Jump to content
Toft

Dårlig erfaring med Förenade Bil i Fosie!

Recommended Posts

Kan anbefale værkstedet: Need for Speed, Hornyxegatan 4 213 76 MALMÖ, www.nfs.nu ! Tobbe er enthusiast og ved meget om BMW´er! :th2: Og til service: Jarls Bilservice, Pilshultsvägen 16 254 50 HELSINGBORG, http://www.jarlsbilservice.com Alpina ekspert og meget rimelige service priser! http://www.jarlsbilservice.com/202-169-service.htm :thumbup:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Check min edit! :cool:
Ja Jarls har jeg også brugt tidligere og været tilfreds med. De er dog heller ikke autoriseret BMW service værksted - hvilket kan have betydning ved gensalg eller hvis du vil have noget kulance på fejl osv. Men ellers ja.. Jarl har været godt - og fornuftigt i pris - de jeg har brugt dem til da jeg havde en e39 530d.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Need for speed er ikke autoriseret, han ved meget og er god til lidt ældre BMWer, Jarl er super sted de er lige så gode som de autoriserede, men er ikke autoriseret og giver ikke den samme kredit i servicebogen som godt kan betyde noget for salg af bilen hvis ikke man kender til Jarl, samt Garanti hvis det skulle komme på tale. Som Miriam skriver kan vi kun anbefale BMW I Helsingborg køre gerne den ekstra tur, der er trådløs netværk så man kan arbejde lidt eller surfe på nettet. Theanders er noget tættere på, rigtigt godt værksted fin service, men lige så dårlig salgs afdeling som Förenade Bil. Men det kan jo være det er tid at løfte den her til BMW Sverige. Det gør jeg med glæde :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der findes heldigvis andre autoriserede værksteder i Malmö området. Personligt bruger jeg altid Ystad Bilcenter, som både er autoriseret og yderst kompetente. Jeg har gode erfaringer med dem.. Også på andre bilmærker (Mercedes-Benz) så dem kan jeg kun anbefale .. Og så har de hente og bringe service, som er et fantastisk koncept. http://www.ystabilcenter.se/
Har også lige brugt dem her til et servicejob for første gang (men ikke sidste). Det er genialt med deres hente/bringe service og prisen var også helt OK :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
ja det var helt utroligt. min golf stod hos SMC biler på amager i 3 uger. De lavede samlet arbejde for 3 dage og futtede en styreenhed af i golfen og så var jeg tvunget ud i at ksulle købe en ny.. ja og så krævede de lige 16.000 midt på måneden for løn og materialer.. skal aldrig derud igen. jeg måtte rykke dem igen og igen for svar. og så gik den ene gut på barsel som havde min sag' date=' men han havde ikke viderbragt sagen til en kollega, så kunne jeg starte forfra..[/quote'] hmm jeg havde en VW T5 multivan highline som kom på værksted et år gammel, den kom ind med en utæt pakning til turbo, og det blev lavet, dagen efter kunne bilen ikke starte, og da jeg fik bilen igen efter 3 uger fik ejg også en regning på 44000,- for diverse ting de havde prøvet, og så sagde de at der er ændret i styreboksen og derfor galt garanti ikke mere. ???

