Jump to content
MissCath

Nyt fra 'Öresundsgruppen' - Stiftelse af Foreningen ÖresundsBorger

Recommended Posts

hej jeg syntes at det er et rigtigt godt, at i nu starter en forening og hvis i så også kan få gjort noget ved de latterlige priser at øresundsforhindringen holder sig så er det helt ok. vil da også gerne tilmelde mig stiftende generalforsamling. hilsen Peter

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Halløj, der er sket en del i denne tråd!

Rom blev ikke bygget på en dag - således heller ikke forståelsen mellem Bro og Pendlere. Istedet for at diskutere stolpe op og spalte ned, så tænk på, at det nu er midt i december, det er jul om et øjeblik og inden længe er det sørme også nytår. Der er dog nogle folk der har gang i lidt foreningsværk sideløbende med juleforberedelser. Men det virkelig interessante kommer først til januar, hvor vi skal oprette og stifte en forening. Gem jeres kræfter til januar og den stiftende generalforsamling.
Der ikke mange dage i Januar til at forberede konstruktive forslag, så derfor kan vi ikke vente, hvis generalforsamlingen skal blive en success. Vi skal have en agenda og vi skal have en deadline for indsendte forslag. Debat om fokus for vores indsats er meget vigtig også selvom rom ikke blev bygget på en dag.
Som skrevet tidligere har der været en masse mennesker i gang med 3.000 ting omkring ikke bare bropris og alt det der, men også set længere frem i tiden og indset, at godt nok er det bilpendlere der har problemer lige nu, men inden længe er det nogle andre - derfor bør vi starte en forening NU, for at stå stærkere fremover.
Spar på kræfterne og koncentrer Jer kun om broen i første omgang, så bliver der også mere tid til Julehygge og forberedelse til generalforsamlingen.
Jeg har fuld forståelse for, at man gerne vil komme med kritik - positiv som negativ (selvom der godt nok ikke er meget positivt!), men det er lidt ufedt at man gerne vil gøre en forskel samt gå aktivt ind i en sag, og så sidder der medløbere og skrigehoveder og BROKKER sig uden at have fremvist noget som helst der indikerer at man vil deltage aktivt.
Ak ja, Miss Cath du er allerede i fuld gang med at fremmedgøre dig og Öresundsborger fra sunddebatten ved sådan at dele folk op i to hold: Dem der bidrager og dem der ikke gør. Hvad mener du med bidrager!! Jeg bidrager blot ved at skrive denne tekst. Hvad har du bidraget med, ud over at være aktiv tilstede, som gør det muligt for dig at skrive sådan en gang vås? Det ville være ærgeligt hvis du taler for at I - de aktivt deltagende - skal være i elfenbenstårn og kalde os andre medløbere og skrigehoveder når der kommer konstruktiv kritik!! :fight:
Ergo: Gem jeres (gode) kræfter og (gode) argumenter til januar. Selvfølgelig er der da interesse for at folk skal melde sig og komme med i 'Øresundsgruppen' - men jeg har lidt på fornemmeren, at HVIS man er VIRKELIG interesseret i at komme med, så skal man nok også finde ud af, hvor man henvender sig...!
Spar udråbstegnet søster! Du har allerede trådt i nællerne. Jeg vil ikke have ballade for at komme med konstruktiv kritik - jeg vil mødes med en saglig argumentation - og så er den ikke længere.
