Jump to content
Thomas H.

Jeg søger medvirkende til Radioavisen mandag morgen

Recommended Posts

Fagerborn: Fed formulering he he he ..... det kunne være sjovt at skubbe dig ind i forreste række til et valgmøde' date= der ville komme et par hellige køer ud med et blåt øje hva`? he he he .... jyder har det jo med at sige det direkte....:thumbup:
det har du sikkert ret i. hvis jeg stod i første række ville jeg skrige GRIIIIIS-PERSSON med bredeste, vredeste dala-dialekt. hvordan det ville slutte, det må guderne vide.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jaja, men HVEEEEEEEM melder sig frivilligt til LIVE OG DIREKTE RADIO på P3????????????? FOR HELVEDE DA!!!!!!!!!!!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jaja' date= men HVEEEEEEEM melder sig frivilligt til LIVE OG DIREKTE RADIO på P3????????????? FOR HELVEDE DA!!!!!!!!!!!!!!
Hvad med om du selv meldte dig? Du er stort set den eneste der interesserer dig for emnet her.. Hvad rager svensk indenrigspolitik mig, og andre der betaler skat i DK? Betalte jeg skat her i Sverige, var tilknyttet Sveriges velfærds system, og i det hele taget havde mulighed for at integrere mig på lige fod med andre indvandrere der betaler skat her i landet, så var sagen anderledes. Som det er nu, så er jeg dansker, bosiddende i Sverige, dømt til at betale skat i DK og dermed være afhængig af DK, selv om det alt andet lige ville være nemmere at være fuldt integreret her i det svenske system (med der tilhørende fordele og ulemper i forhold til det danske system). Som det er nu, hvor man har sit liv i Sverige og sit job i Danmark, er al interesse for politik nærmest suget ud af mig, for jeg har ikke mulighed for at stemme der hvor jeg ønsker det. Jeg skal ikke kunne sige om der er nogen der har ringet og meldt sig til "svensk indenrigs politik interview" i morgen, men ved at læse indlæggene her i tråden, så er der nok mange, som jeg, der nærmest er skide ligeglad med dagens svenske valg.. Mit valgkort, og alt det propaganda lort der er landet de sidste to uger i min postkasse, det er blevet båret direkte hen i miljøhuset og op i skralderen!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg har lagt en besked på din tlf svarer...:)

Jeg skriver lige igen - blot for at gøre opmærksom på, at jeg stadig er interesseret i henvendelser. Jeg har endnu ingen fået. +45 31 202 999 Thomas

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

ENDELIG !!!! OVERGRISEN AFGÅR Hurraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah !!! Hvis I vil se spøjse valgresultater, så tjek kommunernes resultater for Arjeplog, M + KD (Norrbotten), Vellinge, M, (Skåne) og Gnosjö, KD, (Jönköpings län). http://www.val.se/val/val2006/valnatt/K/rike/delar.html#label5

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Det kunne godt se ud som om det også pludseligt gik af mode herovre at være rød. *Jubler lidt rundt sammen med Fagerborn*