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
hmm jeg havde en VW T5 multivan highline som kom på værksted et år gammel' date=' den kom ind med en utæt pakning til turbo, og det blev lavet, dagen efter kunne bilen ikke starte, og da jeg fik bilen igen efter 3 uger fik ejg også en regning på 44000,- for diverse ting de havde prøvet, og så sagde de at der er ændret i styreboksen og derfor galt garanti ikke mere. ???[/quote'] Betalte du de penge?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Oven på alle de negative oplevelser i denne tråd, synes jeg lige jeg vil bidrage med nogle positive oplevelser her fra det svenske :) Jeg fik en utæthed i mit kølerystem, heldigvis lige som jeg ankom ved min bopæl i Malmø. Pisse heldigt at det ikke skete mit på broen. :scared: Jeg kunne ikke selv lokalisere fejlen og skulle derfor bruge et værksted. På baggrund af denne tråd, specielt det med at de gratis kunne afhente ens bil, kontaktede jeg Ystad Bilcenter og til deres ros skal det siges, at jeg fik svar på min email inden for et par timer. Jeg skrev og forklarede dem problemet og vi aftalte at de skulle komme og hente bilen tirsdag aften. Henrik fra Ystad Bilcenter dukker da også op som aftalt. Men jeg undrer mig jo lidt over, at han er kørende i en personbil med en ekstra chauffør og tænker hvordan pokker han vil transportere min bil Ystad? Efter lidt snak frem og tilbage gik det op for mig, at han havde tænkt sig at køre den. Jeg måtte så forklare ham, at så snart motoren blev varm, så stod der en dampsøjle ud af kølersystemet og at den bestemt ikke kunne køre helt til Ystad. Han beklagede meget misforståelsen, men de havde altså ingen mulighed for at transportere min bil. Så deres afhentningsservice er altså under forudsætning af, at din bil kan køre selv, bare lige så du ikke bliver overrasket. :) Dagen efter skrev han en email og undskyldte atter misforståelsen, som jo lige så meget er min fejl, fordi jeg ikke fik understreget at bilen ikke kunne køre. Så stadig stor ros til Ystad Bilcenter for en god oplevelse af deres service og jeg vil bestemt have dem i tankerne en anden gang. Men bilen skulle jo stadig repareres så jeg tænkte ville prøve at kontakte et af de lokale værksteder i mit lokalområde (Ribersborg), så jeg kunne nøjes med at køre max 1 km, dvs så kort at kølervandet ikke blev varmt. Her kommer så min absolut mest positive oplevelser med et værksted indtil videre. Auto Slottsstaden er en typisk svenske bilforhandler / værksted der ligger i en kælder under en bygning. Noget man jo ikke ser i DK. Jeg så han havde en Porsche samt nogle Audi, BMW og Mercedes stående i den dyrere prisklasse, så tænkte at så var værkstedet nok ikke helt håbløst. Jeg kører en BMW 850i og har efterhånden fundet ud af, at det ikke er en bil man har forstand på alle steder De ville kigge på bilen med det samme, så jeg gik hjem og hentede skønheden. Mekanikeren gik straks i gang med at finde fejlen, som viste sig at være en revne i cirkulationspumpen. Jeg fik lov til at kigge med mens han skilte det hele ad og viste mig fejlen. Det er noget jeg virkelig værdsætter, jeg vil gerne have mulighed for at se hvad pokker de laver og samtidig lære noget nyt. At han ligeledes vil nøjes med kun at skifte pumpen og ikke hele enheden, fandt jeg også positivt. Han foreslog også at vi kunne finde en brugt, men jeg ville nu hellere have en ny, hvilket vi så aftalte. Jeg skulle også have justeret håndbremsen og her blev jeg gjort opmærksom på at mine klodser bagpå var ved at være slidt ned, hvilket de helt klart var, så det gav jeg dem lov til at fikse også. Reservedelen ville komme næste dag, så jeg gik hjem. Næste morgen ringede de og spurgte om jeg kunne komme ned. Da de havde sat bilen på lift anden gang, var venstre forhjul faldet ud af tårnlejet. Jeg har sq aldrig set eller hørt noget lignende, men tårnlejet var simpelthen gået over i to dele :eek:, og man kunne se på lejer m.m. at det var sket for længe siden. Jeg havde godt undret mig over at det rykkede svagt i styrtøjet hver gang jeg kørte over et fartbumb men ellers har jeg intet kunne mærke. Heldigt at det skete mens bilen stod på lift. Ejeren Peter Soran havde allerede undersøgt prisen på et nyt tårnleje samt hvornår de ville kunne have det, igen super service. Jeg kan lide folk der tænker fremad og har et svar klar. Så det blev så aftalt, at de også hellere måtte lave det og bilen ville så først være klar dagen efter, da de først ville modtage reservedelen næste morgen. Jeg hentede så bilen her i eftermiddags, og bemærker at mekanikeren uden beregning har fikset den fejlmeddelse om at mit bremselys ikke virkede (hvilket det gjorde og som ingen andre har kunne give mig et klogt svar på). Klodser er skiftet og der er blevet brugt godt med kobberfedt, hvilket burde være en selvfølge, men jeg har desværre tit oplevet at det gider man ikke altid bruge tid på. Så hvis nogen læser dette og skal bruge et godt lille værksted midt i byen, så får Auto Slottsstaden på Mariedalsvägen 31, hermed 5 stjerner af 5 mulige af mig og de bliver fremover dem, der skal lave service på mine biler. Jeg kan forstå på ejeren at han købte biksen i december, så det er et nyt sted og de har åbenbart en anden indgangsvinkel til service og kundebetjening. Han er desværre ikke autoriseret, men for alle os med ældre biler er det jo ligegyldigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis klodser???? "og her blev jeg gjort opmærksom på at mine klodser bagpå var ved at være slidt ned, hvilket de helt klart var, så det gav jeg dem lov til at fikse også." Fin historie for bilelskere - men også en tanke til folk med PERSONLIGT "slidte klodser".!!! Er du én af dem?????:love2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh, det må jeg nok sige!!! :eek: Jeg er lige blevet ringet op af Ola fra Förenade Bil... De har min bil inde pga en displayfejl i instrumentbrættet, en fejl de skulle udbedre ifm bilens service check i november 2007, og selv om de arbejdede på at fixe fejlen (bop-bop), så hjalp deres forsøg ikke en skid! Så blev det vinter, og nu forår, så bilen har de fået igen idag - så de forhåbentlig kan fixe det i 2. forsøg. Så ringer Ola sgu nu og fortæller, at de bliver nød til at skifte hele instrumentbrættet i bilen og kode lortet om efterfølgende osv, OG AT BMW TAGER DET SOM EN GARANTISAG!!! Jeg er nærmest rystet! Hvorfor nu pludselig denne good will?! Bilen er netop lige blevet 4 år, og jeg har ikke bedt om andet end at fejlen skal udbedres.. Nåh, men endelig lidt positivt fra Förenade Bil, og et nyt instrumentbræt inkl omkodning er vist ikke helt billigt. Så det er sgu super de napper de omkostninger, når nu bilens garanti er udløbet for længst :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jo' date=' men er det ikke en fejl du har påpejet under garanti ?[/quote']Nej, ikke den her fejl. Den kom efter garantien var udløbet, og ca 3 måneder inden jeg skulle have den til service. Så det passede med at de kunne kigge på den fejl samtidig med at bilen var til service, ellers havde Theanders fået lov til at kigge på fejlen, men som tidligere skrevet, så kunne Theanders ikke lave hele service'et på bilen, en del af det er kun Förenade Bil godkendt til at lave (spørg mig ikke hvorfor). Og så kunne FB lige så godt få hele opgaven, i stedet for jeg skulle kører bilen forskellige steder hen over flere dage.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

