Jump to content
Miss W

ÅH NEJ... skal vi nu til det IGEN?!

Recommended Posts

Guest Supermule

Man kan jo så diskutere om det er DF eller de medier der blæser historien op, der er problemet???? Hvem videreformidler dissse ting??? Og dette er IKKE et forsvar af DF, men bare en tanke omkring medier og deres ansvar for samfundet som helhed og de farer en artikel som dette kan bringe de alm. mennesker i.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Medmindre de er ansat til at tage redaktionelle beslutninger, skal langskæggede ballademagere i kvindetøj ikke bestemme, hvad der skal bringes i aviserne eller andre medier - hverken direkte eller indirekte.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det kan vi hurtigt blive enige om, men er det hensigtsmæssigt at de gør det, alternativt en bagtanke om en politisk dagsorden der ønsker et opgør???

Medmindre de er ansat til at tage redaktionelle beslutninger' date=' skal langskæggede ballademagere i kvindetøj ikke bestemme, hvad der skal bringes i aviserne eller andre medier - hverken direkte eller indirekte.[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det kan vi hurtigt blive enige om' date=' men er det hensigtsmæssigt at de gør det, alternativt en bagtanke om en politisk dagsorden der ønsker et opgør???[/quote'] Det er en god historie, og den skal man naturligvis bringe. En af definitionerne på en nyhed er, at nogen skal være imod, at den bliver offentliggjort. Ellers er den ligegyldig. En velredigeret avis har hele tiden historier, der ikke er "hensigtsmæssige". Jeg tror ærlig talt ikke på nogen masterplan bag denneher historie i Danmark eller i Tyrkiet eller andre steder. Krænkede muslimer agogo har vi set nogle gange nu. Det har sine komiske aspekter og begynder at blive lidt trivielt - så så farlig er historien vist heller ikke. :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan ikke censurere medierne, hvis man mener en historie ikke er god PR for ens land. Det er jo det de gør i Rusland, Nordkorea osv. Hvis en historie opfylder et eller flere af VISAK kriterierne (en journalists nyhedskriterier), bliver den som regel bragt - om man kan lide det eller ej. Historien opfylder i hvert fald kriterie 4 og 5. De andre kan så diskuteres. Væsentlighed Identifikation Sentation Aktualitet Konflikt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Som muslimer vil jeg sige, at det er en modbydelig og væmmelig video vi så i weekenden. Og som et almindelig borger synes jeg ikke, at journalisterne skulle blæse den op og bringe den op i medierne. Især efter den sidste vinterskandale. Og tror mig, jeg er en DF-hader!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Som muslimer vil jeg sige' date=' at det er en modbydelig og væmmelig video vi så i weekenden. [/quote'] Det har da ikke noget at gøre med at du er muslim. Den er sgu da modbydelig for alle ! Men, jeg syntes faktisk det er fint at den er blevet vist. Måske det kan åbne øjene for alle de tåber der rent faktisk stemmer på DF. Nu har de så en chance for at se hvilken fremtid der er i partiet og derved fravælge den flok lallende idioter. Når det er sagt, så har jeg meget meget svært ved at forstå muslimer nu IGEN skal til at demonstere mod Danmark. Det undre mig at man ikke kan/vil forstå at det IKKE er en officiel video og at den er lavet af nogle unge mennesker. At dømme DANMARK på baggrund af den video, svarer jo til at vi (danskerne) dømmer alle muslimer på baggrund af nogle få personers opførelse. Det er der vel ingen der ønsker ???