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg er lidt betænkelig ved forskellen i procent for alliancepartierne. I sidste valg fik moderaterna 15%, folkpartiet 12%, kristdemokraterna 9% og centerpartiet 6%. I dette valg får moderaterna 26%, centern 8%, folkpartiet 7% og kristdemokraterna knap 7%. Moderaterna er større end de andre partier tilsammen. Jeg er ikke sikker på det er så godt når de små partier skal kæmpe om at nå ud i medierne, efter at moderaterna har sat sig på de tunge ministerposter. Bliver det ikke svært at sidde 4 ved bordet og blive enige om de reelle spørgsmål, som dagpenge og sådan noget, når den enes mening, ikke udtalt, men alligevel, ligesom har 3 gange så meget tyngde (ifølge valgresultatet) som hver af de andres :scared: Det bliver spændende at se.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men jeg er lidt betænkelig ved forskellen i procent for alliancepartierne. I sidste valg fik moderaterna 15%, folkpartiet 12%, kristdemokraterna 9% og centerpartiet 6%. I dette valg får moderaterna 26%, centern 8%, folkpartiet 7% og kristdemokraterna knap 7%. Moderaterna er større end de andre partier tilsammen. Jeg er ikke sikker på det er så godt når de små partier skal kæmpe om at nå ud i medierne, efter at moderaterna har sat sig på de tunge ministerposter. Bliver det ikke svært at sidde 4 ved bordet og blive enige om de reelle spørgsmål, som dagpenge og sådan noget, når den enes mening, ikke udtalt, men alligevel, ligesom har 3 gange så meget tyngde (ifølge valgresultatet) som hver af de andres :scared: Det bliver spændende at se.
Det virkede da for 4-kløverregeringen i Danmark.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Den svenske krone er allerede på vej op, den stod i kurs 80,87 i fredags garanteret efter meningsmålingerne, som sagde, at den borgerlige fløj stod til at vinde. Nu i dag er den indtil videre på 81,17 :thumbdown Man kan håbe på, det er en kortsigtet stigning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Den svenske krone er allerede på vej op, den stod i kurs 80,87 i fredags garanteret efter meningsmålingerne, som sagde, at den borgerlige fløj stod til at vinde. Nu i dag er den indtil videre på 81,17 :thumbdown Man kan håbe på, det er en kortsigtet stigning.
En stærkere SEK giver - alt andet lige og i princippet - billigere importerede varer. Og vores boliger stiger i værdi målt i DKK. Ogøh...:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
En stærkere SEK giver - alt andet lige og i princippet - billigere importerede varer. Og vores boliger stiger i værdi målt i DKK. Ogøh...:)
Enig, men vil hellere have, at den svenske krone kollapsede til kur 50 eller mindre i en kort periode, så ville jeg skynde mig at låne pengene i Danmark og betale lejligheden af og vupti, så er min gæld halvveret :laugh: Men drømmetænkning. Om den svenske krone er kurs 80 eller kurs 82 betyder ikke så meget, væk med formueskatten, det vil betyde en del for mange.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Enig, men vil hellere have, at den svenske krone kollapsede til kur 50 eller mindre i en kort periode, så ville jeg skynde mig at låne pengene i Danmark og betale lejligheden af og vupti, så er min gæld halvveret :laugh: Men drømmetænkning. Om den svenske krone er kurs 80 eller kurs 82 betyder ikke så meget, væk med formueskatten, det vil betyde en del for mange.
hehe ja og hvis ens bosætning her i Sverige, samt ejerskab af diverse biler ikke kan tåle at kronen stiger, så bor man her nok på de forkerte grundlag..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
hehe ja og hvis ens bosætning her i Sverige' date=' samt ejerskab af diverse biler ikke kan tåle at kronen stiger, så bor man her nok på de forkerte grundlag..[/quote']Dén må du lige forklare nærmere....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Det tror jeg faktisk godt jeg kan forklare... Hvis man ikke kan tåle at afdraget på ens billån (eller andre lån) stiger i takt med en stærkere svensk krone, så har man nok sat sig lidt for hårdt.
kunne ikke have sagt det bedre selv.. ydermere så er det farligt at spekulere i en svag krone, hvis det er langtidsinvesteringer som huslån, billån osv, for det peger jo mod at den stiger. jeg køber jo heller ikke en dyr V8'er fordi benzinprisen p.t er lidt lav..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Den svenske krone er allerede på vej op, den stod i kurs 80,87 i fredags garanteret efter meningsmålingerne, som sagde, at den borgerlige fløj stod til at vinde. Nu i dag er den indtil videre på 81,17 :thumbdown Man kan håbe på, det er en kortsigtet stigning.
Helt, ærligt. Da vi flyttede i 2004 var kronen over kurs 82. Og der vel Soc ved magten.. i tiden siden har den svinget livlingt.. sådan er det når man ikke kører fastkurs... get use to it..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Helt' date=' ærligt. Da vi flyttede i 2004 var kronen over kurs 82. Og der vel Soc ved magten.. i tiden siden har den svinget livlingt.. sådan er det når man ikke kører fastkurs... get use to it..[/quote'] Jeg er used to it - min økonomi kan sagtens klare en stigning, så tag det bare helt roligt. Da jeg flyttede i januar 2004 var kursen lige under kurs 80 og det var jo behageligt, da jeg skulle overføre nogle penge. Men igen, det er jo 10 år siden, der har været en borgelig fløj. Fx var den svenske krone i 1999 en overgang helt oppe i kurs 91. Derfor skal man da være godt dum, hvis man ikke ønsker en lav svensk kronekurs, så får man mere for sine penge.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Just a reminder... Til dem der har det svært med en kurs omkring 81... så er der en lille reminder over de seneste 3 år...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Men igen, det er jo 10 år siden, der har været en borgelig fløj. Fx var den svenske krone i 1999 en overgang helt oppe i kurs 91. Derfor skal man da være godt dum, hvis man ikke ønsker en lav svensk kronekurs, så får man mere for sine penge.
Ad 1).. Ja men der kan have været mange grunde til kronekursen for 10 år siden, en der blot var en borgerlig fløj i Riksdagen Ad2) Tja, hvis man tænker på sin egen lille navle, ja så ønsker man vel en lav kronekurs.. Hvis man ser i det lidt større perspektiv så mener jeg absolut ikke man er dum hvis man ønsker en stærk økonmi for det land man nu er bosat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men drømmetænkning. ...... væk med formueskatten, det vil betyde en del for mange.
Vilka skatter är viktigast att sänka? Svaret är: Först och främst inkomstskatten. Det måste löna sig bättre att leva på arbete än på bidrag och det måste löna sig bättre att arbeta mer. Sänkta skatter för företagande och företag är viktiga för att rädda jobben och skapa fler jobb. Fastighetsskatten, så alla har råd att bo kvar. Och de skatter som gör det olönsamt att utbilda sig eller arbeta extra eller straffar företagande och sparande. Ja, jeg tror du har ret... Det er vist drømmetænkning at tro at formueskatten fjernes. Så vidt jeg husker, så er fastighetsskatten afhængig af ens indkomst ? Dvs, den er ca. 2800 SEK per år hvis man arbejder i dk og har hele sin indtægt i dk ... Correct me if i'm wrong.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...