Jump to content
Guest jxhab

Ser ud til vi skal have ny regering i Sverige.

Recommended Posts

Hehe... Jeg sidder lige og læser demokraterns asyl og flygtninge politik. http://www.moderat.se/(S(robto2aqdhztif55rsab0v55))/micrositer/100timmar/material/pdffiler/dettavillmoderaterna.pdf Se side 46-47 "Uppehållstillstånd för arbete bör ges till alla som kan försörja seg själv genom eget arbete. Detta ska gälla för alla EU-medborgare" Ja, det er virkelige flot ! Sverige SKAL ifølge gældende EU regler udstede opholds- og arbejdstilladelse til alle EU borgere uanset om de har fast arbejde eller ej.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Men tænk på hvor mange snyltere man kan holde væk imens sagen kører ved EU???? det er mange og så har man jo sparet en frygtelig masse penge....:D

Hehe... Jeg sidder lige og læser demokraterns asyl og flygtninge politik. http://www.moderat.se/(S(robto2aqdhztif55rsab0v55))/micrositer/100timmar/material/pdffiler/dettavillmoderaterna.pdf Se side 46-47 "Uppehållstillstånd för arbete bör ges till alla som kan försörja seg själv genom eget arbete. Detta ska gälla för alla EU-medborgare" Ja, det er virkelige flot ! Sverige SKAL ifølge gældende EU regler udstede opholds- og arbejdstilladelse til alle EU borgere uanset om de har fast arbejde eller ej.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men tænk på hvor mange snyltere man kan holde væk imens sagen kører ved EU???? det er mange og så har man jo sparet en frygtelig masse penge....:D
Altså, i yderste konsekvens KUNNE det jo betyde at vi ikke kan bo her uden at ha' fast arbejde i Sverige. Husk på at vi STADIG ikke lægger en krone i skat. Snylter ?? Og, for alle med "høj risiko bil" http://www.moderat.se/(S(5v4nh02o3ufauiudmgllro2k))/faq.aspx?faqid=189 Extra præmie på ca. 3000 SEK i forsikring

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Der tager du fejl..... Der tilbageføres omkring 200mill kr om året fra DK til SE som skatteudligning..... Og jeg har ikke noget imod at betale lidt mere for en bilforsikring, hvis benzinen falder med 30 øre pr liter.......:D Det betyder dog lidt når man har en ordentlig motor imellem forhjulene....:)

Altså, i yderste konsekvens KUNNE det jo betyde at vi ikke kan bo her uden at ha' fast arbejde i Sverige. Husk på at vi STADIG ikke lægger en krone i skat. Snylter ?? Og, for alle med "høj risiko bil" http://www.moderat.se/(S(5v4nh02o3ufauiudmgllro2k))/faq.aspx?faqid=189 Extra præmie på ca. 3000 SEK i forsikring

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der tager du fejl..... Der tilbageføres omkring 200mill kr om året fra DK til SE som skatteudligning.....
Ja, det ved jeg godt, mener faktisk det er lidt mere... Men, du ved naturligvis også at bare fordi man får arbejds- og opholdstilladelse, så har man ingen krav på nogle socialeydelser ? Altså, du får ikke en krone af den svenske stat. Med hensyn til forsikringen... min nuværende forsikring er 8000 SEK per år, og syntes da ikke det er særlig fedt hvis jeg skal til at betale 11500 SEK for den. Et lille regnestykke: Jeg har i år kørt ca. 7000 km på mc'en .... 7000km af 18 km/l = ~390 liter 390*0,30 SEK = 117 SEK .... Jeg ville ha' sparet 117 SEK !!! Eller, jeg ville ha' fået en extra udgift på 3383 SEK. Man skal bruge 11500 liter benzin før de penge går lige op !!! Og, da benzin (og diesel) ofte tankes i DK så skal der VIRKELIG nogle kilometer igennem systemet før det udjævner sigselv. Såh... bortset fra at svenskerne (med en vis forståelse) jubler idag, så kan jeg altså ikke svinge armene over hovedet. Det eneste jeg har fået ud af det svenske valg, er en risiko om en extra udgift... Top nice... NOOOT