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

MC Manden, jeg er helt enig i alt, hvad du skriver. Jeg frostår heller ikke dem, som lige nu står på gaden og demonstrerer imod Danmark, selv om regering og for en gangs skyld selve DF har taget langt afstand af den video. Ang. de "tåber", som stemte på DF, så vil jeg hilse og sige, at i min tid i DK har jeg mødt nogle af dem, og du kan tro, at de ville rose de unge og måske endda fik glædetårer, da de så videoen. :( Jeg tror, at de forbliver med at stemme på dem. Desværre...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Hvad er så mest fornuftigt??? At tegne en karikaturtegning af en profet eller kaste med brandbomber imod diverse ambassader???? Ærligt talt, så er der ytringsfrihed i DK og den skal vi værne om. Det er desværre godt nyhedsstof at bringe den slags og det fører kun til ballade.... Jeg undrer mig over at det er blevet bragt i medierne..... Nogen herinde der har været på rustur????? Der er man heller ikke altid rationelt tænkende. Men det er nok et symptom på den nærtagethed der plager den muslimske verden. De lever udfra et livssyn, hvor hele verden er imod Islam og de "andre" skal bare bekæmpes med alle forhåndværende midler.... Der er ikke meget forståelse fra muslimers side, så hvorfor skal vi så være det??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ærligt talt, så er der ytringsfrihed i DK og den skal vi værne om. Det er desværre godt nyhedsstof at bringe den slags og det fører kun til ballade.... Jeg undrer mig over at det er blevet bragt i medierne.....
Så kan man da snakke om at være selvmodsigende !!! Naturligvis skal det bringes.... Folk skal da i højeste grad se hvad det er for en flok tåber der tegner fremtiden for DF. Så er jeg da fuldstændig ligeglad med at de har været stive eller andet godt. Det er simpelthen så dumt gjort, og jeg er rigtig rigtig glad for at folk nu får mulighed for at se hvad disse personer står for. Hvordan er det man siger ?? "fra børn og fulde folk kommer sandheden" ?? Nu kan vi så se hvad DFU (fremtidens DF) mener er sandheden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går fuldt ind for ytringsfrihed, det skal man værne om. Men det giver jo bestemt ikke folk lov til ikke lige at vende den engang i hovedet inden, man sender noget ud i æteren på den ene eller anden måde. De vidste jo udmærket godt, at det måske ikke lige var det smarteste trick at lave.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg går fuldt ind for ytringsfrihed' date=' det skal man værne om. Men det giver jo bestemt ikke folk lov til ikke lige at vende den engang i hovedet inden, man sender noget ud i æteren på den ene eller anden måde. De vidste jo udmærket godt, at det måske ikke lige var det smarteste trick at lave.[/quote'] Man kan jo så diskutere om det var et smart træk eller ej. Hvis man ser på med udenrigpoltiske briller, så havde man jo nok forudset at det kunne ende med ballade og har derfor nok vejet for og imod. Ser man derimod med indenrigpolitiske briller, så er det klart (i mine øjne) at befolkningen skal se, hvad der foregår i hovedet på de mennekser der muligvis kommer til at danne det parlementariske grundlag for en fremtidig regering.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Supermule, det er ikke snak om ytringsfrihed, men det er respektløst at lave sådan nogle ting! Det er virkelig væmmeligt! Og du kan tro, at jeg ER for ytringsfrihed, men ikke for respektløshed - lige præssis det, som DF og andre gør lige nu uden at tænke på resten af Danmarks befolkning. I TV-avisen kl 15.00 har de lige vist, at DF på deres hjemmeside har lagt sin mening om Profeten - han er pædofil! Er det ytringsfrighed, Supermule? Muhammed som pædofil i DF-blad 11. okt. 2006 21.49 Indland Opdat.: 11. okt. 2006 21.57 Det er ikke kun Dansk Folkepartis Ungdom (DFU), som leverer mindre flatterende tegninger af Muhammed. Tidligere på året udstillede moderpartiet profeten som pædofil i Dansk Folkeblad. Og i går blev bladet med tegningen lagt ud på hjemmesiden, erfarer Berlingske Tidende. Tegningen stammer fra en tysk bog fra 2004 af Johann Georg Mausinger. Religionsforsker: Dybt problematisk - Det var Muhammed, som valgte at gifte sig med en niårig pige. Er det i orden at gifte sig med en ni-årig. Når de nu fører ham frem som Jordens mest ukrænkelige person, som ingen må sige bøh til, så skal man også forholde sig til, hvad han foretog sig, siger ansvarshavende for Dansk Folkeblad, pressechef Søren Søndergaard. Religionsforsker Tim Knudsen fra Syddansk Universitet kalder det dybt problematisk at fremstille Muhammed som pædofil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt, men nu er jeg igen bange for at være i København. Hver gang jeg er på Nørreport station, så tænker jeg ikke på noget andet end at komme helskindet på arbejde/hjem... Hvorfor tænker man ikke på, hvad de laver? at det de gør, kan bringe store sorg og ledelse for mange? :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Supermule' date=' det er ikke snak om ytringsfrihed, men det er [b']respektløst at lave sådan nogle ting! Det er virkelig væmmeligt! Og du kan tro, at jeg ER for ytringsfrihed, men ikke for respektløshed - lige præssis det, som DF og andre gør lige nu uden at tænke på resten af Danmarks befolkning.QUOTE] Hej Guma, Jeg er enig med dig. Det her har i mine øjne ingenting med ytringsfrihed at gøre. Det var ganske givet nok intentionen at sætte gang i noget debat, da Jyllandsposten i sin tid bragte de famøse tegninger (hvilket jeg skal love for at der kom). Men at DF nu river op i det hele igen, synes jeg det er direkte ondskabsfuldt. Jeg synes vi har været nede af denne vej én gang tidligere og jeg fatter ikke hvorfor nogle platugler nu synes det er forsvarligt at køre den vej igen... :fight: / Winnie

