Jump to content
göte_børge

Nysgerrig på hvad I mener om George

Recommended Posts

Vilket namn tycker ni är det riktiga: George Nysgerrig, eller Peter Pedal ? http://www.andrasidansundet.se/ http://www.andrasidansundet.se/anteckningsbiten_perma.asp?adressID=158
Han hedder vel trods alt Georg (og så det der bagefter) og ikke Djåårdsj. Den officielle holdning fra Øresundsdebattens side er, at Peter Pedal forsat skal hedde Peter Pedal, Max Bjævermose skal hedde Max Bjævermose, og Dronning Margrethe skal forsat hedde Dronning Margrethe og ikke Magda Mageløs. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Enig. han burde hedder Peter Pedal, men mener at kan huske at navne ændringen kommer fra en henstilling fra det amerikanske forlag der udgiver "Curios George", og efter lange diskusioner endte det med at han skulle hedde "Georg Nysgerig", ellers var det slut med at udgive dem i Danmark. Men ingen tvivl om at det rigtige navn er "Peter Pedal" Lille sidebemærkning. Jeg bor i Frankrig og da nevøen fyldt 6 synes jeg det var på tid at han lærte at der var andet en Frankrig her i verden, købte glad en Peter Pedal bog til ham... At se familiens fjæs da han glad åbnede sine pakke og kiggede med store øjene på tiltlen... På det tidspunkt vidste jeg ikke at 'Pedal" er fransk vulgær slang for homosexuel mand. Det tog lidt tid at forklare at det betød noget HELT andet på dansk.. suk :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Navne ændringen blev ganske rigtigt trumfet igennem, men med så stor ballade til resultat, at den Amerikanske ejer/forlag måtte krybe til korset og acceptere at i Danmark der hedder Peter Pedal altså ... Peter Pedal !!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...