Jump to content
Furland

Förste fejlfakturering i det nye system...

Recommended Posts

Guest Supermule

Hvad med at starte en AKTIONSGRUPPE!!!!!! I Øresundsborger.com??????? Der skal da snart handles og ikke bare skrives.......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder altså som en historie til Kontant, Basta, Ekstra Bladet osv. Det er da ufatteligt, at den organisation kan få lov til gang på gang at ,undskyld udtrykket, pisse folk op og ned af ryggen :sick: Men det er vel blot at sende et brev til Øresundsbron med en kopi af din aftale og så bede dem om inden 8 dage at overføre pengene til din konto, ellers sender du kravet til inkasso.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Du har sådan set ret, men når nu Schacke tilsyneladende allerede er blevet håndteret efter hjemmeside-versionen, synes jeg at der er et problem!!! Måske kunne Øresundsborger-trafikgruppen følge op på sagen?
Jeg har sendt dig en PM!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Udmelding fra Foreningen ÖresundsBorger! Foreningen vil nu gå direkte ind i denne sag der er opstået på baggrund af de ændringer Øresundsbron antageligt har lavet i deres aftalevilkår og den forvirring mange pendlere pt. har herom. Vi har dagsdato skrevet en mail, se længere nede, til Jacob Vestergaard fra Øresundsbron, hvori vi forhører os om dette er en fejl fra deres side og vi har et møde på tirsdag med flere fra broen, deriblandt Jacob Vestergaard. Foreningen er klar til at bruge de fælles midler til, om nødvendigt, at gå videre med denne sag i rette instanser. Vi ønsker dog at have ALLE fakta er på plads inden det går så vidt. Dette er grunden til at vi både har skrevet til Jacob Vestergaard, samt har aftalt møde med Øresundsbron. Vi vil tage konstruktive skridt, for at give broen en chance for at rette op på den åbenlyse fejl. Vi håber på jeres støtte og support i denne sag. Uanset hvor urimeligt man føler sig behandlet tjener det intet formål at lege "ungdomshus" på Lernacken. Det er her vi skal vise at vi som forening står sammen og rent faktisk kan gøre en forskel! Hilsen Foreningen Öresundsborger Lars, Martin og Trine MAIL SENDT TIL BROEN: Hej Jacob, Inden vores møde på tirsdag har jeg to konkrete spørgsmål, jeg gerne vil vende med dig telefonisk allerede i dag. Det drejer sig om: 1. Hvornår har I senest ændret aftalevilkårene, eks. på hjemmesiden - og er de blevet ændret siden offentliggørelsen af den nye prispolitik i november 2006?: http://www.oresundsbron.com/documents/document.php?obj=4561 Særligt afsnittet vedr. "Aftalen gælder udelukkende for privat kørsel i forbindelse med pendling til og fra arbejde, og du skal oplyses hvilke to biler, du ønsker at tilknytte aftalen." 2. Er det korrekt praksis i jeres kundeservice, at I fakturerer således, at de første 16 passager er til 130 kr, og de efterfølgende også, hvis de efterfølgende er på samme dage som de første 16? Hilsen Lars Hougaard

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Prisstigning med én dobbelttur: 22 procent Øresundsbrons nye prisliste indebærer som bekendt, at 50 enkeltture bliver 14 procent dyrere. Uden at gøre meget ud af at fortælle det hverken til kunderne eller til offentligheden, har man samtidig indført en ny policy, der skal forhindre, at broen anvendes til pjat. Dette ædle formål fremmes ved at lægge ekstra på prisen, hvis kunden passerer mere end en gang på en dag. Øresundsbrons Ældsteforsamling har nemlig fået mistanke om, at pendlere på det forkasteligste har misbrugt ekstrature til at køre til København og besøge forlystelsesetablissementer i stedet for at gå tidligt i seng og sørge for at være veludhvilede ved arbejdstids begyndelse. Denne trafik skal der nu sættes en stopper for. :sick: En dobbeltpassage udløser en ekstrabetaling på 210 kroner. Prisstigningen for en pendler med 50 ture inklusive en dobbeltpassage er nu ikke de 14 procent, som ellers får vores øjne til at bule ud af hovedet, men ikke mindre end 22 procent. To dobbelttpassager på en måned er også en ganske almindelig foreteelse i en ganske almindelig pendlers liv. Prisstigning 30 procent. Tre: 38 procent. Fire: 46 procent. :eek: Forudsætninger: Gl pris 2590. Ny pris med fuld udnyttelse inkl. årsafgift 18 kr. : 2948. Ekstrabetaling pr. dag med dobbeltpassage: 210 kr.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det værste er jo at broen bestemmer over, hvordan du skal arbejde og hvornår du må møde på job.....Skal du lige hjem for at hente noget i arbejdstiden, koster det lige 260kr ekstra......VUPTI!!!! :sick: Ufatteligt!! Ganske enkelt ufatteligt................................

