Jump to content
larscph

Hvad laver man af ribben fra vildt?

Recommended Posts

Yes... :th2: Vi har lige brugt lidt tid på at pakke et styk rådyr af meget lokal herkomst - skudt sidste uge og parteret forstås - i fryseposer. Så skulle der være basis for en masse lækker vintermad!! Sådan en fyr har jo ribben - og jeg tænkte jo bare på om der mon var nogen der havde nogen gode opskrifter til sådan nogen ribben fra rådyr? De har vel tendens til at være lidt tørre vil jeg tro - så det er nok bare ikke på grill'en med dem eller hvad? :confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Yes... :th2: Vi har lige brugt lidt tid på at pakke et styk rådyr af meget lokal herkomst - skudt sidste uge og parteret forstås - i fryseposer. Så skulle der være basis for en masse lækker vintermad!! Sådan en fyr har jo ribben - og jeg tænkte jo bare på om der mon var nogen der havde nogen gode opskrifter til sådan nogen ribben fra rådyr? De har vel tendens til at være lidt tørre vil jeg tro - så det er nok bare ikke på grill'en med dem eller hvad? :confused:
Du gør bare som med ribben fra et svin, marinerer skidtet og på grillen med det! Spiser selv meget rådyr, skudt i nordsjælland, men det er ikk elænge jeres ahr fået lov at hænge?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nåe, det er en der er skudt Jeg opfattede "meget lokal herkomst" som om at den var kört ned foran dit hus. Sådan omtaler vi nemlig dyrene der pludselig ligger foran bilen. Her skulle väre en smiley, men jeg kan ikke finde ud af at sätte dem ind, hulk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg opfattede "meget lokal herkomst" som om at den var kört ned foran dit hus. Sådan omtaler vi nemlig dyrene der pludselig ligger foran bilen.
;) Nej dog ikke. Min vi har en sjat skov på grunden hvor der huserer en del af den slags (altså vildt). Jeg har dog hverken selv jagttegn eller kan styre en riffel, så jagten hos os er pænt udlånt til en af vores utrolig søde naboer. Man af sammen grund kører man meget opmærksomt/forsigtigt herude - det er meget ofte at der løber vildt over grusvejen om morgenen når man er på vej på arbejde. Utrolig hyggeligt - og så smager de altså samtidig uforskammet godt!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Resultat af søgning på Google med "ribben rådyr opskrift" gav bl.a. denne fra Alletiders kogebog: Ingredienser: 1000 g. dyreribben 1 tsk. tørret rosmarin salt sort peber 2 spsk. olie 2 spsk. sojasauce 2 spsk. koncentreret tomatpuré 1 tsk. honning stødt ingefær Skær ribbenene ud i 4 portionsstykker. Snit kødsiden med en skarp kniv og gnid kødet med rosmarin, salt og peber. Pisk olie, soja, tomatpuré, honning og ingefær godt sammen. Vend ribbenene flere gange i marinaden, og læg dem på rist over en bradepande med den ridsede side opad. Stil bradepanden i en 180-200 grader varm ovn på midterste ribbe, og steg benene i ca. 45 min. Under stegningen pensles hyppigt med marinaden. Hertil passer salat af hvide bønner eller salat og bagte kartofler - Kig selv efter flere opskrifter og bon appetite!:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...