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Med hensyn til forsikringen... min nuværende forsikring er 8000 SEK per år, og syntes da ikke det er særlig fedt hvis jeg skal til at betale 11500 SEK for den. Et lille regnestykke: Jeg har i år kørt ca. 7000 km på mc'en .... 7000km af 18 km/l = ~390 liter 390*0,30 SEK = 117 SEK .... Jeg ville ha' sparet 117 SEK !!! Eller, jeg ville ha' fået en extra udgift på 3383 SEK. Man skal bruge 11500 liter benzin før de penge går lige op !!! Og, da benzin (og diesel) ofte tankes i DK så skal der VIRKELIG nogle kilometer igennem systemet før det udjævner sigselv. Såh... bortset fra at svenskerne (med en vis forståelse) jubler idag, så kan jeg altså ikke svinge armene over hovedet. Det eneste jeg har fået ud af det svenske valg, er en risiko om en extra udgift... Top nice... NOOOT
For at vurdere forskellen for en selv på blåt og rødt skal der nok flere tal ind i regnestykket end to. :rolleyes: Nu slipper vi for gidseldramaerne ved regeringsdannelserne og budgetvedtagelserne, hvor de to små ekstremistpartier rutinemæssigt går amok som overtrætte møgunger i supermakedet for at sætte deres fedtede fingeraftryk på politikken. Denne gang havde de jo lagt op til hidtil mest energiske skrigetur med krav om ministerposter mm. Der ligger (lå:p ) også yderligere "grøn skatteveksling" for 13 milliarder og venter på at blive flået ud af cellofanet - altså højere afgifter. Sidst var Göran Persson nødt til at stikke miljøtalibanerne en hel branche, pelsdyrbranchen, at lege med for at de skulle rejse sig op og holde op med at skrige, så han kunne få ro til at betale for indkøbene. Der røg lige 2.000 arbejdspladser og en milliardomsætning, men der blev stille et øjeblik. I øjeblikket er de jo så i gang med at gennemgå alle bondegårdens dyr, der allesammen skal have mere plads og grønnere marker - og den lille hest må ikke gå alene på marken, men skal have selskab af en anden hest, som den godt kan lide. De blev lidt trætte af at lukke pelsfarme, så nu lukker de rideskoler, hvis ikke Fredrik beder dem om at holde op med det og sidde stille. Hvis den nye regering er i stand til at skabe et bedre erhvervsklima og få flere i arbejde, så giver det højere skatteindtægter og sparede bidrag og dermed mulighed for lavere skat. De har været lidt vage, men jeg håber, de afskaffer formueskatten. Det, der ligger i kortene om ejendomsskatten, er jo en sænkning til "dansker-niveau" på lidt længere sigt. Det vil betyde, at vi kan beholde det nuværende skatteniveau, og det er vel også værd at tage med. Der er 100.000 tal i regnestykket, men for den gennemsnitlige dansker tror jeg, at blåt er godt. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er 100.000 tal i regnestykket, men for den gennemsnitlige dansker tror jeg, at blåt er godt. :)
Gider du ikke gi' mig et eksempel (på dansk, tak) hvorfor et blåt flertal er at foretrække ? Umiddelbart ser jeg ingen fordele ved en liberal regering (i DK, jo... men ikke i Sverige)
Det vil betyde, at vi kan beholde det nuværende skatteniveau, og det er vel også værd at tage med.:)
Det er det da.... Specielt da jeg betaler 0.00 SEK i skat. Men, det var der jo ingen andre der ville lave om på.
Blå er altid en god farve fremfor det røde kabinet :th2:
Gi' mig venligst et eksempel... Jeg kan simpelthen ikke få øje på fordelene... Istedet for bare at sige "blå er bedre end rød" så kom med et eksempel

