Jump to content
MLJ

"indbo" - forsikring.

Recommended Posts

hej ! Så har jeg også prøvet "Insplanet". Jeg og min familie flytter i hus i Husie den 2. oktober. Insplanet fandt et forsikringsselskab ved navn: "Moderna Försäkringar". Det koster 3749 kr. om året og dækker et hus på 144 m2 med indbo op til 200.000 kr. Er der nogen der har erfaringer med selskabet og hvad med prisen ? Jeg aner i øvrigt ikke om der er en form for ansvarsforsikring med. I DK hører der normal ansvarsforsikring med i en indbo. Hvordan er det i Sverige ? Mvh Morten Ok, jeg kan godt se pointen. Hvad med prisen ? Og hvad er i øvrigt forskellen på en hemforsikring og villaforsikring ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
hej ! Så har jeg også prøvet "Insplanet". Jeg og min familie flytter i hus i Husie den 2. oktober. Insplanet fandt et forsikringsselskab ved navn: "Moderna Försäkringar". Det koster 3749 kr. om året og dækker et hus på 144 m2 med indbo op til 200.000 kr. Er der nogen der har erfaringer med selskabet og hvad med prisen ? Jeg aner i øvrigt ikke om der er en form for ansvarsforsikring med. I DK hører der normal ansvarsforsikring med i en indbo. Hvordan er det i Sverige ? Mvh Morten
Du kan finde forsikringsbetingelserne her Moderna Försäkringar - samt læse mere om dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset hvad, så er 200.000 ikke meget! Min gamle assurandør sagde det altid meget malende: 'Hvis jeg tager dit hus, vender det på hovedet og ryster det - så skal du ha' dækket ALT, hvad der falder ud'... Og de fleste mennesker har faktisk indbo for langt mere end 200.000 - når man tænker på alt fra sikkerhedsnåle, tændstikker, CD'er og tøj til møbler, computere, anlæg, tv og så videre og så videre...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Uanset hvad, så er 200.000 ikke meget! Min gamle assurandør sagde det altid meget malende: 'Hvis jeg tager dit hus, vender det på hovedet og ryster det - så skal du ha' dækket ALT, hvad der falder ud'... Og de fleste mennesker har faktisk indbo for langt mere end 200.000 - når man tænker på alt fra sikkerhedsnåle, tændstikker, CD'er og tøj til møbler, computere, anlæg, tv og så videre og så videre...
Helt enig.. vi ligger på den gode side af 1.000.000 SEK forsikret indbo.. det kan ikke betale sig at spare på de ting..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Vi har lige opdaget vi er underforsikret. Tag eks at man vurderer sit indbo til 900.000 i en lejlighed. Fint nok ... men der er noget der hedder halv eller heldækning af beløbet. Ved ikke hvorfor det er sådan, men hvad er ideen med at dække sig med eks 900.000 til halvdækning. Istedet for at for pokker definere det hele beløb man gerne vil dækkes under. Puha.... tænk hvis man glad sikrer sine værdier i et hus, og skidtet brænder ned til grunden. Og så opdager man var "halvdækket" af et beløb. Mystisk fælde.... stor chance for at lave rod i den. Vi har LF.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Vi har lige opdaget vi er underforsikret. Tag eks at man vurderer sit indbo til 900.000 i en lejlighed. Fint nok ... men der er noget der hedder halv eller heldækning af beløbet. Ved ikke hvorfor det er sådan, men hvad er ideen med at dække sig med eks 900.000 til halvdækning. Istedet for at for pokker definere det hele beløb man gerne vil dækkes under. Puha.... tænk hvis man glad sikrer sine værdier i et hus, og skidtet brænder ned til grunden. Og så opdager man var "halvdækket" af et beløb. Mystisk fælde.... stor chance for at lave rod i den. Vi har LF.
Hmm. Der er ikke noget der hedder hel eller halv hos os. vi har villahem forsikring med 1.000.000 i værdi forsikret og omkring 1.000 i selvrisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Mit forsikringsselskab anbefaldede af forsikre sit indbo svarende til ca. 100.000 kr. pr. rum. Måske er det i underkanten? Der er nok tale om en vejledende mindstedækning måske?
Mjaah det passer egentlig meget godt i vores tilfælde.. +/- et par hunrede tusinde =)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har nu været inde at kigge på "Moderna Försärings" hjemmeside. Kan umiddelbart udlede at Hemforsikring er hvis man bor til leje eller bostadsret, mens villaforsikring, at hvis man bor i eks. eget hus. Det er jo meget logisk. Ellers ser det ud som om, at forsikringen er bygget nogenlunde op som herhjemme. DVS at der også følger alm. ansvarsforsikring med. Jeg undersøger omkring prisen og hører gerne hvis der er nogle der har erfaringer med Moderna försäkring. /Morten