Kan godt forstå at der sidder et par stykker og tænker at projektet er dømt på forhånd ... Men men...det virker som om der virkelig er nogle ildsjæle her, som er villige til kamp og ikke giver op lige med det samme. Derfor er det da lidt trist at nogle af dem, som burde være allierede i denne kamp, skyder projektet ned i stedet for at give deres besyv med, til at skyde projektets mål ned. :fight:
Hej Plup - jeg, Niels og Supermulen er kommet med en advarsel om ikke at satse for bredt i første omgang. Derudover har Niels også forklaret hvordan ordet borger klinger i svenske ører. Vi er allierede ingen tvivl - ellers gad jeg da ikke at bruge tid på at skrive! Hvis mit indlæg tolkes som at at skyde projeketet ned, eller som ikke at være allieret - ja så kan jeg jo aldrig give mit besyv med! "Hvis du ikke er med os, så er du imod os" holdningen burde parkeres hos Bush og ikke her!!
Dine betragtninger blev diskuteret på mødet sidst, og man kan jo sige at hvis man ikke møder op har man ikke nogen indflydelse på de beslutninger der bliver taget :-)
Ak, det var en kommentar jeg ikke gad at høre! Runel - henvis mig venligst til hvilke regler der giver dig medhold i dette argument. I disse nettider ville det være mere end ærgeligt at indflydelse kun var noget man fik hvis man mødte op. Vi vil tale for tusindvis af daglige pendlere - jeg håber sørme at vi har hyret en arena til vores møder fremover! Vi har da altid lyttet på hinanden her på sunddebatten - hvorfor ikke blive ved med det??
Ja Niels, det ved vi godt... det er også derfor vi byttede rundt på det, så vi har ordet Öresunds fra svensk og ordet Borger fra dansk.. så kan vi jo altid diskutere om navnet er det bedste eller ej.
Hej Thygesen. Ifølge Niels er der intet at diskuttere - navnet klinger forkert på svensk og derfor skal det ændres af PR hensyn. Enkelt ikke :rolleyes:
Men det blev truffet ud fra en beslutning at det var jo en forening for borgerne og IKKE for at skyde broen i sænk, omend det er en vi arbejder med som første mærkesag.
Sørgelig beslutning - det er jo ikke derfor der har været opmærksomhed om projektet! Det er ene og alene pga. broens priser! Giv mig et eksempel på en anden hændelse der har givet projektet vind i sejlende end broens nye priser!! Hvis der er andre hændelser, så er de en stille vind i forhold til den orkan som opstod med den nye pendlerordning!! Brug den viden og sæt kursen efter det. Hilsen den allierede med en anden mening...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja Niels' date=' det ved vi godt... det er også derfor vi byttede rundt på det, så vi har ordet Öresunds fra svensk og ordet Borger fra dansk.. så kan vi jo altid diskutere om navnet er det bedste eller ej. Men det blev truffet ud fra en beslutning at det var jo en forening for borgerne og IKKE for at skyde broen i sænk, omend det er en vi arbejder med som første mærkesag.[/quote'] Når I med åbne øjne har valgt et navn med et ord i, der betyder borger på dansk og højreorienteret på svensk, så er det bare sådan. :o