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

ja og jeg er IKKE sikker på om det er lovligt!!!!!!!!!! Det må/skal ikke være Øresundsbroen's problem, hvorledes vi skal og må arbejde.....Det skal de blande sig helt udenom og koncentrere sig om at drive en bro......... :mad:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Så hurtigt som muligt.................................... Og det haster med at få Ekstra Bladet og medierne indover sagen!!!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Denne farce bliver jo værre og værre!! Gælder reglen for kørsel med samme brobizz, eller samme abonnement?? Hvornår er det vi skal blokere det s¤#&% betalingsanlæg???
Jeg er helt enig i frustrationen, men lad os nu for fanden køre den "rigtigt". Den ny aftale bliver mere og mere absurd og tåbelig...det skal vi nok få fokus på....rolig nu og lad os spille:) Hvis det her er deres alvor så skal vi jo til at indlevere arbejdssedler på ugebasis så de kan registrere om det er privat eller arbejdsrelateret kørsel hver gang vi kører over. Det er en umulig opgave for dem selv... Giv os i det mindste arbejdsro til mødet med broen i næste uge inden i begynder at brænde flag af...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Vi nøjes ikke med flag..... Kan du se Lernacken fra DK, så er det fordi der er ILD i lortet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

;) Pas nu på med at annoncere Broens nye produkt i de danske aviser - arbejdsrelateret kørsel med rabat!! Måske kan det få DSB/HUR til at overveje det samme :scared: . Så at et 10-turs klippekort kun gælder i myldretiden (formodes at være arbejdsrelateret rejse) og udenfor kører man på almindelige biletter. Fagre Nye Verden:(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
To dobbelttpassager på en måned er også en ganske almindelig foreteelse i en ganske almindelig pendlers liv. Prisstigning 30 procent. Tre: 38 procent. Fire: 46 procent. :eek:
Jamen Nils, det kan jo simpelthen ikke passe.. jeg sidder jo og læser følgene på deres hjemmeside: http://www.oresundsbron.com/documents/document.php?obj=4561 Bor du på den ene side og arbejder på den anden side af sundet, er ØresundPendleren det mest fordelagtige for dig. Du betaler en årsafgift, og du kører altid over Øresundsbron til den lavest mulige pris. :scared::eek:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen Nils' date=' det kan jo simpelthen ikke passe.. jeg sidder jo og læser følgene på deres hjemmeside: [url']http://www.oresundsbron.com/documents/document.php?obj=4561 Bor du på den ene side og arbejder på den anden side af sundet, er ØresundPendleren det mest fordelagtige for dig. Du betaler en årsafgift, og du kører altid over Øresundsbron til den lavest mulige pris. :scared::eek:
Hmmm.... hvem definerer "lavest mulige pris" og i forhold til hvad? Der er masser af gode muligheder for adskillige versioner af søforklaringer, nu de er begyndt i den stil og som om man ikke regner os for andet end en samling af idioter, der ikke aner hvad er op og ned på noget som helst.... :fight:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Den lavest mulige pris er jo det samme som gratis..... Man kan jo ikke forvente de vil betale os for at køre over.....:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Foreningen har idag været i kontakt med Jacob Vestergaard fra Øresundsbroen for at følge op på den sag som der har været omtalt her. Foreningen vil på mødet, på tirsdag, følge op på den formulering der står på hjemmesiden, da vi ikke mener den kan være helt korrekt formuleret. Ang. muligheden for at blive debiteret dyrere ture samme dag så skal det ikke kunne lade sig gøre. Som det står på hjemmesiden betaler man for 1-16 ture 130dkr og for 17-50 ture 25dkr og derefter til 130dkr igen. Dvs. hvis man bliver debiteret for dyrere ture efter man har kørt 16 ture og inden man når 50 ture så skal man kontakte kundeservice for at gøre opmærksom på dette.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Så har de stjerner sgu gjort det igen.......... Klapper i mine små hænder over den fantastiske bro og dens visioner og fantastiske kundepleje........ Januar startede jeg på denne her fantastiske og fleksible aftale som Broens hjerner har udtænkt for at forsøge at skjule en ca. 14% pristigning (hvor dumme tror de vi er) og stor var min overraskelse da jeg opdagede hvad de trak på min konto. De første 16 passager var rigtigt nok faktureret til de aftalte 130,-, men det var de næste 5 sørme også????? Så kontakter man dem og de siger at det er min egen fejl, for jeg har kørt over flere gange på samme dag????? Så nu vil de ikke kreditere mig mine 500,- ??????? Hvem helvede siger at jeg ikke må passere broen flere gange på samme dag????? Det er vel for fanden antallet af passager og IKKE hvornår de er foretaget som afgør prisen????? :rolleye:
Du må have hørt forkert, Schacke. Prøv at spørge dem igen. :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Av min arm!!!!! Jeg har lige skrevet under på en lejlighed udenfor Malmö. Jeg arbejder på et hospital i DK, med tilkaldevagt, dvs. jeg kan nemt komme til at køre frem og tilbage over broen mere end 1 gang pr. døgn. Jeg kan ikke tro at politikerne i Region Hovedstaden (som jo nu er min arbejdsgiver) er interesseret i at Øresundsbron nu opsætter grænser for integrationen i Øresundsregionen. MEN, lad os nu give Foreningen ÖresundsBorger plads til en forhandling, før vi kontakter ”gud og hver mand”. (læs ” vores politiske bagland”) Sådan en institution som Øresundsbron arbejder/tænker jo bedst under pres. (Nogle vil påstå at de i så fald aldrig har været under pres):rolleye: Så lad os varme op til ”moderat fysisk pres” som er meget oppe i tiden.:fight:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...