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hey, jeg har moderna forsikringer... Jeg bor i starten af Vestre Hamnen i malmø. Fandt lige mailen, har ikke gennemgået den... Ved bare jeg har én. Premie: 1384 kr/år Lösöre: 200 000 kr Självrisk: 1500 kr Standardförsäkringen Egendomsskydd; läckage, brand, inbrott, stöld och skadegörelse. Rättsskydd: max 100.000 kr Ansvarsskydd: max 5 miljoner Överfallsskydd: max 500 000 kr Bortaskydd: max 50 000 kr Reseskydd: 45 dagar i hela världen. Cykelskydd: max 8 000 kr/cykel. Håber det er til noget hjælp... Altså , jeg aner ikke om jeg er forsikret nok eller lign. Desværre... Håber en dag man kan tage en snak med nogen om hvordan og hvorledes... jeg har en masse udstyr og en 2v bostadsret... Så ved ik om man skal forsikres for mere... Jeg ha ren pdf hvor de definerer hvad de vil betale på de div. ting - ska jeg uploade den til dig?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Hey, jeg har moderna forsikringer... Jeg bor i starten af Vestre Hamnen i malmø. Fandt lige mailen, har ikke gennemgået den... Ved bare jeg har én. Premie: 1384 kr/år Lösöre: 200 000 kr Självrisk: 1500 kr Standardförsäkringen Egendomsskydd; läckage, brand, inbrott, stöld och skadegörelse. Rättsskydd: max 100.000 kr Ansvarsskydd: max 5 miljoner Överfallsskydd: max 500 000 kr Bortaskydd: max 50 000 kr Reseskydd: 45 dagar i hela världen. Cykelskydd: max 8 000 kr/cykel. Håber det er til noget hjælp... Altså , jeg aner ikke om jeg er forsikret nok eller lign. Desværre... Håber en dag man kan tage en snak med nogen om hvordan og hvorledes... jeg har en masse udstyr og en 2v bostadsret... Så ved ik om man skal forsikres for mere... Jeg ha ren pdf hvor de definerer hvad de vil betale på de div. ting - ska jeg uploade den til dig?
200.000 er ikke meget .. jeg vil sige hellere blive forsikret for for megen værdi end for lidt, så har du ikke nogen problemer, hvis din lejlighed en dag bliver tømt..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Ja eller man kommer hjem og ejendommen den er brændt ned til grunden, eler svært vand/røgskadet, og man kun har det man står og går i. Så kan man godt begynde at tælle på fingre, rigtigt længe.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så er forsikringen i hus. Insplanet var faktisk ok. De fandt et selskab der hedder Sveland forsikring, som gerne ville have os som kunder, selvom der endnu går nogle måneder før vi får svenske personnumre. Vi takkede dog alligevel nej til Insplanet, da jeg selv tegnede forsikring gennem "Länsförsäkring" Prisen hos Sveland var 3888 kr. pr. år og hos Länsförsäkring koster det 4190. Selvrisikoen er dog kun på 1500 imod 2000 kr. hos Sveland. ( jeg bryder mig i det hele taget ikke om begrebet selvrisiko ) Forsikringen dækker op til 800.000 kr på indbo. Summa summarum må være, at Insplanet helt klart er det letteste man kan gøre, hvis man ikke gider arbejde for sagen selv. /Morten

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Hej. Dækker villaforsikringer her i Sverige også ved råd og svamp som i Danmark?
Det tror jeg er individuelt, vi fik besøg af en besigtningsmand fra forsikringsselskabet som gennemgik huset og taget og derefter faldt vi i selvrisiko og fik en ekstra dækning hvis nu der skulle ske noget alvorlgit med huset.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...