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare fedt at se en med den iver du har for dagen markowitch og det mener jeg sgu seriøst... Det er længe siden jeg har set så saglige og gode kommentarer.. Hvor var du da vi havde første møde? Nåh men det skulle jo ikke betyde noget for vi lytter selvfølgelig efter hvad der bliver sagt herinde.. Men helt ærligt, navnet kan man ALTID ændre efter foreningen er oprettet, det er ikke særligt svært. Derudover burde du også vide at selvom du kan bruge nettet til meget kan du jo ikke lytte til måske 5-10.000 pendlere ved at læse diverse debat fora. Folk er jo nødt til at melde tilbage, dukke op, være med i arbejdsgrupper osv. Jeg er ikke negativ over din besked herinde.. faktisk er jeg glad for den, men du må jo også forstå at vi nu har lagt en del timer i det her og selvfølgelig gerne vil forsvare vores valg lidt :-) Du siger også at vi kun skal gå efter broen.. hvis du nu læser diverse referater er det også beslutningen at det er det vi vil.. Men vi har bare set i øjnene at der er altså mere i det, end det. Det at bo i øresundsregionen er ikke nogen dans på roser og det vil vi gerne arbejde med.. PÅ SIGT... Håber at du ikke tager min besked her negativt, for det er den ikke ment.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår ikke hvorfor du Marko, ikke er gået med i denne gruppe , du har jo åbenbart en hel del at bidrage med , jævnfør dit eget indlæg.... Er man ikke til mødet , så ved man jo heller ikke helt hvad grundlaget er for deres beslutninger , men hvis du håber at broen ændrer deres priser i 2007 , så ja. ... så kan man næsten ligeså godt vinde i lotto .... Se dog foreningen som noget positivt i stedet for at blæse den ned allerede inden den er dannet.... just my 2 cents , og nej var ikke selv tilstede og afventer derfor hvad de beslutter ... så kan jeg jo vælge at være med eller ej ....det er jo heldigvis frivilligt....;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hilsen den allierede med en anden mening...
Hold da op... Jeg beklager jeg har trådt på dine boller eller din sukkermad eller hvad det nu var, jeg vadede rundt i... Jeg håber - som Thygesen også siger - at du med dine rigtig gode og saglige argumenter ankommer til en stiftende generalforsamling og bidrager med alt hvad du kan. Jeg beklager også, hvis nogen har opfattet at jeg ikke ønsker at høre kritik. Jeg tror bare ikke, at jeg forklarede mig tydeligt nok, hvilket jo altid er svært, når det er på skrift. Men altså: Kritikken er for så vidt fornuftig nok - fra alle, der har givet deres mening til kende. Problemet er blot, at man som ikke-medlem i 'Den midlertidige Øresundsgruppe' ikke får alt at vide - det kan simpelthen ikke lade sig gøre. Derfor kommer der kritik af noget, som vi allerede har diskuteret internt og egentlig ikke gider spilde mere tid på - bl.a. navnet...! Vi gider ikke bruge mere tid på det, eftersom der alligevel skal tages stilling til navn, vedtægter, formål og så videre og så videre, når vi skal holde stiftende generalforsamling. Det, vi som Øresundgruppe melder ud nu - det er ikke til diskussion...! Det er ren informativt, at vi melder noget ud og for at belyse for alle, hvor LANGT vi egentlig allerede er. Misforstå nu ikke dette, men vi er allerede 16-20 folk i gruppen; alle har en mening og ingen vil glemmes. Derfor er det langt det letteste på nuværende tidspunkt - efter der har været holdt to møder og blevet taget en masse beslutninger - bare at sige 'sådan er det'. Når vi siger 'sådan er det', er det ikke fordi vi ikke vil høre, hvad I siger, ok? Så keep it coming, det er fedt med ideer og inputs - men lad vær' med at bli' sure på os, hvis vi ikke straks kaster os om på ryggen og nikker - det hele skal jo alligevel afgøres på generalforsamling. Og så fremover.. Lad lige vær' med at dræb budbringeren. Jeg og andre formidler gruppens ideer og nyheder, men derfor er vi ikke per definition nogle dumme svin... :p