fedt..

Jeg har faktisk haft en dialog med andre i BMW organisationen om den her tråd' date=' måske nogen har fået en snak om nogle ting :-)[/quote'] Fedt hvis det har hjulpet, gad vide om teasen 7-1 holder stik så.. (:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

Vil bare sige at jeg lige har overstået mit første servicebesøg hos Förenade Bil......SUPER service, fik lavet gratis 60.000km service på min 535d selvom bilen var mere end 3 år gammel (14 dage)..... ALLE småfejl rettet, bla udskiftning af kop-holder som kun åbnede hver anden gang:thumbup:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Vil bare sige at jeg lige har overstået mit første servicebesøg hos Förenade Bil......SUPER service, fik lavet gratis 60.000km service på min 535d selvom bilen var mere end 3 år gammel (14 dage)..... ALLE småfejl rettet, bla udskiftning af kop-holder som kun åbnede hver anden gang:thumbup:
Hør nu lige her - du har jo lige købt bilen hos dem :rolleye: :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Hør nu lige her - du har jo lige købt bilen hos dem :rolleye: :)
I know - men fik kun 5000km garanti og har kørt 11.000km på 2 mdr:eek: Og samtidig fyldte den 3 år for 14 dage siden.... Ja ja.....men ville primært fortælle om at der findes kunder som ikke kun er sure på Förenade Bil!! Har heller aldrig haft problemer med MB i Malmø (af betydning) og jeg får trods alt foretaget 4-5 servicebesøg om året på konen og min bil(siden 2002, men afbrydelse ml 04-06)!!...............

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Gammel tråd men vil alligevel følge op på den. Jeg har det seneste års tid købt en del reservedele til min BMW 850 hos dem og må sige at det har været en god service. Jeg var meget skeptisk til at begynde med, men de har været yderst venlige og ydet god service og i situationer hvor jeg har kommet til til at bestille forkerte dele og skulle have dem byttet eller leveret tilbage. Har fået alle dele inden for max. 4 dage, og det er helt fint taget i betragtning, at de fleste dele til min dyt skal hentes i Tyskland. Jeg overvejer nu om eg også skal lade dem skrue på min bil næste gang. Er der nyere erfaringer der viser om den del også er blevet forbedret??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...