forhørte mig hos dem. Jeg kunne sagtens have brugt de små 2600,- til en go´ middag med tilhørende Barolo...meeeen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Af frygt for at min bizz skulle holde op med at virke/blive lukket, så ringede jeg selv og forhørte mig hos dem. Jeg kunne sagtens have brugt de små 2600,- til en go´ middag med tilhørende Barolo...meeeen.
mmmm... 2600 er omtrent hvad en god middag på Era Ora koster :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig glemmer de ikke regningen, det kan man være helt sikker på. Men på den anden side, så vil jeg mene, at jeg har gjort mit. Ringer til dem og gør opmærksom på, at jeg har fået en forkert regning på 400 DKK (!). Får at vide, at jeg skal glemme den faktura og, at de vil sende en ny. Det er jo ikke helt mit problem, at den nye faktura ikke er dukket op endnu ;) Jeg skal dog alligevel til at sende dem en mail for at få en kreditnota på den forkerte faktura, så vil jeg da venligt gøre dem opmærksom på den manglende faktura.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu fik jeg så svar - og en faktura! Oprindelig skrev jeg dette til dem: Hej Øresundsbron, For en god ordens skyld kontakter jeg jer fordi jeg på den specifikation og faktura der blev fremsendt ultimo maj blev opkrævet kr 0,00 for min PendlerBizz hvor den normale månedspris er 2.590 dkk. Jeg går ud fra, at der er tale om en fejl og at I fremsender korrekt faktura snarest muligt. Desuden bedes I venligst bekræfte at min Brobizz ikke spærres grundet jeres manglende opkrævning. Mvh Lars Jeg fik så i går et svar fra dem Hej Lars, Jag sänder faktura 1974243 med posten som har förfalodatum 01-05-2006. Summan som är angiven på denna faktura är 2590 DKK. Är det något som är oklart kontakta gärna vår Kundservice (se tel.nr. nedan). Med vänlig hälsning Monica Kundservice Privat Øresundsbro Konsortiet Flot... Faktura 1974243 er den fra april med forfald 1. maj - den kom som kopi i posten i dag sammen med specifikationen af mine passager i april måned. Hvad havde de tænkt sig at jeg skulle bruge den til mon? Nu har jeg så skrevet til dem igen at fakturaen fra april er betalt og at jeg stadig afventer maj fakturaen. :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Flot... Faktura 1974243 er den fra april med forfald 1. maj - den kom som kopi i posten i dag sammen med specifikationen af mine passager i april måned. Hvad havde de tænkt sig at jeg skulle bruge den til mon? Nu har jeg så skrevet til dem igen at fakturaen fra april er betalt og at jeg stadig afventer maj fakturaen. :rolleye:
Botten Monica Ingen-Kundservice Privat Øresundsbro Forvirrings-Konsortiet *pffft* :thumbdown

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg har også haft fat i Monica..... Hun er helt sort. Hun mente at fordi jeg havde et firma, så skulle det være erhvervsafd og så kunne jeg slet ikke ha' en pendler........ :D Så blev jeg stillet ned til erhverv og det kunne de ikke forstå at jeg IKKE kunne få lov til at ha' en pendler.... Som jeg iøvrigt har haft i 3 år nu.....:D Hun er så langt ude i hampen, så det er helt vildt!! Snakker i med en der hedder Monica, så be' om en anden.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Hmm er der andre end mig der ikke har modtaget besked om at alle PBS aftaler er afmeldt og skal tilmeldes forfra???? Har lige talt med dem, de er skam sendt ud til ALLE KUNDER!! Dooh ok ikke os... gab gab gab... Utroligt så mange breve de siger de sender som forsvinder i posten....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm er der andre end mig der ikke har modtaget besked om at alle PBS aftaler er afmeldt og skal tilmeldes forfra???? Har lige talt med dem, de er skam sendt ud til ALLE KUNDER!! Dooh ok ikke os... gab gab gab... Utroligt så mange breve de siger de sender som forsvinder i posten....
Hmm - det var jeg da ikke klar over - hvor skulle man vide det fra? Men jeg kan da egentlig godt se at det ikke står på listen i netbank over næste måneds betalinger... Men nej - jeg har heller ikke modtaget informationen og har altså derfor heller ingen oplysninger om hvad jeg skal bruge for at tilmelde mig på ny. Men de sender vel et indbetalingskort når nu de har været så flinke at afmelde mig PBS? Og som prikken over i'et sender de vel sikkert et svensk "indbetalingskort", fordi jeg bor i Sverige, selvom jeg altid har betalt abonnementet "på dansk".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og som prikken over i'et sender de vel sikkert et svensk "indbetalingskort"' date=' fordi jeg bor i Sverige, selvom jeg altid har betalt abonnementet "på dansk".[/quote']Præcis som det IKKE kan lade sig gøre at få nyhedsbrevet på dansk, fordi jeg bor i Sverige. :rolleye: Men ok...det fremmer vel sprogintegrationen...eller noget *fnis*

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Næhh - posten må også være gået tabt til os - har ikke set noget brev om at pbs er afmeldt. Glædes til stadighed over deres kundeserviceniveau... Sagde de noget om hvorfor - eller er forklaringen alene "nyt system"?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Præcis som det IKKE kan lade sig gøre at få nyhedsbrevet på dansk' date=' fordi jeg bor i Sverige. :rolleye:[/quote'] Har præcis samme problem og det er netop ud fra denne betragtning at jeg nærmest forventer at indbetalingskortet bliver svensk :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Næhh - posten må også være gået tabt til os - har ikke set noget brev om at pbs er afmeldt. Glædes til stadighed over deres kundeserviceniveau... Sagde de noget om hvorfor - eller er forklaringen alene "nyt system"?
Nyt system og at ALLE ABONNENTER SKAM HAR FÅET SKRIFTLIG BESKED....jeg studsede over de manglede på betalingsoversigten og ringede af egen fri vilje. Til orientering skal alle forbi kundeservice og betale brobizzen og derefter oprette en ny tilmelding til PBS..Fuck der bliver travlt, jeg tror sgu jeg betaler i forvejen for at slippe for de lange køer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Til orientering skal alle forbi kundeservice og betale brobizzen og derefter oprette en ny tilmelding til PBS..
Gu´ skal de ej...det kan simpelthen ikke være rigtigt!!? Konsortiet må sgu´ sende blanketter o.l. ud til folk, da det er DEM, og ikke kunderne, der har jokket i spinaten. De må da være tossede! ...og "glæder" mig så lidt over at jeg betaler pr. girokort hver måned :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Gu´ skal de ej...det kan simpelthen ikke være rigtigt!!? Konsortiet må sgu´ sende blanketter o.l. ud til folk, da det er DEM, og ikke kunderne, der har jokket i spinaten. De må da være tossede! ...og "glæder" mig så lidt over at jeg betaler pr. girokort hver måned :rolleyes:
Ja men de siger jo de har sendt brevene ud... der er bare ingen der har modtaget noget...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...