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tak moerke' date=' men beskydningen kom fra flere kanter. Et helt batteri. Sigt højere kammerater. :)[/quote'] Jeg har lidt på fornemmelsen at du også mener mig... :cool: Min beskydning har egentlig ikke så meget med lige præcis dig at gøre. Som Moerke skriver, så mener jeg også at du vil være et ABSOLUT PLUS at have med i både indledende arbejdsgrupper samt foreningen - enten i bestyrelse eller kommende arbejdsgrupper... Nej, jeg hentydede egentlig mere til de mange tråde herinde på debatten. Tråde, hvor folk brokker sig i en uendelighed, og hvor jeg ikke rigtig så noget nævneværdigt initiativ fra særlig mange. Så var det måske bare lige at bægeret flød over - det beklager jeg... Som jeg har også har skrevet andetsteds. Og nu gider jeg ikke beklage mere. :) Hvis der er flere, der er utilfredse, så ved de hvor jeg er 8. januar 2007 kl. 18.30... :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa Jeg ville bare høre om det ikke kunne lade sig gøre at holde generalforsamlingen tidligere? Hvis vi skal nå at gøre noget ved priserne på Øresundsbroen og ikke bare lade Øresundsbroen "ride stormen af" skal der ske lidt action nu. Majse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ville bare høre om det ikke kunne lade sig gøre at holde generalforsamlingen tidligere? Hvis vi skal nå at gøre noget ved priserne på Øresundsbroen og ikke bare lade Øresundsbroen "ride stormen af" skal der ske lidt action nu.
Datoen den 8/1-07 er vel valgt ud fra at det ikke er muligt at få så mange som muligt til at møde op, her i den "fantastiske juletid". I starten af det nye år, virker som et optimalt tidspunkt. Desuden er der jo ingen der er dumme nok til at tro, at de kommende priser bliver skrottet, og der kommer en mere favorabel aftale for brugerne af Øresundsbroen, i hvert fald ikke inden den 1/3-07. Og slet ikke efter Jacob Vestergaard har udtalt, at han finder det urealistisk at der vil ske ændringer af prisaftalen i 2007, jvf http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=7112 - desværre :sad:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hejsa Jeg ville bare høre om det ikke kunne lade sig gøre at holde generalforsamlingen tidligere? Hvis vi skal nå at gøre noget ved priserne på Øresundsbroen og ikke bare lade Øresundsbroen "ride stormen af" skal der ske lidt action nu. Majse
Og hvornår pokker skulle det dog være? Vi kan ikke gøre noget ved de priser de har lagt frem alligevel, så det bliver noget på længere sigt der skal kigges på!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med en gang i næste uge. Jeg ved godt de hos Øresundskonsortiet siger at de ikke vil gøre noget ved priserne i 2007, men det er da ikke ens betydende med at vi ikke kan få lidt fokus på det i medierne. Det lyder lidt som om i har gevet op på forhånd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Giv manden chancen for at folde sig ud i virkelighedens verden....èn ting er det skrevne ord, én anden er IRL......