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Helt ærligt' date=' men nu er jeg igen bange for at være i København. Hver gang jeg er på Nørreport station, så tænker jeg ikke på noget andet end at komme helskindet på arbejde/hjem... Hvorfor tænker man ikke på, hvad de laver? at det de gør, kan bringe store sorg og ledelse for mange? :([/quote'] Undskyld men det forstår jeg ikke?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Supermule' date=' det er ikke snak om ytringsfrihed, men det er [b']respektløst at lave sådan nogle ting! Det er virkelig væmmeligt! Og du kan tro, at jeg ER for ytringsfrihed, men ikke for respektløshed - lige præssis det, som DF og andre gør lige nu uden at tænke på resten af Danmarks befolkning. .
Problemet med Ytringsfrihed er at resultatet af denne kan väre en form for respektlöshed.. Når tegnerne bag muhammedtegningerne forklarer sig, så taler de jo netop om ytringsfriheds og når muslimerne taler om denne episode taler de om respekt. Med Ytringsfrihed fölger desvärre respektlösheden og det er en vejning hver gang man udtaler sig eller gör noget i ytringsfrihedens navn - at nogle så ikke tänker på konsekvenserne eller ikke er villig til at acceptere disse, er noget helt andet. Jeg synes det er er fint DFU's tegninger kom frem i lyset, men man skal huske på de har lige så meget ret til at ytre sig som du og jeg har, om man er enig med dem er selvfölgelig en anden sag - personligt synes jeg det er åndsvagt at DFU ikke tänker det längere end blot gör noget for at provokere resten er verden, man kunne vende den om og sige at de jo burde have lärt af lektien som hele denne her krise medförte sidste gang og så kan man jo spörge sig selv om det er ytringsfirheden värd..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Det er jo en fantastisk opmärksomhed de får og i sidste ende, skulle der välges at nogle vil drage en konsekvens af hvad de har gjort (DFU), så skal det nok falde ud til deres (DFU) fordel og på den måde er det jo bare en god situation for dem (DFU)..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

jxhab, Ja, jeg er også enig med dig. Det kan tolkes på 2 forskellige måder. Men er det OK, at DFU og DF skal nu igen sætte hele verden op på hovedet med "sin ytringsfrihed"? Tror mig, jeg er ikke en muslinks ekstrimist, jeg er lige så troende, som enhver almindelige dansker, som går i kriken fra jul til jul. Men det er bare ubehægelig for mig at læse, at høre, at se alt det, som læses, høres og ses i danske media lige nu. Ang. det, du ikke har forstået, så vil jeg sige, at jeg er meget bange for en terroraktion i København.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jo en fantastisk opmärksomhed de får og i sidste ende' date=' skulle der välges at nogle vil drage en konsekvens af hvad de har gjort (DFU), så skal det nok falde ud til deres (DFU) fordel og på den måde er det jo bare en god situation for dem (DFU)..[/quote'] Ja, du har ret i at de får omtale. Og nogle påstår jo at dårlig omtale er bedre end ingen omtale. Jeg har et problem med at alle danskere og dansk erhvervsliv bliver stillet til ansvar for dette partis holdninger og usmagelige tåbeligheder. Personligt håber jeg at DF knækker på dette.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
jxhab, Ja, jeg er også enig med dig. Det kan tolkes på 2 forskellige måder. Men er det OK, at DFU og DF skal nu igen sætte hele verden op på hovedet med "sin ytringsfrihed"?
Det er jo ikke "deres" ytringsfrihed, men de bruger den jo som alle os andre bruger den. Jeg synes det er sørgeligt at man ikke vil lære af tidligere erfaringer, vedørrende krænkelse af religion, men de er i deres fulde ret i at ytre sig som de har lyst, det eneste man kan gøre er jo at sanktionere mod DF eller DFU, som f.eks at lade være med at stemme på dem osv, men desværre er dem der stemmer på DF fuldstændig ligeglade med muslimer og deres religion. Muslimer skal dog også forstå begrebet i det her. Muslimer skal forstå at dette ikke drejer sig om alle menneskers synpunkt, det er jo nogenlunde det samme de prøver at overbevise os "vesterlændinge" om (altså at det ikke er alle som er tilhænger af Osama Bin Laden, Sharia osv).. Og der hjælper det jo ikke noget der sidder imamer og ditektere hvad folk skal synes og hvad folk skal mene, tag nu bare sådan en situation som der var i Iran - Jeg tvivler på at sådan en aktion får lov at løbe løbsk, uden en autoritets accept og det er jo problematisk, hvis man samtidig også gerne vil være demokratisk. Ytringsfrihed kan ikke bøjes, men der er en konsekvens ved alle handlinger og den skal man være villig til at acceptere.
Tror mig, jeg er ikke en muslinks ekstrimist, jeg er lige så troende, som enhver almindelige dansker, som går i kriken fra jul til jul. Men det er bare ubehægelig for mig at læse, at høre, at se alt det, som læses, høres og ses i danske media lige nu.
Det kan jeg sagtens forstå, men det er desværre en konsekvens af at alle har lov til at ytre sig. Hvis man nu forbød nogle i at sige bestemte ting, hvem skulle så bestemme hvad man måtte ytre sig om eller hvilken straf det skulle have.
Ang. det, du ikke har forstået, så vil jeg sige, at jeg er meget bange for en terroraktion i København.
Det er desværre sørgeligt synes jeg, for jeg tror ikke risikoen er større eller mindre end før, men hvis det nu sker, så kan vi jo starte med at takke de muslimske imamer som gør stor umage ud at udtale sig på arabiske medier omkring hvor fremmedfjendsk Danmark er og hvordan vi tryner muslimer hver dag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...