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har i år kørt ca. 7000 km på mc'en .... 7000km af 18 km/l = ~390 liter 390*0,30 SEK = 117 SEK .... Jeg ville ha' sparet 117 SEK !!! Eller, jeg ville ha' fået en extra udgift på 3383 SEK. Man skal bruge 11500 liter benzin før de penge går lige op !!!
Og, for at det så ikke skal være løgn, så er det kun 15 øre per liter benzin og 30 øre per liter diesel. Hvis dette i bund og grund ikke er en extra skat, så ved jeg sgu ikke... Der er vist ikke meget liberalt tænkning over dette !!! Varför föreslår moderaterna att kostnaderna för sjukskrivningar överförs till trafikförsäkringen? Svaret är: Våra tankegångar bakom förslaget att överföra kostnaderna för sjukskrivningar efter trafikolyckor från sjukförsäkringen till trafikförsäkringen är flera. Först och främst gör vi en prioritering i att minska subventioner av det här slaget. I stället väljer vi att sänka skatten på arbete. Därtill kompenserar vi bilisterna genom att sänka bensin- och dieselskatterna, inledningsvis med 15 respektive 30 öre per liter, samt höja reseavdraget till 20 kronor per mil. Vi vill också göra betydande väginvesteringar och säger nej till biltullar. Det innebär att vår politik ger plus i plånboken för människor. Det finns också andra skäl till att vi vill genomföra förändringen. I dag är kopplingen mellan de risker människor utsätter sig för i trafiken och kostnaderna för försäkringspremien för liten. Själva kostnadshöjningen som förslaget leder till är sedan inte så hög som en del hävdar. För lågriskbilister handlar det om mindre än 40-50 kronor per månad och för de med hög risk runt 290 kronor per månad. Viktigt att poängtera är också att sjukvårdskostnaderna inte påverkas, utan enbart sjukskrivningskostnaderna. Förslaget är inte heller nytt, utan har funnits med i cirka 10 år. Även andra borgerliga partier har liknande förslag och tanken finns med även i en nyutkommen utredningen från regeringen, men då utan kompensation i form av skattesäkningar.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du betaler ikke 0 kroner i skat, for du betaler ejendomsskat via din husleje. Hvis ejendomsskatten sænkes, kan din husleje sænkes. Og hvis det generelle skattetryk i samfundet sænkes, så bliver det også billigere at få udført serviceopgaver. Hvis regeringen fører en erhvervsvenlig politik, så giver det flere i job og bedre indtjening til erhvervslivet og dermed et bedre skattegrundlag og dermed mulighed for skattelettelser f.eks. også hvad angår formueskatter og afgifter. Hvis regeringens politik medfører, at der forsvinder arbejdspladser og ikke oprettes nye, så smuldrer skattegrundlaget, og for at bevare samme serviceniveau, må skatter og afgifter stige - eller også bliver servicen ringere. Det er da muligt, du bliver ramt af en eller anden bestemt ordning, som alliancen har en ide om, der skal gøre det dyrere at være risikotrafikant og tilsvarende billigere ikke at være det - men det er jo ikke en specielt liberalistisk ordning og en rød regering kunne vel også have fundet på det, eller også ville de have fundet på noget andet. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Du betaler ikke 0 kroner i skat, for du betaler ejendomsskat via din husleje. Hvis ejendomsskatten sænkes, kan din husleje sænkes. Og hvis det generelle skattetryk i samfundet sænkes, så bliver det også billigere at få udført serviceopgaver.
Ja, det har vi jo tydelig set i DK. Det er jo f.eks. blevet meget billigere at få en håndværker ....
Hvis regeringen fører en erhvervsvenlig politik, så giver det flere i job og bedre indtjening til erhvervslivet og dermed et bedre skattegrundlag og dermed mulighed for skattelettelser f.eks. også hvad angår formueskatter og afgifter.
Jep, stort plus :th2:
Det er da muligt, du bliver ramt af en eller anden bestemt ordning, som alliancen har en ide om, der skal gøre det dyrere at være risikotrafikant og tilsvarende billigere ikke at være det - men det er jo ikke en specielt liberalistisk ordning og en rød regering kunne vel også have fundet på det, eller også ville de have fundet på noget andet. :)
Der kan du jo selvfølgelig ha' ret, og som Demokraterne skriver på deres webside så er ideen 10 år gammel. Jeg tror nu ikke bilhandlere er rigtigt begrejsterede for den ide. Vi kan jo prøve at høre hvad Peter H. syntes om dette ? At jeg så har svært ved at se hvordan de vil gennemføre den i praksis, det er så en helt anden sag. Kunne godt tænke mig at se hvad forsikringsselskaberne siger til denne ordning. De er nok ikke vanvittige glade for at skulle opkræve 3500 SEK extra. De mener jo nok at de er dækket ind som det ser ud nu. Jeg ved heller ikke hvordan de vil kategorisere biler/motorcykler som "høj risiko" eller ej.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, det har vi jo tydelig set i DK. Det er jo f.eks. blevet meget billigere at få en håndværker ....
Der er jo også andre kræfter der spiller ind, såsom udbud og efterspørgsel og da udbuddet af håndværkere er meget mindre end efterspørgslen kan de jo tillade at tage høje priser..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er jo også andre kræfter der spiller ind' date=' såsom udbud og efterspørgsel og da udbuddet af håndværkere er meget mindre end efterspørgslen kan de jo tillade at tage høje priser..[/quote'] ...heldigvis er en gennemsnitlig borger selv 8,76 procent håndværker, og får dermed selv glæde af de stigende priser på håndværkere. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er jo også andre kræfter der spiller ind' date=' såsom udbud og efterspørgsel og da udbuddet af håndværkere er meget mindre end efterspørgslen kan de jo tillade at tage høje priser..[/quote'] Ja, det er selvfølgelig korrekt ... det var også nærmest en joke.. :tongue2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...