Jump to content
Lasse

Boligpriser i Malmö

Recommended Posts

Det kan da ikke passe' date=' når jeg søger for jeg mange flere bostadsrätter, du må have trykket på en forkert knap.[/quote'] Hmm... Det var godt nok en smutter fra min side. Lader til, at Hemnet husker den seneste søgning selvom jeg har rettet på søgningen, så jeg trykkede på "rensa" og nu er der 931 bostadsrätter. :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Priserne på VH er ialt fald ikke stigende, bekræftet af følgende tilbud til ca. 38.000 pr kvm: http://w4.objektdata.se/pregen/657/OBJ15787_1012924657/wp.htm
Bor heldigvis i et område, der er foretrukket af yngre mennesker - og formentlig også her en del studerende og første gangs købere kigger på, rent prismæssigt. VH er jo.....ja for dem der har lidt flere penge eller overskud fra tidligere handler, tror jeg. Det er peberet derude, hvis man er single og har en eller ganske ok løn i DK.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Bor heldigvis i et område, der er foretrukket af yngre mennesker - og formentlig også her en del studerende og første gangs købere kigger på, rent prismæssigt.
Men det er også dyrt på Möllan synes jeg - hvis man lige tager de svenske briller på rent indkomstmæssigt! :sick:. Men möllan er jo også trendy. En anonym svensker skrev følgende:
Gentrifieringsvägen: 1. Hippa gallerier. Konstnärer utan egentligt kapital, men karriär som börjar ta fart söker sig till de centrala arbetarklassområdena i jakt på billiga gallerilokaler. 2. Latterior. Gallerierna verksamhet lockar till sig kapitalstarka konsumentgrupper — mellanskiktet. Dessa gillar att ”hänga på café” och dricka varm mjölk med kaffe i. Nu börjar undanträgningsfasen för de boende som inte har tid eller råd att hänga på dessa caféer. 3. Trendiga barer. Området börjar uppmärksammas av kapitalet. Barer är rätt dyra investeringar och kräver ett par miljoner för att lyckas. När barerna börjar dyka upp som svampar så är det egentligen rätt kört. 4. Totalt övertagande. Bostäder köps upp och omvandlas till bostadsrätter, människor drivs från sina hem, oftast genom direkta hot eller helt enkelt för att de inte har råd att bo kvar pga av microinflation. Handlingsplan mot gentrifiering: 1. Skjut alla konstnärer på stående fot. 2. Släng alla sopor direkt på gatan. Mellanskiktet vill ha det ”fint” och ”rent” där de bor. 3. Klottra ned alla husfasader. Mellanskiktet tror att kriminalitet står i relation till antalet tags på husväggarna. 5. Snacka skit för alla utomstående om ditt område. Säg saker som ”om du åkte dit skulle du säkert blir rånad”, samtidigt som du bekräftar solidaritet med dina grannar. ”Bättre område finns ju inte för sådana som dig och mig!”.
:). Men det er jo nok ikke kunsterne, poeterne og forfatterne der er skyldige. Måske de mange studerende på Malmø højskole og i Lund, der skal have et sted at bo?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...