Jeg vil lige stille mig i koret hos dem der gerne vil have Nils med i toppen af den her forening. Hvad siger du Nils er du frisk ja eller nej, jeg lover at komme og stemme på dig den 8. Januar?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Giv manden chancen for at folde sig ud i virkelighedens verden....èn ting er det skrevne ord' date=' én anden er IRL......[/quote'] Jeg er sikker på at en dialog med Broen kommer til at omhandle en del skriverier, og der ville Nils også være et kæmpe aktiv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ik sådan ment, Nils..

Jeg vil lige stille mig i koret hos dem der gerne vil have Nils med i toppen af den her forening. Hvad siger du Nils er du frisk ja eller nej, jeg lover at komme og stemme på dig den 8. Januar?
Jeg fatter sjældent hvad det er Nils skriver herinde (andet end det er et laaaangt snørklet svar, i stedet for et konkret svar). Så er der en der kan fortælle mig hvad Nils siger, så vil jeg også smide min stemme på ham, hvis jeg bliver klogere b330.gif

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg fatter sjældent hvad det er Nils skriver herinde (andet end det er et laaaangt snørklet svar' date=' i stedet for et konkret svar). Så er der en der kan fortælle mig hvad Nils siger, så vil jeg også smide min stemme på ham, hvis jeg bliver klogere [img']http://www.langkawi.dk/smileys/b330.gif
Toft du bliver jo aldrig klogere:lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Først vil jeg gerne pointere at Nils ikke skal stå til ansvar for nogen af os herinde.. men han har tidligere meldt ud, at han ikke var interesseret. Hvis han, forhåbentligt, har ændret mening ved han hvem han skal skrive til. Så vi afventer i ro og mag hans tilmelding :) Igen vil jeg gerne svare på Macmajse's forslag om en generalforsamling hurtigst muligt.. Det var også vores plan i starten.. Men vi kunne jo godt se at der var mange der ikke kunne og det skal lige siges at generelt kunne vi bare have stemt foreningen i live da vi havde 2. møde for der behøver ikke flere. MEN da vi jo ønsker det skal være en forening for ALLE skal ALLE også have muligheden for at komme og stemme. Det mente vi, at vi gjorde bedst ved at lægge den lidt ude i fremtiden og som andre har skrevet/sagt, så har det ingen indflydelse på broen alligevel før 1/3. Det skal dog siges at sideløbende med at vi opretter foreningen arbejder vi med et forslag der kan præsenteres på generalforsamlingen for alle der kommer der. Det vil være vores forslag til et officielt bud på hvad vi mener der kan gøres ved de priser. Derudover er datoen valgt så vi kunne nå at finde et interessant sted at holde generalforsamlingen, sådan så vi kan tiltrække noget medieopmærksomhed!! Og det er IKKE for at svine broen, for vi mener altså at vi bør gå efter samarbejde til at starte med. Hvis de så ikke vil det, eller vi kan se det ikke fører til noget.. ja så er det jo en anden sag og så må vi tage den derfra. Jeg håber det har givet lidt afklaringer....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Anyway det var ikke for at få en personlig diskution om Nils
Nej nej da, godt vejr igen! Vil bare gerne vide hvorfor Øresundsgruppen så gerne vil have en person med, som umiddelbart ikke selv er interesseret i at deltage aktivt.. Det må vel være fordi man ser Nils et potentielt stærkt kort i gruppen, oder? Hvis det forholder sig sådan, og Nils selv vælger at deltage aktivt, så vil jeg også stemme på Nils :) Men indtil da, så bør man nok koncentrere sig om de personer der har valgt at deltage aktivt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nej nej da' date=' godt vejr igen! Vil bare gerne vide hvorfor Øresundsgruppen så gerne vil have en person med, som umiddelbart ikke selv er interesseret i at deltage aktivt.. Det må vel være fordi man ser Nils et potentielt stærkt kort i gruppen, oder? Hvis det forholder sig sådan, og Nils selv vælger at deltage aktivt, så vil jeg også stemme på Nils :) Men indtil da, så bør man nok koncentrere sig om de personer der har valgt at deltage aktivt.[/quote'] Jeg kan kun svare for mig selv, jeg er nemlig ikke med i Øresundsgruppen. Jeg syntes helt klart han ville være et stærkt kort at have grundet hans store indsigt i hvad der foregår på begge sider sundet, han er meget inde i lovgivningen omkring hele området også har han en evne til at skrive i et sprog som jeg tror går igennem hos politikere og det er jo nok dem der skal i tale på et tidspunkt hvis noget skal opnås. Men jeg vil nu give dig ret i at man skal koncentere sig om dem der er med, jeg ved bare ikke lige hvem det er, men det for jeg nok at se 8. Jan. Så beklager at have hevet denne tråd ud på et side spor:flov:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for interessen, men foreningspolitik det er altså ikke lige mig. Og så er jeg uenig i målsætningen om "positiv dialog" og synes at navnet er en katastrofe - så meget appetit på kameler har jeg heller ikke, og det er ikke altid de gode argumenter, der vinder, i sånogen sammenhænge. Toft - når det bliver for meget med de snørklede svar på livets store spørgsmål, så kig på det logo, jeg har i signaturen - det er det korte svar, du søger. Beklager, at teksten nu for nuanceringens skyld er i to ord. :p

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er det ikke ved at være på tide' date=' at vi få at vide, hvor den stiftende genralforsamling skal afholdes og tid o.s.v.:rolleye:[/quote'] Dem der havde meddelt interesse skulle gerne være blevet informeret.. men her er hvad der stod i mailen (på dansk):

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...